Jump to content

patineaza ca dracu...


andrey8606

Recommended Posts

DacĂŁ pierzi controlul este bine sĂŁ apeÂşi pe ambreiaj Âşi sĂŁ ĂŽncerci sĂŁ restabileÂşti traiectoria din volan.

 

Cu doar o pagina in urma concluzionau baietii ca NU e bine nici sa apesi ambreiajul si nici sa folosesti frana de motor!!! Cum e bine fratilor, va hotarati? Ca e al n-spelea topic in care, cate raspunsuri, tot atatea pareri... acum aflu si ca daca masina subvireaza in curba, trebuie sa franezi... in curba?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

DacĂŁ pierzi controlul este bine sĂŁ apeÂşi pe ambreiaj Âşi sĂŁ ĂŽncerci sĂŁ restabileÂşti traiectoria din volan.

 

Cu doar o pagina in urma concluzionau baietii ca NU e bine nici sa apesi ambreiajul si nici sa folosesti frana de motor!!! Cum e bine fratilor, va hotarati? Ca e al n-spelea topic in care, cate raspunsuri, tot atatea pareri... acum aflu si ca daca masina subvireaza in curba, trebuie sa franezi... in curba?

Cel mai bine este sa se urce fiecare in masina lui si sa gaseasca o parcare goala, in care sa franeze, accelereze, vireze, subvireze, sau sa faca covrigei cat poate, astfel incat sa stie la ce sa se astepte de la masina in caz de nevoie.

Partea proasta este ca pe forum isi dau parerea si useri care au bmw de 1 luna si deja dau sfaturi ...

Bafta !

Link to comment
Share on other sites

Partea proasta este ca pe forum isi dau parerea si useri care au bmw de 1 luna si deja dau sfaturi ...

Bafta !

 

si nu numai. as putea spune ca mai sunt si cei care au permis de cateva luni-un an si si-au luat o piscuta, acum fiind cei mai talentati soferi. am vazut cateva accidente groaznice produse de astfel de talente.

si culmea, talentele aste mai dau si sfaturi fara a stii macar c ce dracu se mamanca o forta centrifuga, o acceleratie coriolis, un moment de torsiune, o forta de frecare, o declivitate a drumului, etc. mari piloti, cinste lor.

Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ pierzi controlul este bine sĂŁ apeÂşi pe ambreiaj Âşi sĂŁ ĂŽncerci sĂŁ restabileÂşti traiectoria din volan.

 

Cu doar o pagina in urma concluzionau baietii ca NU e bine nici sa apesi ambreiajul si nici sa folosesti frana de motor!!! Cum e bine fratilor, va hotarati? Ca e al n-spelea topic in care, cate raspunsuri, tot atatea pareri... acum aflu si ca daca masina subvireaza in curba, trebuie sa franezi... in curba?

Cel mai bine este sa se urce fiecare in masina lui si sa gaseasca o parcare goala, in care sa franeze, accelereze, vireze, subvireze, sau sa faca covrigei cat poate, astfel incat sa stie la ce sa se astepte de la masina in caz de nevoie.

Partea proasta este ca pe forum isi dau parerea si useri care au bmw de 1 luna si deja dau sfaturi ...

Bafta !

 

Pai eu tocmai de-aia intreb, pentru ca nu am mai condus masina cu tractiune pe spate iarna... si macar sa stiu la ce sa ma astept

Eu una am iesit si acum 2 seri cand a nins si m-am plimbat si pe mazga/polei si chiar nu am avut nici o problema; ce-i drept nu am dat in ea, am mers cumintica, dar am condus masina ca si pe cele cu tractiune fata... ca altfel nu stiu :)

Cert e ca nu am bruscat-o si a fost totul ok...

Da, alex, cred ca ai dreptate, nu mai citesc tot felul de sfaturi de pe aici, cel mai bine simte fiecare masina... eu ma gandeam ca totusi sunt niste mici trucuri pe care e bine sa le stii, dar vad ca fiecare se da expert si le stie pe ale lui...

Aia cu franatul in curba cel putin m-a dat gata... credeam ca regulile fizicii se aplica si la tractiunea fata si la tractiunea spate...

Link to comment
Share on other sites

as putea spune ca mai sunt si cei care au permis de cateva luni-un an si si-au luat o piscuta, acum fiind cei mai talentati soferi. am vazut cateva accidente groaznice produse de astfel de talente.

Asa, sariti repede la cei cu pisicute.

 

Nu bruschezi masina - e ok.

Daca o bruschezi, ar trebui sa te astepti la ceva rau din cand in cand.

Link to comment
Share on other sites

as putea spune ca mai sunt si cei care au permis de cateva luni-un an si si-au luat o piscuta, acum fiind cei mai talentati soferi. am vazut cateva accidente groaznice produse de astfel de talente.

Asa, sariti repede la cei cu pisicute.

 

Nu bruschezi masina - e ok.

Daca o bruschezi, ar trebui sa te astepti la ceva rau din cand in cand.

stai linistit, ca nu se face discriminare ... nu masina pe care o ai este subiectul aici, ci experienta soferului care conduce ...

Link to comment
Share on other sites

Si evident, toti suntem experti. Altfel nu conduceam un bmw :) Just kiddin'......dar mai in gluma mai in serios, se pare ca la toti ne-ar trebui un poligon ceva, 500m/500m unde sa ai spatiu si fara masini si alte garduri de care sa te proptesti, unde sa experimentezi tot ceea ce deocamdata la majoritatea e doar teorie si vorbe auzite, in parte de la unii experimentati, in parte de la altii care au auzit de la altii si le mai trec si prin filtrul lor.....chestia cu telefonul fara fir. Daca stiti de o chestie de gen-ul asta in bucuresti, spuneti-mi si mie pls, tare m-as duce sa ma dau putin. Dar sa nu imi veniti cu stradute secundare, necirculate, sau intersectii gen piata constitutiei, unde ai loc sa faci nu stiu ce, s.a.m.d.
Link to comment
Share on other sites

Cu doar o pagina in urma concluzionau baietii ca NU e bine nici sa apesi ambreiajul si nici sa folosesti frana de motor!!! Cum e bine fratilor, va hotarati? Ca e al n-spelea topic in care, cate raspunsuri, tot atatea pareri...

 

Frâna de motor chiar nu trebuie folositã din douã motive.

 

1. Uzura inutilĂŁ asupra transmisiei.

Mult mai ieftine sunt discurile Âşi plĂŁcuĂžele.

 

2. Atunci când este aderenÞã scãzutã (carosabil ud, mâzgã, polei, zãpadã), frâna de motor creazã un ºoc.

Acest Âşoc duce la pierderea controlului maÂşinii, te poĂži trezi foarte uÂşor la 180 grade dupĂŁ aceastĂŁ manevrĂŁ.

 

acum aflu si ca daca masina subvireaza in curba, trebuie sa franezi... in curba?

 

PĂŁi ce altceva poĂži face ĂŽn aceastĂŁ situaĂžie?

 

Eu mĂŁ bazez pe logicĂŁ Âşi am Âşi fost ĂŽn situaĂžia asta de mai multe ori Âşi ĂŽn poligon Âşi pe Âşosea dar din fericire cu vitezĂŁ micĂŁ.

Dacã subvirezi Înseamnã cã roÞile din faÞã nu au aderenÞã.

Cum poÞi avea iar aderenÞã În timp util? Pui frânã ca sã muÞi greutatea maºinii pe faÞã.

Link to comment
Share on other sites

pentru pyu- ideea era ca isi dau cu parerea cei care conduc pentru prima data o masina cu tractiune spate coroborat cu lipsa de experienta ( permis dobandit de putina vreme). statistic ei reprezinta majoritatea celor ce produc accidente.

se poate ( asa cum zcea anterior cineva) capata ceva experienta incercand sa rupi aderenta si apoi sa redresezi masina (intr-un poligon sau o zona necirculata) dar in trafic, cu multe masini pe langa tine (unele venind din sens opus) este posibil sa nu mai fie chiar asa simplu de redresat masina fara sa faci poc.

ce faceti undeva pe un drum virajat daca masina fuge de spate si aveti masina pe contrasens? mai este usor de evitat? cum reactioneaza oamenii in general in situatii limita sub imperiul fricii unui dezastru iminent?

nu este oare mai simplu sa adopti o conduita preventiva , adaptand viteza conditiilor de trafic? uneori 5 minute de adrenalina se pot transforma intr-o viata in carucior.

 

on topic- azi am vazut in cora spray de dat pe anvelope pentru cresterea aderentei pe zapada si gheata. ati incercat careva asa ceva? o fi bun de ceva?

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezule, nu mi-o lua in nume de rau dar vreau sa te contrazic :) Frana de motor poate fi folosita, dar intr-un anumit fel. Nu schimbat violent din a 4-a in a 2-a, sau ceva de genul, insa daca dai din a 4-a cand nu este turata prea mult, a 3-a, si sa nu bruschezi ambreiajul, sa ii dai drumul progresiv, ca si cum ar fi in treapta 1 cand pleci de pe loc, chiar ajuta, si nu reprezinta nici o solicitare prea mare pentru transmisie. Este o retrogradare normala as putea spune, pe cand daca calci frana ceva mai agresiv in momente de aderenta scazuta, atunci chiar e urat. Instinctual, mi-am format un stereotip in atatia ani de condus mai multe masini. In momente de aderenta scazuta, cand ma apropii de un viraj, prefer sa retrogradez mai din timp o treapta (asa cum am descris mai sus, usor si nu violent, fara sa sar peste 1 treapta, progresiv totul) si de cele mai multe ori nici macar nu ma ating de pedala de frana, o las sa incetineasca singura prin frana de motor usoara, eventual daca nu este suficient, mai retrogradez o treapta inainte de viraj, dar in linie dreapta totul, nu in timpul virarii, si am constatat ca e mai ok decat sa folosesti frana, distanta mai mica de adaptare a masinii la viteza cu care trebuie abordat virajul, pe cand daca calci frana si rupi putin aderenta, sa dus totul de rapa si pierzi o gramada de metrii sa incerci sa o aduci la viteza care trebuie doar din frana. Daca virajul insa este ceva mai inchis, si eu deja ma apropii cu o viteza cam maricica, retrogradez o treapta cum am descris mai sus, eliberand progresiv ambreiajul, iar in timp ce am ambreiajul calcat la fund si misc schimbatorul dintr-o treapta superioara in alta inferioara, pisc foarte fin frana, si ii dau drumul franei inainte de a da drumul usor ambreiajului. Bineinteles, cum am subliniat mai sus, toate astea trebuie facute in linie dreapta, inainte de a intra in viraj si a vira. Asta este metoda mea, nu zic ca e cea mai buna, insa pot sa sustin ca daca vreunul din voi o sa o incercati, o sa constatati ca NU este inutila frana de motor. Repet, in conditii scazute de aderenta. Cuvantul cheie cred ca este "progresiv" totul. Edited by traian'80
Link to comment
Share on other sites

Eu zic că e un risc inutil.

 

La o maşină cu ABS, oricine e ĂŽn stare să frâneze corespunzător pe carosabil cu aderenţă scăzută.

 

De ce să nu foloseşti frânele şi să foloseşti frâna de motor?

 

:)

 

L.E: Riscul nu e mare decât ĂŽn curbă dacă faci frână de motor ĂŽnsă nici ĂŽn linie dreaptă nu văd un motiv pentru a alege această variantă.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Vezi tu, asta e chestia. Pana la urma depinde de stil si deprinderile pe care ti le-ai format. Pana la bmw-ul de acum nu prea am condus masini cu ABS, asa ca m-am obisnuit sa conduc intr-un anumit fel, ca si cum nu ar fi pe masina ABS-ul :) Plus ca imi place mai mult sa conduc in stilul asta, decat sa las calculatorul sa controleze masina pentru mine :) E ca si cum mi-am luat masina cu schimbator manual, dar as prefera sa o conduc ca pe o masina cu cutie automata, sa las calculatorul sa faca corectiile , eventual sa imi schimbe el si treptele de viteza daca s-ar putea, eu doar sa tin de volan si sa ii arat pe unde sa o ia :)
Link to comment
Share on other sites

la RWD e contraindicata frana de motor,daca se face asa ceva trebuie debreiat cu multa atentie ,chiar si in cazul condusului sportiv pe asfalt uscat nu se recomanda(sunt niste pdf-uri pe care am citit asta dar cum sunt 1000 de pareri) o frana de motor pe gheata am testat eu (nu la viteza mare) in cazul meu DSC a intrat si a rezolvat problema-totusi nu am dat drumul foarte brusc la ambreiaj :)
Link to comment
Share on other sites

la RWD e contraindicata frana de motor,daca se face asa ceva trebuie debreiat cu multa atentie...

 

Asa dau "drifturi" uneori (pe polei).

Stau cu ambreiajul apasat si in tr. 2; la intrarea in curba ridic brusc ambreiajul. Turatia ramane la 600-1000rpm.

Link to comment
Share on other sites

lucrurile sunt cat se poate de simple. atata timp cat bmw are tractiune spate, abordarea virajelor cu viteze prea mari produce fenomenul de supravirare.

cu alte cuvinte unghiul de alunecare al rotilor spate este mai mare decat unghiul de alunecare al rotilor fata, tendinta fiind ca spatele masinii sa parcurga virajul inaintea botului masinii. in aceasta situatie reactia naturala, fireasca a multor soferi neexperimentati este sa franeze. lucru cat se poate de gresit deoarece descarca puntea spate ceea ce produce scaderea aderentei rotilor spate. in acest caz creste unghiul de alunecare al rotilor spate si implicit creste supravirarea.

pentru iesirea din supravirare se elibereaza usor pedala de acceleratie, apasandu-se simultan ambreiajul si se contrabracheaza rotile ( aducandu-le inapoi pe directia pe care dorim sa se deplaseze masina, adica pe directia curbei). in nici un caz nu se franeaza ( tendinta fireasca a majoritatii soferilor). daca se respecta cele mentionate masina va parcurge virajul in sistem drifting. daca insa unghiul de alunecare al rotilor spate este mult prea mare fata de cel al rotilor fata ( datorita unei viteze exagerat de mari sau a unei accelerari prea mari pe trasa virajului) atunci masina intra in derapaj necontrolat . solutia este franarea concomitenta cu debraierea (folosirea ambelor picioare simultan) pentru aducerea de urgenta a masinii la viteza zero.

cea mai simpla solutie ramane insa adaptarea vitezei la conditiile de trafic.

Link to comment
Share on other sites

eu am de 3 ierni bmw ( cred ) ... si de atunci numai bmw ..... adevarul e ca avand roti de iarna nu am avut niciodata probleme ... m'am chinuit ceva iarna trecuta sa ies din troieni imense ca ma saturasem sa dau la lopata si pur si simplu am dat cu botu in zapada sa pot iesi ... acum cu coupe-ul incercam si eu sa ma mai amuz pe unde mai prindeam zapada, dar lucreaza asa de bine DSC cu rotile de iarna incat e o minune :) :)

 

anul trecut cu seria 1 si roti de vara am ramas in zapada batatorita de vreo 4 cm si nu am putut sa ies ... am chemat baietzii de la firma cu o lopata sa pot iesi ... si era poate doar 1m patrat de zapada, dar cu roti de vara - eram ca si legat de picioare. zicea cineva mai sus ca trebuie sa respecti masina ca sa fi respectat.... de catre masina .... si ii dau mare dreptate... eu gandesc ca daca ai grija de masina, are si ea grija de tine ....

 

am intrat intr'o situatie descrisa de benkenobi, aveam 130 la ora eram la fantana la miorita si un taxi mi'a taiat calea dinspre clubul ambasadorilor, sau cum ii zice .... acolo daca franam eram aleluiaaaaaaa ( cu seria 1 ) ... pur ai simplu numai din volan si un pic de acceleratie mi s'a dus fundu de cateva ori stanga-dreapta ... si am reusit sa redresez ... cred ca dupa vreo 5 minute am realizat prin ce am trecut .

......

Link to comment
Share on other sites

Partea proasta este ca pe forum isi dau parerea si useri care au bmw de 1 luna si deja dau sfaturi ...

Bafta !

 

Asa este! Ai dreptate! Apropos, cum se face frana de motor la o cutie automata? Sa nu radeti de mine, conduc de 25 de ierni cu cutie manuala si am citit destule aberatii scrise de soferi de automata. Poate la automata vor da sfaturi reale....

 

 

Daca stiti de o chestie de gen-ul asta in bucuresti, spuneti-mi si mie pls, tare m-as duce sa ma dau putin. Dar sa nu imi veniti cu stradute secundare, necirculate, sau intersectii gen piata constitutiei, unde ai loc sa faci nu stiu ce, s.a.m.d.

 

Incearca seara, dupa orele inchiderii in parcarea centrului comercial de la ikea/carefour/etc (visavis de ab). Sau dimineata, pana la deschidere. Daca a fost inghet peste noapte, ai sanse reale de perfectionare. Este bine cand parcarea nu este curatata perfect, alterneaza portiuni de gheata cu zapada batatorita si cu uscat.

 

Nu ai treaba cu Politia. Am intalnit candva un bunic care isi adusese nepoata cu un Seria 1 sa invete sa conduca :)

 

 

on topic- azi am vazut in cora spray de dat pe anvelope pentru cresterea aderentei pe zapada si gheata. ati incercat careva asa ceva? o fi bun de ceva?

 

Nu stiu exact despre ce spray vorbesti, dar eu folosesc asa ceva in Suedia (vezi poza). Asigura o aderenta sporita pentru circa 20-30 km. Pe gheata chiar se simte! Da senzatia de "lipire" a anvelopelor de asfalt in timpul rularii. 400 ml costa echivalentul a 12 RON. Cat costa cel de la Cora si ce capacitate are?

post-6567-1231624650_thumb.jpg

Edited by CC23298
Link to comment
Share on other sites

cc23298-acesta este sprayul, si costa parca ceva mai mult. nu retin exact (12 sau 18).era plin magazinul.

nu stiu la bmw cum este cutia automata dar la ford avea o setare de mers pe zapada (D2). cupla prima treapa , cupla in treapa a doua apoi daca accelerai prea tare o cobora automat in prima treapta ( ca un kick down) . apoi , pe masura ce accelerai cupla iar treapta a doua, samd.nu sarea insa de treapta a doua.

la coborarea pe serpentine foloseam setarea de mers greu ( D1)sau cea de zapada( D2), altfel ( setarea D) o lua la vale ca acceleratul fiind nevoit s-o tin din frana de serviciu pana supraincalzeam discurile si placutele.

Link to comment
Share on other sites

Daca acesta este, eu zic ca poti sa folosesti cu incredere, mai ales pe gheata. Mai sus am editat putin postul, cred ca l-ai citit in forma "finala". Ca viteza, sa stii ca aderenta se "rupe" la 100 - 110km/h pe drum cu zapada batatorita. Pe gheata am avut curiozitatea si am testat, dar mai sus de 70 nu am mai avut curaj. la vitezele acestea isi face treaba, dar repet, pentru cca 30 km. Rotile trebuie sa fie curate si uscate cand aplici produsul.

 

Multumesc pentru raspunsul cu cutia automata.

Link to comment
Share on other sites

Frâna de motor chiar nu trebuie folositã din douã motive.

 

1. Uzura inutilĂŁ asupra transmisiei.

Mult mai ieftine sunt discurile Âşi plĂŁcuĂžele.

 

2. Atunci când este aderenÞã scãzutã (carosabil ud, mâzgã, polei, zãpadã), frâna de motor creazã un ºoc.

Acest Âşoc duce la pierderea controlului maÂşinii, te poĂži trezi foarte uÂşor la 180 grade dupĂŁ aceastĂŁ manevrĂŁ.

Din cate am vazut eu, frana brusca de motor provoaca un derapaj, incepe sa joace rau de tot spatele pe zapada.

Link to comment
Share on other sites

Din cate am vazut eu, frana brusca de motor provoaca un derapaj, incepe sa joace rau de tot spatele pe zapada.

Frana brusca de motor provoaca un derapaj, asta-i sigur. Cel mai bine se franeaza usor, dat fiind ca avem ABS si putem controla masina mai bine.

 

 

 

Asa este! Ai dreptate! Apropos, cum se face frana de motor la o cutie automata? Sa nu radeti de mine, conduc de 25 de ierni cu cutie manuala si am citit destule aberatii scrise de soferi de automata. Poate la automata vor da sfaturi reale...

Am condus si eu masini cu cutie automata, ce-i drept pe uscat.

Daca are secvential, ai putea face treaba de acolo, asta daca vrei sa faci frana de motor.

Daca nu are, sper sa nu gresesc, la ridicarea piciorului de pe acceleratie trece singura intr-o treapta inferioara, neavand aderenta suficienta ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.