Jump to content

Chestie curioasa la indicatorul din bord...


Recommended Posts

Mai intai spun ca...masina(BMW 318d E46 Touring 8/2004) are 135.500 km si conform cartii de service a avut ultimul oil service la 128.600 km. Conform etichetei pusa la motor dupa scimbarea uleiului, are in ea BMW Super Oil 5W-40. In bord imi indica inca 20.500 km pana la urmatorul Oil Service.

 

Problema...care a aparut azi: Pornesc motorul(asta dupa ce am mers cu ea si a avut deci ocazia sa se incalzeasca). Dupa 10 sec de functionare mi se aprinde in bord indicatorul de presiune la ulei(in culoarea galbena). In cazul in care gresesc eu denumirea indicatorului, ma refer la acel beculetz ce se aprinde langa cel de faza lunga(in dreapta sa). Dupa inca 15 secunde de funtionare a motorului indicatorul se stinge si nu se mai aprinde atat timp cat nu opresc motorul. Daca il opresc si il pornesc din nou treaba se repeta! Acuma nu prea imi dau seama la ce se refera...presiunea la ulei scazuta? Joja am verificat-o si are 3 sferuri din cursa MIN-MAX acoperita cu ulei...deci totu bine aici. Sa fie oare vreo eroare sau incearca sa-mi spuna ceva?!

post-1030-1230983567_thumb.jpg

Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

Completeaza uleiul ! (daca era rosu era nasol) asa nu ai decat sa completezi uleiul la nivel :)

Normal este ca in turatie sa-si faca circuitul= nu se aprinde

Sta pe loc si se scurge in baie+pornire=lampa avarie nivel (galben)

Iti atasez ceva (ce e subliniat te priveste pe tine)

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

zici ca ai pe joja 2/3. sper ca la rece ai verificat, nu?

 

Pai motorul era deja cald cand la o pornire a inceput sa-mi faca figura. Am oprit motorul, am asteptat 15 min ca sa se scurga tot in baia de ulei si am verificat!

 

nivelul este fiindca e galben

 

Pai daca mai completez mult trec de MAX...

Link to comment
Share on other sites

motorul e rece?

Daca nu, lasa-l sa se raceasca, sa se scurga tot uleiul si vezi apoi cum e cu nivelul. In ce ti-am atasat, sus scrie ca ROSU inseamna avarie...siut patit cu asta...

 

OK...sta deja de o ora si am sa-l mai las inca o ora. De aprins se aprinde galben nu rosu! Am sa-i mai fac o verificare si revin. Deci daca nivelul e bun si el tot se aprinde sa inteleg ca e sezorul?! Scump de inlocuit?! Altcineva mi-a spus ca ar putea fi o eroare de soft si ca el in general recomanda resetarea softului dupa un anumit intreval de timp. Asta cum se face...la reprezentanta sau in bord la testul 21?

Link to comment
Share on other sites

Nivelul este bun? E maxim sau intre minim si maxim?Cati km ai cu schimbul asta de ulei?

 

 

 

Nivelul meu e 2/3 din cursa MIN-MAX spre maxim...deci putin dupa mijloc! Oil serviceul a fost facut la 128.600 si acuma am 135.500. In bord mai spune ca mai am inca 20.500 cu schimbul! Faza e ca schimbul a fost facut de dealerul din germania de la care l-am cumparat...am cartea de service si stampila reprezentantei unde s-a facut operatiunea. Am sunat la ei inainte sa iau masina si aveau automobilul in baza de date! Deci teapa nu e. Ulei bun sa fie...adica cel pe care mi l-au scris in carte si pe care l-am spus mai sus! Mai stau putin si verific iar joja!

Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

Asta in ultima instanta. ok

Si eu spun ca e senzorul. Acuma am verificat cu motorul rece si nivelul e mai sus de 2/3, maxim aproape, la fel cum era si acuma o sapt...Am pornit-o si am lasat-o la relanti...dupa 10 sec s-a aprins(pe galben) si dupa inca 15 s-a stins. Am oprit-o si am pornit-o din nou tinand acuma turatia la 3000...fix la fel a facut! Din cate stiu problema la presiune apare la relanti in special, de aia m-am gandit sa incerc si turat. Insa sigur nu e cazul de nivel. O singura corectie, schimbul a fost facut la 125.700 nu 128.000 cum am spus mai devreme...deci are 10.000 cu schimbul curent, si imi spune ca mai am inca 20.000 de facut. Deci ramane de schimbat senzorul odata cu schimbul de ulei. Multumesc pentru asistenta tuturor...si daca mai stie cineva ceva...astept sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

Oricum e bine ca nu e problema de presiune. Sunt curios daca s-ar mai aprinde dupa ce vei completa ulei pana la nuvelul maxim pe joja. Oricum, senzor de nivel se gaseste.Si ca sa te completez...ziceai ca sigur nu e problema de nivel...ba da, adica citire eronata a senzorului din baie :)

Senzorul are P/N 12617508003 si e pozitia 17 cred

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

ca sa fii sigur ca e senzorul,complecteaza cu ulei pana la maxim pe joja si vezi daca se mai aprinde.

Pana la maxim mai e un 1mm poate 2. Deci imi e sa nu pun prea mult si mai mult rau sa-i fac! Faza e ca am pornit motorul acuma cateva min si era rece rece. Nu am mai observat sa mai faca figura...am impresia ca face numai dupa ce trece de o anumita temperatura...insa nu bag mana in foc ca e asa, nu eram atent si poate am trecut cu vederea...am sa fiu atent cand mai pornesc motorul la rece!

Link to comment
Share on other sites

verifica si conectorul senzorului de nivel...poate sa fi iesit partial...fiind diesel...nu exclude vibratiile din calcul. Oricum, 2 mm pe joja este nesemnificativ ca nivel..Ai putea sa incerci cu 200ml de ulei..dar ce e important e ca a fost GALBEN si nu ROSU..atunci chiar trebuia sa-ti faci ceva probleme. Bafta si tine-ne la curent
Link to comment
Share on other sites

tu schimbi uleiul la 30.000 ?

 

Pai nu....am luat-o cu uleiul schimbat. Are 9.000 parcursi cu uleiul nou si in bord imi mai spune ca mai am 20.000 pana la urmatorul oil service...deci teoretic ar tb sa schimb dupa 30.000 cu schimbul. Insa evident ca nu am de gand sa-l schimb cand imi spune 0 in bord. Probabil ca pe la 5000-6000 in bord voi schimba. Nu merge un ulei 25.000? Eu acuma am cu el abia 9000

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.