Jump to content

se schimba greu vitezele


Recommended Posts

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pentru cei cu treapta I de viteza: faceti urmatorul experiment: 1. apasati brusc ambreiajul pana la capat, testati felul in care intra in treapta I. 2. Apasati mai lent ambreiajul (cam 1 sec toata cursa) pana la capat, testati felul in care intra in viteza, o sa fiti surprinsi de rezultate <_<

hint: daca simtiti ca agata la treapta 1, tineti ambreiajul apasat in continuare, lasati maneta schimbatorului libera 1 sec dupa care incercati din nou

Link to comment
Share on other sites

pentru cei cu treapta I de viteza: faceti urmatorul experiment: 1. apasati brusc ambreiajul pana la capat, testati felul in care intra in treapta I. 2. Apasati mai lent ambreiajul (cam 1 sec toata cursa) pana la capat, testati felul in care intra in viteza, o sa fiti surprinsi de rezultate <_<

hint: daca simtiti ca agata la treapta 1, tineti ambreiajul apasat in continuare, lasati maneta schimbatorului libera 1 sec dupa care incercati din nou

Pai asta zicea si mercenaru. Care ar fi cauza, totusi? Aer in instalatie?

 

Iti dai seama...dar nu inteleg cum trag ei uleiul din cutie...au un aparat special?

Cutia are 2 busoane. Unul e mai sus (pe acolo pui ulei) iar altul e chiar pe "burta" (pe acolo se scoate uleiul).

Link to comment
Share on other sites

Pai asta zicea si mercenaru. Care ar fi cauza, totusi? Aer in instalatie?

 

posibil aer...posibil calitate lichid de frana(trebuia schimbat toamna anului trecut <_<) , posibil celebra valva...deocamdata sunt multumit ca nu o sa-mi rup maneta de la schimbator, dupa ce schimb/aerisesc lichidul de frana (si ambreiaj) o sa verific daca e mai bine

Link to comment
Share on other sites

Pai asta zicea si mercenaru. Care ar fi cauza, totusi? Aer in instalatie?

 

posibil aer...posibil calitate lichid de frana(trebuia schimbat toamna anului trecut <_< ) , posibil celebra valva...deocamdata sunt multumit ca nu o sa-mi rup maneta de la schimbator, dupa ce schimb/aerisesc lichidul de frana (si ambreiaj) o sa verific daca e mai bine

 

Care e valva asta? Daca te referi la chestia aia de pe carcasa ambreiajului, aia nu e valva ci un component hidraulic (cilindru receptor), si care da....se poate sa aibe aer ca urmare a unui nivel scazut in vas....este primul afectat de lipsa cantitatii de lichid..daca mai scade atunci e afectata si frana (din considerente de siguranta ).

O intrebare: s-a completat recent lichid ca urmare a semnalizarii la bord de nivel scazut sau ai cumva pierderi de lichid la cilindrul receptor de pe carcasa ambreiajului?

Link to comment
Share on other sites

Pai asta zicea si mercenaru. Care ar fi cauza, totusi? Aer in instalatie?

 

posibil aer...posibil calitate lichid de frana(trebuia schimbat toamna anului trecut <_< ) , posibil celebra valva...deocamdata sunt multumit ca nu o sa-mi rup maneta de la schimbator, dupa ce schimb/aerisesc lichidul de frana (si ambreiaj) o sa verific daca e mai bine

 

Care e valva asta? Daca te referi la chestia aia de pe carcasa ambreiajului, aia nu e valva ci un component hidraulic (cilindru receptor), si care da....se poate sa aibe aer ca urmare a unui nivel scazut in vas....este primul afectat de lipsa cantitatii de lichid..daca mai scade atunci e afectata si frana (din considerente de siguranta ).

O intrebare: s-a completat recent lichid ca urmare a semnalizarii la bord de nivel scazut sau ai cumva pierderi de lichid la cilindrul receptor de pe carcasa ambreiajului?

 

Cred ca se refera la valva cdv. La mine nu e cazul pentru ca am dat-o jos de o saptamana. Se simte mult mai bine cand schimbi treptele. zeronoo sa ne spui cum se simte dupa ce schimbi lichidul.

Link to comment
Share on other sites

de ceva vreme am observat ca se schimba mai greu vitezele...am masina de 1 luna si ceva iar la inceput se schimbau mai usor....stie cineva care e cauza?

Salutare!

eu am avut aceeasi problema(si la seria 3 si la 5).

primul pas:verificat sau SCHIMBAT ulei cutie(al meu era cam negru)

al doilea f important:schimba tot lichidul de frana(un litru cam ajunge),iti recomand ATE e vreo 23 ron in autovit.vezi sa fie aerisit ca lumea!!!!

al treilea:schimba cilindrul care intra in cutie,costa 250ron in autovit si e tot ATE.

primii doi pasi trebuie facuti si o sa vezi diferenta.daca nu schimbi cilindrul(slave cilinder) macar poti sa-l ungi,adica tija sa o dai cu vaselina.daca face clanc cand schimbi 1-2 repede trebuie si cilindrul schimbat.

bafta!

Link to comment
Share on other sites

de ceva vreme am observat ca se schimba mai greu vitezele...am masina de 1 luna si ceva iar la inceput se schimbau mai usor....stie cineva care e cauza?

Salutare!

eu am avut aceeasi problema(si la seria 3 si la 5).

schimba tot lichidul de frana(un litru cam ajunge).vezi sa fie aerisit ca lumea!!!!

schimba cilindrul care intra in cutie,costa 250ron in autovit si e tot ATE.

primii doi pasi trebuie facuti si o sa vezi diferenta.

bafta!

 

Absolut corect !

Link to comment
Share on other sites

Eu din cate am auzit de la mai multi mecanici,uleiul din cutie se completeaza,nu se schimba......

 

cred ca vorbeau de altceva...n-ai fost atent sau aia nu erau mecanici

 

 

Este la fel de adevarat ca au facut afirmatia asta cand aveam alta masina....

eu cred in contiuare ca lichidul din ambreiaj si frana e cauza si aerisireaa acestora. nu cred ca aceste cutii de viteze "celebre" pot cadea asa la cativa km si la toata lumea.aici e o vorba de o intrega gama de 'simptome" si cred ca terapia e de grup. Eu o sa incerc sa schimb lichidul din instalatia comuna frana-ambreiaj si sa o aerisesc ca lumea. In acelasi timp o sa verific si cilindru receptor ..desi daca nu curge ..nu e un pericol...si cred ca tre sa mearga. da ar trebui sa incerce mai multi solutii, ca sa "scapam" de fenomen.Mi-a placut atitudinea cuiva care atunci cind s-a ivit problema cu "scirtiitul" geamurilor fata a sunat la mecanicii da la bmw din Germania si a obtinut raspunsul clar la care nimeni nu se astepta adica "ungeti chederele de pe caroseria si usi cu ulei siliconic".Creda ca asa ar trebui facut si acum de catre cineva care vb germana.

Link to comment
Share on other sites

Am verificat uleiul in cutie.E normal si in plus scrie pe cutie (care e o bijuterie) ca e pe viata (lifetime). Nivelul e bun si uleiul e bun.am verificat cilindru receptor si am aerisit instalatia.Cilindrul nu are scurgeri sau altceva. S-au schimbat lucrurile in proportie de 70 %.adica intra in viteza mult mai bine inclusiv in viteza 1.Nu am schimbat lichidul de frana ca cei de la service nu aveau sculele necesare , adica sa introduca lichidul sub presiune. O sa incerc la reprezentanta bmw sa scimb lichidul de frana.Cred ca asta e solutia.
Link to comment
Share on other sites

Am verificat uleiul in cutie.E normal si in plus scrie pe cutie (care e o bijuterie) ca e pe viata (lifetime). Nivelul e bun si uleiul e bun.am verificat cilindru receptor si am aerisit instalatia.Cilindrul nu are scurgeri sau altceva. S-au schimbat lucrurile in proportie de 70 %.adica intra in viteza mult mai bine inclusiv in viteza 1.Nu am schimbat lichidul de frana ca cei de la service nu aveau sculele necesare , adica sa introduca lichidul sub presiune. O sa incerc la reprezentanta bmw sa scimb lichidul de frana.Cred ca asta e solutia.

 

Multumim pentru feedback....o sa fac si eu asta cat de curand, daca zici ca treburile stau cu aprox 70% mai bine, e incurajator <_<

Link to comment
Share on other sites

Metoda cu apasatul pedalei este eficienta dar nu este buna din alt motiv. In mod normal pedala de frana se deplaseaza putin dar cand aerisesti o apesi pana la fund si garniturile din pompa ajung sa frece pe o zona cu asperitati si se pot strica.
Link to comment
Share on other sites

Da, asta am mai auzit. Dar eu ma gandeam la pedala de ambreiaj.

De cand am dat jos valva CDV (si mi-a curs putin lichid de ambreiaj) parca aud un fel de scartait dimineata cand calc ambreiajul ca sa pornesc motorul. Se aude cand pedala ajunge la sfarsitul cursei.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca asa am sa fac. Ai idee de preturi?

 

O chestie offtopic, dar e tot despre aeriseala <_< Azi am vrut sa aerisesc sistemul de servo-directie. Am destupat borcanul, am pornit motorul, am invartit de cateva ori de volan, pe loc, cu motorul tinut la vreo 2000 de ture. Am oprit motorul si cand am masurat, in loc sa scada un pic nivelul, a crescut. Cam 2-3mm. A ajuns la semnul de maxim. Trebuia sa-l mai las un pic sa se aseze? Nu-mi explic de ce a crescut nivelul, ca doar n-avea pe unde sa traga aer.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca asa am sa fac. Ai idee de preturi?

 

O chestie offtopic, dar e tot despre aeriseala <_< Azi am vrut sa aerisesc sistemul de servo-directie. Am destupat borcanul, am pornit motorul, am invartit de cateva ori de volan, pe loc, cu motorul tinut la vreo 2000 de ture. Am oprit motorul si cand am masurat, in loc sa scada un pic nivelul, a crescut. Cam 2-3mm. A ajuns la semnul de maxim. Trebuia sa-l mai las un pic sa se aseze? Nu-mi explic de ce a crescut nivelul, ca doar n-avea pe unde sa traga aer.

Nu mai vira pe loc,daca nu vrei sa schimbi caseta de directie prematur!!!Viratul in timpul mersului reduce tensiunile din caseta cu 50%.Ceea ce ai facut tu nu se cheama aerisire,lichidul de servo ca si cel de racire e undeva pe instalatie.Nu te astepta ca de cate ori opresti motorul si-l verifici sa fie la acelasi semn.Mergi la un service asta e cel mai bun sfat.

Preturi:lichid frana ATE(made in Germany) 25ron in autovit,manopera cam tot atat asa am platit eu acum o luna.

Referitor la scartaitul de ambreiaj cand pedala e la podea....dai jos cilindrul care intra in cutie(sunt 2 suruburi de 13 parca) si ungi tija cu vaseline de preferat cu molibden sau orice lubrifiant si pui cilindru la loc,manopera max 15ron!!!O sa vezi ca nu se mai aude NIMIC.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca asa am sa fac. Ai idee de preturi?

 

O chestie offtopic, dar e tot despre aeriseala <_< Azi am vrut sa aerisesc sistemul de servo-directie. Am destupat borcanul, am pornit motorul, am invartit de cateva ori de volan, pe loc, cu motorul tinut la vreo 2000 de ture. Am oprit motorul si cand am masurat, in loc sa scada un pic nivelul, a crescut. Cam 2-3mm. A ajuns la semnul de maxim. Trebuia sa-l mai las un pic sa se aseze? Nu-mi explic de ce a crescut nivelul, ca doar n-avea pe unde sa traga aer.

Nu mai vira pe loc,daca nu vrei sa schimbi caseta de directie prematur!!!Viratul in timpul mersului reduce tensiunile din caseta cu 50%.Ceea ce ai facut tu nu se cheama aerisire,lichidul de servo ca si cel de racire e undeva pe instalatie.Nu te astepta ca de cate ori opresti motorul si-l verifici sa fie la acelasi semn.Mergi la un service asta e cel mai bun sfat.

Preturi:lichid frana ATE(made in Germany) 25ron in autovit,manopera cam tot atat asa am platit eu acum o luna.

Referitor la scartaitul de ambreiaj cand pedala e la podea....dai jos cilindrul care intra in cutie(sunt 2 suruburi de 13 parca) si ungi tija cu vaseline de preferat cu molibden sau orice lubrifiant si pui cilindru la loc,manopera max 15ron!!!O sa vezi ca nu se mai aude NIMIC.

La ce service ai mers?

Link to comment
Share on other sites

Nu mai vira pe loc,daca nu vrei sa schimbi caseta de directie prematur!!!Viratul in timpul mersului reduce tensiunile din caseta cu 50%.Ceea ce ai facut tu nu se cheama aerisire,lichidul de servo ca si cel de racire e undeva pe instalatie.Nu te astepta ca de cate ori opresti motorul si-l verifici sa fie la acelasi semn.Mergi la un service asta e cel mai bun sfat.

Pai pe aici pe forum am gasit ca aia este procedura pentru a aerisi sistemul de servo. Uneori, cand invart de volan se aud (si se simt) niste mici "pacanituri", ca si cum pe tija volanului ar fi 2 inele groase de cauciuc care se freaca intre ele cand invart de volan. M-am gandit ca o fi de la aer in instalatie. Inca o data: sunetul apare aleator, nu conteaza ca e cald sau frig; ca abia am plecat cu masina de pe loc sau ca am facut 100km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.