Jump to content

Apare inca un E91 pe forum


b_tudor

Recommended Posts

Va salut!

E primul meu post pe forumul acesta, desi il citesc cu interes de vreo 2 luni.

Sunt Tudor, 22 ani, locuiesc in Cluj-Napoca (i`ve been sober for two weeks, now! :) )

 

Nu va imaginati cat de mult m-am bucurat sa gasesc aici ceea ce-mi imaginam ca e spiritul BMW si ca, multi useri fac cinste imaginii acestei marci.

De asemenea, ma bucur ca spiritul cocalaresc, adesea asociat cu marca BMW din cauza copiilor care-si iau BMW din 96 si-l doteaza cu LED-uri licurici si kit-uri "aerodinamice" din fibra de sticla, turnate in casa, nu e prezent pe acest forum, decat in doze mici, care pot fi evitate. (Apropo, cei de la Top Gear ziceau ca acest spirit s-a mutat la Audi, mai nou :D )

 

Lasand periajul la o parte si revenind on topic, urmeaza sa-mi vina primul meu BMW, un E91 320d (superba masina! :lol:) sfarsit 2006, ~65.000 km, negru, cutie manuala, xenon+angel eyes, navi business, climatronic, cd changer, scaune sport cu perne de aer electrice, pachet M exterior+interior, suspensie sport, jante BMW 17", 245 latime, care tocmai au fost incaltate cu cauciucuri noi de iarna, oglinzi heliomate, rabatabile electric... plus alte maruntisuri care nu-mi vin in minte. Ce-mi place, e carligul de remorcare rabatabil electric (mi-as mai dori o remorca... cu un atv pe ea ) Ce mi-as mai fi dorit la el ar fi incalzirea in scaune si o trapa panoramica... dar nu poti fi cu toate. (senzorii de ploaie, lumina, etc, mi se par dotari potrivite pentru un 7, S, A8). Masina e intr-o stare tehnica impecabila. E masina personala a unui prieten foarte bun, care are un service auto. Tot timpul a avut parte de tot ce-i mai bun, atunci cand a fost nevoie + ca a rulat exclusiv in Ger.

 

3-ul va fi a doua mea masina, dupa un Merc A180 CDI 2007. (Il chema "Poneiul" :)) Initial nu ma prea dadeam in vant dupa BMW-uri, din varii motive. Unul ar fi fost ca nu-i placeau (estetic, ca mai mult nu se pricepea) fostei prietene... :) si celalalt, mai important, nu ma dadusem cu unul niciodata. Dupa ce l-am condus pe asta al meu, 2 saptamani, la Munchen&imprejurimi, pasiunea mea pentru masini si-a spus cuvantul. Bmw-ul imi aducea zambetul pe buze de indata ce-i dadeam a doua si schimbam la 4.500, turatie la care tragea si suna de parca n-ar fi diesel. Nu mai vorbesc de situatia in care, la 200 kmh ii dadeam a 6-a :)

Mi-a luat o vreme sa ma obisnuiesc cu volanul M mic, foarte gros, care se misca foarte greu, dar care e extrem de precis... si cu schimbatorul care se comporta in exact aceeasi maniera. Partea mai interesanta a venit atunci cand, dupa 2 saptamani de e91, am condus Poneiul. Mi se parea ca pilotez un carucior de Carrefour. Lipsit de putere, stabilitate, precizie. In fine, a fost un ponei de nadejde, cu farmecul lui, strict legat de amintiri.... dar acum trebuia sa faca loc noului "Calut". ;)

Revenind la BMW, nu mi-as fi imaginat vreodata ca-mi voi lua unul... si cu atat mai putin un break. Nu-mi placeau break-urile de nicio culoare... dar apoi am cunoscut viitorul meu 3. Am ajuns sa-l apreciez foarte mult si sa-i observ niste linii, trasaturi, pe care nu le-am observat inainte, din ignoranta sau, mai degraba, din cauza ideilor preconcepute. Dupa ce am vazut ce inseamna un break si cat de util poate sa fie intr-o vacanta, m-am indragostit definitiv si irevocabil de el. Pe de alta parte, s-ar putea sa fie singurul din Cluj. Nu sunt sigur, ca am mai vazut unul aproape identic, pe Brancusi, unde stau eu, dar s-ar putea sa fi fost doar in vizita

la 3-ul asta imi place botul, cel mai mult. O alta fosta prietena imi zicea ca mi se potriveste si ca-mi seamana :D are o privire usor incruntata, interesanta... a unui animal de prada... (din Diesel club :) )

Mi se pare ca e ca si o haina usor excentrica, dar, care, indata ce inveti s-o pui in valoare, s-o asortezi cum se cuvine la stilul de viata, are si ea grija sa te puna in valoare, sa-ti vina ca turnata, sa nu te lase la greu, sa-ti tina de cald si sa te rasplateasca din plin.

 

Acum, intrebarile:

 

Exista e91 cu 150 cp? Prietenul de la care il iau spune ca are 150. Eu stiam ca exista doar cu 163 si ca motorul de 150 e pe e46.

Cd changer-ul cuplat cu navi proff citeste mp3 out of the box, sau ii trebuie update de software?

Intrarea Aux din cotiera ar merge cu un iPod si sa-i si recunoasca functiile in iDrive? Sau e un simplu jack, aux?

As vrea sa-i aduc undele modificari: dat fiind faptul ca masina e neagra, urmeaza sa-i dau un polish, sa fie spotless, pentru primavara i-am comandat niste jante Eta-beta Tettsut black 18" 255 latime, care arata cam asa , cum i-ar sta cu geamuri fumurii? Prietenul meu din Ger mi-a zis sa nu-mi pun, ca-s taranisme. (are 40+ ani)

Ca alternativa, ma gandeam la geamuri cu tenta verzuie, un soi de privacy glass, dar as urmari un "all black" design. Ce parere aveti? Eventual niste poze edificatoare ar ajuta.

Ma mai gandeam la o toba mai sportiva. Era un clip pe youtube cu un 330d cu toba sport... care suna demential si ma gandeam ca ar trebui sa sune binisor si pe 320d. Din nou, prietenul meu, party breaker-ul :D zicea ca si aia e taraneasca si ca la un drum de Cj-Muc ar trebui sa-mi iau o cutie de calmante, sa fac fata drumului. As urmari un sunet civilizat, cu accente sportive. Cum credeti ca ar suna cu o toba finala de 330? Cea cu doua tevi?

Butonul DSC dezactiveaza controlul tractiunii de tot... si ma pot distra pe zapada, in parcarea Polus-ului?

 

Ultima intrebare pe azi: cat credeti ca valoreaza noul Calut?

 

Mersi anticipat, sper ca nu v-am plictisit prea tare si... bine v-am gasit!

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Inainte de orice dotare pe care o doresti pentru masina ta eu iti recomand din suflet sa o lasi asa cum este ea din fabrica.Nu poate pentru faptul ca ar fi taranisme ci doar pentru faptul ca ununi BMW ii sta al naibi de bine doar cu accesorii originale.

Despre toate celelate intrebari o sa fie super frumos sa ti le descoperi singur atunci cand intr-adevar ai masina in fata ta si te poti bucura de toate aspectele ei.Dupa prima experienta adevarata, ti se vor schimba toate intrebarile pentru ca majoritatea vor fi traite pe propria ta piele.

In alta ordine de idei,multa santatate,sa o stapanesti sanatos si sa nu ai evenimente.Un an nou fericit plin de bucurii.

Link to comment
Share on other sites

Felicitari de achizita care o sa o faci.

E bine sa nu modifici evacuarea motorului pentru ca se aude suficient de sportiv ...si ok cand o accelerezi, mai ales ca e un motor in 4 pistoane..... ceva prea spectaculos nu vei obtine..poate doar zgomot care la drum lung ... te va deranja. ....Un bmw este facut pt drum lung. ..

Din cate stiu ...geamurile de la bmw au o tenta verzuie ...din fabrica... (nu ii pune folii)

Bucura-te de ea fara sa demontezi / remontezi nimic de pe ea...este o masina foarte bine antifonata ...si care iti va oferi suficiente satisfactii fara sa ii schimbi aspectul.

Link to comment
Share on other sites

Mari modificari n-as vrea sa-i aduc... si eu sunt de parere ca ar fi bataie de joc. Nu m-ar fi deranjat un sunet puuuutintel mai obraznic si geamurile inchise la culoare. Ma gandesc ca ar fi dat bine cu jantele negre, de 18.

Intrebam acum de folii, ca plec marti in Ger. Vine actualul ei proprietar in tara, cu sotia si fiica lui, urmand sa-i duc inapoi si sa raman cu BMW-ul. As fi preferat sa le pun acolo, daca tot le pun. (sau nu :) )

referitor la antifonare, aveti dreptate, in cea mai mare parte. in partea din fata, pana dupa bancheta din spate, mai precis. La 200+ kmh, vantul se auzea destul de tare in partea din spate a masinii. Stand la volan nu prea se aude, dar ca pasager pe bancheta din spate, e destul de deranjant. Nu stiu sa va spun daca e asa pentru ca ar fi mai slab antifonata in zona portbagajului, sau pentru ca, break fiind, turbulentele la viteze mari o afecteaza mai rau.

referitor la post-ul meu, astept, in continuare, raspunsuri la restul intrebarilor.

Pana acuma am renuntat la toba :)

 

poza am doar una, pe care am facut-o in joaca. Nu foarte concludenta.

In stanga mai e un Mustang... o masina destul de proasta. 200 cp din motor de 4l. dar, cu mici modificari Hurst, cu jante de 20" negre, nu arata rau.

Mai in stanga, e un C 55 AMG... nici nu vreau sa va povestesc nimic despre el :)

post-14300-1231003636_thumb.jpg

Edited by b_tudor
Link to comment
Share on other sites

Vaaai, cat de bine arata cea postata de alex_maniacu_91...

A mea e foarte asemanatoare, doar ca e neagra, nu gri si, daca bine-mi aduc aminte, are manerele usilor negre, de plastic, nu de emtal, vopsite.

Asta are geamuri cu tenta verzuie. Or fi din fabrica? Pot sa-mi pun si eu folii, sa arate la fel?

Intre forumisti, cati aveti folii pe geamuri? Ma ajutati cu niste poze si niste impresii dupa folosire indelungata?

Arata extraordinar cu jantele acelea de M3. Problema ar fi ca sunt al dracului de scumpe, cele originale. Ce parere aveti de replici, la acelea, de exemplu? Stiu ca din punct de vedere calitativ, sunt inferioare, dar cel putin estetic corespund? Ce ati alege intre niste replici de M3 si niste jante facute de o firma anume, cum sunt cele de la Eta-Beta, pe care vi le-am aratat mai sus?

Eventual, recomandati-mi niste alte jante care ar arata foarte bine pe e91, cam tot in pretul ala (nu stiu cat sunt la noi, eu dau ~1000. eur pe acele Eta-Beta, 18"/255)

Cele din poza mi se par mult prea mari pentru drumurile noastre. Si 18 sunt greu de ingrijit. Pe Ponei aveam Rial 16/205/45 si una am "rezolvat-o" chiar pe Bucuresti, cu o groapa minunata..

Sa nu mai vorbesc de drumul Cluj-Baia Mare, pe care il fac o data pe luna...

Later edit: masina aia are si stopurile putin mai intunecate? :-? si asta ar arata binisor, pe o masina all black

Edited by b_tudor
Link to comment
Share on other sites

Vaaai, cat de bine arata cea postata de alex_maniacu_91...

A mea e foarte asemanatoare, doar ca e neagra, nu gri si, daca bine-mi aduc aminte, are manerele usilor negre, de plastic, nu de emtal, vopsite.

Asta are geamuri cu tenta verzuie. Or fi din fabrica? Pot sa-mi pun si eu folii, sa arate la fel?

Intre forumisti, cati aveti folii pe geamuri? Ma ajutati cu niste poze si niste impresii dupa folosire indelungata?

Arata extraordinar cu jantele acelea de M3. Problema ar fi ca sunt al dracului de scumpe, cele originale. Ce parere aveti de replici, la acelea, de exemplu? Stiu ca din punct de vedere calitativ, sunt inferioare, dar cel putin estetic corespund? Ce ati alege intre niste replici de M3 si niste jante facute de o firma anume, cum sunt cele de la Eta-Beta, pe care vi le-am aratat mai sus?

Eventual, recomandati-mi niste alte jante care ar arata foarte bine pe e91, cam tot in pretul ala (nu stiu cat sunt la noi, eu dau ~1000. eur pe acele Eta-Beta, 18"/255)

gasesti replici acelasi model ca cele de mai sus pe 17. cred ca le gasesti pana in 600 euro.

 

L.E: are stopurile schimbate.sunt fumurii cu semnal alb :)

 

L.E2: daca pui poze cu masina, le pot modifica ca sa vezi cum ar arata cu jantele alea si cu folie :)

Edited by alex_maniacu_91
Link to comment
Share on other sites

Foliile sunt clar un plus de confort atunci cand e soare.

Pentru fata ai limita 21% la opacitate, deci aproape transparent, iar pt spate 95%, deci aproape opac. Ideal ar fi un 21% fata, 35-50% pe spate, ca sa fie cat de cat o nuanta uniforma.

Dar, pt ca (o sa) ai break, deci mai usor de spart portbagajul, as recomanda 95% pe spate pt ca micsoreaza riscul: pe de o parte previne (ai sparge o masina cu geamuri negre? :) ), iar pe de alta parte, geamul se sparge mai greu daca are folie....cel putin teoretic.

Ca o parere personala, jante de 18 nu sunt potrivite pt gropile noastre. Altfel, imi plac astea de m5 e60, numai sa nu fie replici din alea ieftine de zici ca sunt invelite in staniol.

 

Din descriere, masina e super, si o sa ai o ocazie numai buna sa o "cunosti" pe drumul din Germania spre Ro.

In rest, s-o conduci cu placere si cat mai putine probleme.

Edited by cos
Link to comment
Share on other sites

Pisoiul meu e din '96 :) ...nu are LED-uri si alte bazaconii si nici nu va avea...L-am achizitionat pt ca atat mi-am permis si mai ales pt ca imi place.

Nu e intelept sa generalizezi si e total gresit (dupa cum ai invatat deja) sa judeci brandul/spiritul BMW dupa "cocalari".

Eu personal nici nu vroiam sa aud de BMW, din cauza bijnitzarilor, jmecherilor, tziganilor etc...

Acum in schimb imi place...prea mult ar zice sotia mea! :)

 

Sa te bucuri de E91-ul tau si sa faci cinste spiritului alb-albastru!

Link to comment
Share on other sites

Acum, intrebarile:

 

Exista e91 cu 150 cp? Prietenul de la care il iau spune ca are 150. Eu stiam ca exista doar cu 163 si ca motorul de 150 e pe e46.

 

Ca alternativa, ma gandeam la geamuri cu tenta verzuie, un soi de privacy glass, dar as urmari un "all black" design. Ce parere aveti?

Butonul DSC dezactiveaza controlul tractiunii de tot... si ma pot distra pe zapada, in parcarea Polus-ului?

 

exista e91 cu 150cp. uite si aici un exemplu.

 

daca pui o folie profi in genul 3m sau llumar iti poti alege tenta si sunt foarte bune, nu ai probleme cu ele ani de zile.

 

DCS apasat lung dezactiveaza toate sistemele mai putin ABS.

Link to comment
Share on other sites

eu sunt de parere ca decat sa pui pe fata 5% cat e legal si pe spate 95% mai bine nu mai pui ca arata ca un dric. ori risti si pui neagra toata ori pui 5% peste tot. se vede in masina dar ai o tenta misto pe geamuri si arata ok.
Link to comment
Share on other sites

sau le ionizezi 20%... arata foarte bine, nu se vede inauntru decat foarte vag, si nici prin cap nu le-ar trece licuricilor de strada ca ai facut ceva geamurilor masinii. :)

 

@b_tudor: felicitari pentru ca ai ales Touring !

nu sunt multi care apreciaza aceasta masina :)

Link to comment
Share on other sites

1-Mufa Aux nu-i pt IPod.

2-DSC dezactiveaza "de tot" controlul tractiunii, dar in prealabil activeaza DTC-ul(dupa o apasare scurta a butonului, cam 3 secunde)

3-Motorul trebuie sa aibe 163c.p.

4-Nu schimba toba

5-Pune folii negre

6- Pretul corect poti sa-l afli de pe www.mobile.de sau www.autoscout.de

7- Obligatoriu Casco

8-S-o stapanesti sanatos si fara incidente.

Link to comment
Share on other sites

sau le ionizezi 20%... arata foarte bine, nu se vede inauntru decat foarte vag, si nici prin cap nu le-ar trece licuricilor de strada ca ai facut ceva geamurilor masinii. :)

 

@b_tudor: felicitari pentru ca ai ales Touring !

nu sunt multi care apreciaza aceasta masina :)

 

pentru ionizare am impresia ca trebuie demontate de pe masina, nu?

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru primirea facuta si va multumesc pentru aprecieri. Ma bucur ca v-a placut intrarea mea pe forum si ma bucur ca va place Bimmerul meu :)

 

Deocamdata am ramas la ideea de folii 20% fata, 35% spate si 50% portbagaj, voi vrea sa-i pun un capat de toba oval, cum are cel recomandat de Alex. Ce mi-ar mai placea, ar fi niste splitters, in bara fata, dar aia pe viitor.

Cu jantele, inca sunt in dubii. Imi plac mult cele de M5 (desi citisem tot aici pe forum, parca intr-un post de-al lui Ciupanezu, ca jantele de seria 5,6,7 nu merg pe 3, din cauza offest-ului) si imi mai plac cele de M3, de mai jos.

Ce parere aveti desprea replicile de pe ejanta.ro?

Acolo am mai vazut si alte jante, gen Threeface, care arata cel putin interesant, La preturi mai mult decat interesante.

 

XXL, se pare ca suntem cel putin doi, nu? :)

Un seria 5, de exemplu, nu l-as lua Touring. Am doar 22 ani, sunt prea tanar pentru asa ceva, totusi. 3-ul touring, in schimb, mi se pare foarte frumos. Si, cum v-am mai zis, diferit de restul 3-urilor de pe drum. Desi pare "fita", trebuie sa recunoastem ca ne place distinctia, individualitatea... :)

 

LE: ce parere aveti despre dimensiunile jantelor? Nu ma refer la diametru, ca acolo sunt destul de convins ca raman pe 18, pentru cele de vara (am deja, de 17/245, de iarna). Ma refer la latime. Am vazut ca "se poarta" latimi diferite fata-spate. Pe spate ar fi misto un 255, sau 265 ;) Pe fata, am intalnit 225, 235. Banuiesc ca e mai ok pentru manevrabilitate. Si asa, la BMW directia se misca greu :) (apropo, am condus un 630i, al carui volan nu se misca greu deloc... si nici acele din bord nu i se miscau greoi deloc :))

post-14300-1231157578_thumb.jpg

Edited by b_tudor
Link to comment
Share on other sites

Imi plac mult cele de M5 (desi citisem tot aici pe forum, parca intr-un post de-al lui Ciupanezu, ca jantele de seria 5,6,7 nu merg pe 3, din cauza offest-ului) si imi mai plac cele de M3, de mai jos.

replicile alea de m5 s-au facut si pentru seria 3, nu doar pentru seria 5.deci gasesti cu ET-ul potrivit pentru tine.

Link to comment
Share on other sites

Scuze ca n-am mai dat un semn de viata, sunt in Ger de aproape o saptamana.

V-am promis mai multe poze. CU ele vin si intrebari, dar vedem mai tarziu.

In fiecare zi ma dau cu bmw-ul...

pur si simplu il ador :)

Din pacate, trebuie sa plec spre casa cu Golf-ul pe care i l-am cumparat tatalui meu si sa ma intorc peste o saptamana dupa BMW... ca asa-i filmul. :)

Pana atunci il va duce si la reprezentanta sa-i rezolve o chestie minora. Fiica lui s-a tot jucat cu telecomanda si acum, usa din dreapta nu se deschide la telecomanda, se deschide doar manual.

Masina merge impecabil, motorul e incredibil. Am venit din Ro in Ger cu 160-180 constant in conditii de siguranta. Momentan are niste jante cu cauciucuri Kumho, noi, de iarna. 225/17. N-am avut probleme cu DTC-ul cuplat nici daca fortam in curbe. L-am deblocat putin, dupa cum mi-ati spus... si a inceput distractia :) dar n-am fortat deloc, necunoscand masina.

Prietenul asta al meu a vandut zilele astea si un 318d 2008, cu navi Business, cu harta. Va pun si pozele cu ala. Sunt curios daca ii pot face update de soft si BMW_ului meu. N-am apucat sa ma uit la 318 daca era cu dvd sau tot cu CD.

Vad ca nu s-au descarcat din tel pozele cu fata, dar le pun cand ajung in Ro.

post-14300-1231690091_thumb.jpg

post-14300-1231690114_thumb.jpg

post-14300-1231690145_thumb.jpg

post-14300-1231708547_thumb.jpg

post-14300-1231708583_thumb.jpg

post-14300-1231708605_thumb.jpg

post-14300-1231708651_thumb.jpg

post-14300-1231708679_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.