Jump to content

schimb ulei - depasit cu 50Km


bog 325

Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

PĂŁi e bine sĂŁ stai cu motorul la relanti ca sĂŁ se ĂŽncĂŁlzeascĂŁ.

 

Iar la diesel este bine sĂŁ laÂşi turbina sĂŁ se rĂŁceascĂŁ la relanti dupĂŁ un drum mai lung.

 

Turbina nu se Îmbâcseºte...

 

Era mai demult o discutie despre cat si daca trebuie sa stai cu masina la relanti, inainte de a porni la drum. Asta mai ales iarna.

Link to comment
Share on other sites

Ideal ar fi sa schimbi uleiul in 10-12 mii de km daca ai original. Daca nu ... 6-8 mii

 

hai ma, ca maine-poimaine spuneti ca-l schimbati zilnic.

Foarte adevarat ... :) ...

In fond pana la urma fiecare face cum crede ... dar sa nu uitam ca viata motorului depinde de consumabilele de calitate si schimbate la timp.

Link to comment
Share on other sites

SĂŁ fim serioÂşi, lucrurile se schimbĂŁ dacĂŁ circuli cu maÂşina extraurban.

 

Dacã ai 6-7000 cu un ulei În regim urban ºi ai mers normal ºi ai de fãcut un drum de câteva mii de km când vei circula mai ales extraurban, nu este necesar sã schimbi uleiul, uzura motorului la drum lung este minimã.

 

Bai nene, tu te "citesti" ce zici? La drum lung uzura motorului e minima? Si de ce in oras uzura e mai mare decat in afara, ca nu prea inteleg.

Link to comment
Share on other sites

1. DacĂŁ mergi ĂŽn regim extraurban, parcurgi acelaÂşi numĂŁr de km ĂŽn mult mai puĂžine ore de funcĂžionare.

 

2. Ai impresia cã 100 km În oraº, distanÞã În care opreºti ºi porneºti de pe loc de sute de ori, reprezintã o uzurã comparabilã cu situaÞia de a merge 100 km cu o vitezã relativ constantã?

Link to comment
Share on other sites

Pai deja se introduce sistemul stop and go pe o gramada de masini, si voi mai sustineti ca opririle si pornirile dese strica motorul? Pai ce o sa faceti daca masina o sa opreasca motorul singura la semafor? Schimbati uleiul lunar?

 

Cand e rece motorul se uzeaza? Singurul moment cand se uzeaza e fix cand porneste prima oara dimineata, in rest nu mai conteaza. Binenteles ca trebuie sa rulezi cu el moderat pana se incalzeste.

 

In afara, la viteze de 100-120, turatia constanta la care e supus motorul este in jur de 3-4000 de ture (nu mai zic de vitezele exagerate cu care merg multi dintre noi). Pe un drum de 500 de km, cate schimbari de turatie si cate depasiri se fac incat sa urci turatia undeva spre limita? De mai multe ori decat opresti si pornesti in oras. Orele de functionare se compenseaza cumva cu turatia la care este exploatat.

 

Parerea mea personala e ca turatia mare uzeaza motorul mai mult decat mersul la relantiu sau in oras.

 

Deci totul e teorie, impresii, convingeri personale si povesti din mosi stramosi. N-are nimeni o idee precisa, "asa i-a spus lui un om", vorba cuiva de pe aici.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

pai de asta-i forum, nu?

 

Intocmai. Pe forum vorbeste oricine si spune in felul urmator: parerea mea este ..... Trebuie ca fiecare sa isi dezvolte un stil de conversatie din care sa rezulte ca este o opinie proprie, si nu un adevar inflexibil. Ciupanezu are un stil stupid si inflexibil prin care trage linie si decreteaza diverse aberatii, care in general sunt mai mult filozofice si cu diverse interpretari.

 

Eu am spus, parerea mea este ca turatiile ridicate, indiferent cat de constante sunt, uzeaza motorul mai mult. Poate fi gresita, poate fi corecta, nu prea e nimeni in masura sa spuna precis.

Link to comment
Share on other sites

sunteti inconstienti sa schimbati un ulei la 25.000km.. e vorba si de timpu in care ai facut acei 25.000km.. deja s-a depus uleiul ala si nu mai era bun.. sincer ma ingrozesc cand vad ca cika tineti la masina voastra.. o bibiliti si schimbati uleiul la 25.000km.. dupa parerea mea pt un mers al motorului si ingrijire foarte buna.. maxim 8000km cu ce ulei o fi.. mama uleiului cel mai bun ulei..

 

De ce nu schimbi tu uleiul de fiecare data cand faci plinul? :)

 

Păi e bine să stai cu motorul la relanti ca să se ĂŽncălzească.

 

Parerea mea este ca e mai sanatos sa incalzesti motorul in mers (un mers linistit cu schimbari la maxim 2500 rot/min)

 

In afara, la viteze de 100-120, turatia constanta la care e supus motorul este in jur de 3-4000 de ture (nu mai zic de vitezele exagerate cu care merg multi dintre noi). Pe un drum de 500 de km, cate schimbari de turatie si cate depasiri se fac incat sa urci turatia undeva spre limita? De mai multe ori decat opresti si pornesti in oras. Orele de functionare se compenseaza cumva cu turatia la care este exploatat.

 

Eu cred ca aici gresesti. Fa o proba: fa 500km extraurban si monitorizeaza de cate ori treci de 4500 de ture. Si apoi fa 500km in oras si numara de cate ori pleci de pe loc. Si socoteste si cate ore iti trebuiesc pentru a parcurge 500km in oras :)

 

Aici am contrazis afirmatia ta "De mai multe ori decat opresti si pornesti in oras".

Dar in ceea ce priveste uzura, nu sunt de parere ca 500km in regim urban uzeaza motorul mai mult decat 500km extraurban. Ambreiajul da, dar motorul.. nu cred.

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Corect, ai mare dreptate. Cred ca ar fi fost mai bine sa zic in timpul in care faci 500 km in afara. E greu sa filozofezi. :)

 

 

 

PĂŁi e bine sĂŁ stai cu motorul la relanti ca sĂŁ se ĂŽncĂŁlzeascĂŁ.

 

Aoleo, aberatia asta nu o vazusem. De data asta nu te contrazic cu o filozofie personala. In orice manual auto, indiferent de marca, spune foarte explicit ca motorul se incalzeste in mers, ai pornit, ai plecat imediat, insa se recomanda un mers moderat si se specifica in functie de model, cam pana la cat sa fie turat pana la anumite temperaturi.

Link to comment
Share on other sites

Sfaturile date in diverse manuale auto sunt date tocmai in spirit de distrugere a masinii respective. Daca constructorul ar da numai sfaturi bune, atunci masinile ar tine sute de mii de kilometri fara probleme majore si astfel masina ar deveni lifetime. Eu zic sa dam crezare unor astfel de sfaturi (gen motor incalzit la ralanti...) pentru ca sunt bine intentionate.
Link to comment
Share on other sites

sunteti inconstienti sa schimbati un ulei la 25.000km.. e vorba si de timpu in care ai facut acei 25.000km.. deja s-a depus uleiul ala si nu mai era bun.. sincer ma ingrozesc cand vad ca cika tineti la masina voastra.. o bibiliti si schimbati uleiul la 25.000km.. dupa parerea mea pt un mers al motorului si ingrijire foarte buna.. maxim 8000km cu ce ulei o fi.. mama uleiului cel mai bun ulei..

 

De ce nu schimbi tu uleiul de fiecare data cand faci plinul? :)

 

 

vorbesti fara sens.. ti se pare ca masina ta consuma un plin in 8000km ? dupa parerea mea de handicapat.. prost incult.. eu zic ca pt poluarea care o avem.. pt uleiurile de tot kkt contrafacute ca nimic nu mai e bun in romania eu zic ca 8000km sa fie termenul maxim.. hai sa zicem 10.000 dar eu nu m-as risca.. dar na. daca preferati sa aruncati motoare la masini de mii de euro dupa 100.000 km.. bagati tata ulei in el de 2 ori la 5 ani

Link to comment
Share on other sites

Sfaturile date in diverse manuale auto sunt date tocmai in spirit de distrugere a masinii respective. Daca constructorul ar da numai sfaturi bune, atunci masinile ar tine sute de mii de kilometri fara probleme majore si astfel masina ar deveni lifetime. Eu zic sa dam crezare unor astfel de sfaturi (gen motor incalzit la ralanti...) pentru ca sunt bine intentionate.

 

nu creeeeeeed!

Link to comment
Share on other sites

Sfatul sa nu incalzesti masina la relanti este si de natura ecologica. In tarile civilizate aceasta practica este interzisa prin lege.

 

Acum in practica cand e foarte frig afara stau in jur de 1 min inainte sa plec, sau daca e zapada pe masina pornesc motorul si pana dau zapada jos trec cateva minute bune.

Link to comment
Share on other sites

Sfatul sa nu incalzesti masina la relanti este si de natura ecologica. In tarile civilizate aceasta practica este interzisa prin lege.

 

Asa este, in Suedia, la fiecare intrare in vreo localitate inca de acum 20 de ani exista o placa care spune ca "Mersul in gol (ralanti) permis maxim 1 minut"

Link to comment
Share on other sites

vorbesti fara sens.. ti se pare ca masina ta consuma un plin in 8000km ? dupa parerea mea de handicapat.. prost incult.. eu zic ca pt poluarea care o avem.. pt uleiurile de tot kkt contrafacute ca nimic nu mai e bun in romania eu zic ca 8000km sa fie termenul maxim.. hai sa zicem 10.000 dar eu nu m-as risca.. dar na. daca preferati sa aruncati motoare la masini de mii de euro dupa 100.000 km.. bagati tata ulei in el de 2 ori la 5 ani

 

8.000 si mie mi se pare putin cam tras de par. Adica la motocicleta schimb la 4.000 km dar aia trebuie tinuta la cel putin 5.000 rpm ca sa mergi in regim normal, nu mai spun ca schimbi viteza pe la 8.000...si toate astea in oras, ca pe pista e alta treaba. Pentru uleiurile din Romania eu as spune maxim 10.000-12.000. Eu folosesc ulei din Germania(Germania si nu "made in the EU" ca s-a mai pus problema pe alt topic) si imi permit(spun eu) in deplina siguranta a motorului sa schimb la 15.000(desi in bord imi spune ca fac 20.000, dar cum s-a mai spus computerul calculeaza in fct de stilul de mers).

 

Acuma ca tot a venit treaba de incalzirea motorului...eu am E46 318d, cum e mai bine sa o incalzesc?! La relanti sau in mers. Eu in general o las la relanti cam 2-3 min si apoi plec. Spun asta pentru ca am auzit ca la relanti nu-si face la fel de bine ungerea ca in mers...dar e strict din auzite aceasta afirmatie!

Link to comment
Share on other sites

vorbesti fara sens.. ti se pare ca masina ta consuma un plin in 8000km ?

 

Nu te ambala. Vorbeam de masina mea? Nu. Vorbeam de tine. Si ti-am dat un sfat ca daca tot il schimbi la DOAR 8000, de ce sa nu o faci cand faci plinul. In felul asta nu te incurci. Sau si mai bine, slabesti busonul pe unde se scurge uleiul, cand parchezi, astfel incat pana dimineata sa se scurga tot. Si cand cobori dimineata la masina torni alt ulei proaspat, curat, putin incalzit, gata de drum. O noua zi, un nou ulei.

 

dupa parerea mea de handicapat.. prost incult [...] eu zic ca 8000km sa fie termenul maxim

 

Dupa asa o caracterizare, crezi ca se ia cineva dupa tine?

 

Acuma ca tot a venit treaba de incalzirea motorului...eu am E46 318d, cum e mai bine sa o incalzesc?! La relanti sau in mers. Eu in general o las la relanti cam 2-3 min si apoi plec. Spun asta pentru ca am auzit ca la relanti nu-si face la fel de bine ungerea ca in mers...dar e strict din auzite aceasta afirmatie!

 

Citeste in manualul masinii. Ai sa gasesti ca este recomandat sa pleci cu masina imediat dupa ce ai pornit motorul, indiferent de vreme. O incalzire in mers este mai eficienta, plus ca se incalzesc toate componentele mobile (cutie, ambreiaj, transmisie, etc). Dar se specifica sa se ruleze la o turatie moderata.

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Sfaturile date in diverse manuale auto sunt date tocmai in spirit de distrugere a masinii respective. Daca constructorul ar da numai sfaturi bune, atunci masinile ar tine sute de mii de kilometri fara probleme majore si astfel masina ar deveni lifetime. Eu zic sa dam crezare unor astfel de sfaturi (gen motor incalzit la ralanti...) pentru ca sunt bine intentionate.

 

Fii serios.

Link to comment
Share on other sites

@WLF: gresit. Motorul se uzeaza si la pornire, dar si la statul la relanti. Deoarece presiunea la relanti e foarte mica in comparatie cu presiunea cand motorul e in sarcina.

 

@Ciupanezu: in manual scrie sa nu lasi motorul sa se incalzeasca la relanti ci sa se incalzeasca mergand cu viteza moderata. Aceeasi treaba, presiunea de ulei.

 

Nu cred ca este de ratiune ecologica treaba cu incalzitul motorului. Nu stiu cati dintre voi stiti ca nu masinile sunt cele care sunt raspunzatoare pt poluare. Te plimbi un an cu masina si nu poluezi cat polueaza o centrala de apartament(sau fermele de animale, fabricile .. sa nu mai vorbim ca ceea ce se intampla e absolut normal, s-a mai intamplat si in trecut si se va ma intampla). Dar deja aici se trece in offtopic.

 

Foarte multi "cunoscatori" am vazut pe topicul asta, dar erau unii care debitau prostii rau si isi mai si impuneau punctul de vedere.

E o prostie sa schimbi uleiul la 8000 km. Asta e mentalitatea romanului prost care a stat sub papuc multa vreme, iar acum ca a ajuns la ceva bani, epateaza. Eu am refuzat de mult sa schimb piese/consumabile doar de dragul de a le schimba, fara a fi nevoie.

 

 

@criss: am postat in acelasi timp :))

Edited by autonero
Link to comment
Share on other sites

Sfaturile date in diverse manuale auto sunt date tocmai in spirit de distrugere a masinii respective. Daca constructorul ar da numai sfaturi bune, atunci masinile ar tine sute de mii de kilometri fara probleme majore si astfel masina ar deveni lifetime. Eu zic sa dam crezare unor astfel de sfaturi (gen motor incalzit la ralanti...) pentru ca sunt bine intentionate.

 

Fii serios.

 

Eu cred ca este serios :). In afara de acest motiv mai exista cateva.

 

1. Din nou ecologic (schimburi mai rare de ulei -> mai putine deseuri, poluare, etc)

2. Marketing. Inchipuiti-va fazanul in showroom care intreaba la ce interval se fac reviziile - acesta va fi foarte incantat cand va auzi o cifra fantastica fara sa stie (sau sa-l intereseze macar) cat de bine ii fac motorului. El oricum va schimba masina in 3-4 ani! Asa cum am mai scris odata pe forum daca tineti la masinile voastre nu puneti botul la toate prostiile.

 

Si pentru ca toti si-au dat cu parerea la cat trebuie sa schimbi iata si recomandarile mele: in regim greu de functionare (majoritatea oras sau mers predominant sportiv) maxim 7500km, regim normal de functionare (predominant extraurban, mers normal) - maxim 15000.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.