Jump to content

schimb ulei - depasit cu 50Km


bog 325

Recommended Posts

Sfaturile date in diverse manuale auto sunt date tocmai in spirit de distrugere a masinii respective. Daca constructorul ar da numai sfaturi bune, atunci masinile ar tine sute de mii de kilometri fara probleme majore si astfel masina ar deveni lifetime. Eu zic sa dam crezare unor astfel de sfaturi (gen motor incalzit la ralanti...) pentru ca sunt bine intentionate.

 

Fii serios.

 

Ce vorbesti? Are dreptate! In manualul masinii mele zice ca e recomandat sa bagi benzina cu cifra octanica peste 95. De maine am sa bag gaz. In mod sigur voi prelungi viata motorului. Ba si mai mult! Am sa bag motorina, ca sa fiu sigur ca nu mi se strica motorul din cauza ca am urmat sfaturile rau intentionate ale producatorului.

 

De asemenea am sa-mi pun cauciucuri cu viteza maxima de 190 (T) si indice de greutate (greutatea pe care o suporta) cat mai mic.

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@WLF: gresit. Motorul se uzeaza si la pornire, dar si la statul la relanti. Deoarece presiunea la relanti e foarte mica in comparatie cu presiunea cand motorul e in sarcina.

 

La prima pornire. Ati observat cu totii ca si dupa 2-3 ore, motorul isi pastreaza relativ din temperatura chiar si pe ger.

 

Nu e general valabil sa se uzeze la statul la relantiu din cauza presiunii. Totul depinde de uleiul corect folosit. Daca folosesti un ulei gros, la rece pana se subtiaza, ai o presiune mai mare. Uneori e si periculos, pentru ca uleiul gros neschimbat la timp, poate face depuneri pe supapa de refulare a pompei de ulei, si te poti trezi ca dimineata la pornire sa se gripeze si presiunea prea mare sa sparga indeosebi garnitura filtrului de ulei, in cazul ca e de genul celui metalic. Ma rog, e un caz particular, dar se poate intampla. Pe de alta parte, cand uleiul se subtiaza si motorul ajunge la temperatura de functionare, presiunea ramane buna pentru ca e direct proportionala cu temperatura.

 

Vezi ce usor e sa filozofezi? Un pic de colo, un pic de dincolo, si ai devenit un "Ciupanez". :)

Link to comment
Share on other sites

Asa cum am mai scris odata pe forum daca tineti la masinile voastre nu puneti botul la toate prostiile.

 

Da! De ce sa ne luam dupa toate prostiile de manuale, carti tehnice, etc, cand putem sa ascultam vorbele inteleptilor de pe un forum oarecare, de pe internet. :) Bravo, ai nimerit`o!

 

Si pentru ca toti si-au dat cu parerea la cat trebuie sa schimbi iata si recomandarile mele: in regim greu de functionare (majoritatea oras sau mers predominant sportiv) maxim 7500km, regim normal de functionare (predominant extraurban, mers normal) - maxim 15000.

 

Bah! Ce-a trantit`o ala cu 8000km, da` tu i-ai dat mucu` sa stii! Auzi la el! 7500km. Cred ca ai vrut sa scrii 7512km, dar ti-a fost jena. Te-ai gandit ca nu cumva sa pari exagerat, nu?

Link to comment
Share on other sites

Sfaturile date in diverse manuale auto sunt date tocmai in spirit de distrugere a masinii respective. Daca constructorul ar da numai sfaturi bune, atunci masinile ar tine sute de mii de kilometri fara probleme majore si astfel masina ar deveni lifetime. Eu zic sa dam crezare unor astfel de sfaturi (gen motor incalzit la ralanti...) pentru ca sunt bine intentionate.

 

Fii serios.

 

Stai sa recapitulam....

 

Un tanar isi ia permisul si ii cumpara parintii o masina. Pentru ca exista posibilitati si pentru ca tanarul promite solemn parintilor ca va conduce cu simt de raspundere si in deplina cunostinta de cauza, i se cumpara un BMW: Toate bune si frumoase pana aici. Ce face omul nostru a doua zi dupa ce i se cumpara masina? Insetat de cunostinte si dornic sa fie cat mai bine documentat, intra pe net, da un earch si uite cum ne facem colegi. Aici....pe cine sa creada? Evident, pe un om cu zeci de mii de posturi, care da sfaturi in domeniu: Incalziti masina o juma de ora la ralanti..... schimbati uleiul numai cu original din baracile celor din vitan....... schimbati pompa de sub scaun la 520...... nu va duceti la Bavaria ca va dau eu un mecanic care lucreaza ecologic (in natura, sub nuci).... si seria poate continua! Deci, eu refuz sa cred ca astfel de sfaturi sunt date in bataie de joc sau din lipsa de ocupatie. Ele nu pot izvora decat dintr-un altrusim tehnic desavarsit!

Link to comment
Share on other sites

M-am prins din prima, vezi mai sus ce am scris.

 

Dar ziceam sa fii serios ca nu toti percep subtilitatile astea si fiind un topic tehnic, chiar o sa creada.

 

Stii ce mi se pare funny in povestirea de mai sus. Ca Cimpa a intrat pe forum exact dupa tiparul care l-ai spus, insa in loc sa dea de cel despre care spui tu, a dat de Bavaria, ale carui sfaturi, cel putin pentru mine, sunt lege. Dupa 2 ani, l-a depasit in "pricepere". Numai asa din google si povesti. Am ajuns la concluzia ca pe un forum "priceperea" este direct proportionala cu timpul petrecut si numarul de posturi.

 

In concluzie: facultate de mecanica? diploma de inginer? zeci de ani de experienta? cursuri si specializari? Fuck them. Google uber alles.

Link to comment
Share on other sites

@WLF: gresit. Motorul se uzeaza si la pornire, dar si la statul la relanti. Deoarece presiunea la relanti e foarte mica in comparatie cu presiunea cand motorul e in sarcina.

 

La prima pornire. Ati observat cu totii ca si dupa 2-3 ore, motorul isi pastreaza relativ din temperatura chiar si pe ger.

 

Nu e general valabil sa se uzeze la statul la relantiu din cauza presiunii. Totul depinde de uleiul corect folosit. Daca folosesti un ulei gros, la rece pana se subtiaza, ai o presiune mai mare. Uneori e si periculos, pentru ca uleiul gros neschimbat la timp, poate face depuneri pe supapa de refulare a pompei de ulei, si te poti trezi ca dimineata la pornire sa se gripeze si presiunea prea mare sa sparga indeosebi garnitura filtrului de ulei, in cazul ca e de genul celui metalic. Ma rog, e un caz particular, dar se poate intampla. Pe de alta parte, cand uleiul se subtiaza si motorul ajunge la temperatura de functionare, presiunea ramane buna pentru ca e direct proportionala cu temperatura.

 

Vezi ce usor e sa filozofezi? Un pic de colo, un pic de dincolo, si ai devenit un "Ciupanez". :)

 

Din pacate n-ai nimerit-o aici. Presiunea mai mare de care vorbesti este doar pe ceas pentru ca uleiul e prea gros ca sa fie pompat calumea prin motor. Este exact invers adica uleiurile 0W si 5W ung mai bine la rece.

 

In concluzie: facultate de mecanica? diploma de inginer? zeci de ani de experienta? cursuri si specializari? Fuck them. Google uber alles.

 

 

Nici aici n-ai nimerit-o, intamplator eu am facultate si master in transporturi. Fara suparare dar dupa sfaturile pe care le dai aici permite-mi sa ma indoiesc ca si tu ai aceasta specializare.

 

Nu vreau sa jignesc pe nimeni, fara indoiala ca fiecare este bun in meseria lui (avocat, medic sau ce o fi) dar numai cu google si "cultura de prospect" nu ajungi sa excelezi in nici un domeniu.

 

Asa cum am mai scris odata pe forum daca tineti la masinile voastre nu puneti botul la toate prostiile.

 

Da! De ce sa ne luam dupa toate prostiile de manuale, carti tehnice, etc, cand putem sa ascultam vorbele inteleptilor de pe un forum oarecare, de pe internet. :) Bravo, ai nimerit`o!

 

Si pentru ca toti si-au dat cu parerea la cat trebuie sa schimbi iata si recomandarile mele: in regim greu de functionare (majoritatea oras sau mers predominant sportiv) maxim 7500km, regim normal de functionare (predominant extraurban, mers normal) - maxim 15000.

 

Bah! Ce-a trantit`o ala cu 8000km, da` tu i-ai dat mucu` sa stii! Auzi la el! 7500km. Cred ca ai vrut sa scrii 7512km, dar ti-a fost jena. Te-ai gandit ca nu cumva sa pari exagerat, nu?

 

 

Spune-mi si mie te rog ce carte de motoare termice ai citit? (Brosurile auto si revistele nu se pun :) )

 

Cifrele date de mine sunt evident doar o sugestie, bineinteles ca o marja de eroare +-1000km nu vor face o mare diferenta.

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

Pai n-am zis nimic de mine. N-am nici o treaba cu mecanica, nu sunt in domeniu. Vorbeam in general si in plus de asta, erau niste subtilitati particulare greu de sesizat de cineva care nu stie despre ce era vorba (vechi polite). Tocmai asta am vrut sa subliniez, de filozofat poate filozofa oricine, dupa cum vezi ca o fac si eu si multi altii care n-au nici o treaba cu fenomenul. Insa e bine sa zica, domne, opinia mea, nu sa dea altora impresia ca asta e realitatea.

 

Stai putin, dupa cum vezi eu am spus de presiune nu de ungere. Am si specificat, trebuie sa pui un ulei potrivit pentru motor.

 

Nu era logic de ce ai presiune mare cu ulei gros? Pai n-are cum sa treaca usor prin toate orificiile si atunci creeaza o falsa presiune in baie, exact cum spui tu. Mai citeste ce o data ce am spus. In cazul asta de falsa presiune in baie, pompa de ulei are o supapa de refulare, care daca se gripeaza, se intampla cum am zis, iti sparge garnitura de la filtrul de ulei si te trezesti cu o mare balta de ulei sub masina (in caz ca nu cedeaza altceva).

 

Dar asta nu inseamna in general ca presiunea slaba la relantiu e de vina pentru uzura, cum zicea un alt coleg, pentru ca uneori exista presiune mare la relantiu, dar ungere proasta. Ungerea proasta cum spui tu e cauza, insa folosind un ulei potrivit cum spun eu, se elimina problema. E corect sau nu? Ca spui ca ai studii in domeniu.

 

Nu vreau sa jignesc pe nimeni, fara indoiala ca fiecare este bun in meseria lui (avocat, medic sau ce o fi) dar numai cu google si "cultura de prospect" nu ajungi sa excelezi in nici un domeniu.

 

Bravo ! Despre asta era vorba.

Link to comment
Share on other sites

Dar asta nu inseamna in general ca presiunea slaba la relantiu e de vina pentru uzura, cum zicea un alt coleg, pentru ca uneori exista presiune mare la relantiu, dar ungere proasta. Ungerea proasta cum spui tu e cauza, insa folosind un ulei potrivit cum spun eu, se elimina problema. E corect sau nu?

 

 

 

Cea mai mare uzura o are un motor in primele secunde de functionare dupa pornire (sau zeci de secunde pe ger mare si cu un ulei prost ales). Acea "falsa" presiune mai mare nu ajuta la nimic, din contra dauneaza pentru ca ai presiune mai mare tocmai datorita faptului ca uleiul nu circula usor prin toate canalele de ungere! Daca un motor este uzat va beneficia de un ulei cu un indice de vascozitate la cald mai mare (cifra de dupa W) de exemplu xW40 in loc de xW30 dar la rece nu. Oricum orice ulei este mult mai vascos la rece decat la cald (cei 2 indici de vascozitate rece/cald nu au aceeasi referinta).

 

Legat de statul la relanti, acesta nu uzeaza motorul deoarece chiar daca presiunea este mica nu exista sarcina. Ceea ce uzeaza motorul este mersul subturat - sa ii dai talpa la maxim incepand cu 1000rpm deoarece sarcina este mare si presiunea mica.

Link to comment
Share on other sites

Dar asta nu inseamna in general ca presiunea slaba la relantiu e de vina pentru uzura, cum zicea un alt coleg, pentru ca uneori exista presiune mare la relantiu, dar ungere proasta. Ungerea proasta cum spui tu e cauza, insa folosind un ulei potrivit cum spun eu, se elimina problema. E corect sau nu?

 

 

 

Cea mai mare uzura o are un motor in primele secunde de functionare dupa pornire (sau zeci de secunde pe ger mare si cu un ulei prost ales). Acea "falsa" presiune mai mare nu ajuta la nimic, din contra dauneaza pentru ca ai presiune mai mare tocmai datorita faptului ca uleiul nu circula usor prin toate canalele de ungere! Daca un motor este uzat va beneficia de un ulei cu un indice de vascozitate la cald mai mare (cifra de dupa W) de exemplu xW40 in loc de xW30 dar la rece nu. Oricum orice ulei este mult mai vascos la rece decat la cald (cei 2 indici de vascozitate rece/cald nu au aceeasi referinta).

 

Legat de statul la relanti, acesta nu uzeaza motorul deoarece chiar daca presiunea este mica nu exista sarcina. Ceea ce uzeaza motorul este mersul subturat - sa ii dai talpa la maxim incepand cu 1000rpm deoarece sarcina este mare si presiunea mica.

 

Sunt perfect de acord. N-am gasit un alt exemplu mai bun sa contrazic ideea celuilalt care spunea ca la relantiu se uzeaza pentru ca are presiune mica, decat cu exemplu asta cu uleiul gros, ca desi ai presiune mare (falsa pentru ca uleiul e prea gros), totusi uzura e mare pentru ca uleiul nu unge suficient. Deci cum spui si tu, cu un ulei potrivit, nu ai nici o problema la relantiu, chiar daca presiunea e mai mica ca si in sarcina.

Link to comment
Share on other sites

Legat de disputa acestui topic lucrurile se pot lamuri prin masuratori. In alte tari exista laboratoare care fac analiza uleiului si din acea analiza se pot trage mai multe concluzii printre care:

 

1. daca acel ulei este consumat sau mai merge cu aproximatie inca x km

2. gradul de uzura al motorului.

 

Va garantez ca uleiul tinut 25k va avea niste rezultate dezastruase si nu unge mai bine decat uleiul "la bunica"

 

Iata un exemplu de analiza:

 

http://www.eilenberger.net/R1200R_Roadster/r1200r%20oil.jpg

 

Inca una (cititi recomnadarile)

 

http://www.billswebspace.com/MCOA1200.jpg

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

Ceea ce uzeaza motorul este mersul subturat - sa ii dai talpa la maxim incepand cu 1000rpm deoarece sarcina este mare si presiunea mica.

 

Corect! Sa mergi subturat este mai grav decat sa-l duci spre dunga rosie.

 

Apropo, am citit manualul masinii mele, unde spune foarte clar cum trebuie sa am grija de masina (cum sa incalzesc motorul, cum sa procedez cu uleiul, etc)

Link to comment
Share on other sites

Da, este diferenta mare. Daca ai de gand sa pastrezi masina 150-200k km atunci schimba la 25000 linistit. Daca vrei ca motorul tau sa mearga ca nou la 500k km atunci schimba la 7-8000.

 

Este simplu, producatorii vor ca masinile sa CEDEZE la 150-200k km pentru ca cei care isi permit sa-si cumpere alta noua. Stii ca la nivel mondial doar aproximativ 20% dintre oameni isi permit sa-si cumpere o masina noua, restul cumpara SH. Recomandarea producatorilor este pentru acesti 20%.

Link to comment
Share on other sites

Pai deja se introduce sistemul stop and go pe o gramada de masini, si voi mai sustineti ca opririle si pornirile dese strica motorul? Pai ce o sa faceti daca masina o sa opreasca motorul singura la semafor? Schimbati uleiul lunar?

 

Sistemul ĂŁla e pentru poluare Âşi marketing, nu are nici o legĂŁturĂŁ cu fiabilitatea maÂşinii.

 

In afara, la viteze de 100-120, turatia constanta la care e supus motorul este in jur de 3-4000 de ture (nu mai zic de vitezele exagerate cu care merg multi dintre noi). Pe un drum de 500 de km, cate schimbari de turatie si cate depasiri se fac incat sa urci turatia undeva spre limita? De mai multe ori decat opresti si pornesti in oras. Orele de functionare se compenseaza cumva cu turatia la care este exploatat.

 

 

Parerea mea personala e ca turatia mare uzeaza motorul mai mult decat mersul la relantiu sau in oras.

 

N-au cum sĂŁ se compenseze orele de funcĂžionare dacĂŁ ĂŽn BucureÂşti mergi 10 km ĂŽn 2 ore Âşi ĂŽn afarĂŁ mergi lejer cu 100 km/h.

 

De ce consumã maºina mai mult În oraº decât În afarã?

 

Deci totul e teorie, impresii, convingeri personale si povesti din mosi stramosi. N-are nimeni o idee precisa, "asa i-a spus lui un om", vorba cuiva de pe aici.

 

E bine cĂŁ ai spus asta.

Este valabil Âşi pentru pĂŁrerile tale.

 

Intocmai. Pe forum vorbeste oricine si spune in felul urmator: parerea mea este ..... Trebuie ca fiecare sa isi dezvolte un stil de conversatie din care sa rezulte ca este o opinie proprie, si nu un adevar inflexibil. Ciupanezu are un stil stupid si inflexibil prin care trage linie si decreteaza diverse aberatii, care in general sunt mai mult filozofice si cu diverse interpretari.

 

Asta e concepĂžia ta.

Tu ai un stil mult mai inflexibil prin care posturile tale devin adevĂŁruri general valabile, argumentul central fiind faptul cĂŁ Ăžipi mai tare Âşi jigneÂşti subtil.

 

Aoleo, aberatia asta nu o vazusem. De data asta nu te contrazic cu o filozofie personala. In orice manual auto, indiferent de marca, spune foarte explicit ca motorul se incalzeste in mers, ai pornit, ai plecat imediat, insa se recomanda un mers moderat si se specifica in functie de model, cam pana la cat sa fie turat pana la anumite temperaturi.

 

Manualul utilizatorului nu este un manual de inginerie auto.

 

@Ciupanezu: in manual scrie sa nu lasi motorul sa se incalzeasca la relanti ci sa se incalzeasca mergand cu viteza moderata. Aceeasi treaba, presiunea de ulei.

 

Norme de poluare.

Link to comment
Share on other sites

Da, este diferenta mare. Daca ai de gand sa pastrezi masina 150-200k km atunci schimba la 25000 linistit. Daca vrei ca motorul tau sa mearga ca nou la 500k km atunci schimba la 7-8000.

 

dar tu cat ai de gand sa pastrezi masina?

eu pe a mea daca as vrea sa o pastrez pana la 500k ar insemna sa o mai tin... :) da, 10 ani :)

no way!

Link to comment
Share on other sites

Stai sa recapitulam....

 

Un tanar isi ia permisul si ii cumpara parintii o masina. Pentru ca exista posibilitati si pentru ca tanarul promite solemn parintilor ca va conduce cu simt de raspundere si in deplina cunostinta de cauza, i se cumpara un BMW: Toate bune si frumoase pana aici. Ce face omul nostru a doua zi dupa ce i se cumpara masina? Insetat de cunostinte si dornic sa fie cat mai bine documentat, intra pe net, da un earch si uite cum ne facem colegi. Aici....pe cine sa creada? Evident, pe un om cu zeci de mii de posturi, care da sfaturi in domeniu: Incalziti masina o juma de ora la ralanti..... schimbati uleiul numai cu original din baracile celor din vitan....... schimbati pompa de sub scaun la 520...... nu va duceti la Bavaria ca va dau eu un mecanic care lucreaza ecologic (in natura, sub nuci).... si seria poate continua! Deci, eu refuz sa cred ca astfel de sfaturi sunt date in bataie de joc sau din lipsa de ocupatie. Ele nu pot izvora decat dintr-un altrusim tehnic desavarsit!

 

Incredibil cum te oboseşti să scrii astfel de lucruri...

 

Eu nu ştiu când ai stat tu să citeşti vreo carte de mecanică.

Eu n-am zis ca e bine să se stea jumătate de oră cu maşina la relanti.

Dacă laşi motorul să se ĂŽncălzească 2 minute, nu poţi face nici un rău motorului, mai degrabă este un lucru pozitiv.

 

Mulţi sar ĂŽn sus pentru că am spus că trebuie schimbat uleiul des.

Păi cine vrea să-şi protejeze motorul şi ţine la maşina lui, schimbă uleiul cât mai des.

 

Schimbul uleiului cât mai des nu poate face decât bine motorului.

 

Normal că mulţi nu vor să schimbe uleiul din motive financiare şi li se pare inutil.

Dacă iei o maşină pe care o vei ţine 2 ani, e clar că nu te interesează ce se va mai ĂŽntâmpla apoi cu ea.

 

Este evident că dacă iei o maşină de 150-200 000 km ĂŽntr-o stare relativ bună, nu-ţi va pica ţie motorul dacă o mai ţii 40-50 000 km şi schimbi uleiul de 2 ori.

 

Iar părerile mele nu sunt de pe google deşi există multe site-uri utile de unde poţi ĂŽnvăţa multe lucruri interesante şi corecte ĂŽntr-o mare măsură. Un exemplu ar fi www.carbibles.com

 

Am mai multe cărţi de dinainte de revoluţie pe care le-am citit.

Deşi sunt vechi, principiile de funcţionare nu s-au schimbat radical.

 

Diagnosticarea automobilelor - Editura Tehnică - 1977

Cum funcţionează automobilul - Editura Tehnică - 1961

Exploatarea raţională a automobilului - Editura Militară - 1986

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Cristimm, te-ai prins acum care era faza cu subtilitatile? :)

 

Filozoful No.1 in actiune. 21 de ani, i-au luat parintii BMW, 15 mii de posturi, expert auto. :)

 

Da-i foc la diploma aia de transporturi auto.

Link to comment
Share on other sites

am observat ca parerile sunt impartite.

sunt cei care schimba uleiul dupa o tura cu masina prin oras, gen 5.000-10.000 km (o prostie din punctul mei de vedere), si cei care respecta specificatiile producatorului masinii/uleiului sau indicatiile de pe bord.

dupa ce am schimbat uleiul si contorul a fost resetat, cred ca mi-a aparutul pe bord 39.000 km interval de schimb, acum, dupa vreo 2.500 km imi arata ca mai am de parcurs 38.000 km, putin ciudat, daca stau sa ma gandesc bine

dar eu zic ca are si BC asta o logica, vreun senzor sau algoritm de calcul al km care mai pot fi parcursi pana la schimbarea uleiului, -/+ o marja de eroare. pricum, am observat ca pe finalul perioadei de viata a uleiului, km scad din ce in ce mai repede. eu zic daca respecti intervalele indicate de masina, poate sa schimbi chiar inainte de terminarea intervalului, nu faci nimic rau.

dar asta este doar parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

eu unu recomand sa se schimbe intre 8000 si 10.000 nu e greu sa dati 2mil 3mil la jumate de an.. pt un motor ingrijit..

aveti bmw-uri de zeci demii de euro.. si va zgarciti la un ulei.. topicu asta nu trebuia sa se ajunga aici

dupa parerea mea toata lumea trebuia sa zica ca e ok intre 8k si 10k.. pt un motor ingrijit..

Link to comment
Share on other sites

Eu nu stiu de ce m-ar durea pe mine undeva.. ca useru cutare isi schimba uleiu la 30.000 km.... ?

Airhead: eu il schimb la 10.000, rau sigur nu face motorului SIGUR e mai bine ca-l schimb la 10.000 decat la 30.000... fiecare ce face cu masina lui tipla.. treaba lui... prefer sa dau jos din motor ulei curat decat ulei ars.

Link to comment
Share on other sites

sunt cei care schimba uleiul dupa o tura cu masina prin oras, gen 5.000-10.000 km (o prostie din punctul mei de vedere)

 

Nu ĂŽnĂželeg de ce este o prostie.

 

Dacã eu vreau sã-mi ÎntreÞin maºina cât pot de bine, e exclusiv treaba mea.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.