Jump to content

cum va porneste 3-er pe vremea asta


Airhead

Recommended Posts

Eroic, ca orice benzinar, la -15, -20 grade, cam cu o secunda intarziere fata de perioada calda, sta 5-10 secunde in 1100-1200 ture, apoi isi revine la 1000 pana se incalzeste putin :)

 

exact e asa si la mine...tot E36 din '94.

Usile la mine normal ca's inghetate, pentru ca e coupe si e fara rama, se ingheata direct pe cheder...tre sa am grija sa nu fie apa pe cheder.

Si la mine ingheata cateodata, cand e ger, tre sa trag serios de usa ca sa o deschid. Uneori folosesc o aeroterma (din aia formata din niste rezistente + ventilator), si las usile inchise doar prima treapta, si in maxim o ora sunt uscate si chederele, si presurile, si am si caldura cand plec, inclusiv scaunele sunt calde :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Intotdeauna mi-a pornit la prima cheie dar niciodata (nici macar vara) la sfert de cheie. Trebuie sa tin 1-2 secunde si porneste frumos. Nu e diferenta intre vara si iarna.

 

masina mea a pornit la prima cheie fara nici un efort (s-a auzit un zgomot metalic timp de vreo 10 secunde la motor dupa ce a pornit si a inghetzat aeroterma .. a scos un zgomot mai ciudat timp de 30 de secunde

 

Cand sunt sub 0 grade si la mine se aude acel zgomot metalic pentru cateva secunde. Pot fi de la 2 lucruri, de la tachetii hidraulici care au nevoie de cateva momente pana se umplu cu ulei si elimina jocul din distributie (caz fericit si normal de altfel) sau de la intinzatorul lantului care iarasi are nevoie de ceva timp sa acumuleze presiune de ulei (caz mai putin fericit - se schimba relativ usor oricum).

 

Zgomotul celalalt de 30 secunde nu stiu ce ar putea fi, poti sa detaliezi.

Link to comment
Share on other sites

Care ar fi motivul (motivele) pentru care se aprinde martorul de ulei (pe rosu) pentru 3 - 5 secunde? Ma refer la pornirea de dimineata, temperaturi sub 10 minus. Uleiul este schimbat acum 2500 km.
Link to comment
Share on other sites

Care ar fi motivul (motivele) pentru care se aprinde martorul de ulei (pe rosu) pentru 3 - 5 secunde? Ma refer la pornirea de dimineata, temperaturi sub 10 minus. Uleiul este schimbat acum 2500 km.

 

Indicatorul rosu sta aprins pana urca uleiul in rampa, cand sta mai mult nepornit motorul uleiul e rece, deci mai gros. Cel putin asta cred eu...

Link to comment
Share on other sites

Ce fel de zgomot mai exact? Si la mine se aude dupa ce pornesc, cand o las la relanti (cam 5 min pana se mai incalzeste motorul/toba). Se aude ca un zbarnait (un zdranganit metalic). Am crezut ca nu este bine prinsa toba, dar am verificat cand am ridicat-o pe rampa sa schimb uleiul. Mecanicul mi-a explicat ca este toba finala uzata: sitele din ea sunt desprinse/rupte si alea zbarnaie pana cand se incalzesc si se aseaza.

 

E cam urat sunetul ala (mai ales cand e cineva pe langa tine cand pleci cu masina), dar asta e.. Nu vreau sa dau nush cate sute pe o toba noua. Nu inca.

si la mine se aude zbarnaitul asta dar numai atunci cand e foarte frig dimineata, daca sunt doar cam pana in -7,-9C e ok, nu se aude. In rest porneste super ok fara nici o problema si la prima cheie :) , benzinar, normal :)

 

La mine facea asa si asta`vara. Dar dispare sunetul dupa ce plec de pe loc. Deci daca plec de pe loc si opresc iar dupa 20 de metri, nu se mai aude :)

 

cine zice ca porneste ca si vara la -15 afara, dimineata, rog sa specifice si modelul/combustibil.

 

 

2001 320ci 2.2l - benzina OMV 95

Cum nu o am decat de la sfarsitul lui octombrie, nu pot decat sa compar noiembrie cu acuma. Iar eu nu am vazut nici o diferenta. E posibil ca vara sa porneasca mai usor, desi nu stiu cum as putea defini asta, incat nu am tinut niciodata electromotorul cuplat mai mult de 2 sec - atunci cand am pornit-o la -15. La fel si dimineata asta, la -8 a pornit la sfert de cheie.

 

Pai daca iarna ti-a invartit 2 secunde pana a pornit, in mod sigur vara o sa simti o diferenta. Si nu inteleg cum vine asta: cum adica porneste la sfert de cheie daca zici ca invarte 2 sec pana porneste? Ce inseamna de fapt sfert de cheie? Nu bagi toata cheia in contact? :)

 

La mine vara porneste imediat (invarte mai putin de o secunda), si iarna (pe frigul asta) invarte cam o secunda (poate 2 cand nu a fost pornita de cateva zile).

Link to comment
Share on other sites

Care ar fi motivul (motivele) pentru care se aprinde martorul de ulei (pe rosu) pentru 3 - 5 secunde? Ma refer la pornirea de dimineata, temperaturi sub 10 minus. Uleiul este schimbat acum 2500 km.

 

Indicatorul rosu sta aprins pana urca uleiul in rampa, cand sta mai mult nepornit motorul uleiul e rece, deci mai gros. Cel putin asta cred eu...

 

Da asa este.

 

CC23298 ce ulei ai pus? Pentru sezonul rece trebuie neaparat un ulei care incepe cu 0W sau 5W.

Link to comment
Share on other sites

Intotdeauna mi-a pornit la prima cheie dar niciodata (nici macar vara) la sfert de cheie. Trebuie sa tin 1-2 secunde si porneste frumos. Nu e diferenta intre vara si iarna.

 

masina mea a pornit la prima cheie fara nici un efort (s-a auzit un zgomot metalic timp de vreo 10 secunde la motor dupa ce a pornit si a inghetzat aeroterma .. a scos un zgomot mai ciudat timp de 30 de secunde

 

Cand sunt sub 0 grade si la mine se aude acel zgomot metalic pentru cateva secunde. Pot fi de la 2 lucruri, de la tachetii hidraulici care au nevoie de cateva momente pana se umplu cu ulei si elimina jocul din distributie (caz fericit si normal de altfel) sau de la intinzatorul lantului care iarasi are nevoie de ceva timp sa acumuleze presiune de ulei (caz mai putin fericit - se schimba relativ usor oricum).

 

Zgomotul celalalt de 30 secunde nu stiu ce ar putea fi, poti sa detaliezi.

 

 

zgomotul acela mai lung venea de la aeroterma ... stiu asta pentru ca in momentul cand modificam viteza la ventilator scadea sau crestea in intensitate.o fi inghetzat ... . O sa incerc sa ti-l descriu : "hhhrrrrrrrrr................" :)).

Link to comment
Share on other sites

Pai daca iarna ti-a invartit 2 secunde pana a pornit, in mod sigur vara o sa simti o diferenta. Si nu inteleg cum vine asta: cum adica porneste la sfert de cheie daca zici ca invarte 2 sec pana porneste? Ce inseamna de fapt sfert de cheie? Nu bagi toata cheia in contact? :)

 

O sa incerc sa nu fac teoria chibritului...

 

E mai mult vorba de perceptie. Nu sunt genul de persoana care, cand da la automat, din pozitia a 2-a invarte cheia intr-o milisecunda pana se blocheaza. Cursa respectiva o fac cam in 1 - 1.5 secunde - asa m-am obisnuit. Deci, cand zic la sfert de cheie inseamna ca nu apuc sa ajung cu ea mai sus de jumatatea cursei respective - normal, sfert e un pic exagerat, dar asa e expresia. :)

 

In schimb, cat de usor porneste motorul, se poate deduce si dupa cate "rotatii face" pana porneste - banuiesc ca multi isi dau seama dupa cadenta caracteristica.

Dar nici macar asa nu e relevant, pentru ca mai conteaza si cat de bine duce bateria, deci de rpm - una e sa pornesti masina cand electromotorul merge cu 3 rotatii/sec si altceva cu 1 rotatie/secunda.

 

Revenind on-topic, in 99% din situatii mi-a pornit dupa 3 cadente - numai cand au fost -15 grade a fost nevoie de 5, in conditiile in care nu am observat diferente in turatia electromotorului intre luna noiembrie si zilele trecute - asta e, sunt destul de paranoic incat sa fiu atent si la detalii "relativ" inutile.

 

LE: rpm de la electromotor le-am dat ca si exemple, nu e situatia reala

Edited by BMarius
Link to comment
Share on other sites

Care ar fi motivul (motivele) pentru care se aprinde martorul de ulei (pe rosu) pentru 3 - 5 secunde? Ma refer la pornirea de dimineata, temperaturi sub 10 minus. Uleiul este schimbat acum 2500 km.

 

Indicatorul rosu sta aprins pana urca uleiul in rampa, cand sta mai mult nepornit motorul uleiul e rece, deci mai gros. Cel putin asta cred eu...

 

Da asa este.

 

CC23298 ce ulei ai pus? Pentru sezonul rece trebuie neaparat un ulei care incepe cu 0W sau 5W.

 

 

Uleiul este un BMW LL04 5W30, ulei pe care il folosesc de cca 100ooo km fara probleme si il iau din acelasi loc mereu. Cel din motor are cca 2500 km de cand l-am pus. Masina 320D, motor M47. Sa dea semne de uzura pompa de ulei? Masina are cca 340ooo km. Masina nu sta nepornita mai mult de 8 - 9 ore.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Care ar fi motivul (motivele) pentru care se aprinde martorul de ulei (pe rosu) pentru 3 - 5 secunde? Ma refer la pornirea de dimineata, temperaturi sub 10 minus. Uleiul este schimbat acum 2500 km.

 

Indicatorul rosu sta aprins pana urca uleiul in rampa, cand sta mai mult nepornit motorul uleiul e rece, deci mai gros. Cel putin asta cred eu...

 

Da asa este.

 

CC23298 ce ulei ai pus? Pentru sezonul rece trebuie neaparat un ulei care incepe cu 0W sau 5W.

 

 

Uleiul este un BMW LL04 5W30, ulei pe care il folosesc de cca 100ooo km fara probleme si il iau din acelasi loc mereu. Cel din motor are cca 2500 km de cand l-am pus. Masina 320D, motor M47. Sa dea semne de uzura pompa de ulei? Masina are cca 340ooo km. Masina nu sta nepornita mai mult de 8 - 9 ore.

 

Multumesc.

Nu cred ca are uzura pompa de ulei, am vazut la mai multe motoare diesel de BMW ca uleiul urca mai greu in rampa.

Link to comment
Share on other sites

la moscova e ma greu

 

 

Dupa sunet era diesel si deci: 1. De ce nu i-a pornit socul automat?

2. De ce o accelera imediat dupa pornire?...daca o lasa in pace nu mai murea motorul!

 

Eu am pornit la -16..-17 si nu mi-a facut asa de urat!

 

Cred ca are bujiile arse sau i-a inghetat motorina, la rusi totul e posibil, ingheta-le-ar vodca-n gat...

Link to comment
Share on other sites

Am ulei 15w40. Il am din octombrie uleiu asta. Are cam o mie si ceva de km

 

Schimba-l cu un ulei calumea 0W40 sau 5W40 cu certificare minim LL98. Ce ai tu e ulei de dacia berlina nu de BMW. Pana si loganul folosese 10W40.

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

2. De ce o accelera imediat dupa pornire?...daca o lasa in pace nu mai murea motorul!

Chiar ieri am vazut aceeasi treaba la un 525td din '94. Se accelereaza dupa pornire, o singura data (singura) :)

Link to comment
Share on other sites

Ieri am venit de la munte si dimineata cand am vrut sa plec m-a lasat 320d-ul meu e46 cu ochii in soare...au fost -25 peste noapte si nu a pornit nici de o culoare...am dus si bateria cat am dat la automat.Tineam de 15 ori pe bujii apoi dadeam la auotmant si tot nimic:(...dupa ce au mai trecut aprox 2 ore..am luat curent de la un pasat si a pornit cu insistente:(((.Si in zilele anterioare a fost rece peste noapte si pornea greu dar pornea...ieri insa...pauza

 

 

 

ai verificat bujiile sa vezi daca nu sant arse ? posibil sa fie duse ..nu ti se aprinde nimik in bord daca ai bujiile arse ...bagai testu pe si vezi bujiile :)

Link to comment
Share on other sites

Am ulei 15w40. Il am din octombrie uleiu asta. Are cam o mie si ceva de km

 

Schimba-l cu un ulei calumea 0W40 sau 5W40 cu certificare minim LL98. Ce ai tu e ulei de dacia berlina nu de BMW. Pana si loganul folosese 10W40.

 

 

 

Uleiul asta pe care l-am luat e din germania. Presupun ca e mai bun decat ala de logan. Stiu ca ar trebui sa il bag mai subtire. Daca as baga mai subtire porneste mai repede? A si am setul motor nou. tot din germania

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.