Jump to content

cum va porneste 3-er pe vremea asta


Airhead

Recommended Posts

Mai, fratilor, voi de unde bagati motorina de va ingheata? Mai aveti de pe vremea Odiosului?

 

La ce motorina se distribuie pe la noi nu m-as mira sa mai aiba ei combustibil de pe vremea ante-mentionatului! Acuma 3 ani eram la bunicamia cu un Mertz E250(al tatalui meu). Dupa 4-5 zile de stat fara a fi pornita, undeva pe la -12, -13 grade nu a vrut sa mai porneasca. Dupa ce am chinuit-o putin a pornit...a mers si apoi iar s-a oprit...si apoi a urmat o imagine de toata rusinea: Un Mertz cu jar sub rezervor. Dupa ce am asteptat sa se degaje bine caldura am incercat din nou si a pornit mergand perfect. Deci motorina ingheatza fara probleme...chiar si cea "tratata" a la Romania! Va surprinde?!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

maine ma duc sa-i bag carera 100 pe nas ca mi-a facut fite la -17 gr . a pornit la a 4 a cheie si cu un zgomot ciudat de ziceai ca merge in 3 pistoate + toba sparcaia niste zgomote de rahat , dupa ce am lasat-o un pic sa se incalzeasca am plecat cu ea si tremura de zicea-i ca are parchinson cand schimbam viteza. dupa ce s-a incalzit bine MINUNE mergea perfect , in concluzie FUCK PETROM 99+ din Brancoveanu
Link to comment
Share on other sites

maine ma duc sa-i bag carera 100 pe nas ca mi-a facut fite la -17 gr . a pornit la a 4 a cheie si cu un zgomot ciudat de ziceai ca merge in 3 pistoate + toba sparcaia niste zgomote de rahat , dupa ce am lasat-o un pic sa se incalzeasca am plecat cu ea si tremura de zicea-i ca are parchinson cand schimbam viteza. dupa ce s-a incalzit bine MINUNE mergea perfect , in concluzie FUCK PETROM 99+ din Brancoveanu

 

Ai schimbat vreodatĂŁ bujiile?

Link to comment
Share on other sites

maine ma duc sa-i bag carera 100 pe nas ca mi-a facut fite la -17 gr . a pornit la a 4 a cheie si cu un zgomot ciudat de ziceai ca merge in 3 pistoate + toba sparcaia niste zgomote de rahat , dupa ce am lasat-o un pic sa se incalzeasca am plecat cu ea si tremura de zicea-i ca are parchinson cand schimbam viteza. dupa ce s-a incalzit bine MINUNE mergea perfect , in concluzie FUCK PETROM 99+ din Brancoveanu

 

Poi.. Cum ai tras concluzia ca este de la benzina?

 

Inca ceva, -17 grade in buc? Asa frig?..

Link to comment
Share on other sites

maine ma duc sa-i bag carera 100 pe nas ca mi-a facut fite la -17 gr . a pornit la a 4 a cheie si cu un zgomot ciudat de ziceai ca merge in 3 pistoate + toba sparcaia niste zgomote de rahat , dupa ce am lasat-o un pic sa se incalzeasca am plecat cu ea si tremura de zicea-i ca are parchinson cand schimbam viteza. dupa ce s-a incalzit bine MINUNE mergea perfect , in concluzie FUCK PETROM 99+ din Brancoveanu

 

Poi.. Cum ai tras concluzia ca este de la benzina?

 

Inca ceva, -17 grade in buc? Asa frig?..

 

 

-17 gr dimineata in afara orasului unde lucrez. in oras (acasa) nu mi-a facut fite.

 

le: o fii si de la bujii ca nu le-am schimbat niciodata.

Edited by S A R P E
Link to comment
Share on other sites

Singura influenta care o are este un consumator in minus la pornire. De aceea nu este recomandat sa pornesti masina cu faruri sau clima pornite. Indiferent de anotimp!

 

adevarat asa este.

si daca pornesti motorul cu farurile aprinse - se vede ca ele se sting in timp ce - asta inseamna ca exista o protectie sau ca pur si simplu nu mai e putere si pentru ele in acel moment?

 

 

nu mai porni cu farurile aprinse ca scurtezi durata de viata a bateriei. Eu prima data pornesc masina, dupa vreo cateva sec (timp in care se stabilizeaza si turatia motorului) pornesc ventilatia (pe aer cald), iar apoi las masina vreo 15-20 min sa mearga, timp in care se incalzeste inauntru si apa ajunge la temperatura optima....apoi plec..

Link to comment
Share on other sites

nu mai porni cu farurile aprinse ca scurtezi durata de viata a bateriei. Eu prima data pornesc masina, dupa vreo cateva sec (timp in care se stabilizeaza si turatia motorului) pornesc ventilatia (pe aer cald), iar apoi las masina vreo 15-20 min sa mearga, timp in care se incalzeste inauntru si apa ajunge la temperatura optima....apoi plec..

stiu asta, intrebasem ceva concret. si pe de alta parte, masina are 4 ani jumate si bateria originala, so...

Link to comment
Share on other sites

pornesc ventilatia (pe aer cald), iar apoi las masina vreo 15-20 min sa mearga, timp in care se incalzeste inauntru si apa ajunge la temperatura optima....apoi plec..

 

15-20 min este exagerat. 1-2 min sunt suficiente si apoi pleci. Astfel se va incalzi mai repede (in mers).

Link to comment
Share on other sites

pornesc ventilatia (pe aer cald), iar apoi las masina vreo 15-20 min sa mearga, timp in care se incalzeste inauntru si apa ajunge la temperatura optima....apoi plec..

 

15-20 min este exagerat. 1-2 min sunt suficiente si apoi pleci. Astfel se va incalzi mai repede (in mers).

 

Si eu zic ca 15-20min ar fi cam multisor. Unu ca se incalsezste mai greu si doi ca sta cam mult la relanti(si din cate am inteles nu prea e recomandat)!

Link to comment
Share on other sites

avand in vedere ca a venit frigul, in Brsov sunt cam -14 grade constant dimineata, cum va porneste masina ?

a mea a dat azi ceva semne de greu, erau -17 grade, dar a pornit. cine are probleme si cum ar trebui sa le evitam ?

 

 

Porneste destul de bine. Nici o problema la aceeasi temperatura. Vezi bateria sa nu piarda curent sau sa ai amperajul necesar pe ea.

 

Deci se porneste asa:

 

1. Te urci in masina:

2. Inchizi usa;

3. Bagi cheia in contact;

4. Astepti pana se sting martorii luminosi de pe bord;

5. Rasucesti cheia in sensul acelor de ceasornic;

6. Repeti pasii 4-5 de mai multe ori....

7. Scoti cheia din contact;

8. Te dai jos din masina;

9. INJURI de mama focului

10. Repeti de un numar nedefinit de ori pasul 9....

 

:) :) :) :) ;) :) :D

 

Io zic ca ar fi bine sa renunti la repetarea vre'unui pas si sa pui mana pe tel sa chemi taxi si ca sa fie ziua mai perfecta, o za vina sa te ia un logan:)).

Edited by dany_vh5
Link to comment
Share on other sites

Baieti, azi am patit-o! Ieri in Azuga au fost vreo -7 grade, iar azi au fost vreo +5 la amiza. Ma duc si eu sa pornesc masina si belea, nu vroia nicicum sa porneasca. Am incercat de mai multe ori si nimic. Da sa o ia dar moare. Am deschis capota si am observat condens in unele locuri. Ma gandesc ca a facut condens la bujii, iar maine le desfac sa vad. Ieri nu a dat nici un semn ca ar avea probleme, iar la -20 de grade a pornit la sfert de cheie.... Bateria e buna... sper sa fie bujiile. Apropo ce tip de bujii am nevoie pt E36?
Link to comment
Share on other sites

pornesc ventilatia (pe aer cald), iar apoi las masina vreo 15-20 min sa mearga, timp in care se incalzeste inauntru si apa ajunge la temperatura optima....apoi plec..

 

15-20 min este exagerat. 1-2 min sunt suficiente si apoi pleci. Astfel se va incalzi mai repede (in mers).

 

 

Esti absolut sigur de ce zici ?

 

nu tu alexR :)

 

@cristimm - sa ofere mai multe argumete tehnice, daca tot face afirmatii de genul asta.

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

Ce fel de zgomot mai exact? Si la mine se aude dupa ce pornesc, cand o las la relanti (cam 5 min pana se mai incalzeste motorul/toba). Se aude ca un zbarnait (un zdranganit metalic). Am crezut ca nu este bine prinsa toba, dar am verificat cand am ridicat-o pe rampa sa schimb uleiul. Mecanicul mi-a explicat ca este toba finala uzata: sitele din ea sunt desprinse/rupte si alea zbarnaie pana cand se incalzesc si se aseaza.

 

E cam urat sunetul ala (mai ales cand e cineva pe langa tine cand pleci cu masina), dar asta e.. Nu vreau sa dau nush cate sute pe o toba noua. Nu inca.

 

Daca sunetul seamana cu zdranganit metalic acesta poate fi provocat de o tije metalica aflata sub catalizator.

Edited by X X L
reply dublu
Link to comment
Share on other sites

pornesc ventilatia (pe aer cald), iar apoi las masina vreo 15-20 min sa mearga, timp in care se incalzeste inauntru si apa ajunge la temperatura optima....apoi plec..

 

15-20 min este exagerat. 1-2 min sunt suficiente si apoi pleci. Astfel se va incalzi mai repede (in mers).

 

 

@cristimm - sa ofere mai multe argumete tehnice, daca tot face afirmatii de genul asta.

e simplu, motorul de incazeste si respectiv raceste datorita TERMOSTATULUI !

 

el inchide circuitul lichidului de racire prin radiator, pana ce motorul se incalzeste... de aceea ii dau dreptate lui cristimm, e suficient sa pornesti motorul, sa astepti putin (eu nu stau nici macar 1 minut) si sa pleci... astfel motorul se va incalzi mai rapid decat daca il tii la ralanti, pe loc... si functioneaza in sarcina, cum a fost conceput, nu in gol !

 

cand motorul se incalzeste si trece de temperatura de 90*C, termostatul se deschide si permite lichidului de racire sa circule atat prin radiator, cat si prin motor racindu-l...

 

de retinut ca nu lichidul de racire incalzeste motorul dupa pornire, ci invers! de aceea i se spune lichid de racire, si nu de incalzire... :)

Link to comment
Share on other sites

las masina vreo 15-20 min sa mearga, timp in care se incalzeste inauntru si apa ajunge la temperatura optima....apoi plec..

 

 

Faci asta din totodeauna sau de cand ai citit sfaturi in acest sens pe forum?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.