Jump to content

Avantajele si dezavanajele tractiunilor fata/spate


Adrian Popa

Recommended Posts

Am permis de 3 luni si nu sunt prea experimentat la volan (17000 km, 10000 in afara orasului si 7000 in orash aproximativ nu stiu exact dar cam asa) si nu prea am bani sa imi iau o masina si dupa un an sa o schimb iar, asa ca m-am hotarat sa iau din prima ceva bun nu sa arunc cu banii pe orice jaf! Acum intrebarea: Este bine sa aleg un BMW care are tractiune spate sau sa imi iau altceva fiindca nu am condus nici o-data BMW si nu stiu daca sa imi iau sau nu. M-am programat la un test drive dar este abia pe 3 februarie pana atunci nu s-a putut oricat am insistat :) ce mi-ati recomanda si de ce? Ce avantaje are tractiunea fata si ce avataje are cea spate? Este cu mult mai greu de controlat sau oricine se poate obijnui cu o masina cu tractiune spate mai ales iarna cand te invarti destul de usor?
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Experienta de 17K km nu e chiar putin.

Daca doar frica de tractiune spate e motivul pt care nu ai vrea sa iti iei un BMW, atunci nu te mai gandi la asta, pt ca nu e atat de periculoasa pe cat se zvoneste.

Mergi cu grija si iesi din iarna :)

Nu ai nevoie de vreun talent innascut ca sa conduci o masina cu tractiune spate. Doar sa fii informat despre toate riscurile si beneficiile (gasesti destule topicuri pe forum legate de subiectul asta).

Link to comment
Share on other sites

Cerei unui prieten care are bmw sa te lase 10 km sa conduci , sau daca nu ai asa ceva du-te la reprezentanta si cere un test drive pe un 330i

ceva puternic si tractiune spate, sa stii la ce sa te astepti in cel mai "rau" caz.

Citez ce a zis un coleg de mai sus, sa stii ca nu e chiar asa de "baubau" pe cat se spune.

Link to comment
Share on other sites

Asta am facut dar abia in februarie e loc de mine la un test drive :) in Alexandria, BMW nu prea imi da nimeni, am cativa prieteni dar sunt cam jegosi nu imi dau nici macar cu ei in dreapta am condus astazi cand era unul baut si nu a avut incredere in prietena lui sau altcineva care era cu noi si mi-a lasat-o dar era X5 si era xDrive :) oricum am condus decat vre-o 3 km jumate :) o sa vad la test drive si stiu ca nu mi-ar recomanda cineva o masina cu tractiune fata pe un forum BMW dar ar putea sa imi recomande un BMW din seria mini care are tractiune pe fata!!!
Link to comment
Share on other sites

Uite aici un filmulet care cred eu e farte la obiectul discutiei:

 

 

Si iti pun si o intrebare retorica:

 

De ce crezi ca bmw dar si mercedes ( cele mai importante marci de auto zic eu ) au doar RWD si AWD si nu si tractiune fata?

 

Raspunsul e foarte simplu, acest tip de "tractiune" e superioara celeilalte ( RWD fata de FWD ) .

Link to comment
Share on other sites

Prietene, spune-mi cum ai reusit tu sa faci 17.000 de km in 3 luni in masura in care nu ai voie sa iesi din tara. Asta se rezuma la mai mult de 5500 de km pe luna :) Tot la 2 luni inseamna ca faci revizia la masina! Ma rog, dar la ce km spui ca faci, ia in serios varianta unei motorizari diesel.
Link to comment
Share on other sites

Vin si eu cu un post spre alegerea ta, am si eu de cateva saptamani permisul (varsta de multa vreme), eu sant disperat dupa curse, fie ele legale sau ilegale, visam numai drifturi si burnuri, cu BMW-ul nu prea e de joaca, eu cel putin asta am simtit. Am condus mai multe zile o masina nu foarte puternica 318is 140cp, masina fabricatie 1993 cu jante pe 17 cauciucuri de vara, fara control de tractiune si fara abs (mai ceva ca fuga pe ghiata) si vreau sa spun ca mi au cam iesit toate cursele din cap, era seara afara si frig, putin polei pe jos, nu puteam depasi 2500 rpm petru ca patina, imi era frica sa depasesc 50 de frica ca nu ma mai opresc, iar in cateva intersestii cu viraj la stanga sau dreapta trebuia sa fiu atent cat de turat motorul il tin pentru ca rupea foarte repede aderenta, sa nu mai spun de frana ca era inexistenta. Intr-un final am reusit sa ma inteleg cu masina si regula impusa de ea (fara turatii, fara impresii) si am mers cam 5,6 zile fara evenimente. Intr-o seara am zis sa fac si eu pe zmeul ca doar am inceput sa simt masina, am intrat pe un bulevard cu 3 benzi pe sens, in stanga mea un E46 mai tunarit si am zis sa ii arat si eu ca am masina (desi saracul baiat nu a avut nici cea mai mica intentie sa ne intrecem deoarece era polei pe jos) dar eu "batman-batman" am accelerat in viteza 1 pana pe la 4000 rpm dupa care am dat a 2 a si am observat ca masina nu mai merge drept, am luat picioarele dupa pedale (imi spusese fratele meu mai mic + 2 prieteni tot cu bmw-uri , in caz ca derapeaza) si am reusit sa ma intorc in sensul invers in care mergeam eu fara sa ating pe nimeni. Nu am reusit sa imi dai seama cat de repede a fugit spatele, am crezut ca a fost de vina asfaltul ca era prea neted + poleioul depus. Am ajuns acasa speriat si cam alb la fata, nu ma mai intalnisem in trafic cu asa ceva (desi mai fac rareori drifturi in spatii inchise), la 2 zile diferente acelasi bulevard 1 intersectie mai in spate, cam 23.30 eram singur la semafor si urma sa fac viraj la stanga, am plecat linistit in viteza 1 am schimbat a-2-a si am zis sa ma intorc si eu putin, am facut o pedala scurta la ambreiaj plus acceleratie dar nu in nestire, rezultatul, din nou m-am intors invers.

Grija mare ce cumperi si ce vrei sa faci, poate colegii au condus mai usor masinile pe timp de iarna si au sisteme de control al tractiunii + echipari corespunzatoare, daca stii ca nu te poti stapani sau daca nu sant importante pentru tine anvelopele de iarna, asteapta pana la primavara o tractiune spate. Tractiune spate poate fii fun dar si foarte periculoasa, daca ai o motorizare mai buna sau cauciucurile sant proaste poate deveni periculoasa. Eu am invatat pe pielea mea ce inseamna "smecheria + prostie", deja ma doare pentru ca intr-o saptamana am reusit sa si lovesc masina, lipsa experienta, cauciucuri de vara + capac la frana = bordura luata in plin, rezultat, aripa rupta, spoiler spart, janta polizata, bascula indoita. Mare grija ce alegi in funtie de temperamentul tau.

Fratele meu dupa o experienta de 1 an pe Dacia 1310 a reusit sa tina masina (cea care am lovito eu) 2 ani nelovita si a facut munte, mare, curse, drifturi, toate cu cauciucuri de vara (dar a avut si mai mult cap pe umeri). Bafta multa si sa ne auzim de bine.

Link to comment
Share on other sites

Am condus mai multe zile o masina nu foarte puternica 318is 140cp, masina fabricatie 1993 cu jante pe 17 cauciucuri de vara, fara control de tractiune si fara abs (mai ceva ca fuga pe ghiata)

 

incearca cu cauciucuri de iarna si repara abs-ul :)

Link to comment
Share on other sites

tigerash cei 17 mii de km in conditiile in care vre-o 9000 i-am facut numai in 2 zile cat m-am plimbat cu doua prietene prin toata Romania Bucuresti-Constanta-Piatra Neamt-Bucuresti iar-Slatina (Exceptand Caracal-Slatina unde a condus altcineva la dus si la intoarcere eu)-Brasov-Sinaia-Targu-Jiu-Bucuresti si o-data Rosiori de Vede-Bucuresti si o-data Bucuresti-Cernavoda si inapoi si astia au fost 10000 de km in oras si in oras pana sa dea zapada saptamana asta am mers in fiecare seara cu masina in oras!!!
Link to comment
Share on other sites

...curse, drifturi, toate cu cauciucuri de vara...

 

Ce drifturi faceti voi cu gume de vara? Dati span sa fuga fundul la masina si ziceti ca faceti drift? E bataie de joc ce faceti voi nu drift. Indoiti masinile ca berbecii si apoi dati sfaturi de conducere prudenta si mers cu capul pe umeri. Acuma sa nu zici ca trebuia sa treci prin asta ca sa dai sfaturi ca I`m not buying it! Un sofer responsabil mai ales incepator nu se apuca sa faca liniute pe polei, asta trebuia sa sti inainte sa fi pus in situatia de fi ferit de alti soferi in trafic. Si in final, asa de curiozitate, la ce curse mergeti voi? Blana pe linie dreapta? A real test of skill sa mergi drept nu altceva! Vrei curse, inscrie-te la un curs de pilotaj si invata sa pilotezi, asa poate ca nu o sa dai masina de stalpi la prima curba sau la prima pata de polei.

 

@ Adrian Popa

 

tigerash cei 17 mii de km in conditiile in care vre-o 9000 i-am facut numai in 2 zile cat m-am plimbat cu doua prietene prin toata Romania Bucuresti-Constanta-Piatra Neamt-Bucuresti iar-Slatina (Exceptand Caracal-Slatina unde a condus altcineva la dus si la intoarcere eu)-Brasov-Sinaia-Targu-Jiu-Bucuresti si o-data Rosiori de Vede-Bucuresti si o-data Bucuresti-Cernavoda si inapoi si astia au fost 10000 de km in oras si in oras pana sa dea zapada saptamana asta am mers in fiecare seara cu masina in oras!!!

 

Exista 2 posibilitati: fie vorbesti aiurea, fie masina iti arata aiurea km parcursi. Mai jos ai itinerariul pe care spui ca l-ai parcurs si km aferenti.

 

 

Bucuresti-Constanta - 223 km

Constanta-Piatra Neamt - 459 km

Piatra Neamt-Bucuresti - 360 km

Bucuresti-Slatina - 474 km

Slatina-Brasov - 343 km

Brasov-Sinaia - 47 km

Sinaia-Targu-Jiu - 321 km

Targu-Jiu-Bucuresti 263 km

Bucuresti-Rosiori de Vede 122 km

Rosiori de Vede-Bucuresti 122 km

Bucuresti-Cernavoda 172 km

Cernavoda-Bucuresti 172 km

 

Total 3088 km. Pana la 9000 cat ai calculat tu, mai sunt cam 6000 pe muchie. :)

Link to comment
Share on other sites

Am citit si e acele topicuri dar nu scrie nimic concret adica sa imi zica exact o parere ,,ba alege tractiune fata dupa aprea mea sau alege spate sau xDrive sau asa ceva" doar explicatii filozofice. Primul punct al intrebari a fost rezolvat in topicurile alea d c una si nu cealalta dar nu o parere concreta a unui sofer experimentat!!!
Link to comment
Share on other sites

In topicurile referate de XXL gasesti explicatii fizice in cel mai bun caz, nu filosofice si sunt sufieciente ca sa iti formeze o opinie. Daca vrei sa iti spuna cineva alege tractiune fata pe acest forum, nu iti tine respiratia. Toti membrii au ales deja tractiune spate sau X, deci e safe de concluzionat ca toti iti recomanda tractiune spate sau X. In ceea ce priveste parerea unui sofer experimentat cum spui tu, majoritatea membrilor de pe forum sunt deja soferi experimentati deci opinia lor, odata ceruta, trebuie tratata ca atare. Unicul dezavantaj daca asta vrei sa afli la tractiunea spate, este ca in conditii de carosabil alunecos tinde sa rupa aderenta mai usor decat in cazul tractiunii pe fata. In plus cand faci drifturi cum iti plac tie, risti ca actionarea franei de mana sa se suprapuna cu momentul in care apesi pedala de acceleratie, ceea ce va avea ca rezultat anularea efectului pe care vrei sa il obtii prin actionarea franei de mana. Talpa grea in continuare!
Link to comment
Share on other sites

dar eu "batman-batman" am accelerat in viteza 1 pana pe la 4000 rpm dupa care am dat a 2 a si am observat ca masina nu mai merge drept, am luat picioarele dupa pedale (imi spusese fratele meu mai mic + 2 prieteni tot cu bmw-uri , in caz ca derapeaza) si am reusit sa ma intorc in sensul invers in care mergeam eu fara sa ating pe nimeni.

Daca nu esti in stare sa pleci de pe loc cu masina... iti recomand o masina FWD pana te mai inveti !

Dar problema e ca daca ai "racing-ul" in cap nu mai conteaza ce masina conduci, doar ca cu un RWD ai sanse mai mari sa o atingi.

 

Ce drifturi faceti voi cu gume de vara? Dati span sa fuga fundul la masina si ziceti ca faceti drift?

Si daca pui gume de iarna cum faci ? :)

 

Indoiti masinile ca berbecii si apoi dati sfaturi de conducere prudenta si mers cu capul pe umeri.

...vreo 2 saptamani dupa care o iau de la capat ! Am mai multi tovarasi care au busit masinile sau erau sa le buseasca, cateva zile sau mai mult dupa ce treceau printr-o situatie periculoasa mergeau batraneste dupa care iarasi o luau de la capat.

Am un tovaras cu care imi e frica sa ma sui in masina si e mandru de toate tampeniile pe care le face ( depasiri pe pod cu 200, mers in oras cu peste 200, depasiri la limita, curse cu alti participanti la trafic ) .

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.