Jump to content

Consum 320D e90


Mircea Pop

Recommended Posts

320d e90 10/2005 163cp specific ca acest consum nu este in Romania 4.5 consum extraurban mers normal 130-140 km/h si 5.2 urban NU traficul din Bucuresti http://postimg.org/image/ecv16i83d/d7d75bea/

Nu prea e "realistic" consumul de 5.2 urban. Poate 6,5/100km in oras. Ai facut calcul dupa numar de km parcursi cu exact aceeasi cantitate de motorina cel putin de doua ori? Sa fim realisti :excl:

..Sa inteleg ca "sweet_point"-ul la motorul tau e la 2500rpm (acolo ai 130-140km/h)!? Eu cred ca e in jurul lui 2000rpm.

Conduc aceeasi masina.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

NU cumva te contrazici putin singur mai sus?

Evident ca ai un consum mai mare dupa resoftare, cum au spus si altii..

Numai ca pot sa iti spun si eu, de fapt sa confirm ce spui si tu, de obicei si eu scot un consum mai mic/mai bun fata de cat imi arata BC chiar in momentul in care fac (de obicei 50 litri o data) plinul.. Unde stau, pe mine nu ma fura la pompa, nu cred.. pentru ca scot aceeasi km si alimentez din mai multe (relativ aceleasi) locuri. Dar ideea este, ca, din ce am observat personal - una estimeaza BC cand pui contactul si CU TOTUL alta/altele iti va arata ATUNCI cand conduci, ceea ce e firesc, DE OBICEI cred ESTIMAREA de atunci cand pui contacul este CALCULUL REAL al numarului de km care urmeaza sa ii parcurgi pana la urmatoarea alimentare (ca tocmai asta iti si spune.. n-ai ce sa interpretezi..) Orice alte variatii, ca conduci in oras sau ca, conduci afara, sunt RELATIVE-nu inseamna decat ca te indepartezi sau nu de consumul (..si din diferite alte motive, printre care si condusul sportiv) real, pana cand faci din nou plinul cu aceeasi cantitatea si conduci cam aceleasi drumuri... exact cum spun si multi altii - asta DACA vrei sa afli cu exactitate cat te costa mersul cu exact aceiasi X litri de motrina/benzina..

deci fa/faceti plinul, sau pune o cantitate exacta si condu pana primesti primul semnal de gol care este EXACT de foarte multe ori cand mai ai 100 km de parcurs! Daca esti pe autostrada la 110-120km/h estimarea de 100km e de asteptat sa fie mai precisa.

 

O spune unul care pune 50 litri si merge pana la primul DING de foooarte multi km. :hairy:

 

 

NU cred ca ma contrazic,la BMW-uri BC-ul nu estimeaza nimic , iti arata de fapt cati litri ai consumat.Facand diferenta dintre debitul din rampa comuna si debitul pe retur stie exact cat se pierde=cat se consuma.Acel consum de motorina il repartizeaza la numarul de kilometrii parcursi si de aici ai consumul L/100 km . Spre deosebire de alte marci MB,VAG,renault , care sunt atat de saraci sau poate idioti incat nu sunt in stare sa puna un debitmetru pe returul injectoarelor si estimeaza in functie de timpii de injectie si alti parametrii.

Eu mai conduc si un MB ML320 cdi,doar ca sa iti faci o impresie . Cand pun contactul pe MB , incepe direct cu estimarea 11.5 l/100 km fara sa fac nici 1 metru pe asfalt.Apoi creste sau coboara in functie de cum mergi , e pura estimare.NUma iau nicioata dupa BC-ul Mercedesului ,pentru ca deseori bucuros ca am "doar" 13.5l/100 km urban,la pompa cand fac calculul am neplacuta surpiza sa constat undeva la aproape 17 l/100 km.

LA BMW e cu totul alta treaba , nu estimeaza absolut nimic,calculul e foarte exact si eficient.Erorile de consum apar in timp,dar nu din cauza BC-ului,ala calculeaza la fel de exact ca atunci cand masina a parasit poarta fabricii,in schimb in timp se mai decalibreaza debitemetrele,dar exista o optiune in acel menu secret al BMW-urilor unde consumul poate fi decalat cu cateva procente +/- .Dar decalarea se face cand observi o marja de eroare semificativa.Pentru mine 8.5% pe BC si 8.42% la pompa inseamna foarte precis si nu umblu la calibrare .

In plus singura marca in care am incredere in ce arata BC-ul e BMW,in rest nu imi bat capul cu ceilalti producatori care fac doar estimari,cei mai mincinosi fiind Renault ,unde te bucuri ca ai pe BC 8.5% in oras si la pompa constati un 11%

 

Iar acel aproximativ 1L in plus la consum cu masina resoftata l-am constatat conducand zilnic ,luni de zile,nu imi schimb stilul de condus peste noapte , ca sa nu mai zic ca inainte de resoftare la 60 km/h pe cruise arata un consum instant de aproximativ 3% drum drept,intr-un sat, iar dupa resoftare in acelasi sat,pe aceiasi banda cu aceiasi 60 km/h steatea teapan undeva la 4 si ceva(in ambele cazuri fara clima pornita si noaptea) .

Edited by ender79
Link to comment
Share on other sites

la 120 pe pilot arata consum instant 4. 5.2 in oras o fi posibil undeva prin strainatate in vreun oras neaglomerat. altfel de ex in Bucuresti am consum intre 6 si 9 . Bucuresti - brasov si retur in total 400 km i-am facut cu consum mediu 4.5 cu mers 80 in sate si 130 in afara, cu portiunea de autostrada spre ploiesti cu 130 .
Link to comment
Share on other sites

NU cred ca ma contrazic,la BMW-uri BC-ul nu estimeaza nimic , iti arata de fapt cati litri ai consumat.Facand diferenta dintre debitul din rampa comuna si debitul pe retur stie exact cat se pierde=cat se consuma.Acel consum de motorina il repartizeaza la numarul de kilometrii parcursi si de aici ai consumul L/100 km . Spre deosebire de alte marci MB,VAG,renault , care sunt atat de saraci sau poate idioti incat nu sunt in stare sa puna un debitmetru pe returul injectoarelor si estimeaza in functie de timpii de injectie si alti parametrii.

Eu mai conduc si un MB ML320 cdi,doar ca sa iti faci o impresie . Cand pun contactul pe MB , incepe direct cu estimarea 11.5 l/100 km fara sa fac nici 1 metru pe asfalt.Apoi creste sau coboara in functie de cum mergi , e pura estimare.NUma iau nicioata dupa BC-ul Mercedesului ,pentru ca deseori bucuros ca am "doar" 13.5l/100 km urban,la pompa cand fac calculul am neplacuta surpiza sa constat undeva la aproape 17 l/100 km.

LA BMW e cu totul alta treaba , nu estimeaza absolut nimic,calculul e foarte exact si eficient.Erorile de consum apar in timp,dar nu din cauza BC-ului,ala calculeaza la fel de exact ca atunci cand masina a parasit poarta fabricii,in schimb in timp se mai decalibreaza debitemetrele,dar exista o optiune in acel menu secret al BMW-urilor unde consumul poate fi decalat cu cateva procente +/- .Dar decalarea se face cand observi o marja de eroare semificativa.Pentru mine 8.5% pe BC si 8.42% la pompa inseamna foarte precis si nu umblu la calibrare .

In plus singura marca in care am incredere in ce arata BC-ul e BMW,in rest nu imi bat capul cu ceilalti producatori care fac doar estimari,cei mai mincinosi fiind Renault ,unde te bucuri ca ai pe BC 8.5% in oras si la pompa constati un 11%

 

Iar acel aproximativ 1L in plus la consum cu masina resoftata l-am constatat conducand zilnic ,luni de zile,nu imi schimb stilul de condus peste noapte , ca sa nu mai zic ca inainte de resoftare la 60 km/h pe cruise arata un consum instant de aproximativ 3% drum drept,intr-un sat, iar dupa resoftare in acelasi sat,pe aceiasi banda cu aceiasi 60 km/h steatea teapan undeva la 4 si ceva(in ambele cazuri fara clima pornita si noaptea) .

 

Duty cycle * timp ti se pare o estimare? mai si spui ca la BMW "se mai decalibreaza debitmetrele" :)) legat de consum dupa resoftare, conteaza si cine iti face softul si pe cati bani. Ce zici tu acolo inseamna consum mai mare cu 33%

Link to comment
Share on other sites

Duty cycle * timp ti se pare o estimare? mai si spui ca la BMW "se mai decalibreaza debitmetrele" :)) legat de consum dupa resoftare, conteaza si cine iti face softul si pe cati bani. Ce zici tu acolo inseamna consum mai mare cu 33%

 

Chiar ma bucur ca ai adus in discutie duty cicle,e chiar cel mai bun exemplu de estimare.Cand spui de un injector de motorina cel putin.Un BC cand calculeaza pe baza asa numitului duty cicle,face acelasi calcul pentru toate injectoarele,care injectoare in timp prind caracteristici diferite,cu care ECU incearca sa se adapteze.Un injector la un moment dat poate "scupia" in loc sa pulverizeze fin cand i se largeste una sau mai multe din gaurile duzei.Atunci tinand cond de presiunea din rapa , sigur prin el o sa treaca la cele cateva ms cand e deschis,o alta cantitate de motorina decat in injectorul vecin sa zicem care nu are aceiasi problema. Iar consumul dat de BC da, devine eronat.

Cand e ultima oara cand ti-ai facut un test de injectoare , sa vezi ce valori primesti +/- 0.2 sau +/- 1.5-2 , in ultimul caz , schimba-le ,iar daca nu stii ce reprezinta acele valori intreaba un specialist.(ca si hint...se refera la returul injectoarelor...doar nu credeai ca returul ala e pus de complezenta,unele scapa mai mult pe retur decat altele)

 

Ce e asa de greu de priceput debitul din rampa-debitul pe retur = consum real,frumos,elegant,foarte precis (atat timp cat debitmetrele nu transmit valori eronate). In acest caz BC-ului putin ii pasa ca un injector scuipa , iar la altul vine pe retur motorina ca apa de la robinet,sau ca un injector in loc sa injecteze motorina in cilindru ti-o scupia tie pe sub capota.Toata diferenta dintre debite e consumul,indiferent ca motorina a fost arsa,incomplet arsa (iar motorul tau scoate fum) , macar consumul aratat e real :)

Edited by ender79
Link to comment
Share on other sites

Teava este indreptata in jos si e euro4 in carte....acum nu stiu ce sa mai cred ...am mai auzit ceva de idrive,ce e asta??...nu am navi,nici camere,doar clima si pilot automat....

multumesc pentru raspunsuri si ar mai fi o intrebare unde pot vedea sigur sau unde e scris de n47 sau m47??

Edited by Romaryo36
Link to comment
Share on other sites

Teava este indreptata in jos si e euro4 in carte....acum nu stiu ce sa mai cred ...am mai auzit ceva de idrive,ce e asta??...nu am navi,nici camere,doar clima si pilot automat....

multumesc pentru raspunsuri si ar mai fi o intrebare unde pot vedea sigur sau unde e scris de n47 sau m47??

 

http://bmwfans.info/vin/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.