Jump to content

Discuri de frana perforate


Recommended Posts

doar daca stai intr-o zona cu multe dealuri pe care tot tre sa le cobori sau daca ai tendinta la condus foarte sportiv. (reprize de acceleratie urmate de franari puternice sau franari in scurt de la viteze mari). In rest nu isi au sensul. Discurile neperforate ventilate iti sunt mai mult decat suficiente
Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam ca un avantaj ar fi ca elimina mai rapid apa.

 

Pe un e34 am avut niste discuri de la ATE care aveau niste santuri pentru eliminarea apei si mizeriei si s-au comportat excelent. Nici placutele nu s-au uzat mai repede.

 

Placutele de frane se uzeaza mai rapid de la perforatii oare ?

Link to comment
Share on other sites

paul tu ai avut E34-le ala cu NET la numar ? de pe Mircea cel Batran de acolo ? mult mi-a placut masina aia o admiram cand eram mai mic in drum spre liceu :-)

69602[/snapback]

 

Da, a mea a fost. Am dat-o unui cunoscut acuma. Care nu are deloc grija de ea :blink:

Dupa discuri ai recunoscut-o ? :)

Se vedeau super oricum ! Mai mult de asta vreau perforate ...

Link to comment
Share on other sites

Da, a mea a fost. Am dat-o unui cunoscut acuma. Care nu are deloc grija de ea  :blink:

Dupa discuri ai recunoscut-o ?  :)

Se vedeau super oricum ! Mai mult de asta vreau perforate ...

69603[/snapback]

 

Verde, jante cu 5 spite groase aurii, nas mic, oglinzi de facelift, semnale pe laterala, 525i parca, si era pe autovit si masini.ro de vanzare acum multa vreme, un an doi?

 

Geez, am si vorbit cu tine la telefon ! Am vrut sa o cumpar mai demult. :)

Link to comment
Share on other sites

Verde, jante cu 5 spite groase aurii, nas mic, oglinzi de facelift, semnale pe laterala, 525i parca, si era pe autovit si masini.ro de vanzare acum multa vreme, un an doi?

 

Geez, am si vorbit cu tine la telefon ! Am vrut sa o cumpar mai demult. :blink:

69605[/snapback]

 

Nu, a mea era negru metalizat. Am dat-o anul trecut in primavara fara sa dau anunt.

Link to comment
Share on other sites

Am studiat si eu chestia asta acum vreun an jumate, si concluzia la care am ajuns este ca singurul lucru cert este "estetica". In rest, numai controverse asa ca eu personal am ramas cu OEM.

 

Nu am vazut *nicaieri* teste non-subiective, adica: OEM xx metri de la 100 la ora la stop, cutare discuri cu gaurele sau santulete yy metri de la 100 la ora la stop (in conditii identice si variate bineinteles, cauciucuri masini caldura suprafata etc). Nici macar la producatori, asa ca eu personal mi-am cam raspuns la intrebare :blink:

Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

eus stiam ca gaurile si sentuletele alea folosesc exclusiv la racire, dar: The design of the disc varies somewhat. Some are simply solid steel, but others are hollowed out with fins joining together the disc's two contact surfaces (usually included as part of a casting process). This "ventilated" disc design helps to dissipate the generated heat. Many motorcycle and sports car brakes instead have many small holes drilled through them for the same purpose. Additionally, the holes aid the pads in wiping water from the braking surface. Other designs include "slots" - shallow channels machined into the disc to aid in removing used brake material from the brake pads. Slotted discs are generally not used on road cars because they quickly wear down brake pads. However this removal of material is beneficial to race cars since it keeps the pads soft and avoids vitrification of their surfaces. Some discs are both drilled and slotted
Link to comment
Share on other sites

eu stiam asa: daca frinezi intens, la inceput placutele+discurile absorb caldura. in momentul in care ajung la o temperatura X de unde nu mai pot absorbi mai multa caldura, rasina care tine laolalta materialul dur din placute incepe sa se vaporizeze, formind un gaz intre discuri si placute. gazul asta trebuie sa poata iesi pe undeva (santuri, gauri, etc.) ca daca nu, e de parca ar acvaplana placutele pe discuri. adica brake fade. teoretic la asta sint bune discurile cu canale, gauri, etc.

 

dar teoria e teorie, eu personal nu am experienta cu discuri non-OEM. daca cineva stie mai bine, sa completeze.

 

pentru o discutie completa, vedeti aici: link

Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam ca un avantaj ar fi ca elimina mai rapid apa.

 

Pe un e34 am avut niste discuri de la ATE care aveau niste santuri pentru eliminarea apei si mizeriei si s-au comportat excelent. Nici placutele nu s-au uzat mai repede.

 

Placutele de frane se uzeaza mai rapid de la perforatii oare ?

69600[/snapback]

 

 

santzurile nu sunt pentru a limina apa sau mizeria sunt pentru a elimina aerul, cand ajungi sa se inroseasca discul si pui franna puternica placutzele de franda dupa milisecunde aproape nu mai ating rotorul din cauza calduri si e ca si aquaplanare, de aia sunt santurile acolo sa iasa caldura prin ele afara altfel nu are pe unde sa iese si placutza de frana nu poate sa absoarba caldura atat de repde. Frana e doar un transfer de enerigie centrifugal/etc de la tambur pe placutza de frana, transferul ala e caldura.

 

discurile solie sunt cele mai proase, apoi alea ventilate, apoi ventilate dar in forma de turbina unde cu cat se invart mai repede cu atat trage aer prin gaurile alea mai repde, apoi vin slotted (cu taiaturi in ele) apoi vin cross drilled and slotted (cu taieturi si gauri).

 

Ce e rau la alea cu gauri este ca se poate face fisuri intre gauri si itzi explodeaza discu, asta la cum conduci. Altele sunt acolo puse numai pentru show.

 

Eu pe XR6 am avut crossdrilled and sloted Kangaroo Paw, de la www.dba.com.au au fost superbe insa am avut si placutze EBC GreenStuff www.ebc.com

Link to comment
Share on other sites

In concluzie, daca nu mergi pe strada ca la raliu, discurile gaurite sunt bani aruncati.

69674[/snapback]

 

Nu costa exagerat. Sant vreo 3 - 3.2 milioane bucata.

Ma gandeam doar sa nu fie mai proaste ca fiabilitate decat cele standard sau sa nu-mi uzeze prea rapid placutele da frana.

 

Oricum, un avantaj evident ar fi aspectul. Se vad super dragut ! :blink:

Link to comment
Share on other sites

In concluzie, daca nu mergi pe strada ca la raliu, discurile gaurite sunt bani aruncati.

69674[/snapback]

 

mai mult ... nu au viatza celor fara gauri pentru ca astea cu gauri la pretz rezonabil nu sunt facut pentru Racing, mai mult pentru show, si daca tragi de ele tare cum am tras eu (am facut 18 lapuri fara stop) se face fisuri in ele printre gauri. Eu zic daca vrei pentru performantza si sa tragi de ele iatzi cu sloturi (taieturi). Daca nu tragi si vrei sa arate DTM sau Racing look iatzi cu taieturi si gauri :blink:

 

Oricum cu gauri si 18" rims arata super

Link to comment
Share on other sites

design shi atat. Shi vorba lui XR6, daca nu ai jante mari shi cu spite inguste nu prea se merita...

 

Shi am sa ma repet... pentru o asigurare buna a franarii in regimul in care ai sa folosesti tu masina nu e nici o diferenta intre discurile ventilate simple shi discurile ventilate cu gauri sau slotted.

Link to comment
Share on other sites

Nu costa exagerat. Sant vreo 3 - 3.2 milioane bucata.

Ma gandeam doar sa nu fie mai proaste ca fiabilitate decat cele standard sau sa nu-mi uzeze prea rapid placutele da frana.

 

Oricum, un avantaj evident ar fi aspectul. Se vad super dragut ! :blink:

69677[/snapback]

Sincer mi se par cam ieftine... ai grija

Link to comment
Share on other sites

Sincer mi se par cam ieftine... ai grija

69712[/snapback]

 

Pretul e 3 fara TVA. Si cu un adaos mititel doar.

Le iau de la un dealer autorizat. Cu acte, garantie si toate cele. Deci nu ar trebui sa fie contrafacute. Cel putin asa sper eu :blink: . Am luat multe piese si nu au fost nici un fel de probleme. Pana acuma.

Link to comment
Share on other sites

Pretul e 3 fara TVA. Si cu un adaos mititel doar.

Le iau de la un dealer autorizat. Cu acte, garantie si toate cele. Deci nu ar trebui sa fie contrafacute. Cel putin asa sper eu :blink: . Am luat multe piese si nu au fost nici un fel de probleme. Pana acuma.

69723[/snapback]

Salut! poti te rog sa-l intrebi care este pretul pentru un 540i e39 din '97? fata/spate? merci

Link to comment
Share on other sites

Salut! poti te rog sa-l intrebi care este pretul pentru un 540i e39 din '97? fata/spate? merci

69751[/snapback]

 

La 540i/97 se pare ca sant aceleasi discuri ca la mine ( 530i ). Uite ce preturi am obtinut pentru a mea. Pret pe bucata si fara TVA.

Zimmermann

Pe fata perforate 2.9. Neperforate 1.7.

Pe spate perforate 2.4. Neperforate 1.3

ATE sant cam la fel la pret.

 

Oare care discuri sant mai bune ? ATE sau Ziemmermann ?

Stie cineva cat costa discurile originale la AB ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

La 540i/97 se pare ca sant aceleasi discuri ca la mine ( 530i ). Uite ce preturi am obtinut pentru a mea. Pret pe bucata si fara TVA.

Zimmermann

Pe fata perforate 2.9. Neperforate 1.7.

Pe spate perforate 2.4. Neperforate 1.3

ATE sant cam la fel la pret.

 

Oare care discuri sant mai bune ? ATE sau Ziemmermann ?

Stie cineva cat costa discurile originale la AB ?

69790[/snapback]

Merci mult :blink:

ATE sunt mai cunoscuti decat Ziemmermann ( eu am vazut ziemmermann in germania acum vreo 2-3 ani ).

La A.B. discurile sunt vreo 160-180 buc./fata ( 540i) si cam 100 spatele .

Placutele pe fata sunt undeva pe la 200 euro, pe piata textar fiind 5,000,000 lei iar ATE in jur de 3,500,000 ( toate cu senzor ).

Mie mi-a adus cineva niste ATE pentru fata si tare curios sunt sa vad cum se comporta.

Te tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.