Jump to content

Pornire motor cu ambreiajul apasat, iarna


Andrei92

Recommended Posts

ba da ... la cutiile automate trebuie apasata frana, altfel masina intra intr'o stare similara cu pozitia "contact" la cele avand cutie manuala.... si va garantez ca nu porneste ..... cel putin la astea noi :)

Depinde si asta de masina. La mine porneste fara frana apasata, numai sa fie in 'N' sau 'P' selectorul.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ba da ... la cutiile automate trebuie apasata frana, altfel masina intra intr'o stare similara cu pozitia "contact" la cele avand cutie manuala.... si va garantez ca nu porneste ..... cel putin la astea noi :)

 

La E39, E38, E46, E60 poÞi porni motorul fãrã frâna apãsatã.

Link to comment
Share on other sites

Concluzie: E bine sa calci ambreiajul la pornire indiferent ca e iarna sau vara pentru ca ajuti demarorul, scutesti motorul de o uzura inutila si pe tine de momentele in care, dintr-un motiv sau altu, uiti masina in viteza :)

 

Exact. :)

 

De cand am invatat sa conduc, asa procedez. Mi-a explicat tatal meu cum sa toata treaba in cutia de viteze, dar nu mai are rost sa mai explic inca o data, au facut-o colegii mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Eu intotdeauna apasam ambreiajul la pornire. Dar nush ce mi-a venit, ca de cateva luni nu-l mai apas. M-am gandit ca n-are rost. Dar dupa ce am citit topicul asta, mi-am dat seama ca are mare importanta. Plus ca am patit de vreo 2 ori sa dau la cheie cu masina in viteze si fara sa calc ambreiajul. Nasol :)
Link to comment
Share on other sites

@Chriss, ai mare grija cu pornitul in viteza fara ambreiaj, eram cu un prieten la o cale ferata, a trecut trenul, si cel din spatele nostru a pornit cu masina in viteza, si a lovit carligul masinii noastre...:) Nimic grav, insa trebuie avut grija...:)
Link to comment
Share on other sites

Eu apas intotdeauna ambreiajul cand pornesc, vara, iarna, in viteza sau scoasa. E mai bine asa. E si o protectie daca o las in viteza si nu sunt atent

 

+1 si poate radeti..dar eu nu pornesc motorul pana nu mi se sting toti martorii din bord...indiferent iarna vara...iar de pe loc nu plec pana nu scade turometrul de la 1000 la 800....pfffff sint ca un pensionar cu tot felu' de metegne <_<

Link to comment
Share on other sites

la fel si eu...... plec de pe loc cand apa e macar la 1/3 si turatia ajunge la valoarea normala de Idle, iar cu calcatul ambreiajului e clar, tinand ambreiajul calcat la pornire decuplezi cutia de la motor si normal, electromotorului ii e mai usor! Cutia nu e decuplata de la motor daca e scoasa din viteza!!!! Atata timp cat discul de ambreiaj e strans pe volanta de catre placa de presiune, clar ca cutia e in miscare preluand rotatia de la motor doar ca nu transmite rotatia catre rotile motrice!

 

a mea nu porneste daca nu tin ambreiajul apasat, indiferent ca este sau nu in viteza.

 

cum sa nu porneasca???? <_< fara sa calci ambreiajul nu porneste????? inteleg ca la Brasov e frig.....dar nu e normal asa!

Link to comment
Share on other sites

nu porneÂşte pentru cĂŁ are sistemul cu telecomandĂŁ Âşi buton START/STOP, Âşi asta din 2 motive:

1. sĂŁ nu apeÂşi din greÂşealĂŁ pe buton cu schimbĂŁtorul ĂŽntr-una din viteze Âşi sĂŁ ai surpriza sĂŁ loveÂşti ceva(este Âşi o protecĂžie pentru copii)

2. dacĂŁ nu apeÂşi ambreiajul Âşi apeÂşi pe buton ai posibilitatea sĂŁ pui "contactul".

Link to comment
Share on other sites

Asta cu statu` pe loc pana se incalzeste motorul e relativa. Fiecare face cum crede. Eu fac cum am citit in manual: cum am pornit motorul am si plecat. Adevarat ca pana nu se incalzeste nu trec de 2000-2500 de ture.

 

+1 iar ambreiajul il calc si la pornire/oprire masina

Link to comment
Share on other sites

Asta cu statu` pe loc pana se incalzeste motorul e relativa. Fiecare face cum crede. Eu fac cum am citit in manual: cum am pornit motorul am si plecat. Adevarat ca pana nu se incalzeste nu trec de 2000-2500 de ture.

 

 

de acord cu tine...nici nu am pretins ca e cel mai bine asa cum fac eu...doar am specificat ca am tot felul de "metegne" <_<

Link to comment
Share on other sites

La pornire apas ambreiajul tot timpul , din scoala de soferi mi s-a spus ca asa e ok.La oprire mi-am dat seama acum ca il apas involuntar, pentru ca de obicei sunt in viteza, apas ambreiaj +frana, opresc masina, opresc motorul, las ambreiajul.Legat de incalzirea motorului, pana acum stateam putin pe loc sa se incalzeasca , de cand am aflat (de pe forum) ca e mai bine sa pleci imediat (turatii pana in 2500 pana la incalzire), asa fac.

@ tigerash: si daca stai pe loc, consumul tinde la infinit <_< ;

consumul cred ca e tot pe acolo, fie stai pe loc si o arzi degeaba, urmand ca apoi sa consume mai putin cand te pui in miscare / fie pornesti din prima, consuma ceva mai mult pana se incalzeste, dupa care intra in regim normal

Link to comment
Share on other sites

Eu apas intotdeauna ambreiajul cand pornesc, vara, iarna, in viteza sau scoasa. E mai bine asa. E si o protectie daca o las in viteza si nu sunt atent

 

+1 si poate radeti..dar eu nu pornesc motorul pana nu mi se sting toti martorii din bord...indiferent iarna vara...iar de pe loc nu plec pana nu scade turometrul de la 1000 la 800....pfffff sint ca un pensionar cu tot felu' de metegne <_<

 

Metegne...poate....insa foarte bine faci! Dimineata cand motorul este "rece" fie vara, fie iarna eu intotdeauna il las cel putin 30 de secunde sa mearga liber! Trebuie sa aibe timp sa isi faca ungerea cat mai bine, inainte sa plec cu ea de pe loc.

La cuplarea in D, o las iarasi 5-10 secunde si abia apoi pornesc de pe loc.

Link to comment
Share on other sites

 

pai masina mea pleaca doar cu ambreiajul apasat pentru ca asta e procedura standard de pornire a motorului in cazul masinilor cu buton Start/Stop engine :) in general vorbind eu apasam ambreiajul intotdeauna la pornirea motorului indiferent de sezon, ce sa zic asa eram obisnuit <_<

 

 

 

Din experienta proprie as spune ca statul pe loc pana la incalzire e o solutie proasta pentru ca motorul nu se incalzeste suficient de repede in stationare (am stat odata cu un Opel Corsa cu motor benzina aspirat pe loc, acum 2 ierni cand erau vreo -10 grade afara, si nu s-a incalzit peste 70 de grade nici dupa 45 de minute de stat pe loc cu motorul mergand)... din ce am citit, si ceea ce aplic de fapt, am inteles ca dupa pornirea motorului stau pe loc maxim 30 secunde ca uleiul sa ajunga peste tot sistemul si ungerea sa fie OK dupa care ii dau bice... La e90 nu am temperatura uleiului pe bord ca indicator deci ca regula in primele 5 minute dupa plecare nu prea trec de 2500 ture daca afara temperatura este sub 5 grade Celsius sau oricum destul de aproape sau sub 0 grade...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.