Jump to content

Pornire motor cu ambreiajul apasat, iarna


Andrei92

Recommended Posts

Si eu prefer sa astept aproximativ 30" cu motorul la ralanti pana sa demarez. Dar asta doar la prima pornire, dimineata. Este un obicei pe care l-am perpetuat la toate vehiculele pe care le-am detinut pana in prezent. Si in mod sigur nu il voi schimba.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Si eu prefer sa astept aproximativ 30" cu motorul la ralanti pana sa demarez. Dar asta doar la prima pornire, dimineata. Este un obicei pe care l-am perpetuat la toate vehiculele pe care le-am detinut pana in prezent. Si in mod sigur nu il voi schimba.

total de acord si eu fac la fel si nu cred ca dauneaza motorului.

nici sa il pornesti si sa pleci cand motorul este rece, oricum daca il lasi la relanti se incalzesc uleiul si restul lichidelor, sau cel putin umbla prin motor.

Link to comment
Share on other sites

Si eu prefer sa astept aproximativ 30" cu motorul la ralanti pana sa demarez. Dar asta doar la prima pornire, dimineata. Este un obicei pe care l-am perpetuat la toate vehiculele pe care le-am detinut pana in prezent. Si in mod sigur nu il voi schimba.

total de acord si eu fac la fel si nu cred ca dauneaza motorului.

nici sa il pornesti si sa pleci cand motorul este rece, oricum daca il lasi la relanti se incalzesc uleiul si restul lichidelor, sau cel putin umbla prin motor.

 

 

 

Do not allow the engine to warm up at a

standstill, but drive off as soon as pos-

sible, using moderate engine speeds.

 

or fi nemtii astia tampiti? <_<

Link to comment
Share on other sites

Who gives a shite about enviroment? Engine first... <_<

 

PS: Orice motor trebuie lasat sa isi faca lubrefierea la turatia de ralanti, inainte de a fi "incarcat", mai ales dupa ce a stat o perioada de cateva ore bune si uleiul a avut timp sa se scurga tot..! Asa am invatat si asa fac...de la motorul masinutei mele, pana la cele de 2000CP !

Link to comment
Share on other sites

Do not allow the engine to warm up at a

standstill, but drive off as soon as pos-

sible, using moderate engine speeds.

 

or fi nemtii astia tampiti? <_<

 

Recomandarea este pentru protejarea mediului.

esti sigur?eu nu stiu de aia intreb .dar mie mi-a spus un mecanic (este mecanic adevarat, nu pacalici ca multi altii, a lucrat si la mercedes in germania , tipul are vreo 62 de ani si daca vorbesti cu el de motoare este doxa, mie mi-a vorbit jumatate de zi despre accumulator,reactiile chimice , tot) ca cel mai bine este sa pleci imediat ce ai pornit masina pentru ca presiunea de ulei se face mai bine in mers si implicit ungerea, la relanti presiunea este mai mica si ungerea nu se face cum trebuie.daca chiar e nevoie de o detaliere tehnica o sa-l intreb si postez.

Link to comment
Share on other sites

Do not allow the engine to warm up at a

standstill, but drive off as soon as pos-

sible, using moderate engine speeds.

 

or fi nemtii astia tampiti? <_<

 

Recomandarea este pentru protejarea mediului.

esti sigur?eu nu stiu de aia intreb .dar mie mi-a spus un mecanic (este mecanic adevarat, nu pacalici ca multi altii, a lucrat si la mercedes in germania , tipul are vreo 62 de ani si daca vorbesti cu el de motoare este doxa, mie mi-a vorbit jumatate de zi despre accumulator,reactiile chimice , tot) ca cel mai bine este sa pleci imediat ce ai pornit masina pentru ca presiunea de ulei se face mai bine in mers si implicit ungerea, la relanti presiunea este mai mica si ungerea nu se face cum trebuie.daca chiar e nevoie de o detaliere tehnica o sa-l intreb si postez.

 

Ce legatura are plecatul de pe loc cu ungerea motorului?!?! Pompa de ulei nu e "legata" de roata ...! E o aberatie sonora!

Orice motor rece, porneste cu o turatie marita aprox 1100-1200rpm adica cu 400-500rpm mai mult decat la ralanti...ceea ce este de ajuns pt ca pompa de ulei sa lucreze la randament optim pt lubrefierea motorului! Plus de asta toate pompele au valve de suprasarcina si de control al debitului, astfel incat sa lucreze la randament maxim la turatii reduse a motorului, iar la turatii maxime sa nu creeze suprapresiuni in canalele de ungere....

 

Daca e iarna, uleiul e f vascos, iar tu pleci de pe loc imediat....motorul va merge IN SARCINA mult si bine pana cand va fi lubrefiat complet!

Daca ai probleme cu pompa de ulei, iar tu pleci de pe loc imediat, motorul va merge IN SARCINA destul de mult pana cand iti va aparea atentionarea in bord si vei opri pe dreapta!

Link to comment
Share on other sites

Mai...poate nu am dreptate! Nu pot sa ma laud ca ma pricep la motoarele astea "hi-tech" de pe masinile actuale... Insa am citit manuale de Cat, EMD sau Wartsila pana mi-au iesit pe nas si in nici una nu scria ca pot porni motorul direct in sarcina. Ba chiar majoritatea au pompe de pre-ungere ce trebuiesc pornite cu 1-2 minute inainte de pornirea motorului si pompe de circulare si pre-invcalzire a motorului (circula si incalzesc antigelul continuu, pt a mentine motorul cald inainte de pornire), cu toate astea scrie clar si maretz:

 

"Do not aplly load to the engine, or increase the speed until the oil pressure gauge indicates Normal Working Pressure " !

Link to comment
Share on other sites

Salut !

 

Recent am auzit ca iarna, cand este temperatura destul de scazuta, si bateriile se cam descarca, este mai indicat sa pornesti masina cu pedala de ambreiaj apasata....

Asta pentru a decupla cutia de viteze de la motor, uleiul in cutia de viteze fiind vascos, iar electromotorul fortandu-se sa miste uleiul din ea...

 

Ati auzit si voi asa ceva ? Vi se pare o metoda buna de intretinere\protejare a electromotorului, iarna ?

 

 

PS : Ma refer la masinile cu cutie de viteze manuala...<_<

la scoala de soferi te invata sa pornesti motorul cu ambreiajul apasat nu????? da nui necesar deoarece atata timp cat esti pe punctul mort motorul nu are nici o legatura cu cutia de viteze

Link to comment
Share on other sites

Bavaria, probabil ca la diesel de aia este webasto.. sa se reduca timpu .. de la 1/2 ore.. la 5 minute, oricum eu asa procedez, inainte sa ma imbrac de plecat pornsc masina, si cand plec la drum e mult mai bine din mai multe motive, care nu le enumer, ca nu are rost.

 

Referitor la pornitul motorului cu ambreiajul calcat, credca ajuta.. am observat cand opresc motorul cu ambreiajul calcat.. nu se simte acel soc/vibratie ce o fi.. cand opresti motorul fara a apasa ambreiajul...

 

La E39, E38, E46, E60 poÞi porni motorul fãrã frâna apãsatã.

 

Poti scoate cheia din contact daca maneta schimbatorului nu e pe P ?

Link to comment
Share on other sites

Una din explicatiile pt care toate manualele de utilizare iti spun sa pornesti motorul si sa pleci cu masina e din cauza uzurii motorului. Am vazut manuale care spun ca vara poti sa stai 30sec dupa care poti pleca cu masina iar iarna sa stai 2-3 min, pt ca e uleiul mai vascos. Evident ca daca ai uleiul prea vascos, nu ai ce trebuie in motor pt tara respectiva.

Se pare ca cea mai mare uzura a motorului are loc in perioada de pornire/preincalzire, pana motorul ajunge la temperatura nominala de lucru, undeva spre 80% din uzura. Cum motorul ajunge mai repede la temperatura de lucru in sarcina de aici explicatia de a se incalzi masina in mers nu in gol. Cu respectarea regulilor pe care toti producatorii le mentioneaza, sa nu se depaseasca o anumita turatie pana se ajunge la temperatura de lucru. Pe langa uzura, probabil ca au mai intervenit si cei de la mediu cu ciocul mare. Masina se incalzeste stand pe loc mai greu, amestec imbogatit = noxe.

Din acest motiv, al uzurii la rece ati auzit de multe masini taxi pe afara care au atins milionul de km facuti fara interventie la motor. Erau masini care mergeau aproape non stop, probabil beneficiau de service regulat si atunci uzura e minima. Parca un Merz atinsese milionul de km.

Tiberiu, eu cred ca la motoarele industriale e altceva, piesele sunt mult mai mari, suprafata de frecare in cilindrii e mult mai mare. Cred ca la auto nu e rentabil sa creezi sisteme adiacente de preincalzire insa la dispozitive industriale mi se pare normal sa fie folosite. S-au incercat de-a lungul timpului. BMW a incercat Volvo a incercat. Imi aduc aminte ca Volvo a incercat ceva care se comporta ca un termos, dupa ce opreai motorul tinea intr-un astfel de dispozitiv uleiul din baie cald cam 24ore. Dimineata, teoretic porneai cu un ulei cald in motor.

In plus, nu uitati ca producatorii auto nu au nici un interes sa produca motoare care duc milionul de km, isi dau singuri la gioale. S-a dus perioada masinilor nemuritoare!

Link to comment
Share on other sites

Lubrefierea dureaza cuteva secunde. Sa nu ne imaginam ca avem margarina in motor, pt ca inseamna ca am gresit specificatiile uleiului. Eu zic ca iarna intr-un minut uleiul ajunge cam peste tot. Plus ca motorul nu merge chiar pe uscat pana baga pompa de ulei, ceva ulei mai exista pe cilindrii, cuzineti. O problema aparte cred ca ridica motoarele turbo, turbina se invarte serios si la ralanti, ce sa mai vorbesc cand o turezi. Daca poate atinge 90000rotatii/min in turatii mari imi imaginez ca se invarte destul de repede si la ralanti iar ungerea prin canalul ala subtirel dureaza. Cat, n-am idee.
Link to comment
Share on other sites

Salut !

Recent am auzit ca iarna, cand este temperatura destul de scazuta, si bateriile se cam descarca, este mai indicat sa pornesti masina cu pedala de ambreiaj apasata....

Asta pentru a decupla cutia de viteze de la motor, uleiul in cutia de viteze fiind vascos, iar electromotorul fortandu-se sa miste uleiul din ea...

Ati auzit si voi asa ceva ? Vi se pare o metoda buna de intretinere\protejare a electromotorului, iarna ?

PS : Ma refer la masinile cu cutie de viteze manuala...<_<

 

Oricum cutia nu e cuplata cu motorul, atata timp cat e in punctul mort. :)

Asa ca, ce roast are sa mai apesi ambreiajul, daca cutia e in neutru??

 

 

Ambreiajul decupleaza cutia de motor. La punctul mort cutia este cuplata la motor pe un pinion de relanti care se invarte in gol.

 

Parerile despre pornitul motorului sunt diferite de cand lumea , nu are rost sa ne dam in cap pentru un lucru asa marunt. Fiecare isi porneste masina asa cum doreste , probelma e cand uiti motorul cuplat in vre-o treapta de viteza si dai la cheie, si probabil frana de mana nu va fi drasa ca deh.. doar era in viteza, ce rost mai are sa tragi frana de mana.

 

Eu unul mereu apas ambreiajul cand pornesc motorul. Mi-a ramas in reflex de pe vremea cand dacia din dotare avea un ulei atat de vascos in cutie incat nu pronea dacat cu ambreiajul calcat , iar daca ma grabeam sa-i dau drumul pana nu era motorul suficient de cald se oprea instantaneu :bashwall:

Plus obisnuinta de la mobra , care are un senzor ce nu-ti permite pornirea motorului decat cu ambreiajul apasat.

 

Cum am mai spus , fiecare face cum considera , unii incalzesc motorul juma' de ora ,unii doar 2-3 minute pana revine motorul sub 900 rpm in relanti ( aici ma incadrez si eu), altii pornesc imediat.

Edited by claudiu_suzuki
Link to comment
Share on other sites

rmq : uite 1 exemplu de ce sustin ceea ce spun, cand pornesc masina descihid poarta, scot masina, inchid poarta si plec, vreo 5 minute dupa, fluiera turbina la accelerare, in schimba daca o las sa mearga la relanti 5 minute... pornesc nu fluiera turbina deloc...

 

Poate te gandesti de ce se incalzeste motorul cand e pornit...

 

 

PS: claudiu cel putin la dieselul me... in 4-5 secunde scade turatia de la 1000 rpm la 750 rpm.. deci teoretic dupa 5 secunde pornesc la drum !?

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Nu contest ce zici. Poate nu e uleiul potrivit?

Daca nu cadem de acord ca masina se incalzeste mai repede in sarcina decat atunci cand sta pe loc, mergand la ralanti, atunci discutam degeaba. Eu sustin ca se incalzeste mai repede in sarcina.

Link to comment
Share on other sites

rmq: Intr-adevar , motorul se incalzeste mai repede in sarcina decat in relanti( e ceva normal dar nu stiu cat de sanatos este).

 

Cristi.MD: Da, consider ca se poate pleca cu masina daca motorul este la o turatie optima de functionare (poate nu chiar 4-5 secunde). Doar sa nu se exagereze cu acceleratia pana nu se incalzeste.

Link to comment
Share on other sites

deÂşi plecatul imediat dupĂŁ pornire sau alternativa de a-l lĂŁsa la relanti un anumit timp ĂŽnainte de plecare e cam offtopic, lansez Âşi eu urmĂŁtoarea ĂŽntrebare:

de ce la modelele mai noi(E87,E90,E91,E92 º.a) s-a renunÞat la indicatorul temperaturii lichidului de rãcire În bord? aºa ne dãdeam ºi noi seama când se Încãlzea motorul la temperatura lui optimã ºi puteam sã-l turãm În sarcinã cât vroiam...

eu trebuie sã presupun tot timpul cam când s-ar Încãlzi el ca sã pot sã-l folosesc la regimul lui optim ºi sportiv <_<

ĂŁsta ar fi un semn cĂŁ nu le mai pasĂŁ fabricanĂžilor ĂŽn ce regim sunt folosite motoarele?

Link to comment
Share on other sites

rmq: recunosti ca daca stai pe loc si o tii la 4000 rpm.. se incalzeste la "optim" in sub 5 minute ? dar tot nu e sanatos nu? de acord cu tine ca in mers masina se incalzeste mai repede... da nu ma grabesc nicaieri, si de obicei, pana sta la relanti, acul de la temperatura, urca pana imediat dupa albastru.. si porneste caldura in masina... si apoi ma duc normal cu ea
Link to comment
Share on other sites

Iti respect optiunea. Dintre cele 3 variante, varianta cu 4000 in gol e varianta castigatorea sa pui motorul in cap. Asa ca pica.

Eu aleg sa pornesc motorul, pana ma aranjez la volan, scot mobilele, potrivesc muzica trec 1-2min. Dupa care o iau catinel pe vale ,incercand sa nu depasesc 2500de ture (TDS) si sa nu sar de treapta 3, sa am cuplu. Dupa 2-3 statii de masina temperatura e aproape de mijloc. Tu inca stai sa incalzesti masina in fata blocului. <_<

Consum in plus de combustibil, timp pierdut. Si nici nu esti sigur ca ceea ce faci e bine pt motor, corect? Ti-am spus, chestie de optiune si de cum te-ai invatat de-a lungul timpului.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.