Jump to content

DEBITMETRU


Recommended Posts

Deschizi TIS-ul -> document -> repair instructions -> fuel supply system (m47) -> replacing mass air-flow sensor.

 

Ti-am spus pasii din memorie. Deseara cand ajung acasa intru in TIS ti-i scriu intocmai.

 

Iar acel "rectify" este cu sensul de a resofta. Sau m-a mintit pe mine un electronist, softist sau cum s-o numi el in fisa postului, de la Contempo. Sau n-o fi stiind. Nu spun ca nu e posibil.

Dar mi se pare sincer logic, a rectifica = a corecta. Poate e mai bine zis asa...

Edited by alex mihalciuc
Link to comment
Share on other sites

daca era de la debitmetru si l-ai schimbat cu unul bun care nu ar mai trebui sa dea erori, o sa se stinga singur in cateva zile de mers cu masina, 100-200 km aprox de parcurs. nu e necesar resetarea pe tester, o sa se stinga singur deoarece masina isi face anumite teste singura si daca vede ca debitmetrul e ok o sa stinga martorul check engine. bineinteles acele erori pe care le-ai avut legate de debitmetru o sa ramana inregistrate in istoricul calculatorului masinii insa doar asa "ca mod text" sa zic, fara sa iti afecteze functionarea masinii, dar daca o sa te duci peste un an sa zicem la service cu o alta problema si o sa o pui pe tester, pe langa erorile pe care o sa le gasesti datorita problemei pe care o ai atunci o sa ai inregistrate si aceste erori de debitmetru, si poti sa le resetezi atunci. daca nu o sa poti reseta erorile de debitmetru atunci, inseamna ca intr-adevar ai o problema cu debitmetrul si trebuie inlocuit, insa in cazul asta nu ar trebui sa iti stinga acum martorul check engine, si masina ar merge rau.

 

cel putin la mine asa a facut cand i-am schimbat debitmetrul, sa stins de la sine. poate depinde si modelul masinii, a mea e e46 320i din 2000 non face lift.

Edited by traian'80
Link to comment
Share on other sites

ca o complectare care sper sa ajute si sa edifice anumite persoane:

 

BOSCH Air Mass Flow Meter for BMW 0928400527 0928400468 13622247

 

According to BMW 13622247074, 13712247002, 13627787076

 

fits for the models: 318d 318td 320d 320cd 320td 330d 330xd 520d 525d 530d

 

Brand new and high quality item of BOSCH

 

Including a 2 years warranty and 2 years of guarantee

 

Attention!

 

If this air mass flow meter is installed as a replacement of 0 928 400 314 or 0 928 400 468, the ECU must be re-coded by a BMW garage.[/b][/u]

 

Please check the number on the air mass flow meter which is currently installed.

 

If currently Bosch AFM 0928400314 is installed, we also offer the air mass flow meter as a replica by LĂśwe Automobil, which does not need any re-coding of the ECU.

 

Product No.: 928400527

Manufacturer: BOSCH

Shipping time: 1-2 days

Alternative article-no.: 0928400468

0928400527

13622247074

13627787076

0928400314

13712247002

 

 

 

sper sa intelegeti ideea

 

cand bosch a facut debitmetrul pentru motorul m47 adica 320d fara facelift, au avut mari probleme cu acesta, din acest motiv au refacut produsul si de aceea trebuie resoftat ECU. Mai exista o marca de debitmetre la care nu trebuie resoftat ecu.

 

http://74.125.47.132/search?q=cache:PrGwAm...;cd=6&gl=ro

Link to comment
Share on other sites

de mers cum merge dupa ce l-ai schimbat? e vreo diferenta in bine? daca da, atunci e ok....si cred ca o sa se stinga dupa vreo inca 3-4 zile. daca nu se stinge dupa mai multe zile dute atunci pt o resetare, eventual reprogramare a lui, ma gandesc ca poate nu o fi bun debitmetrul nou care l-ai pus si atunci sa depistezi problema din scurt sa poti sa il schimbi, nu dupa mai multe luni de mers cu el. dar daca masina se simte ca merge mai bine decat inainte de schimbare...atunci e ok, ai putina rabdare. Edited by traian'80
Link to comment
Share on other sites

da masina merge mai bine......numai trepideaza la relanti, si parca trage si mai bine. Insa astazi am avut niste treaba pe la Pitesti (deci am mers in jur de 220-250km) si tot nu s-a stins martorul "check engine". Pentru modelul asta de masini se resofteaza cumva dupa schimbarea lui? La tine cum a fost? Ideea e ca eu nici nu l-am schimbat cu unul original, insa merge masina merge bine. Inainte sa il schimb imi dadea eroarea P0171 care am inteles ca de la debitmetru ar fi. Dupa ce mi-a sters eroarea s-a aprins iarasi si m-am dus sa o stearga din nou si sa merg cateva zile cu mufa scoasa. Cu mufa scoasa nu s-a mai aprins apoi dupa ce am pus-o la loc s-a aprins iar si asa e pana acum.
Link to comment
Share on other sites

P0171, System too lean, Bank 1= adica amestec sarac. Posibila evacuare neetansa, sonda lambda sau senzorul IAT (intake air temperature). Daca IAT sensor (adica termistorul de pe senzorul din debitmetru) e pe duca sau nasol, da informatie de temperatura mare in timp scurt...adica informatia eronata spune ca motorul e cald cand el de fapt nu e...Din eroarea de temperatura, injectoarele primesc benzina mai putina (ca si pentru un motor ajuns la temperatura de regim). Bineanteles ca se poate si invers dar atunci aveai P0172
Link to comment
Share on other sites

Daca IAT sensor (adica termistorul de pe senzorul din debitmetru) e pe duca sau nasol, da informatie de temperatura mare in timp scurt...adica informatia eronata spune ca motorul e cald cand el de fapt nu e...Din eroarea de temperatura, injectoarele primesc benzina mai putina (ca si pentru un motor ajuns la temperatura de regim). Bineanteles ca se poate si invers dar atunci aveai P0172

 

Daca nu ma insel mai exista un senzor si pentru temperatura motorului.Banuiesc ca are prioritate.

Link to comment
Share on other sites

absolut, si nu trebuie exclus..totusi proba cu un debitmetru bun e mai rapida decat inlocuirea senzorului specificat de tine...Imi dau seama ca ai intalnit P0171 generat de senzorul de temperatura de sub intake..eu nu, si am sa tin cont pe viitor..lessons learned!
Link to comment
Share on other sites

absolut, si nu trebuie exclus..totusi proba cu un debitmetru bun e mai rapida decat inlocuirea senzorului specificat de tine...Imi dau seama ca ai intalnit P0171 generat de senzorul de temperatura de sub intake..eu nu, si am sa tin cont pe viitor..lessons learned!

 

Nu, nu am intanlit nicaieri asta.

M-am referit la faptul ca senzorul de aer nu poate cauza eroarea de amestec sarac, deoarece informatia primita de la senzorul de la motor este prioritara.

Debitmetrul insa, da.

Ma rog, tot la un service afla exact, aici ne dam doar cu presupusul.

Link to comment
Share on other sites

Ai totala dreptate...Mie unul, eroare de amestec sarac mi-a aparut la masina unui coleg de aici din forum cu eroare in asteptare legata de IAT (eu unul l-am identificat ca fiind termistorul ..asemanator unei diode....prins deasupra senzorului din debitmetru). In mers, dar de data asta la test facut in Bucuresti, testerul ii arata temperatura mai mare decat normal raportata la timpul de functionare...cum a schimbat debitmetrul, masina a inceput sa-si revina. Si ai dreptate...aici sunt presupuneri...Poate daca am sti ce erori mai erau in afara de 171...
Link to comment
Share on other sites

daca zici ca masina merge mai bine ca inainte......desi nu ar fi exclus daca ai pus un debitmetru care nu e original, e foarte sensibila masina la debitmetrele astea, ele iti dau amestecul, tot. tind sa cred ca e calcaiul lui ahile al bmw-urilor debitmetrele astea, de aia personal recomand unul original. cel putin la modelele noastre e46, nu stiu cum o fi la restul. mai asteapta cateva zile, mai mergi cu ea, opreste-o/reporneste-o, si daca nu vrea si nu vrea sa se stinga martorul check engine.....incearca o resoftare, resetare de erori, si daca apare iar, incearca sa faci rost de la un prieten ceva cu acelasi motor ca al tau rost de un debitmetru bun pentru proba, macar sa stii sa nu mai dai banii aiurea pe unul nou daca nu e debitmetrul. iar daca e debitmetrul strange ceva mai multi banuti si ia unul original totusi. am citit sute de posturi despre debitmetre, originale/non-originale, si pot sa iti spun ca diferenta nu e numai in pret. poate sa iti mearga masina ceva mai bine dupa ce pui unul non-original si tu sa crezi ca ai rezolvat problema, dar de fapt daca e sa o pui pe tester, sa vezi ca valorile de amestec nu sunt chiar unde ar trebui sa fie.
Link to comment
Share on other sites

m-am uitat si dupa varianta asta insa tot la 8 mil jumate l-am gasit numai senzorul pe bosch in loc de 12 cu totul. Am fost astazi sa imi reseteze si sa stearga martorul. A aparut numai o eroare senzor....numai stiu exact si mi-a spus ca e sigur eroare de debitmetru. A sters-o si mi-a spus sa verific daca reapare si daca reapare trebuie schimbat. Oricum daca este asa il dau inapoi pentru ca il cunosc pe tipul care mi l-a dat si ne-am inteles ca il pot da inapoi in decurs de un an. Insa totusi sper ca nu se va mai aprinde....acum sa vedem!
Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu este acelasi debitmetru pentru modelele 318i si 316i deci dupa parerea mea da, poti sa il pui. Sau daca nu scoate-i mufa si vezi cum merge dar tot mai bine e cu alt debitmetru bun. sa ma contrazica cineva in caz ca am zis vreo prostie cu debitmetrul care (din ce stiu eu) se potriveste pe modelele astea 2. Ai aprins si check engine-ul?
Link to comment
Share on other sites

e46 316i/2000/77kw

am incecat sa scot mufa de la debitmetru si mergea umpic mai prost si dupa ce i-am scos mufa am fost sa ii resetez eroarea sa fie in regula ca im arata ca nu mai am debit metru sau nu functioneaza, am verificat valva pcv (am tras aer cu gura si a tinut aer ) asa am auzit ca se probeaza

 

sintome: oscileaza relatiul ,am puso pe testar si mi-a resetat eroarea 171 si s-a aprin iar

dupa ce am desfacut valva pcv se aude un pasait 1 secunda dupa ce opresc motorul

si cam atat nu stiu ce sa ii mai fac

Link to comment
Share on other sites

s-a aprins cu mufa scoasa din nou martorul? daca da, atunci nu cred sa fie de la debitmetru (cel putin nu eroarea), mai poate fi si sonda lambda. iti miroase a benzina cand iesi din masina mai puternic decat de obicei? relantiul oscileaza numai la pornire si pana se incalzeste sau persista mai mult? Daca accelerezi mai puternic si pe urma opresti la semafor sa zic face si mai urat? scade la 400 ture si trepideaza toata masina?
Link to comment
Share on other sites

e46 316i/2000/77kw

am incecat sa scot mufa de la debitmetru si mergea umpic mai prost si dupa ce i-am scos mufa am fost sa ii resetez eroarea sa fie in regula ca im arata ca nu mai am debit metru sau nu functioneaza, am verificat valva pcv (am tras aer cu gura si a tinut aer ) asa am auzit ca se probeaza

 

sintome: oscileaza relatiul ,am puso pe testar si mi-a resetat eroarea 171 si s-a aprin iar

dupa ce am desfacut valva pcv se aude un pasait 1 secunda dupa ce opresc motorul

si cam atat nu stiu ce sa ii mai fac

 

Explica-mi si mie te rog "sintomul" asta subliniat mai sus: Ai resetat eroarea cu debitmetrul decuplat? Este normal sa nu se detecteze prezenta MAF-ului in cazul asta. Pasait-ul la PCV e normal 1 secunda si poate fi si 2.

Am vazut ca ai facut reset-ul..Dar testare serioasa ai facut? A fost eroarea aia interpretata?..Nu e acelasi lucru sa citesti+reset si sa interpretezi. Dai reset si eroarea reapare dupa un anumit timp daca nu chiar imediat. Daca eroarea a aparut fara debitmetru cuplat e cazul sa iei foarte in serios testul...Lasa debitmetrul daca fara conector cuplat mergea umpic mai prost, parerea mea si mergi mai departe....dar fara interpretare de eroare e mai greu.

Pentru oscilatiile la ralanti...ai curatat ICV-ul? Asta era primul lucru in astfel de cazuri impreuna cu verificarea tuturor furtunelor. Ai in fata chiulasei niste furtune subtiri, mai este unul care pleaca din cotul de aspiratie si merge pe sub intake, mai ai deasemeni o problema care sa te traga de atentie la canistra de purjare (EVAP)- e prinsa pe carcasa filtrului de aer in spate cum te uiti la motor. E o chestie mica in care intra doua furtune si are si conector electric in partea de sus, si care tzacane.....Vezi ca e DIY cum se curata ICV

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.