Jump to content

DEBITMETRU


Recommended Posts

in primul rand m-am trezit cu becul cek aprins , apoi am fost la un testar si mi-a zis ala ca este eroarea 171 si mi-a resetato , am mai mers inca 50km si s-a aprins iar , iar am fost cu ea la testar si aceeasi problema eroarea 171 si am resetat-o , apoi am vazut pe forum zicand cineva sa ii scot mufa de la debitmetru am scoso si masina mergea inecata si nu tragea bine, am fost iar cu ea la testar pt ca era normal sa se aprinda becul cek pt ca scosesem mufa de la debitmetru am resetat iar eroarea si peste cativa km s-a aprin iar si acum merg cu becul aprins.

1)nu am resetat eroarea cu debitmetrul desfacut.(am resetato dupa ce am pus mufa la loc, eu doar am vrut s avad cum merge fara el)

2)nu inteleg ce fel de testare serioase sa fac , pt ca unde am facut eu "testarul" meseriasi ziceau ca au dat o gramada de bani pe ele si sunt bune pe "software"

3) ICV-ul nu l-am curatat pt ca nu stiu care este ala

Furtunasele din fata chiuloasei pe unele le-am schimbat , dar nu am gasit furtunase la fel si am pus unele mai groase dar o sa le schimb cand o sa gasesc identice ca cele de pe masina

Pe cel care pleaca pe sub intake nu l-am verificat pt ca nu pot este pe sub si nu stiu cum sa ajung la el

iar acelea de sub filtru de aer nu le-am verificat ca nu am stiut de ele , dar o sa ma duc chiar acum sa ma uit.

NU GASESC TOPICUL CU DIY CUM SE CURATA ICV

Link to comment
Share on other sites

Florine, in mod normal, cand se descopera o eroare aceasta se interpreteaza si mecanicul verifica tot ce a cauzat-o ca urmare a explicatiilor soft-ului de diagnoza. Exista insa mecanici care pot face lucrul asta din experienta acumulata in ani buni inainte (cunosc cativa in Bucuresti pentru care am tot respectul si ii salut de fiecare data cand imi amintesc de ei). Pentru furtunele alea mici, exista la magazinele de piese, furtun panzat cu interior de 4. Este cam 8 RoN metrul. Iti atasez mai jos link-ul pentru ICV.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=5909

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Aceeasi problema o am si eu. Am si scris pe un alt forum si nu m-a putut ajuta nimeni. Am fost de testere, am fost si la reprezentanta si de cateva saptamani va tot urmaresc sa vad daca rezolva cineva pana la urma ca m-am cam saturat sa dau banii aiurea. BMW 316i, 1895 cmc, 2001, cod eroare (171)AB Check fuel supply sustem(EU III, code P0170, mixture too lean si zicea acolo ca a aparut la 800 rpm, la 104 grade celsius si 14,2 V. Am schimbat valva aia + furtunul, apoi debitmetrul si acu sonda lambda(prima) si tot asa face, cateodata relantiul fluctueaza si becul este aprins.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Aceeasi problema o am si eu. Am si scris pe un alt forum si nu m-a putut ajuta nimeni. Am fost de testere, am fost si la reprezentanta si de cateva saptamani va tot urmaresc sa vad daca rezolva cineva pana la urma ca m-am cam saturat sa dau banii aiurea. BMW 316i, 1895 cmc, 2001, cod eroare (171)AB Check fuel supply sustem(EU III, code P0170, mixture too lean si zicea acolo ca a aparut la 800 rpm, la 104 grade celsius si 14,2 V. Am schimbat valva aia + furtunul, apoi debitmetrul si acu sonda lambda(prima) si tot asa face, cateodata relantiul fluctueaza si becul este aprins.

 

171-System too lean, se refera la amestec sarac si poate aparea si din cauza unei informatii eronate referitoare la temperatura. Adica motorul fiind relativ rece, informatia sa se transmita ca si pentru un motor cald si cantitatea de benzina sa fie asa cum e si normal redusa (fata de stadiul motorului rece). Verifica sondele de temperatura, cea de sub intake si IAT-ul, adica termistorul plasat pe senzorul debitmetrului. Poate fi si canistra de purjare defecta (EVAP..e perinsa de carcasa filtrului de aer pentru P0170).

Asta e doar ghiceala, un scan facut cu "becul" aprins va duce la interpretarea erorilor..altfel nu poti afla cu precizie.

Fluctuatii de turatie la ralanti:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=5909

Erorile cumva explicate:

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Aceeasi problema o am si eu. Am si scris pe un alt forum si nu m-a putut ajuta nimeni. Am fost de testere, am fost si la reprezentanta si de cateva saptamani va tot urmaresc sa vad daca rezolva cineva pana la urma ca m-am cam saturat sa dau banii aiurea. BMW 316i, 1895 cmc, 2001, cod eroare (171)AB Check fuel supply sustem(EU III, code P0170, mixture too lean si zicea acolo ca a aparut la 800 rpm, la 104 grade celsius si 14,2 V. Am schimbat valva aia + furtunul, apoi debitmetrul si acu sonda lambda(prima) si tot asa face, cateodata relantiul fluctueaza si becul este aprins.

 

171-System too lean, se refera la amestec sarac si poate aparea si din cauza unei informatii eronate referitoare la temperatura. Adica motorul fiind relativ rece, informatia sa se transmita ca si pentru un motor cald si cantitatea de benzina sa fie asa cum e si normal redusa (fata de stadiul motorului rece). Verifica sondele de temperatura, cea de sub intake si IAT-ul, adica termistorul plasat pe senzorul debitmetrului. Poate fi si canistra de purjare defecta (EVAP..e perinsa de carcasa filtrului de aer pentru P0170).

Asta e doar ghiceala, un scan facut cu "becul" aprins va duce la interpretarea erorilor..altfel nu poti afla cu precizie.

Fluctuatii de turatie la ralanti:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=5909

Erorile cumva explicate:

Am facut scan de cateva ori cu becul aprins, il reseta si tot acceasi problema, se aprindea in 2-3 zile. Am fost si la reprezentanta BMW. Degeaba!

Acum am dat comanda de senzorul de temperatura. Vine intr-o saptamana si sper sa fie de acolo problema ca in rest s-a verificat cam tot ce putea fi.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Aceeasi problema o am si eu. Am si scris pe un alt forum si nu m-a putut ajuta nimeni. Am fost de testere, am fost si la reprezentanta si de cateva saptamani va tot urmaresc sa vad daca rezolva cineva pana la urma ca m-am cam saturat sa dau banii aiurea. BMW 316i, 1895 cmc, 2001, cod eroare (171)AB Check fuel supply sustem(EU III, code P0170, mixture too lean si zicea acolo ca a aparut la 800 rpm, la 104 grade celsius si 14,2 V. Am schimbat valva aia + furtunul, apoi debitmetrul si acu sonda lambda(prima) si tot asa face, cateodata relantiul fluctueaza si becul este aprins.

 

171-System too lean, se refera la amestec sarac si poate aparea si din cauza unei informatii eronate referitoare la temperatura. Adica motorul fiind relativ rece, informatia sa se transmita ca si pentru un motor cald si cantitatea de benzina sa fie asa cum e si normal redusa (fata de stadiul motorului rece). Verifica sondele de temperatura, cea de sub intake si IAT-ul, adica termistorul plasat pe senzorul debitmetrului. Poate fi si canistra de purjare defecta (EVAP..e perinsa de carcasa filtrului de aer pentru P0170).

Asta e doar ghiceala, un scan facut cu "becul" aprins va duce la interpretarea erorilor..altfel nu poti afla cu precizie.

Fluctuatii de turatie la ralanti:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=5909

Erorile cumva explicate:

salut,

si eu urmaresc de ceva vreme rezolvarea problemei, la fel si la mine, am acceasi eroare 171 insa tester-ul da mai multe posibile cauze si daca ma apucam sa le schimb pe toate....asta cu termistorul e prima data cand o aud, poti sa imi explici unde se afla mai exact? si sa imi dai si un cod al piesei sa o pot comanda? la fel imi mai fluctueaza si mie relantiul, am deja 7000 km de cand merg asa cu ea si cred ca trebuie sa fac ceva...initial am crezut ca e de la benzina. e46 318i nfl.

Link to comment
Share on other sites

Studiind in amanunt problema, sper ca voi fi indeajuns de coerent si concis spre a lamuri pe toata lumea.

 

Dupa aparitia modelelor E46 si E39 face-lift, respectiv a motoarelor M47TU si M57TU, s-au produs numai versiunile debitmetrelor ce echipeaza respectivele motorizari. Acestea, fizic, sunt aproape identice cu cele vechi (au in plus o "sita" pentru filtrarea impuritatilor), difera in schimb parametrii normali la care acestea functioneaza. Modelele afectate de aceasta modificare au fost E38, E39 si E46 echipate cu M47 si M57.

 

Astfel, pentru ca noile debitmetre sa functioneze normal pe motoarele M47 si M57, cu DDE 3.0, trebuie ca dupa schimbarea acestora, sa se rescrie MANUAL in memoria calculatorului, part number-ul inscris pe noul debitmetru!

Edited by alex mihalciuc
Link to comment
Share on other sites

Studiind in amanunt problema, sper ca voi fi indeajuns de coerent si concis spre a lamuri pe toata lumea.

 

Dupa aparitia modelelor E46 si E39 face-lift, respectiv a motoarelor M47TU si M57TU, s-au produs numai versiunile debitmetrelor ce echipeaza respectivele motorizari. Acestea, fizic, sunt aproape identice cu cele vechi (au in plus o "sita" pentru filtrarea impuritatilor), difera in schimb parametrii normali la care acestea functioneaza. Modelele afectate de aceasta modificare au fost E38, E39 si E46 echipate cu M47 si M57.

 

Astfel, pentru ca noile debitmetre sa functioneze normal pe motoarele M47 si M57, cu DDE 3.0, trebuie ca dupa schimbarea acestora, sa se rescrie MANUAL in memoria calculatorului, part number-ul inscris pe noul debitmetru!

 

Am impresia ca era vorba de motoare pe benzina.Adica in topic.

Link to comment
Share on other sites

stie cineva ce se poate intampla daca am montat un altfel de debitmetru? nu ca as fi montat eu altul dar am fost la un servis si meseriasi de acolo au zis ca este de vina debitmetru l-au schimbat si acum cand vreau sa accelerez brusc cand masina este la relanti nu se acelereaza imediat are cateva momente de repauz si apoi se accelereaza , poate asa facea si inainte dar acum ca mi-au schimbat aia debitmetru sunt eu mai obsedat cum merge motorul. De cand am schimbat debitmetru nu mi se mai aprinde becul cek . Eu ma gandeam sa nu fi din cauza injectoarelor (sa trebuisaca curatate) sau din cauza filtrului de benzina nu l-am schimbat de cand am adus masinia din germania adica mai sigur de 10000km si aia in germania cine stie cand l-au schimbat.

de relanti nu va mai spun ca tot imi oscileaza. SFATURI URGENT

E46 316I / 77KW / AN 1999

Edited by florin_2285
Link to comment
Share on other sites

Sfat urgent: nu mai neglija masina!

 

1. Eu personal, nu inteleg de ce daca te intrebi oare de cand nu mai este schimbat filtrul de cumbustibil, nu-l schimbi odata! Ba mai mult, faci inca 10000 cu el. De ce n-ai facut o revizie generala dupa ce ai adus masina? Eu, personal, schimb filtrul de motorina la 5000 de km, dar asta este o alta discutie.

 

2. Cum adica au pus altfel de debitmetru? Ti-au pus cumva de Passat? Sau de Golf, ca e mai la indemana <_< ? Debitmetrele astea nu au fost facute doar ca sa fie... ci au si ele anumite calculatii si trebuie sa lucreze Ä‚N si CU anumiti parametrii.

 

3. Nici tu nu esti sigur daca asa se comporta masina si inainte de "operatie". Atunci cum iti putem da sfaturi daca tu nu expui situatia exact?

 

Simptomele pot veni de la multe altele, cum ar fi PCV, ICV, diferite furtune, debitmetru, lambda (mai putin probabil)...

Link to comment
Share on other sites

Sfat urgent: nu mai neglija masina!

 

1. Eu personal, nu inteleg de ce daca te intrebi oare de cand nu mai este schimbat filtrul de cumbustibil, nu-l schimbi odata! Ba mai mult, faci inca 10000 cu el. De ce n-ai facut o revizie generala dupa ce ai adus masina? Eu, personal, schimb filtrul de motorina la 5000 de km, dar asta este o alta discutie.

 

2. Cum adica au pus altfel de debitmetru? Ti-au pus cumva de Passat? Sau de Golf, ca e mai la indemana <_< ? Debitmetrele astea nu au fost facute doar ca sa fie... ci au si ele anumite calculatii si trebuie sa lucreze Ä‚N si CU anumiti parametrii.

 

3. Nici tu nu esti sigur daca asa se comporta masina si inainte de "operatie". Atunci cum iti putem da sfaturi daca tu nu expui situatia exact?

 

Simptomele pot veni de la multe altele, cum ar fi PCV, ICV, diferite furtune, debitmetru, lambda (mai putin probabil)...

PUTEAU SA IMI PUNA UN DEBITMETRU DE LA ALT BMW, MASINA MEA ARE 105CAI SI ARE MOTORUL IDENTIC CU UN E46 318 SI ARE 118CAI DECI.................... FILTRUL DE BENZINA INTRADEVAR CA L-AM NEGLIJAT DAR O SA IL SCHIMB IN CEL MAI SCURT TIMP(I-AM FACUT O REVIZIE CAND AM ADUSO IN TARA DAR FAR FILTRU DE BENZINA). AZI M-AM URCAT INTRUN BMW AL UNUI PRIETEN SI SE ACELEREAZA FOARTE BINE CUM CALCI ACELERATIA SE SI ACELEREAZA IMEDIAT

EU AM NEVOIE DE SFATUITORI NU DE CRITICI

Link to comment
Share on other sites

Salut baieti,

 

Sunt si eu de ceva vreme posesor de BMW 318i E46 din '99 sa fiu mai exact. De ceva vreme insa am probleme cu el, mi se aprinde in bord martorul check engine, m-am dus la tester unde mi-au spus ca am erorile 171(amestec combustibil prea bogat) si 115(senzor temperatura iesire radiator) si ca s-ar putea sa fie de la debitmetru. Sincer nu pot sa zic ca masina si-a schimbat comportamentul de cand s-a aprins beculetul in bord parca nu mai trage dar poate sunt si eu paranoic, dar problema e ca nu stiu daca e sigur debitmetrul si nu alti senzori sau piese cum a-ti zis si voi pe aici. Cu ce sa incep verificarile?As vrea sa mai adaug ca nu am probleme la relanti, valorile pt sondele lambda sunt ok, iar debitmetrul zicea ca normal ar trebui sa indice valori intre 8-15 si al meu indica 8 si in plus erorile le-am sters de vreo 5 ori dar dupa ce faceam 5-10 km si se incalzea motorul iar se aprindea becul de check engine

 

Va rog daca ma puteti ajuta.

Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Salut baieti,

 

Sunt si eu de ceva vreme posesor de BMW 318i E46 din '99 sa fiu mai exact. De ceva vreme insa am probleme cu el, mi se aprinde in bord martorul check engine, m-am dus la tester unde mi-au spus ca am erorile 171(amestec combustibil prea bogat) si 115(senzor temperatura iesire radiator) si ca s-ar putea sa fie de la debitmetru. Sincer nu pot sa zic ca masina si-a schimbat comportamentul de cand s-a aprins beculetul in bord parca nu mai trage dar poate sunt si eu paranoic, dar problema e ca nu stiu daca e sigur debitmetrul si nu alti senzori sau piese cum a-ti zis si voi pe aici. Cu ce sa incep verificarile?As vrea sa mai adaug ca nu am probleme la relanti, valorile pt sondele lambda sunt ok, iar debitmetrul zicea ca normal ar trebui sa indice valori intre 8-15 si al meu indica 8 si in plus erorile le-am sters de vreo 5 ori dar dupa ce faceam 5-10 km si se incalzea motorul iar se aprindea becul de check engine

 

Va rog daca ma puteti ajuta.

Va multumesc

 

Debitmetrul (MAF) se pare ca are probleme si esti in Limp Home Mode

 

Vezi mai jos (daca nu traduci tu, iti traduc eu...nu vreau sa jignesc..) :

 

Your engine management and maybe even your transmission is controlled by the ECU. As you know, all computers crash, all software has bugs, and mechanical equipment fails. As such, many ECU units are fitted with a 'limp home mode'. When it detects that something semi-serious is wrong, it enters the limp mode, which means that the engine won't rev beyond a pre-programmed speed, you can't accelerate very fast, or you may indeed be speed-restricted to 40 mph or similar. The transmission may even stay in one or two gears. Bad? Well, no, not really: The alternative would be to either let you drive at regular speeds, with the danger of letting you trash your car (expensive repair, means happy repair people, but angry driver), or stopping you from going anywhere (expensive recovery and stranded on the side of the road means happy recovery company, but angry driver).

Link to comment
Share on other sites

Deci sa inteleg ca a mea ma lasa sa merg normal dar incep sa-mi cada piese, tocmai ce am facut 200 km cu senzorul aprins si am mers si un pic mai tare, deci sa inteleg ca ar trebui sa ma apuc sa-mi caut debitmetru, cam cat ar fi unul si de unde sa iau unul bun dar nu foarte scump, din Cluj?

Multumesc DanS pentru raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Deci sa inteleg ca a mea ma lasa sa merg normal dar incep sa-mi cada piese, tocmai ce am facut 200 km cu senzorul aprins si am mers si un pic mai tare, deci sa inteleg ca ar trebui sa ma apuc sa-mi caut debitmetru, cam cat ar fi unul si de unde sa iau unul bun dar nu foarte scump, din Cluj?

Multumesc DanS pentru raspuns.

 

il ai pe dorin75 si pe grozadan acolo...avantaj tu! Ai PM

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.