Jump to content

E60-ul meu


Bala

Recommended Posts

Nasol moment, bine c-ai fost pe faza si n-a luat foc masina. Din ce am citit nu prea vad cum te-ar avertiza ceva in bord atata vreme cat masina nu era pornita. Ce-di drept trebuiau sa se arda sigurantele si nu firele. Chiar ..ai gasit vre-o siguranta arsa ?
Link to comment
Share on other sites

mda bine ca ai fost prezent si ai sesizat , puteai sa ai un incendiu de toata frumusetea ,sa ne spui ce gasesti ca sa investigam si noi

 

O sa caut sa vad si de ce respectivul modul nu a reactionat. Nu e OK sa nu opreasca linia respectiva si sa se ajunga la fire topite.

Link to comment
Share on other sites

Sigurante? Masurarea curentului? WTF? Nimic nu a mers?
:blink: Principii de baza trecute cu vederea...

 

Mi-a trecut si mie asta prin gand, a fost printre primele verificari care le-am facut dupa achizitie, dar totul parea foarte ok.

Acum ca vad ce ti s-a intamplat, o sa mai intaresc zona suplimentar cu banda, sa nu se flexeze intr-un singur punct.

 

Bine ca n-a fost mai rau.

Link to comment
Share on other sites

firele din componenta instalatiei electrice de la bmw sunt execrabile, moi, si nu-s ignifuge.

am cumparat de la audi de la reprezentanta niste fire si-s din alt film... nu le poti incolaci fara sa revina dupa ce le dai drumu, sunt tot multifilare, adera cositorul mult mai bine pe ele, si invelisul nu se arde cu bricheta deloc (am vrut sa dezizolez traditional unul).

nu vreau sa subliniez ca la audi sunt altfel de fire, deoarece pe masina gasesti aceleasi fire ordinare ca la bmw..... doar ca alea ce le-am cumparat dupa au alta calitate, mult mai buna.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am reparat instalatia in weekend. Rezultatul: nu merge ! :pinch:

 

Am demontat tot, am lipit fire noi, am verificat totul dar porbagajul tot "deschis" e.

 

Am fost inspirat sa imi iau MAVO-ul :cool: si sa iau la mana fir cu fir. Am constatat ca s-a dus comutatorul din yala. Nu comuta nici pt pozitia deschis si nici pe inchis. E mort.

 

Provizoriu am pus o punte intre doi pini din conector si acum e bine. Trebuie sa imi cunmpar o alta yala. Am vazut ca are nituri si nu o pot demonta. Sau cel putin risc sa o stric si pana nu am alta, nu fac nicio miscare.

 

Tot legat de instalatie, daca am demontat in spate, am demontat si ampliful "individual". Surpriza: dupa o ora, am reusit sa scot conectorul. Contactele erau oxidate si semilipite. Le-am curatat si acum merg toate difuzoarele fara problema :good:

 

Lantul nu face zgomot insa va trebui as schimb role, intinzator si curea. Fac un mic zgomot... Da si alta yala :rolleyes:

 

P.S. am facut si rost de ceva scheme. Voi face un DIY zilele astea. Sunt mici detalii care poate ajuta.

Link to comment
Share on other sites

Nu. Motorasul merge.

 

Insa are 4 pini: 2 pt motor si 2 pt stare (fiecare stare cu pinul sau). In functie de inchis/deschis, unul din cei 2 pini de stare e tras la masa.

 

La mine nu trage respectivii pini la masa indiferent de starea portbagajului. Daca fac punte externa intre masa si fiecare din cei 2 pini, masina reactioneaza corect.

 

E vorba de piesa asta (piesa 1).

 

Dupa ce am gasit defectul, mi-am amintit ca firul de "deschis" era lipit de firul de plus de la iluminarea portbagaj. Banui ca asa s-a bulit.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am inlocuit yala de la portbagaj. Merge totul perfect :thumbsup:

 

Am dezmembrat vechea yala si am vazut ca switch-ul era topit si blocat. Nu s-a mai putut face nimic. Imi pare rau ca nu am avut cu ce sa-i fac o poza.

 

Poze cu firele:

 

20140510_165644.jpg

 

20140510_151030.jpg

 

Firul galben rosu este un plus pt iluminarea portbagaj.

Firul gri-maro este cel de la switch si este legat la masa cand portbagajul e deschis. Unirea celor doua a dus la moartea switch-ului. In mod normal ar fi trebuit ca "plusul" de pe firul galben-rosu sa se opreasca pe motiv de curent prea mare. Nu s-a intamplat asta...

 

Aveam pe undeva si o poza cu acea banda care inveleste firele si se vedea unde se arsese insa nu o mai gasesc.

 

P.S. Am verificat sunetul iar curatarea contactelor a dat roade. Merg toate canalale. Am verificat aproape zilnic. Individualul e iarasi la inaltime :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Verificand minunatul lant daca se aude, am auzit mici zgomote provenind din fata motorului. Acum in we, mi-am inlocuit cureaua, rola si intinzatorul.

 

Micile zgomote au disparut. Rolele nu aveau joc iar cureaua se prezenta decent. Singurul semn de uzura erau mici santulete aparute pe role. Oricum, ma bucur ca am facut operatiunea asta. Timp de lucru 2.5 ore incluzand aici si pauza pt rehidratare (bere)

 

Am reparat cu ocazia asta ceva care incepuse sa ma dispere: vibratia capacului de la motor !

 

In urma cu vreo 2 ani, capacul motor incepuse sa vibreze tare si la relantiu facea zgomot. Am inlocuit piesele 2 si 6. Zgomotul s-a diminuat mult insa a reaparut dupa aprox 6 luni.

 

Cand am schimbat rolele, am desfacut capacul motor si am observat si un al 5-lea element de cauciuc care face legatura intre alternator si capac. Acest element e foarte moale, are urme de uzura de la frecarea cu alternatorul. I-am pus temporar un mic caucic sub el si: A DISPARUT ZGOMOTUL !

 

Ciudat e ca nu gasesc part number pt acel cauciuc. Sper ca se gaseste separat. Este incredibil cat de linistit este acum motorul. Bine, si datorita noilor role :p

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-a aparut un zumzait la capacul din fata, cel mic si asta dupa ce am schimbat termostatele! Eu am M47! Mi-a verificat mecanicul fulia vibrochen, tampoane motor, racord flexibil, niciuna din acestea fiind cu probleme! Ma bate gandul sa schimb totusi curelele si rolele, poate ca s-au slabit de la lichidul ce-a curs pe ele! Si-au facut ceva, desi nu se vede c-ar bate! Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Cand am schimbat rolele, am desfacut capacul motor si am observat si un al 5-lea element de cauciuc care face legatura intre alternator si capac.

Care e al 5-lea in afara de cele 2 garnituri rotunde din fata si cele 2 dreptunghiulare din spate? Si la mine se vede frecus la alternator dar o sa mai verific sa vad ce anume freaca.

Link to comment
Share on other sites

E o prostie de tampon. Freaca in alternator deoarece capacul in sine nu e foarte solid si flambeaza in coltul ala.

La mine, de cand am fixat capacul suplimentar, s-a mai redus si frecusul ala. Dar tot nu e cum as fi vrut eu.

 

Bala... tie o sa-ti cada piesele de batrane, nu de uzate. :D

Link to comment
Share on other sites

Care e al 5-lea in afara de cele 2 garnituri rotunde din fata si cele 2 dreptunghiulare din spate? Si la mine se vede frecus la alternator dar o sa mai verific sa vad ce anume freaca.

 

Mai este unul patratos care calca pe alternator. Ala in mod normal ar trebui sa se poata inlocui. Nu am gasit partnumber insa :(

 

Bala... tie o sa-ti cada piesele de batrane, nu de uzate. :D

 

Mi-e groaza doar de elementele de caroserie. Sunt f stresat cand vine vorba de vopsit. Am deja al doilea spoiler fata pe ea (primul rupt pe 1-1.5 cm in fata si al doilea dupa un furt) + vopsit spoiler spate.

 

Toate au iesit perfect insa stiu de la cunoscuti ca nu e o regula saiasa bine. M-as umple de draci sa vad ca pica vopseaua sau ca se face coaja de portocala.

Link to comment
Share on other sites

Aia e cea mai mica grija. Cat timp nuanta iese ok, nu e asa periculos cu vopseaua.

Deocamdata reprezentantele BMW folosesc vopsea Glasurit si e foarte ok.

Prin coaja de portocala, banuiesc ca te referi la "inflorirea" vopselei/lacului. Coaja de portocala pripriu-zisa o are deja vopseaua din fabrica (acele mici denivelari pe toata suprafata), dar e normal.

 

E inevitabil in Romania sa nu dea vreun prost peste ea.

Toti trecem prin asa ceva. :rolleyes:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.