Jump to content

E60-ul meu


Bala

Recommended Posts

Azi mi-au ajuns noile anvelope. 245/40/18 Continental Sport Contact 5 runflat 97Y XL cu protectie a jantei :p

 

Am decis sa trec iarasi pe runflat. Mi se pare ca noile generatii de RFT sunt mult mai usore si moi fata de primele generatii (cele cu care a venit masina in 2007). Un alt motiv a fost diferenta mica intre un RFT si non-RFT.

 

Sunt curios de zgomotul la rulare. Cele de iarna Conti TS850 non RFT fiind mult mai silentioase fata de Conti sport contact 3 non RFT pe care le am acum pe jantele de vara.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

A inceput de ceva timp sa troncane. Din ce in ce mai tare si doar pe drumuri rele. A inceput de vreo 3 luni insa in ultima luna, a facut ceva de speriat.

 

Am fost sa ma programez la service-uri: toate sunt ocupate, ochi dati peste cap etc. E groaznica Timisoara la capitolul asta.

 

Mi-am luat inima in dinti si am zis ca trebuie sa gasesc singur cauza zgomotelor. Si am gasit-o. Ce se putea mai rau.

 

IMG_20170520_174205.jpg

IMG_20170520_174142.jpg

 

IMG_20170520_192450.jpg

 

Am 2 solutii: sa inlocuiesc toata partea din fata sau sa sudez urechea respectiva.

 

Am fost la reprezentanta, mi-au dat o hartie ca nu e lucrare recomandata de ei si mi-au propus sa o sudeze. Dar surpriza: au scos masina afara si au spus ca e defect aparatul de sudura. Nu l-au reparat si azi am aflat ca nici nu o sa-l mai repare. Deci nu se poate.

 

Am mai fost la altii si am aflat ca la ei trebuie sa vin cu piesa in mana. Sincer, atunci mai bine o inlocuiesc...

 

Deci pur si simplu nu stiu ce sa-i fac.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit un service unde mi-a sudat bucata de aluminiu. A sudat-o OK si apoi a mai pus o intaritura. E destul de bine facuta lucrarea.

 

Intre timp mi-au ajus toate piesele legate de bara stabilizatoare fata: cauciucurile, bieletele. Pun si suruburi noi. Sper sa fie totul OK si de durata. :console:

 

Omul de acolo mi-a spus ca a sudat la multe E60-uri acea ureche. Eu aud acum prima data ca alea se pot rupe..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Prima mare eroare la motor...

 

Am plecat seara de la serviciu si dupa aprox 1 km ramane fara putere. Nu mai tragea deloc. Dar deloc. In bord, nu era aprins nimic...

 

Am ajuns la destinatie, am scos debitmetrul dupa care a mers ceva mai bine dar s-a aprins si check engine.

 

Am pus debitmetrul la loc, am sters erorile si apoi cu motorul pornit, am citit noile erori:

 

erori.png

 

Ma gandesc ca trebuie alt debitmetru. OK. Dar nu inteleg ce e cu intake-air temperature sensor. Ala e alt senzor.

 

O fi murit si asta? 2 senzori odata? Sau o fi legatura intre ei?? Hmmm

 

Incerc sa ma documentez. In cel mai rau caz, ii schimb pe amandoi desi nu prea cred in coincidente :scratchchin:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am inlocuit debitmetrul. Am citit erorile si au disparut toate. Motorul si-a revenit. Trage ca inainte :thumbsup:

 

Daca tot cumparasem sensorul de temperatura, l-am inlocuit si pe el. Are oricum o mica garnitura si cel vechi era usor murdar acolo.

 

Problema e ca in ultimii km parcursi inainte de a inlocui debitmetrul, a aparut eraorea de DPF. Asta e nasol... 156k km.

 

Banui ca e legatura intre senzorii praf, functionarea defectuasa a motorului si infundarea prematura a DPF-ului. Incerc o regenerare fortata la un drum mai lung. Am ISTA si acum citesc despre cum se face.

 

Daca nu, curatare/inlocuirea dpf-ului trebuie planificata :(

 

P.S. Genial cum statea check engine aprins in bord si pe idrive era mesajul: OK. No Faults. Era greu sa le faca o corelare :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Iti recomand treapta 3 la 50-60 km/h (facuta de vreo 6 ori). Iti da de ales ori la 50 km/h ori la 100 km/h, e mai usor sa o faci la 50 km/h si ca numar de km ar trebui sa ti se faca in 10 km.

 

te duci pe DDE (call ecu functions) te duci pe exhaust "request regeneration" si te baga intr-un test, urmezi pasii de acolo si dai bice. Incearca sa mergi cu viteza stabilizat chiar daca e un drum pe care te injura multi, le bagi avariile sau ceva si aia e:D

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cererea o faci pe loc, sunt vreo 5-6 pasi, o sa vezi in testul respectiv, te pune la un moment dat sa opresti un releu(adica contactul), te pune sa astepti 30 secunde si dupa sa pui contactul sa pornesti si sa pleci sa faci regenerarea, dupa trebuie sa te bagi intr-un meniu la exhaust in care sa vezi toti parametrii ca sa vezi ca se face/facut regenerarea:

 

-Enable Regeneration

-Requested Regeneration

-Km from last regeneration

-Backpressure

-Pressure before dpf

-Temperature

 

(sunt vreo 10-12 parametrii care i vezi in timp real) de la 400 grade in sus porneste regenerarea si ca sa fie ok trebuie sa stea pe la 600-650 grade cateva minute, acolo topeste depunerile.

 

Daca ai net pe laptop, as putea sa te asist cand sunt acasa, dupa 18:00 daca e iti las nr pe privat, ma suni, intru cu team viewer si te ajut.

Edited by WIN60
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Deci nu pot face "cererea" de regenerare stand pe loc si apoi sa plec? Trebuie facuta in mers???? :blink:

Ba da, cum a spus si colegul WIN60, cererea se face in stationare. Mai mult de atat, e necesar sa opresti motorul intr-unul din pasii de inceput. Ar fi util sa iei pe cineva cu tine in masina, sa verifice parametrii, sau sa conduca si tu sa urmaresti.

Iti recomand treapta 3 la 50-60 km/h (facuta de vreo 6 ori). Iti da de ales ori la 50 km/h ori la 100 km/h, e mai usor sa o faci la 50 km/h si ca numar de km ar trebui sa ti se faca in 10 km.

De ce sa faci de 6 ori?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca e eroare de senzori ... am patit si eu asa ... intai motorul, prea putin aer in admisie, am curatat admisia, s-a aprins din nou. Am verificat-o si totul era in regula. Dupa o perioada nu s-a mai aprins motorul, dar s-a aprins DPF ... am iesit pe autostrada 50km cu 2300-2500 rot/min, s-a stins si de cateva mii de km nu s-a mai aprins nici motorul ai nici DPF. Masina merge perfect, trage f.bine, consuma normal ... cam asta am patit eu.
Link to comment
Share on other sites

Am facut pasii cu regenerarea fortata. NU stiu daca mi-a iesit :blush:

 

Ma rog, cel putin am sters erorile (de asta sunt sigur) si am pus regenerarea fortata. Am plecat spre Arad pe autostrada. A avut mai multe varfuri de 550 de grade.

 

Am ajuns in Arad si am masurat presiunea. Era la dublu fata de normal. Am mai pus o regenerare fortata (cred) si m-am intors spre Timisoara. Din nou, mai multe varfuri de 550 de grade.

 

De cateva zile eraorea de dpf nu a mai aparut. Sper sa tina pana prin primavara cand il voi da jos sa-l curat. Acum a venit frigul :brr:

 

Astazi a trecut itp-ul 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.