Jump to content

Super-control electronic?!?


Romulus

Recommended Posts

Ovidiu Ghitan un respectat membru al acestui forum, a facut deseori remarca: "Nu-mi mai plac BMW-urile ca prea sunt controlate electronic". Azi la ultima sa emisiune TV a spus (citat aproximativ): "BMW-ul Bangle, din cauza super controlulul electronic, a inceput sa-mi iasa de la inima in schimb a inceput sa-mi placa Audi"...

 

:blink:

 

Ciudat este, ca nu odata discutand cu el, l-am auzit sustinand acest lucru... Eu cred ca era Bangle a adus DTC+DSC si una din explicatiile plauzibile ale parerii complet gresite, este ca nu se cunoaste cum se decupleaza toata electronica de pe un BMW. Inclin sa cred ca greseala este provocata de apasarea scurta a butonului pe care scrie DSC care provoaca cuplarea DTC si in care DSC-ul este limitat, fara sa se incerce, decuplarea completa a DTC si DSC prin mentinerea apasata a aceluiasi buton peste 5 secunde.

 

Din cate stiu eu, cu DSC complet decuplat, nici un BMW, actual sau vechi, nu mai are nici o urma de control electronic. Mai mult, nici nu a avut vreodata... :)

 

Unde este adevarul?

Link to comment
Share on other sites

Pai eu cred ca adevarul e de partea ta, daca e sa luam in considerare un comentariu despre SERIA 5 dintr-un numar mai vechi al Auto Motor si Sport:

 

Pe zapada si gheata, atat timp cat nu se depasesc limitele fizice de aderenta, masina se comporta ca si pe drum uscat. Daca se forteaza nota, DSC-ul permite un usor derapaj al puntii spate, dar redreseaza imediat masina. Pe de alta parte, Seria 5 este echipata cu sistemul DTC (Dynamic Traction Control), care include si functia ESP. Astfel, intr-o prima faza de decuplare soferul poate efectua derapaje mai mari, dar in siguranta. Decuplarea completa a sistemului permite insa utilizarea masinii ca si una de raliuri, cu conditia ca soferul sa stie ce are de facut. Astfel, derapajele controlate devin o adevarata delectare, masina suprinzand prin manevrabilitatea foarte mare, in ciuda gabaritului.

 

Acum, ce ma mira pe mine este cum se poate ca Ovidiu sa nu stie sa decupleze complet?

Link to comment
Share on other sites

[...]

Acum, ce ma mira pe mine este cum se poate ca Ovidiu sa nu stie sa decupleze complet?

69811[/snapback]

 

Am incercat sa-l sun sa ma lamuresc; e o problema care am discutat-o si rasdiscutat-o. Nu l-am contrazis vehement pentru ca nu ma jucasem decat intamplator, dar acum am chiar incercat-o pe mai multe masini, de mai multe ori, pe mazga, zapada, cheata, ud si chiar uscat. La viteze mai mici sau la viteze mai mari. Si surprinzator, nici un fel de interventie a creierului electronic. Si nu e problema de soft, m-am jucat si cu soft foarte vechi si cu soft foarte nou.

 

Pur si simplu, cu DSC complet decuplat, esti singur... Asa cum ar trebui sa fie un BMW. Asa cum sustine Ovidiu ca nu mai este un BMW. Nu se poate mai gresit...

Link to comment
Share on other sites

Chestia cu tinutul apasat pe butonul de ASC/DSC, merge si la modele mult mai vechi, eu am putut testa incepand de la 535i din 90, 520 din 98 si 316 din 2000, la toate se decupla. Totusi, din cate am auzit, la modelele mai noi nu se dezactiveaza absolut totul. O sa googelesc problema, ca eu asa tin minte.

 

Later edit: dintr-o informatie de pe alt forum, se pare ca CBC ramane activ. La primul stagiu de dezactivare se aprinde triunghiul clasic de la ASC, la al doilea stagiu se aprind galben becul de la frane.

Link to comment
Share on other sites

mie imi place bmw asa cum este cu controalele lui, vreau sa circul in siguranta, o sa-mi iau ceva sa scoata fum la roti in toamna (sper) si daca imi vin boalele de 200+ am motocicleta care nu se compara ca senzatie cu nici un "cage". mi-e rusine dar la 7 nici n-am stiut sa scot controlul, era pe i-drive cum a spus cineva aici.

later: ovidiu ghitan o ia pe aratura de multe ori in dorinta de a fi mereu critic chipurile impartial.

 

http://img481.imageshack.us/img481/7060/r1resizeexposure3gy.jpg

 

http://img481.imageshack.us/img481/8392/r2resizeexposure6ov.jpg

Edited by Doru
Link to comment
Share on other sites

eu am doar ASC (e46, fara face lift) si in conditiile astea uneori fundul masinii imi fuge... mi s-a intamplat de cateva ori fara sa am intentia asta... am scos de curiozitate ASC-ul saptamana trecuta si i-am dat talpa (intr a 2-a)... efectiv mi-a plecat fundul intr-o parte si a trebuit sa muncesc destul de mult la volan s-o tin dreapta... mentionez ca am doar 105 cai si vreo 165 Nm la cuplu... la un 5-ar de genul pe care il aveti voi cred ca senzatiile sunt mult mai accentuate... Intradevar, si eu am citit, in momentul decuplarii sistemelor masina este total neasistata si e treaba ta ce faci... si nu cred ca poate un Audi tractiune fata sa dea senzatiile unui BMW tractiune spate... l-as intreba ce ii dau cei de la VW-Audi sa spuna ce spune sau cum de atras el concluzia mai ales ca eu unul nu am auzit de el si nici nu stiu la ce emisiune apare...
Link to comment
Share on other sites

crisjohn: numele de revista e Ursa Mare.

 

Cu DSC decuplat in totalitate mergi cu masina cum te tine talentu. Nu iti mai taie nimic gazul.

 

La Mercedes nu poate fi decuplat in totalitate niciodata dar am auzit ca ESP-ul lor nu intervine atat de agresiv ca DSC-ul BMW-ului. La Audi/VW nu stiu exact cum e.

Link to comment
Share on other sites

Sigur, i-am trimis prin email si lui Ovidiu o invitatie, poate ne explica punctul sau de vedere, mai ales ca opinia lui a fost publica de mai multe ori.

69830[/snapback]

 

mai romulus, daca il cunosti trebuie sa stii cum sta treaba cu astia, unele marci sunt bune, maine nu mai sunt bune. azi primesc bani de publicitate pe la reviste/emisiuni, masini de test..etc maine nu mai primesc. nici o legatura evident...

Link to comment
Share on other sites

later: ovidiu ghitan o ia pe aratura de multe ori in dorinta de a fi mereu critic chipurile impartial.

 

si eu am avut de multe ori impresia asta al-la TopGear as putea spune, dar totusi cred ca e bine sa asteptam putin, poate ne lamureste omul ce a vrut exact sa spuna :blink:

Link to comment
Share on other sites

mie imi place bmw asa cum este cu controalele lui, vreau sa circul in siguranta, o sa-mi iau ceva sa scoata fum la roti in toamna (sper) si daca imi vin boalele de 200+ am motocicleta care nu se compara ca senzatie cu nici un "cage". mi-e rusine dar la 7 nici n-am stiut sa scot controlul, era pe i-drive cum a spus cineva aici.

later: ovidiu ghitan o ia pe aratura de multe ori in dorinta de a fi mereu critic chipurile impartial.

 

http://img481.imageshack.us/img481/7060/r1resizeexposure3gy.jpg

 

http://img481.imageshack.us/img481/8392/r2resizeexposure6ov.jpg

69842[/snapback]

:blink: super poze !!!!!! :) :)

Link to comment
Share on other sites

Eu nu ma bazez foarte tare pe un reportaj la TV,cand vreau sa aflu ceva despre o masina.

 

Exemplul de la TG cu M5-ul este concludent.Individul nu "stia" sa opreasca masina,nu putea sa semnalizeze corect,navigatia era o "prostie".

 

Manualul masinii are si el un rost,dar pentru unii este jignitor.Pai cum sa ma uit eu acolo, nu stiu sa conduc?! :blink:

Link to comment
Share on other sites

mai romulus, daca il cunosti trebuie sa stii cum sta treaba cu astia, unele marci sunt bune, maine nu mai sunt bune. azi primesc bani de publicitate pe la reviste/emisiuni, masini de test..etc maine nu mai primesc. nici o legatura evident...

69847[/snapback]

 

Ovidiu e un caz aparte si un mare iubitor de BMW .Nu se inscrie in segmentul de mai sus.

In fiecare emisiune face ce face si aduce aminte de aceasta marca..."da,dar la BMW..." :blink: .

Link to comment
Share on other sites

[...]

Exemplul de la TG cu M5-ul este concludent.Individul nu "stia" sa opreasca masina,nu putea sa semnalizeze corect,navigatia era o "prostie".

[...]

69860[/snapback]

 

Cred ca este o interpretare complet gresita a lui Jeremy. Sigur ca stia sa opreasca masina sau navigatia, ca doar nu e de ieri de azi in industria auto. Doar nu e primul E60/E65 condus...

 

:)

 

Parerea mea este ca Clarkson STIA unde vrea sa ajunga: la ULTIMATE MACHINE. Dar vroia sa o coboare cumva de pe piedestal, pana ajunge la butonul acela...

 

:blink:

 

A fost o treaba intentionata si bine pusa la punct. E o emisiune de entertainment mai mult decat una de divertisment auto. Orice om normal STIE ca Clarkson nu e CHIAR atat de prost.

 

Uraste masinile care nu sunt britanice... Dar asta-i alta discutie. Pana la urma, ce a spus despre toate este ca inghite orice din cauza acelui buton si ce urmeaza...

 

Sa-mi spuna mie cutu cineva, daca un M5 cu 400 cp, e asa de diferit de M5-ul cu butonul apasat si 507 cp...

 

Go Jeremy go... :)

Link to comment
Share on other sites

Ovidiu e un caz aparte si un mare iubitor de BMW .Nu se inscrie in segmentul de mai sus.

In fiecare emisiune face ce face si aduce aminte de aceasta marca..."da,dar la BMW..." :blink: .

69863[/snapback]

 

Si azi dimineata prezentarea a fost la o complet alta masina. Referinta a fost BMW... :)

 

Da, il cunosc pe dl. Ghitan, si am povestit pret de cateva zeci de beri. La fel si zixx.

Link to comment
Share on other sites

 

Sa-mi spuna mie cutu cineva, daca un M5 cu 400 cp, e asa de diferit de M5-ul cu butonul apasat si 507 cp...

 

 

69864[/snapback]

 

CUTU CUTU NA GRIVEI

 

si uite ce scrie in manualul meu :

 

Press the DSC button for at least 3 seconds;

the DSC indicator lamp in the instrument

cluster lights up permanently. DSC is

deactivated.

Deactivating DSC automatically deactivates

DTC as well. The systems for

enhancing stability and traction are deactivated,

and there is no active braking intervention

or torque control.

A message appears on the Control Display.

Link to comment
Share on other sites

Sunt complect de acord cu Bavaria,greseala celor multi sau multora este ca se uita la fel de fel de emisiuni la Tv citesc prin ziare reviste sau pe net si cred ca aia nu pot gresi.Ca sa faci multe teste trebuie sa ai masini la dispozitie si sa conduci eu sunt curios cate masini are asa un canal sau o emisune de TV la dispozistie si pe cat timp.Eu unul ma abtin sa ma dau cu presupusul dar am invatat un lucru odata m-am contrazis pe asa o tema cu cineva si am aflat ca omul e f f suparat pe mine cum imi permit eu mic constructor de BMW sa ma masor cu unii sau cu latii de pe net si Tv sau reviste!Dar ce nu stiu multi anumite sisteme din masini se incearca mii de km si sute de zile in toate conditile posibile si dupa aceea se pot cumpara si comenta.Dar vorba lui Bavaria cu cartea technica cum e,caci cam scrie tot in ea.Dar sa fac o precizare anumite sisteme au fost si sunt inbunatatite de la luna la luna sau de la model la model sau ele functioneaza altfel de la tara la tara.Asa ca cred ca eu personal nu ma pot exprima exact depinde de masina si de multe...
Link to comment
Share on other sites

Cred ca este o interpretare complet gresita a lui Jeremy. Sigur ca stia sa opreasca masina sau navigatia, ca doar nu e de ieri de azi in industria auto. Doar nu e primul E60/E65 condus...

 

:)

 

Parerea mea este ca Clarkson STIA unde vrea sa ajunga: la ULTIMATE MACHINE. Dar vroia sa o coboare cumva de pe piedestal, pana ajunge la butonul acela...

 

:blink:

 

A fost o treaba intentionata si bine pusa la punct. E o emisiune de entertainment mai mult decat una de divertisment auto. Orice om normal STIE ca Clarkson nu e CHIAR atat de prost.

 

69864[/snapback]

 

 

Deci este o emisiune de entertainment,un fel de gluma.

Sigur ca stia cum sa opreasca masina si cum sa semnalizeze,doar ca prosteala asta nu da bine daca se vrea o emisiune serioasa ,din care poti sa inveti si ceva folositor despre o masina.

 

Parerea mea

Link to comment
Share on other sites

"BMW-ul Bangle, din cauza super controlulul electronic, a inceput sa-mi iasa de la inima in schimb a inceput sa-mi placa Audi"...

 

69807[/snapback]

 

 

 

1. In primul rand acest gen de declaratii nu face neaparat rau vanzarilor de BMW, pentru ca un om "normal" chiar doreste ca masina propie sa fie sigura. E ca si cum ar fi spus ca masina aceasta(Bmw) este prea sigura, nu o poti dezechilibra, traiectoria masinii ramane neschimbata indiferent de situatie... s.a.m.d.

 

2. In cazul in care doresti sa faci cerculete si piruete si derapeje controlate cu Bmw-ul nou-nout atunci... decuplezi sistemul de stabilitate si poti sa faci.

La masina mea si cu sistemul de stabilitate cuplat pe zapada sau drum alunecos sau la pornire de pe loc DSC-ul permite o mica alunecare a spatelui masinii, atat cat trebuie pentru a-ti provoca putina placere!!!!!! La Renault Laguna(2002) de exemplu sistemul de stbilitate intra prea repede, nu te prea lasa sa simti ce ar vrea sa faca masina deloc ...

 

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

1. In primul rand acest gen de declaratii nu face neaparat rau vanzarilor de BMW, pentru ca un om "normal" chiar doreste ca masina propie sa fie sigura. E ca si cum ar fi spus ca masina aceasta(Bmw) este prea sigura, nu o poti dezechilibra, traiectoria masinii ramane neschimbata indiferent de situatie... s.a.m.d.

 

2. In cazul in care doresti sa faci cerculete si piruete si derapeje controlate cu Bmw-ul nou-nout atunci...  decuplezi sistemul de stabilitate si poti sa faci.

La masina mea si cu sistemul de stabilitate cuplat pe zapada  sau drum alunecos sau la pornire de pe loc DSC-ul  permite o mica alunecare a spatelui masinii, atat cat trebuie pentru a-ti provoca putina placere!!!!!!  La Renault Laguna(2002) de exemplu sistemul de stbilitate intra prea repede, nu te prea lasa sa simti ce ar vrea sa faca masina deloc ...

:blink:

69901[/snapback]

 

apropos de asta, la mine cu tot ABS-ul daca franez brusc ceva alunecare tot are... am condus ceva masini cu tot felul de sisteme ABS (ma refer la setarile lui) dar una care sa scartaie la franare (destul de putin e drept) nu am intalnit... deci ce mama masii feeling mai vrea? apropos, de Audi... Un coleg de serviciu are un A4 motor 1.8 turbo... omul conduce super calm si nu baga piciorul in ea absolut deloc... masina e luata de noua din Suedia el este unic proprietar si masina are maxim 3 ani... acum 2 luni a schimbat bobinele de inductie.....:) si asta e doar o problema de care am aflat eu ca de cand am facut misto de el nu mai zice nimic pestele...:)

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

CBC-ul intra doar la franare. Aici nu vorbeam de limitari impuse de electronica la franare ci la accelerare.

 

ABS-ul nu poate fi decuplat. Nici Active Steering nu poate fi decuplat.

 

ABS-ul functioneaza si comandat de DSC/DTC. Dar cand DSC/DTC sunt decuplate, nu intervine decat comandat de pedala.

Link to comment
Share on other sites

Masina mea, avand Active Steering, contrabracheaza in derapaj daca DSC-ul este cuplat. Contrabracheaza fara ca eu sa misc volanul... :)

 

:blink:

 

Active Steering also features yaw rate control and is networked directly with the DSC system. It is thus able to intervene at an early point in time via the steering angle on the front wheels, stabilizing the car and allowing small corrections, which in turn reduces intervention of DSC Dynamic Stability Control in the lower response range. In a nutshell, therefore, Active Steering and DSC form an ideal team.

 

Whenever driving stability is limited, for example on wet or slippery roads or in crosswinds, Active Steering quickly intervenes and improves driving stability so significantly that BMW’s DSC Dynamic Stability Control only has to intervene where really necessary. This is also the case when applying the brakes on surfaces varying in grip (for example with the left-hand wheels running on dry asphalt offering good and secure grip, while the wheels on the right are running on a loose embankment or road shoulder) or when suddenly changing direction, for example to steer clear of an animal or an obstacle abruptly looming up in front of the car.

 

BMW Active Steering therefore offers a unique solution in solving the conflict of interests typical of every conventional steering, providing harmony of agility, stability and comfort never seen in the past. Thanks to Active Steering, the BMW driver will benefit in future from significantly enhanced driving comfort, safety and maneuverability, enjoying typical BMW driving pleasure even more than before.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.