Jump to content

remapare


ToShiRo

Recommended Posts

salutare

acest topic e dedicat in special persoanelor ce si-au remapat masina.....mai ales daca au motorul de 150 cai diesel. ma intereseaza metoda in care se schimba softul din tester si nu se umbla la ECU. daca cineva a facut asta ma intereseaza opinii, sugesti, cum se comporta masina si daca se merita sa fac asta. Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Off, inca unul care vrea faca M din motor de 2000 diesel..... :) :) :)

 

omul are 150Hp si vrea 180Hp apoi o sa vrea si mai mult 200hp va trebuii sa schimbe turbina si dupa ce schimba turbina pica ambreiajul si poate arborele :)) se linisteste, vinde masina si apare un alt pasionat BMW pe forum -------> de la 180 la M e cale lunga ...

Link to comment
Share on other sites

salutare

acest topic e dedicat in special persoanelor ce si-au remapat masina.....mai ales daca au motorul de 150 cai diesel. ma intereseaza metoda in care se schimba softul din tester si nu se umbla la ECU. daca cineva a facut asta ma intereseaza opinii, sugesti, cum se comporta masina si daca se merita sa fac asta. Multumesc

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...p;hl=chiptuning

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...p;hl=chiptuning

Link to comment
Share on other sites

Colegii mei au dreptate, niste multi ingineri care au conceput de la 0 motorul asta, crezi ca au fost prosti sau modesti ca l-au facut cu 150 cp. Cel mai bine din toate punctele de vedere este sa-l lasi asa. Vrei mai mult i-ati alta masina, nu iti bate joc de asta ... :)

 

Desi pe de o parte te inteleg, mergand non stop tot pe autostrada ai nevoie de multa putere :) :)

Link to comment
Share on other sites

chiar nu e asa.....nu vreau nici m din motoru de 2000 si nici sa imi bat joc de masina! parerea mea sincera e ca raportu consum / putere e genial la masina asta si merge minunat. dar ma tot bate la cap un prieten sa o remapez, atata tot, si m-am gandit sa va intreb tocmai, pntru a afla si alte pareri.....bafta
Link to comment
Share on other sites

Si ca tot veni vorba de diesel de 2.0 am si eu o intrebare. 320d are 2.0l si 150 cai. Acelasi 2.0 este pus si pe 318d care are insa numai 116? Pentru ca uitandu-ma in cartea tehnica vad ca specificatiile sunt cam la fel...in afara cifrelor ce exprima performanta. E doar o chestie de limitare electronica la mijloc sau vorbim de un turbo diferit? Asta pentru ca si pe mine ma batea gandul la o remapare...de la 116 la 125. Nu mai mult de 10 cai insa, pentru ca sunt constient de riscuri si spun eu ca 10 nu e o cifra periculoasa! Sau ma insel eu? Intreb pentru ca legat de acest motor nu m-am interesat niciodata...si culmea totul s-a sfrasit prin eu detinand unul :) !
Link to comment
Share on other sites

Si ca tot veni vorba de diesel de 2.0 am si eu o intrebare. 320d are 2.0l si 150 cai. Acelasi 2.0 este pus si pe 318d care are insa numai 116? Pentru ca uitandu-ma in cartea tehnica vad ca specificatiile sunt cam la fel...in afara cifrelor ce exprima performanta. E doar o chestie de limitare electronica la mijloc sau vorbim de un turbo diferit? Asta pentru ca si pe mine ma batea gandul la o remapare...de la 116 la 125. Nu mai mult de 10 cai insa, pentru ca sunt constient de riscuri si spun eu ca 10 nu e o cifra periculoasa! Sau ma insel eu? Intreb pentru ca legat de acest motor nu m-am interesat niciodata...si culmea totul s-a sfrasit prin eu detinand unul :) !

 

injectoarele si turbina sunt identice ? mai uitate si pe la intercooler si ambreiaj ..... este posibil ca si cei de la bmw sa se joace cu acest motor de 2000cmc ...cum au facut cei de la vw cu 1,9 TDI 90cp, 110cp, 105cp, 115cp, 130cp, 150cp, au schimbat injectoarele si versiuni mai mari sa mai mici de turbine ,in rest motorul e cam la fel .....exista baieti pe strazi cu motor de 110 dus in peste 2xxcp ......si multi BMW_isti raman cu gura cascata :) dupa ei .....

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

318d de 116cp are acelasi motor cu 320d de 136cp fabricat pana in 2001. ambele au cilindreea 1951cmc. din 2001 deja motorul s-a schimbat ... e o evolutie a vechiului motor. inclusiv cilindreea e de 1955 cmc. nu e doar din injectoare si altele ... motorul lui 318d suna identic cu cel de pe 320d de 136cp. cel de 150 de cai suna cu totul altfel.
Link to comment
Share on other sites

sos nu prea cunosti si vorbesti aiurea.....

motorul de pe 318d 116 cp 2004 are cilindreea de 1995 cm3 la fel ca 320d 2004 150 cp.

din cate am vazut pe realoem difera turbina si injectoarele.

Si o remapare care sa adauge 10CP ar fi considerata periculoasa la motorul meu de 2.0 si 116 cai? Peroculoasa, inutila sau merge? ce spuneti?

Link to comment
Share on other sites

inutila sigur nu e ! se schimba radical masina dupa remaparea de 143-150 cp. dispare lagul, cuplu mai de jos mai mare, putere mai mare, viteza de varf mai mare.

cat despre periculoasa, eu zic sa n-o privesti asa. depinde de cum folosesti masina. daca toata ziua ii ceri cat va putea duce, se vor uza niste elemente mai repede si vor pica pe rand. daca mergi calculat si te gandesti cand bagi picioru in acceleratie ... atunci totul va fi aproape le fel de normal ca fara remap.

exista riscuri in functie de uzura pieselor odata cu km. se vor uza mai repede la fel cum se uzeaza la o masina cu caii respectivi. eu zic ca la un 318d 2004 e ok o remapare safe stage 1 la 143 cp. depinde unde o faci. meri la george de pe forum ca se pricepe. dar depinde si de venitul tau. cand dai cei 200 euro la remapare sa pui raul in fata si sa te gandesti daca in viitor poti face fatza la o cheltuiala de 700-1000 euro pentru turbina. (daca se va duce cumva pui direct una de 320d si ai rezolvat problema pe termen foarte lung). bafta

eu am 318d 1/2005 si ii voi face remap cu prima ocazie.

Link to comment
Share on other sites

inutila sigur nu e ! se schimba radical masina dupa remaparea de 143-150 cp. dispare lagul, cuplu mai de jos mai mare, putere mai mare, viteza de varf mai mare.

cat despre periculoasa, eu zic sa n-o privesti asa. depinde de cum folosesti masina. daca toata ziua ii ceri cat va putea duce, se vor uza niste elemente mai repede si vor pica pe rand. daca mergi calculat si te gandesti cand bagi picioru in acceleratie ... atunci totul va fi aproape le fel de normal ca fara remap.

exista riscuri in functie de uzura pieselor odata cu km. se vor uza mai repede la fel cum se uzeaza la o masina cu caii respectivi. eu zic ca la un 318d 2004 e ok o remapare safe stage 1 la 143 cp. depinde unde o faci. meri la george de pe forum ca se pricepe. dar depinde si de venitul tau. cand dai cei 200 euro la remapare sa pui raul in fata si sa te gandesti daca in viitor poti face fatza la o cheltuiala de 700-1000 euro pentru turbina. (daca se va duce cumva pui direct una de 320d si ai rezolvat problema pe termen foarte lung). bafta

eu am 318d 1/2005 si ii voi face remap cu prima ocazie.

Pana la 143 de cai nu prea m-as baga. Adica daca era cazul sa doresc asa de multi caluti imi luam 320 direct. Ma gandeam la cifra de 125. Nu vreau decat o mica modificare...o acceleratie puuuutin mai rapida. Poate in cazul asta nu as mai fi nevoit sa inlocuiesc si turbina!

Link to comment
Share on other sites

practic exista aceleasi riscuri si cu 125 si cu 143. ti-am zis 143 ca asa e harta de chiptuning standard safe pentru stage 1. la 125 numai "pe comanda" poti sa o faci si nu-i vad rostul. sincer pentru 10 cai nu are rost sa suprasoliciti turbina aiurea. diferente prea mari nu vei vedea decat daca se umbla la curba de cuplu. eu te sfatuiesc sa te bagi la harta de 143 cp daca faci chiptuning. sau daca ti se pare riscant las-o asa cum e. am auzit de turbine picate la 320d stock sau 320d duse la 170 cp din 150....... dar la 318d dus la 143 nu prea am auzit de turbine duse..... dar depinde si de noroc ti-am zis....
Link to comment
Share on other sites

sos nu prea cunosti si vorbesti aiurea.....

motorul de pe 318d 116 cp 2004 are cilindreea de 1995 cm3 la fel ca 320d 2004 150 cp.

din cate am vazut pe realoem difera turbina si injectoarele.

 

 

nu am vorbit doar pentru ca asa am auzit :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M47 ... poate e gresit.

 

oricum pune un 318d langa un 320d 136cp si un 320d 150 cp. ai sa vezi ca ca doar cel de 150cp suna diferit. celelalte doua suna identic.

 

daca am gresit ... my bad ! hai noroc !

Link to comment
Share on other sites

m-am uitat pe wiki acu juma de an si am vazut ce era acolo...

aia au cam gresit la ani si motoare. le-au ametit putin din cate am vazut si nu dau detalii (ex. motorul lui 318d 2004 difera de 318d 2002 - facelift amandoua). eu iti zic din viata reala. si din ce am studiat pe realoem.

Link to comment
Share on other sites

Am facut remapare la 530D , 2001 de la 194 -> 231, 410nm -> 510nm. Masina are 298.000. Rezultatele sunt spectaculoase, se simte cuplu la turatie joasa, se aprinde ASC-ul pana la 100km/h ( iarna cu cauciucuri de iarna). Nici o problema la motor pana acum, putin mai mult fum in sarcina (desi cred ca am EGR-ul blocat). Astept sa vina timpul frumos ca sa vad in cat timp fac 0-100.

Am probleme cu cutia pentru ca incepe sa scuture din ce in ce mai tare la schimbarea de viteza.(steptronic GM 390R).

 

M-am interesat putintel pe net si pe la niste firme specializate si am aflat ca steptronic-ul asta duce maxim 390 nm, iar 530d ( 194 cai), e39 are limitator de cuplu in viteza 1,2,3. ( de aia au schimbat cutia la e60 si tine 500 nm ( L50 parca).

Avand in vedere ca masina are acum 510nm, este mult peste limita cutiei, ma gadesc sa fac o reparatie capitala la cutie cu niste upgrade-uri pentru a rezista la cuplu mai mare.

Nu prea am vazut cand se discuta despre resoftare sa isi puna cineva problema daca tine cutia, toti se gandesc la turbo, pompa , injectoare.

Inainte de resoftare cutia schimba super bine ( ulei schimbat si filtru). Am facut vreo 5000-6000 km cu softul nou si deja incepe sa se simta in cutie.

Nu vreau sa ma gandesc can o sa pun rotile de vara 18/245, si o s-o fugaresc corespunzator, probabil o sa ma lase cutia in 10.000 km.

Asa ca sfatul meu e sa va interesati intai cat tine cutia, si sa faceti o diagnoza a starii ei de functionare , pentru ca o data resoftata masina , orice defect sau slabiciune a trenului de rulare, grup si cutie va fi accentuata.( la cresteri de cuplu semnificative).

 

O sa spuna unii ca e vorba de km masinii aproape 300.000. Ma indoiesc sa am cutia originala pe masina, pentru ca de obicei pica in jur de 200.000 mii , mai ales la 530D.

 

P.S la 525 e39 duce max 360 nm.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.