Jump to content

Din nou despre DGV (si nu numai)


blue charon

Recommended Posts

Am discutat recent cu un nene de p-aicecare se joaca cu BMW-uri cu motorul M10 (2002 in special), iata un video pe youtube cu una din masinile lui la drag racing:

 

http://au.youtube.com/watch?v=83L1iDZBejo

 

El face motoarele la masinile astea.

 

iata ce mi-a spus. A facut la un moment dat teste intensive pe dinamometru ca sa isi aleaga o carburatie si pe un acelasi motor (cam de 200 de cai) scotea cam cu sase cai mai putin cind trecea de la 2xWeber DCOE 45 orizontale la un singur DGV 32/36. Ax de 300 de grade, supape largite la 42/38, chiulasa 121Ti, raport 11:1. Acuma sigur toate detaliile sunt importante ca sa ajungi la genul ala de putere, dar ce m-a uimit pe mine a fost diferenta absolut minuscula de putere intre doua carburatoare orizontale si unul singur, vertical!

 

Intotdeauna am avut o parere exceptionala despre DGV si toata lumea cu care am vorbit e de acord ca e un carburator greu de depasit, dar nu mi-am imaginat ca ar fi asa de mica diferenta fata de orizontale. Omul mi-a zis asta fara nici un interes personal, eu il intrebasem cam care ar fi cistigul de putere daca trec la un sistem cu doua carburatoare orizontale (pe care le am gata cu toate cele de pus pe masina, asa ca nu cumparam nimic de la el) si ceea ce mi-a zis m-a pus pe ginduri.

 

In plus el mi-a reamintit de problemele cu carburatoarele orizontale care au placerea de a se deregla frecvent si pe care trebuie sa le scobesti tot timpul. E drept, el vorbea depre Webere care cam au renumele asta prost, in timp ce eu am Dellorto care sunt mai rezistente (si mai rafinate dupa parerea mea, ca altminteri nu le luam). In timp ce DGV-ul este de ajustat o data si dup-aia uiti ca exista!

 

Asa ca poate va ginditi de doua ori daca chiar se merita sa treci la orizontale cind va vin ginduri d-astea.

 

O revista locala (de fapt din UK) a publicat in numarul din noiembrie un ghid de reglare a DGV-ului, Classic Fords se cheama revista. Pe internet nu gasiti numarul in detaliu, doar coperta si editorialul (depre nu's ce ford cacamaca). In UK (si alte tari, USA de exemplu) DGV-ul se foloseste pe motoarele de Ford Pinto care sunt motoarele de competitie legalizate in nu stiu ce clasa de competitii la ei acolo. in USA, DGV-ul e singurl carburator admis in competitie la BMW 2002 stock (in afara de carburatorul stock - Solex 40 PDSI si inca unul tot de la Solex dar in doua trepte, ca si DGV-ul, nu mai stiu cum se cheama, dar cine dracu l-ar folosi p-ala mai degraba decit DGV-ul). Daca reusesc sa pun mina pe un numar, poate scanez aicea articolul pentru amatori daca exista interes.

 

Pentru voi, in Romania, eu as considera serios DGV-ul ca o optiune ieftina de carburator mai ales daca ai un sistem de injectie care incepe sa dea rateuri sau vechiul Solex, sau mai stiu eu ce. Fata de injectie, sigur ca n-o sa ai aceeasi economie probabil la mers in oras desi daca mergi cu grija, frumos, poti sa te apropii foarte bine de injectie. Pornirea la rece poate fi si ea un pic mai dificila, dar ii pastrati socul (eu l-am scos la al meu) si incalziti motorul un pic inainte de plecare (30 de secunde pe loc). Avantajul e ca scapi de dureri de cap si service /piese scumpe daca ai probleme cu injectia. Banuiesc ca DGV-ul e mai ieftin decit o pompa de benzina pentru un sistem pe injectie. Bagi DGV-ul si ai terminat cu problemele de carburatie. Aprinderea poate fi pastrata, ba chiar imi spuea nenea asta de aicea ca el isi face delcouri bricolate din nu's ce delco de Toyota nu stiu care (o sa mai intreb o data) ca sa scape de platina (stiu ca voi cei cu injectie nu aveti platina, dar cei cu Solex au). Platina e o alta problema a motoarelor astora ca zicea nenea asta ca daca ai un motor care tureaza ca lumea, se mai inchide platina o data la veo doua saptamini. Eu personal i-am spus de Pertronix-ul meu si stia si el, a zis ca e o varianta foarte buna (mai ales ca elimina si condensatorul, deci dintr-o data doua piese lipsite de fiabilitate prin definitie).

Link to comment
Share on other sites

super masinuta..........eu am 2000 cu un carburator solex foarte mic .dar si consumul pe masura.10 in oras.

motorul este nou facut in primavar aanului trecut

si nu am facut nici 3 km cu el

am vrut s ai pun injectie de pe un urs 18 i mot m 10 dar merge asa bine si este asa simplu carburatorul incat mi a trecut........bani de dalea orizontale nu am ...dar mi ar place:P

Link to comment
Share on other sites

Exact asta e poanta. Alea orizontale nu-si justifica banii daca diferenta de putere e asa de mica. DGV-ul are avantajul ca e foarte raspindit (si inca se mai face) asa ca piesele ca si cunostintele despre reglaje si mentinere sunt extrem de raspindite si accesibile. Comparat cu compelxitatea un sistem FI (care la motoarele astea ar aduce beneficii neglijabile) pur si simplu n-are cum sa piarda.
Link to comment
Share on other sites

Oare diferenta de putere e si la fel de mica pe un motor care nu are restul de modificari pe care ai descris mai sus? Adica, parca 2002 cu solex vertical avea 100 de cai, unde 2002ti cu solexuri orizintale avea 115. 15 cai in plus la 100 sunt totusi 15%. Pe langa solexuri orizintale parca 2002ti avea si compresie ceva mai mare, dar nu stiu sigur.
Link to comment
Share on other sites

Da, diferenta de putere vine din raportul de comprimare mai mare (9,5:1 pentru TI, 9:1 pentru motoarele obisnuite). Nu mai stiu sigur daca profilul camei e mai mare si daca supapele sunt la fel, dar cresterea rap de compresie e suficienta ca sa produca cresterea de putere. Un experuiment interesant ar fi sa inlocuiest pe un motor de TI carburatioarele orizontale cu un DGV. Eu as hazarda o parere ca diferenta de putere va fi minima sau nula, bazindu-ma pe expereienta amicului care mi-a vorbit despre motoarele lui. Desigur ramine de vazut.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.