Jump to content

Pierderi din sistemul de racire


Recommended Posts

Buna!

am un e36 din 1995 si de cateva luni a aparut urmatoarea problema pe care nici un mecanic nu a reusit sa o rezolve - din cei pe care i-am incercat eu:

!!! pierd apa din sistemul de racire!!! completez saptamanal aproape 500 ml. din nefericire nu a reusit nimeni sa ofere o diagnoza pertinenta. am dus-o la tester, totul ok. de la mecanici nu am reusit sa extrag decat idei de genul:

- poate e radiatorul, dar pare ok.

- s-ar putea sa fie pompa de apa.

- s-ar putea sa fie garnitura de _chiulasa_

- s-ar putea sa fie radiatorul din habitaclu.

bine, bine...s-ar putea...m-am saturat de s-ar putea. evident nu am de gand sa le schimb pe toate daca nu e necesar. am incercat sa determin singur problema dar din nefericire nu am nici experienta si nici cunostintele necesare. ca si idei de pornire: nivelul uleiului stabil, aceeasi consistenta,aspect. nu scoate fum. la pornire arunca apa pe esapament-uneori multa. motorul merge corect, rotund. are forta. nu bate nimic. temperatura nu creste niciodata indiferent de regimul de functionare-indicatorul nu trece niciodata de jumatatea scalei.

-------------------------------

alta intrebare: la turatii 4500++ se simte in masina un miros ciudat, de ars (aprox. ebonita).daca reduc, mirosul dispare in cateva secunde. ambreiajul prinde sus. poate fi foarte uzat?

-----------------------------------------------------------------

masina: bmw 316 /102 cp/1598cmc/an 1995/ benzina

Edited by BoBo
Puneti fratilor un titlu elocvent pentru subiectul tratat !
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

exact aceeasi problema am avut-o la un E46 320d, versiunea de 136cp. dar EXACT ACEEASI! vreo 12 mii de km am mers punand motorina si apa vara, motorina si antigel iarna.

 

dupa multe vizite la mecanici, solutia a fost: vandut masina, urmatorul proprietar a schimbat chiulasa si cica nu mai are probleme.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

poate fi garnitura de chiulasa, dar in acest caz ar vedea o spuma in apa din vasul de expansiune; mai exista posibilitatea, si este stiut ca asta e o boala a bmwurilor, a unei microfisuri in chiulasa

 

intai detoate trebuie verificata etanseitatea sistemului, dupa ce se opreste motorul si se lasa sa se raceasca un pic, adica vreo 15-20 min, dc se scoate cu grija capacul vasului trebuie sa sa auda cum trage aerul, circuitul fiind vacumat

Link to comment
Share on other sites

Daca pierde si nu stii pe unde din cauza ca se evapora. Poti pune un reactiv UV in apa si dupa aia cauti cu lampa UV si vezi unde curge. Se face la fel la aerul conditionat ca sa vezi pe unde pierde. Asta trebuie facuta dupa ce elimini garnitura sau posibilitatea de pierderi interne.
Link to comment
Share on other sites

poate fi garnitura de chiulasa, dar in acest caz ar vedea o spuma in apa din vasul de expansiune; mai exista posibilitatea, si este stiut ca asta e o boala a bmwurilor, a unei microfisuri in chiulasa

 

intai detoate trebuie verificata etanseitatea sistemului, dupa ce se opreste motorul si se lasa sa se raceasca un pic, adica vreo 15-20 min, dc se scoate cu grija capacul vasului trebuie sa sa auda cum trage aerul, circuitul fiind vacumat

 

Culmea, lichidul din instalatia de racire e curat. Exista impuritati - doar particule de mizerie. Nu exista ulei in apa. In radiator, in momentul de fata proportia antigel/apa e una infima. Am decis sa completez doar cu apa pana rezolv problema (din nefericire dureaza cam de multisor - plimbarile intre diversi mecanici...)... cinstit va spun ca am gustat-o :twoup:. E doar apa. Nu are nici un "iz" ciudat.

 

Daca e cineva in masura sa imi descrie pasii necesari pentru a elucida problema, succesiunea normala a verificarilor, cum se fac ele, il rog sa imi scrie. Am intentia sa ma duc la mecanic si sa il "presez" sa urmeze logica fireasca a lucrurilor. Stau acolo cu el. Eu unul, nu mai las masina in service... Cel putin nu in Deva. In eventualitatea in care cunoasteti un mecanic BUN in judetul Hunedoara, capabil sa rezolve problema (si pe care nu il fi incercat deja) va rog sa imi spuneti.

Edited by Septi
Link to comment
Share on other sites

Zi si cat te-a costat

 

Pana acum, practic fara nici un rezultat, cu referire doar la problema mentionata mai sus am platit asa:

1. imediat dupa ce am observat: inspectie tehnica 80 ron; (Raspuns:- masina nu are nimic. totul pare ok. S-a evaporat - posibil buson radiator insuficient strans. Aerisit instalatia) total 80 ron

2. problema persista - schimbat service: inspectie tehnica 50 ron, diagnoza computerizata + resetare inspectie tehnica 100 = 150 ron (Raspuns: Masina nu are nimic dar: posibil necesar schimbare radiator sau pompa apa sau radiator incalzire habitaclu). Le-am cerut sa imi spuna ce are exact, am lasat-o in service 1 zi am adus-o cu macara geam stanga stricata. Am sunat la service si mi-au spus ca asa a fost.... (Raspuns diagnoza: radiatorul "pare" in regula, pompa de apa "pare" in regula, pentru radiatorul din habitaclu trebuie desfacut bordul.... timp mult, cheltuiala mare. Am renuntat) total 150 ron

3. Reparat macara 40 ron (Un nit rupt, sarite sigurantele). total 40 ron

4. Schimbat service: inspectie tehnica generala 50 ron. Diagnostic: Furtune, coliere, ok. Probabil radiator sau GARNITURA CHIULASA (_chiulasa_)(nu stiu cum e corect). Am solicitat determinarea exacta a problemei - m-au trimis la un service unde se repara instalatii A/C pentru verificare etanseitate sistem racire. total 50 ron

5. Firma A/C - nu fac decat pentru masinile dacia/renault. Dat 20 lei la un mester sa se uite. S-a uitat. Atat! total 20 ron

6. Nu cred ca mai are nici un sens sa mai fac mentiuni referitoare la consultanta oferita de mecanicii care lucreaza acasa si sunt "foarte buni", care in principiu nici nu mi-au luat bani nici nu au facut-o.

 

Total: 80+150+40+50+20=340 si am auzit doar pareri.

 

Miercuri sunt programat la un altul.

Link to comment
Share on other sites

-daca gasesti un service care poate sa bage presiune in instalatia de racire ai putea rezolva mai usor

-ca sa te lamuresti intii daca nuti curge la radiatorul de caldura,vezi daca nu e uda mocheta in interior

-eu am tras masina pe canal,iam scos scutul,am pornit motorul pana s-a incalzit si l-am tinut turat intre 3-4000 rot,vreo 5 min si a inceput sa prelinga pe la garnitura de _chiulasa_ ,in partea din spate dreapta,nu ii intra in ulei ci pur si simplu picura pe la colt.

-iti spun sa o tii turata,pt ca atinci cant o turam pana in 2500 nu picura,picura numai cand se facea presiune mai mare.

Link to comment
Share on other sites

-daca gasesti un service care poate sa bage presiune in instalatia de racire ai putea rezolva mai usor

-ca sa te lamuresti intii daca nuti curge la radiatorul de caldura,vezi daca nu e uda mocheta in interior

-eu am tras masina pe canal,iam scos scutul,am pornit motorul pana s-a incalzit si l-am tinut turat intre 3-4000 rot,vreo 5 min si a inceput sa prelinga pe la garnitura de _chiulasa_ ,in partea din spate dreapta,nu ii intra in ulei ci pur si simplu picura pe la colt.

-iti spun sa o tii turata,pt ca atinci cant o turam pana in 2500 nu picura,picura numai cand se facea presiune mai mare.

 

Salut.

Nu apare nimic umed in interior. Am studiat problema asta. Posibil sa fie garnitura si sa ai dreptate. Nu stiu daca are vreo legatura insa, la turatii mari ale motorului >4500 ture se simte in interiorul masinii un miros ciudat nu prea am cu ce sa il compar, din nefericire. Dispare in maxim 30 secunde dupa ce reduc turatia sau, instant daca dau drumul la aer in interior. Pentru post-ul anterior, am uitat sa mentionez ca la o "inspectie" mi-au rupt 2 cleme de fixare de la difuzor. acum sta prins doar in 2 locuri.

 

si?

ai verificat garnitura de _chiulasa_?

Intrebare (prosteasca poate): exista posibilitatea verificarii garniturii de _chiulasa_ fara schimbarea ei? Eu mai am un opel 1.7dti care imi facea probleme, tot cu apa - a fost radiatorul de ulei, dar mi-au desfacut si chiulasa (au crezut ca de acolo e problema - garnitura era perfect OK) si au spus ca aia odata desfacuta, trebuie schimbata.

Link to comment
Share on other sites

Buna!

am un e36 din 1995 si de cateva luni a aparut urmatoarea problema pe care nici un mecanic nu a reusit sa o rezolve - din cei pe care i-am incercat eu:

!!! pierd apa din sistemul de racire!!! completez saptamanal aproape 500 ml. din nefericire nu a reusit nimeni sa ofere o diagnoza pertinenta. am dus-o la tester, totul ok. de la mecanici nu am reusit sa extrag decat idei de genul:

- poate e radiatorul, dar pare ok.

- s-ar putea sa fie pompa de apa.

- s-ar putea sa fie garnitura de _chiulasa_

- s-ar putea sa fie radiatorul din habitaclu.

bine, bine...s-ar putea...m-am saturat de s-ar putea. evident nu am de gand sa le schimb pe toate daca nu e necesar. am incercat sa determin singur problema dar din nefericire nu am nici experienta si nici cunostintele necesare. ca si idei de pornire: nivelul uleiului stabil, aceeasi consistenta,aspect. nu scoate fum. la pornire arunca apa pe esapament-uneori multa. motorul merge corect, rotund. are forta. nu bate nimic. temperatura nu creste niciodata indiferent de regimul de functionare-indicatorul nu trece niciodata de jumatatea scalei.

-------------------------------

alta intrebare: la turatii 4500++ se simte in masina un miros ciudat, de ars (aprox. ebonita).daca reduc, mirosul dispare in cateva secunde. ambreiajul prinde sus. poate fi foarte uzat?

-----------------------------------------------------------------

masina: bmw 316 /102 cp/1598cmc/an 1995/ benzina

o fisura pe _chiulasa_...baga apa in capul vreunui piston si o da pe esapament afara...de aia arunca apa pe esapament si nu vezi pierderi pe nicaieri si nici nu amesteca apa cu uleiul sau invers....cand e rece inainte sa o pornesti scoate i capacul de la radiator ,da i cheie si vezi daca bolboreste in radiator...daca bolboreste e garnitura daca nu e _chiulasa_

Link to comment
Share on other sites

cat de costisitor ar fi sa schimbi garnitura de _chiulasa_..? :twoup:

destul..._chiulasa_ montat demontat...simeringuri+rectificat _chiulasa_...se aduca ceva..cam 200 250 de euro

macar sa o faca naibii careva. m-am saturat!

in general cand e garnitura de _chiulasa_,fierbe motorul sau amesteca uleiul cu apa(sau invers) pe cand la tine decat dispare lichidul de racire si nu vezi nici o pierdere si nici nu se amesteca.....incearca cum ti am spus cand e rece si ti da i seama imediat ce are...

Link to comment
Share on other sites

cat de costisitor ar fi sa schimbi garnitura de _chiulasa_..? :twoup:

destul..._chiulasa_ montat demontat...simeringuri+rectificat _chiulasa_...se aduca ceva..cam 200 250 de euro

macar sa o faca naibii careva. m-am saturat!

in general cand e garnitura de _chiulasa_,fierbe motorul sau amesteca uleiul cu apa(sau invers) pe cand la tine decat dispare lichidul de racire si nu vezi nici o pierdere si nici nu se amesteca.....incearca cum ti am spus cand e rece si ti da i seama imediat ce are...

Am inteles. O sa incerc chiar astazi. Intrebare: daca ar fi _chiulasa_ fisurata nu ar trebui sa scoata fum la drum lung, turatie mare?

Link to comment
Share on other sites

cat de costisitor ar fi sa schimbi garnitura de _chiulasa_..? :twoup:

destul..._chiulasa_ montat demontat...simeringuri+rectificat _chiulasa_...se aduca ceva..cam 200 250 de euro

macar sa o faca naibii careva. m-am saturat!

in general cand e garnitura de _chiulasa_,fierbe motorul sau amesteca uleiul cu apa(sau invers) pe cand la tine decat dispare lichidul de racire si nu vezi nici o pierdere si nici nu se amesteca.....incearca cum ti am spus cand e rece si ti da i seama imediat ce are...

Am inteles. O sa incerc chiar astazi. Intrebare: daca ar fi _chiulasa_ fisurata nu ar trebui sa scoata fum la drum lung, turatie mare?

nop...

Link to comment
Share on other sites

Am inteles. O sa incerc chiar astazi. Intrebare: daca ar fi _chiulasa_ fisurata nu ar trebui sa scoata fum la drum lung, turatie mare?

 

Nu. Exact problema asta am avut-o si eu cum ti-am spus. Pierdeam 1-2l la 70-150km, functie de cat stateam sa se raceasca si cum faceam aerisirea cand recompletam. Masina se comporta in parametrii normali, si am mers asa 12 mii de km!!! Deci astia 12mii de km puneam apa cam la 100km. Si am facut si drumuri de sute de kilometri. Nu era absolut nici o simptoma, nu pierdea apa pe nicaieri, nu apa pe evacuare, nu ulei in apa, nu apa in ulei, nu fum.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

am avut e36 si am avut aceste simptome dar nu asa grav, pierdeam cca 1L la 2000 km si nu ma deranja si drept urmare asa am vandut masina :twoup:

insa intr-o zi neavand ce face am inspectat putin si am descoperit pe unde pierdea :twoup:

in spatele chiloasei, este un stutz de unde pleaca furtunul pt caloriferul din bord, pe acolo imi pierdea, accesul este ft greu , ar trebui sa bagi masina pe rampa sau sa te chinui cu o oglinda ceva ca sa poti vedea , locul este ft ingust si daca mai e si motorul cald.....

 

este vb despre un e36 318 M40, vad ca tu ai 316 M43, nu cred sa fie diferit, merita sa verifici si acolo

 

bafta!

Link to comment
Share on other sites

Guest juststy
S-ar putea sa mearga cu o solutie de la 2+2, este praf de cupru, se baga in instalatia de racire, iar acesta se depune pe acolo pe unde pierde apa. La mine a mers si costa 5 lei !
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.