Jump to content

Pierderi din sistemul de racire


Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

eu sunt din hunedoara si am avut si eu un 316 e 36 din '97. acum 2 ani si mie imi pierdea apa pe evacuare.am schimbat garnitura de _chiulasa_ si sa rezolvat. cat despre mecanici eu nu mai merg la mecanici din humedoara( sunt convins ca sti unde mergeam la noi in zona cu bmw-ul, acolo nu mai e de mers.) in schimb am dat de niste baieti tari din cluj.
Link to comment
Share on other sites

destul..._chiulasa_ montat demontat...simeringuri+rectificat _chiulasa_...se aduca ceva..cam 200 250 de euro

 

 

Asa cum spune si dolly, schimba garnitura aia de _chiulasa_.

Am avut si eu un mic incident cu ea, la mine s-a lasat cu rectificat _chiulasa_, schimb de garnitura......

Dar la tine daca nu a fiert motorul e ok, schimba garnitura . O garnitura pleaca de la vreun 1,5 mil pana la 2-3 mil, nu stiu..... plus manopera.

Incearc-o si pe asta

Link to comment
Share on other sites

cu garnitura ciupita nu trebuie neaparat sa fiarba, ci da compresia in apa; asta se poate intampla si dc nu a fost refacut cuplul de strangere al prezoanelor, adica s-au slabit cateva, si scapa pe langa garnitura..se rezolva cu restrangere..intai se desfac toate un sfert de tura si apoi se restrang

 

dc schimbi garnitura obligatoriu planezi chiulasa, atentie unde, pentru ca trebuie respectat paralelismul fetelor; aluminiul se deformeaza plastic la strangere, nu numai la temperatura...

Link to comment
Share on other sites

De ce scrieti "_chiulasa_" ? Cu liniute

Ca sa se vada ca a actionat functia de autocorectare :twoup:

 

Denumirea corecta a piesei este CHIULASA, nicidecum _chiuloasa_ sau chiloasa:). Daca cineva scrie gresit este corectat automat si de aceea apar liniutele. Deci daca vedeti liniute inseamna ca respectivul a pocit cuvantul!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

doresc sa inchei acest topic prin a va spune tuturor ca am rezolvat problema. culmea, dupa atata stress si umblatura mi-a dat cineva solutia telefonic. dupa inca o diagnoza si o programare la desfacut motorul am luat legatura cu un mecanic din Arad si i-am spus povestea mea. mi-a spus scurt pe 2: baga cel mai naspa antigel si schimba busonul de la vasul de expansiune sa vezi dk mai curge. am cumparat unul nou la 48 lei. in ultimele 3 zile am facut cam 600 km si nivelul lichidului e exact unde trebuie sa fie. consider concludent, avand in vedere ca pierdeam in ultima vreme cam 500 ml/ 100 km. oricum, un fapt pe care l-am constatat imediat dupa schimbarea busonului e ca furtunele de la radiator la motor s-au "intarit" - faptul ca ele erau "moi" inainte de schimbarea busonului nu l-am mentionat, pentru ca nu am stiut cum e normal. probabil ca daca mentionam acest lucru aici pe forum primeam solutia corecta de la unul dintre voi.

va multumesc mult pentru timpul acordat. sunteti deosebiti!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
cat de costisitor ar fi sa schimbi garnitura de _chiulasa_..? :)

destul..._chiulasa_ montat demontat...simeringuri+rectificat _chiulasa_...se aduca ceva..cam 200 250 de euro

macar sa o faca naibii careva. m-am saturat!

 

Aici ai pasi care trebuiesc urmati ca sa afli pe unde pierde apa orice masina:

-un dop de damigeana dala cu o teava prin el si o pompa bagi presiune pe instalatie (bun simt)si vezi daca e vrun furtun care la caldura de dilata (te uiti atent peste tot si in interior de preferat sa te ajute cineva sa tina dopu si pompa)

-apoi pe toba de esapament sa nu dea mult abur sau chiar apa(chiulasa sau garnitura)daca da apa sau abur mult

-spuma sau o culoare albicioasa pe joja de ulei nivel marit(chiulasa sau garnitura)

-pornesti motorulcu capacul de la apa dat jos daca bolboroseste la rece (chiuluasa sau garnitura)

 

DA GARNITURA DE _chiulasa_ TREBUIE SCHIMBATA O DATA DESFACUTA NU MAI AI CUM SA O PUI INAPOI PT CA E APROAPE INPOSIBIL SA O STRANGI LA LOC

 

Iti urez mult SUCCES

Link to comment
Share on other sites

Salut...pai tu ai BMW dar,te zgarcesti sa schimbi o garnitura de chiulasa!...nu e radiatorul sau altceva,sunt niste imbecili...de banii aia care i-ai dat de f***-i pomana,iti faceai o reparatie.Nu se poate sa ai si masina,si sa nu investesti in ea...si sa si functioneze!Daca faci pe bani putini,exact asa se va comporta masina,adica...de BANI PUTINI!

Succes mult!

 

 

Zi si cat te-a costat

 

Pana acum, practic fara nici un rezultat, cu referire doar la problema mentionata mai sus am platit asa:

1. imediat dupa ce am observat: inspectie tehnica 80 ron; (Raspuns:- masina nu are nimic. totul pare ok. S-a evaporat - posibil buson radiator insuficient strans. Aerisit instalatia) total 80 ron

2. problema persista - schimbat service: inspectie tehnica 50 ron, diagnoza computerizata + resetare inspectie tehnica 100 = 150 ron (Raspuns: Masina nu are nimic dar: posibil necesar schimbare radiator sau pompa apa sau radiator incalzire habitaclu). Le-am cerut sa imi spuna ce are exact, am lasat-o in service 1 zi am adus-o cu macara geam stanga stricata. Am sunat la service si mi-au spus ca asa a fost.... (Raspuns diagnoza: radiatorul "pare" in regula, pompa de apa "pare" in regula, pentru radiatorul din habitaclu trebuie desfacut bordul.... timp mult, cheltuiala mare. Am renuntat) total 150 ron

3. Reparat macara 40 ron (Un nit rupt, sarite sigurantele). total 40 ron

4. Schimbat service: inspectie tehnica generala 50 ron. Diagnostic: Furtune, coliere, ok. Probabil radiator sau GARNITURA CHIULASA (_chiulasa_)(nu stiu cum e corect). Am solicitat determinarea exacta a problemei - m-au trimis la un service unde se repara instalatii A/C pentru verificare etanseitate sistem racire. total 50 ron

5. Firma A/C - nu fac decat pentru masinile dacia/renault. Dat 20 lei la un mester sa se uite. S-a uitat. Atat! total 20 ron

6. Nu cred ca mai are nici un sens sa mai fac mentiuni referitoare la consultanta oferita de mecanicii care lucreaza acasa si sunt "foarte buni", care in principiu nici nu mi-au luat bani nici nu au facut-o.

 

Total: 80+150+40+50+20=340 si am auzit doar pareri.

 

Miercuri sunt programat la un altul.

Link to comment
Share on other sites

Salut...pai tu ai BMW dar,te zgarcesti sa schimbi o garnitura de chiulasa!...nu e radiatorul sau altceva,sunt niste imbecili...de banii aia care i-ai dat de f***-i pomana,iti faceai o reparatie.Nu se poate sa ai si masina,si sa nu investesti in ea...si sa si functioneze!Daca faci pe bani putini,exact asa se va comporta masina,adica...de BANI PUTINI!

Succes mult!

 

 

Zi si cat te-a costat

 

Pana acum, practic fara nici un rezultat, cu referire doar la problema mentionata mai sus am platit asa:

1. imediat dupa ce am observat: inspectie tehnica 80 ron; (Raspuns:- masina nu are nimic. totul pare ok. S-a evaporat - posibil buson radiator insuficient strans. Aerisit instalatia) total 80 ron

2. problema persista - schimbat service: inspectie tehnica 50 ron, diagnoza computerizata + resetare inspectie tehnica 100 = 150 ron (Raspuns: Masina nu are nimic dar: posibil necesar schimbare radiator sau pompa apa sau radiator incalzire habitaclu). Le-am cerut sa imi spuna ce are exact, am lasat-o in service 1 zi am adus-o cu macara geam stanga stricata. Am sunat la service si mi-au spus ca asa a fost.... (Raspuns diagnoza: radiatorul "pare" in regula, pompa de apa "pare" in regula, pentru radiatorul din habitaclu trebuie desfacut bordul.... timp mult, cheltuiala mare. Am renuntat) total 150 ron

3. Reparat macara 40 ron (Un nit rupt, sarite sigurantele). total 40 ron

4. Schimbat service: inspectie tehnica generala 50 ron. Diagnostic: Furtune, coliere, ok. Probabil radiator sau GARNITURA CHIULASA (_chiulasa_)(nu stiu cum e corect). Am solicitat determinarea exacta a problemei - m-au trimis la un service unde se repara instalatii A/C pentru verificare etanseitate sistem racire. total 50 ron

5. Firma A/C - nu fac decat pentru masinile dacia/renault. Dat 20 lei la un mester sa se uite. S-a uitat. Atat! total 20 ron

6. Nu cred ca mai are nici un sens sa mai fac mentiuni referitoare la consultanta oferita de mecanicii care lucreaza acasa si sunt "foarte buni", care in principiu nici nu mi-au luat bani nici nu au facut-o.

 

Total: 80+150+40+50+20=340 si am auzit doar pareri.

 

Miercuri sunt programat la un altul.

 

Parca nu imi vine sa cred ca mergi de atata timp cu masina si nu ai rezolvat problema la iarna ce o sa faci?O sa completezi mereu cu apa sau cu antigel? sau cu amandoua?Am scris mai sus ce pasi trebuie sa urmezi tu daca vrei sa iti dai seama ce are masina.pe service lumea isi ia salariu si tu dai bani ca ai bagat masina pe poarta.Cam asa sta treaba pe la service mari eu am renuntat de mult si imi fac tot singur la masina si chiar fac si altele pe langa.Deci urmeaza pasii de mai sus tre sa gasesti problema,apa aia tre sa se duca undeva..... SUCCES :)

Link to comment
Share on other sites

Multe lucruri nu le poĂži face singur.

Doar dacĂŁ ai un garaj...

 

nu e vorba de garaj aici .....e cam frig ,dar ca sa nu fie si mai frig....ar trebui sa se apuce de treaba pt ca nu dureaza mai mult de o ora sau 2.Si intradevar mai are nevoie de cineva sa il ajute, dar daca vrei poti ,eu nu am avut garaj din totdeauna si acum daca vreau tre sa merg 30 de km.... TOATE CELE BUNE :)

Link to comment
Share on other sites

La mine problema e alta nu reusesc sa o fac sa stea lichidul de racire la semn ... de mentionat ca acul de la temperatura nu se misca de la jumatate dar in schimb mie imi da cu lichidul de racire afara pe la supraplinul vasului si scade pana undeva la 30-40% de nivelul unde ar trebuii sa stea ... schimbat radiator tot pe spusele unui "mecanic" ca e ala spart si pierde, schimbat vascocuplaj, schimbat termostat si problema persista ,daca s`a mai lovit cineva de problema asta il rog sa`mi spuna si mie unde este problema sau din acei colegi care se mai pricep .

P.S Da pe la supraplin numai cand opresc masina nu in timp ce merge , va multumesc .

Link to comment
Share on other sites

@punctepuncte: ai aerisit circuitul de racire ?

"umflarea" furtunelor dupa oprirea motorului incalzit, este caracteristica pt termostat defect, adica nu mai deschide circuitul spre radiator si implicit nici spre ventilator... dar tu spui ca ai schimbat termostatul, deci varianta asta "cade".

ar mai putea fi si aer in instalatie, care la temperatura/presiune mare sa iti "umfle" furtunele...

Link to comment
Share on other sites

@punctepuncte: ai aerisit circuitul de racire ?

"umflarea" furtunelor dupa oprirea motorului incalzit, este caracteristica pt termostat defect, adica nu mai deschide circuitul spre radiator si implicit nici spre ventilator... dar tu spui ca ai schimbat termostatul, deci varianta asta "cade".

ar mai putea fi si aer in instalatie, care la temperatura/presiune mare sa iti "umfle" furtunele...

Da termostatul este nou Behr deci cade din prima si e posibil sa fie aerisirea cred ca ai dreptate eu m`am uitat cam cu un oki cand mi`au facut aerisirea la masina dar daca nu te pricepi foarte tare taci din gura ... ideeal ar fii sa o fac singur dar nush exact pasi care trebuiesc urmati ... aveti idee aerisirea se face si de la un surubel mic care se afla pe capacul la termostat ? Multumesc frumos pt raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am ceva asemanator. De vreo 2 ori l-am completat pana la semn. La o luna dupa ce il completam observam ca mai trebuia sa adaug vreo 100-200-300ml. Deci la mine doar pierde, nu da pe dinafara ca la tine. Oricum, nu m-am ingrijorat pentru ca este vorba de foarte putin si oricum temperatura la motor sta cum trebuie.

 

As vrea sa-i fac si eu aerisire. Din cate am inteles tre sa completez lichid pana la semn apoi tre sa desfac surubelul ala de langa buson si sa las aerul sa iasa (daca este cazul) pana incepe sa iasa lichid. Apoi completez iar pana la semn si gata. Asa e?

Link to comment
Share on other sites

-pt. @ punctepuncte,cred ca iti baga compresia in instalatia de racire,e dusa garnitura de chiulasa.

Pai si compresia asta o baga numai dupa ce opresc motorul sau cum ... masina trage bine nu sunt alte probleme si acul de la temp sta la jumate ... nush ce sa zic dar e dubioasa treaba pluc ca am bagat 1000 lei degeaba in sistem de racire doar ca sa vad ca`mi face la fel si cu piese noi :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.