Jump to content

Pierderi din sistemul de racire


Recommended Posts

-pt. @ punctepuncte,cred ca iti baga compresia in instalatia de racire,e dusa garnitura de chiulasa.

Pai si compresia asta o baga numai dupa ce opresc motorul sau cum ... masina trage bine nu sunt alte probleme si acul de la temp sta la jumate ... nush ce sa zic dar e dubioasa treaba pluc ca am bagat 1000 lei degeaba in sistem de racire doar ca sa vad ca`mi face la fel si cu piese noi :)

-poti incerca sa-i faci un test de compresie,ca sa nu te apuci de bagat bani aiurea.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ok am sa fac un test de compresie ca m`ai pus pe ganduri cu garnitura asta , multumesc pt pareri :)

eu am patit tot asa si intr-un final s-a dovedit a fii o teava din aceea de plastic pe unde pierdea , cea din spatele ciulasei

La mine da pe la supraplin la vasul de expansiune se si vede antigel la baza lui si pe acolo imi datea si inainte sa schimb radiatorul pe motiv ca este spart dar surpriza nu era spart :)

Link to comment
Share on other sites

Ok am sa fac un test de compresie ca m`ai pus pe ganduri cu garnitura asta , multumesc pt pareri :)

 

ce zici tu ar parea sintom de _chiulasa_ sau garnitura dar de dc numa la oprire asigurate ca daca pornesti motorul rece nu face bulbuci in vas adica ca n u scapa ceva compresie in apa. sa ne spui si noua daca gasesti problemea :)

Link to comment
Share on other sites

Verifica si la sistemul de incalzire, ca E36-le acolo pierd apa. Eu am fost norocos: 0.5l intr-o luna. Apoi am pus o solutie (Valvoline), si a disparut. :)

 

S-ar putea sa mearga cu o solutie de la 2+2, este praf de cupru, se baga in instalatia de racire, iar acesta se depune pe acolo pe unde pierde apa. La mine a mers si costa 5 lei !

 

mi-a spus scurt pe 2: baga cel mai naspa antigel si schimba busonul de la vasul de expansiune sa vezi dk mai curge. am cumparat unul nou la 48 lei. in ultimele 3 zile am facut cam 600 km si nivelul lichidului e exact unde trebuie sa fie. consider concludent, avand in vedere ca pierdeam in ultima vreme cam 500 ml/ 100 km. oricum, un fapt pe care l-am constatat imediat dupa schimbarea busonului e ca furtunele de la radiator la motor s-au "intarit" - faptul ca ele erau "moi" inainte de schimbarea busonului nu l-am mentionat, pentru ca nu am stiut cum e normal. probabil ca daca mentionam acest lucru aici pe forum primeam solutia corecta de la unul dintre voi.

 

Mie imi dispare cam juma` de litru la 1500-2000km. Nu e mult, dar e. A mai incercat cineva o astfel de solutie pentru a astupa eventualele gauri? In cazul in care nu sunt gauri, aceasta solutie dauneaza? N-am inteles de ce i s-a spus userului de mai sus sa puna cel mai ieftin antigel. Am sa incerc si faza cu busonul, dar nu sa-l schimb. Cand e motorul cald am sa verific daca curge pe la buson cand o turez.

 

Ma duc acum la un service in apropiere sa-mi verifice concentratia la antigel. Intrebarea este: se poate face aceasta verificare daca lichidul nu este la nivel? Cred ca aprox un litru tre sa completez, dar as vrea intai sa verific ca sa stiu cu ce completez (apa sau antigel). Deci se poate verifica daca nu este la nivel? De dimineata cand am pornit s-a aprins becul la lichidul de racire. S-a stins dupa vreun km (probabil dupa ce s-a marit presiunea).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare !

 

In urma cu doua zile mi s-a completat la reprezentanta cu 400ml lichid racire(mi se aprinsese in bord indicatorul nivel scazut lichid racire);toate bune si frumoase, nu s-a mai aprins indicatorul in bord apoi am observat ieri dupamasa o mica pata sub masina la nivelul motorului;am luat pe deget si am observat un lichid transparent,usor uleios si fara miros,deci nu prea cred sa fie ulei(oricum n-am avut probleme de scurgeri pana acum);acum vine si intrebarea: este posibil sa se fi completat ceva mai mult lichid decat trebuia si acum sa dea cumva pe afara? masina : 320i an 2001; astept ceva pareri.

 

Multam anticipat !

Link to comment
Share on other sites

Posibil sa fi dat pe afara la completare, sa fi ramas prin scut sau in cavitatile de pe langa scut, si sa se fi scurs de acolo. Poti verifica nivelul in vasul de expansiune, daca e transparent se vede, daca nu trebuie sa ai o joja flotor cu nivel marcat pe ea cand scoti capacul de la gura de umplere (cu motorul oprit si rece)
Link to comment
Share on other sites

Posibil sa fi dat pe afara la completare, sa fi ramas prin scut sau in cavitatile de pe langa scut, si sa se fi scurs de acolo. Poti verifica nivelul in vasul de expansiune, daca e transparent se vede, daca nu trebuie sa ai o joja flotor cu nivel marcat pe ea cand scoti capacul de la gura de umplere (cu motorul oprit si rece)

 

stiu cum se masoara,am luat la cunostinta din documentatia tehnica(vers.engleza a cartii tehnice publicata undeva aici pe forum caci termenii tehnici din cartea originala in limba germana nu prea ii cunosc);adevarul e ca eu am masurat inainte de a ma duce la reprezentanta cu ea si plutitorul din vas era inaltat deasupra gurii pana la al doilea marcaj al sau(cam 2cm),adica in limita(superioara cred)indicata in manual;astfel am tras concluzia ca probabil antigelul nu e in cantitatea care trebuie sau probabil depreciat calitativ;ducand-o la reprezentanta,mi s-a spus ca au completat deoarece nivelul lichidului chiar era mic;becul in bord nu s-a mai aprins asa ca nu am mai masurat de atunci;oricum problema ca ar lipsi cred ca nu se mai pune.

Link to comment
Share on other sites

Salutare !

 

In urma cu doua zile mi s-a completat la reprezentanta cu 400ml lichid racire(mi se aprinsese in bord indicatorul nivel scazut lichid racire);toate bune si frumoase, nu s-a mai aprins indicatorul in bord apoi am observat ieri dupamasa o mica pata sub masina la nivelul motorului;am luat pe deget si am observat un lichid transparent,usor uleios si fara miros,deci nu prea cred sa fie ulei(oricum n-am avut probleme de scurgeri pana acum);acum vine si intrebarea: este posibil sa se fi completat ceva mai mult lichid decat trebuia si acum sa dea cumva pe afara? masina : 320i an 2001; astept ceva pareri.

 

Multam anticipat !

asa am si eu o pata de antigel sub masina..dar la mine curge pe la o pastila de pe blocul motor...verifica peste tot si preventiv uita-te si pe la dopurile alea de pe bloc

Link to comment
Share on other sites

Daca e asa cum spui tu....joja era pe nivel maxim......ce a mai completat? Adica nu trebuia completat.....Aprinderea lampii de nivel nu are nimic in comun cu concentratia...

Inclin sa cred ca au pus peste nivel si a dat pe afara....sigur.

Fa te rog o proba si chiar sunt extrem de curios: daca masina e rece acum, ridica capota si spune daca nu cumva furtunele groase de la radiator sunt "supte"...stranse...zi cum vrei.

Te rog sincer fa treaba asta si da un repply! Dar numai daca e motorul rece.

 

@georgian: n-ai rezolvat-o? :)

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Daca e asa cum spui tu....joja era pe nivel maxim......ce a mai completat? Adica nu trebuia completat.....Aprinderea lampii de nivel nu are nimic in comun cu concentratia...

Inclin sa cred ca au pus peste nivel si a dat pe afara....sigur.

Fa te rog o proba si chiar sunt extrem de curios: daca masina e rece acum, ridica capota si spune daca nu cumva furtunele groase de la radiator sunt "supte"...stranse...zi cum vrei.

Te rog sincer fa treaba asta si da un repply! Dar numai daca e motorul rece.

 

@georgian: n-ai rezolvat-o? :)

 

nu inteleg exact ce vrei sa zici cu furtunele dar dupa o observatie vizuala pare o.k.;oricum voi mai urmari fenomenul si voi mai scrie ce si cum;oricum ma gandesc ca daca e vorba de un surplus,dupa ceva timp ar trebui sa nu mai curga.

Link to comment
Share on other sites

sa ma explic: am intalnit un caz in care la un motor rece, furtunele erau stranse...adica sectiunea nu mai era circulara ci eliptica....ca si cum arata cand le strangi cu mana...sau cand printr-un capat tragi aerul sau lichidul din el avand capatul opus astupat....Totul provenea de la faptul ca a fost antigel mai mult in vas si depasea nivelul care facea joja sa se ridice cat ai zis tu. Nemaifiind spatiu compensator de dilatatie (aerul din spatiul ala era inlocuit la cald de lichid), cand lichidul se racea, isi micsora volumul si strangea furtunele...ca un fel sau chiar ca o vidare....Iti fac un desen daca vrei, desi cred ca nu mai este cazul...

Daca tu zici ca e ok, atunci poate a dat surplusul afara sau a ramas ceva prin scut de la scurgerea produsa la completare (nurmal daca pui la nivel nu se scurge...daca torni si da p'afara.....atunci mai raman ceva balti pe jos prin scut si care se scurg pe asfalt mai devreme sau mai tarziu...depinde si de pozitia masinii....

Bafta!

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

sa ma explic: am intalnit un caz in care la un motor rece, furtunele erau stranse...adica sectiunea nu mai era circulara ci eliptica....ca si cum arata cand le strangi cu mana...sau cand printr-un capat tragi aerul sau lichidul din el avand capatul opus astupat....Totul provenea de la faptul ca a fost antigel mai mult in vas si depasea nivelul care facea joja sa se ridice cat ai zis tu. Nemaifiind spatiu compensator de dilatatie (aerul din spatiul ala era inlocuit la cald de lichid), cand lichidul se racea, isi micsora volumul si strangea furtunele...ca un fel sau chiar ca o vidare....Iti fac un desen daca vrei, desi cred ca nu mai este cazul...

Daca tu zici ca e ok, atunci poate a dat surplusul afara sau a ramas ceva prin scut de la scurgerea produsa la completare (nurmal daca pui la nivel nu se scurge...daca torni si da p'afara.....atunci mai raman ceva balti pe jos prin scut si care se scurg pe asfalt mai devreme sau mai tarziu...depinde si de pozitia masinii....

Bafta!

 

o.k.;am inteles ce zici;ma gandesc ca functional nu reprezinta o problema daca e completat putin peste nivel.

Link to comment
Share on other sites

p'aici (la suprapresiune). Daca s-a completat chiar daca nivelul era bun asa cum zice primul topic putea sa dea practic p'afara la turnarea lichidului in gura de umplere din neatentie (si era balta prin scut sau imprejurimi) sau la suprapresiunea formata datorita absentei volumului de compensare). Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Daca e asa cum spui tu....joja era pe nivel maxim......ce a mai completat? Adica nu trebuia completat.....Aprinderea lampii de nivel nu are nimic in comun cu concentratia...

Inclin sa cred ca au pus peste nivel si a dat pe afara....sigur.

Fa te rog o proba si chiar sunt extrem de curios: daca masina e rece acum, ridica capota si spune daca nu cumva furtunele groase de la radiator sunt "supte"...stranse...zi cum vrei.

Te rog sincer fa treaba asta si da un repply! Dar numai daca e motorul rece.

 

@georgian: n-ai rezolvat-o? :)

nu am rezolvat-o inca...azi am dat comanda de 6 dopuri si le aduce luni....daca tot dau tot jos..le schimb pe toate...

Link to comment
Share on other sites

deci ultimele noutati pe subiect: ieri am observat ca pe langa scurgeri,dupa cativa km si dupa ca am oprit masina, mai ieseau sa zic un fel de aburi de undeva din partea din fata a motorului,adica aproape de radiator;in schimb motorul nu era fierbinte,caldut doar si nici acul de la temperatura apei nu depasea pozitia verticala;nici un martor in bord aprins;am dus in graba masina la reprezentanta si mi s-a spus ca e vorba de niste garnituri uzate de la termostat si ca pe acolo ar curge;urmeaza sa fie inlocuit termostatul cu totul si implicit reinlocuirea lichidului de racire(?);astept rezultatul si apoi voi relata din nou. Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

o problema nou aparuta la care mecanici isi dau doar cu presupusul, si de aceea apelez la cunostintele(sfaturile) voastre

 

pe scurt ce s-a intamplat cobor la masina si de ceva timp nu am mai verificat lichidele masinii(ulei,antigel,lichid frana)ridic capota masinii(e46 1895cmc fab.00)si stupoare in scut exista o balta care l-a inceput am crezut ca e apa ramasa de la spaltorie,dar s-a dovedit a fi antigel,,lucru cert dupa ce l-am gustat''desfac busonul de la vas si jolja care indica era inspre fundul vasului,verific uleiul este normal fara urme de spuma sau alte impuritati,pornesc masina si merg la mecanic care imi pune masina pe saht si da scutul jos si verifica impreuna cu mine urme de scurgere care nu exista ,pe nici un furtun si nici pe vas....scot senzorul de nivel sa vad daca e defect si observa ca odat ce l-am scos din vas se aprinde martorul in bord (deci functioneaza)...acum mecanicul isi da cu parerea ca ar putea fi pompa (dar nici o urma de scurgere)sau garnitura de _chiulasa_ ,dar din ce am citit eu nu sunt simptomele care ar determina concluzia asta, nu e spuma in ulei,nu scoate fum alb,sau apa pe esapament(decat ce e normal de la condens daca merg o perioada mai indelungata cu masina peste 7-10km evacuarea e uscata)acul din bord sta fix la jumate indiferent cum as merge cu masina,furtunele sunt normale adica nu sunt ca piatra de tari.......deci de si pe unde s-a scurs antigelul?

 

mentiune:masina am adus-o eu personal si din august pana acum vreo 2luni verificam frecvent apa,etc la intervale de 2000-2500km era nevoie de complectare cu cate 100 maxim 150g de antigel care disparea fara urme,cauza neelucidata ,credeam ca e normal

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.