Jump to content

Joaca masina in mers


ionutzzz

Recommended Posts

Salut, asta e primul meu topic si as dori cateva sfaturi in privinta celor intamplate.

Am cumparat un bmw seria 3 E46 din 1999,acum cateva luni si sunt multumit de el pana acum 2 saptamani cand a trebuit sa-i schimb pe fata amortizoare,brate,bucsi,bieletele flansele deci aproape toata directia inafara de capetele de bara si arcurile.

Trebuie sa precizez ca masina este sport echipata...cel putin la arcuri si amortizoare,si era lasata foarte jos destul de sportiv zic eu.Deci dupa ce am facut aceasta schimbare masina a inceput sa se comporte foarte prost...cum trec peste o mica groapa sau o denivelare ,cam 5-10 metri masina joaca incontinu.E destul de deranjant si mai ales la cum de bine se aseza masina inainte pe sosea acum parca as conduce un tractor.

Va rog daca puteti sa-mi dati cateva soluti

V-am spus ca masina avea arcuri si amortizoare sport,eu cand am schimbat amortizoarele am pus monroe pe gas,si arcurile nu sunt schimbate tot aceleasi au ramas,si dupa ce sa facut aceasta schimbare sa si ridicat masina cam 3-4 cm ,raspunsul care mi la dat mecanicul a fost ca sunt amortizoarele noi si daia sa ridicat si masina,nu m-ar deranja ca sa ridicat asa ci de ce imi joaca incontinu.

Multumesc si astept sugesti

Link to comment
Share on other sites

dupa cum zici cca se comporta are simptome de amortizoare proaste. amortizoarele aduc masina in zona de amortizare critica a tangajului si ruliului ( printr-o oscilatie si jumatate pe verticala). cu cat numarul de oscilatii verticale creste , cu atat amortizoarele si-au pierdut din capacitatea de lucru, nemaifiind capabile sa consume lucrul mecanic transformandu-l in caldura. arcurile trebuie intotdeauna imperecheate cu amortizoarele ( cursa amortizoarelor este in concordanta cu sageata arcurilor). dupa parerea mea trebuia sa schimbi si arcurile. apoi mai se stie ca si arcurile isi pierd din constanta elastica odata cu trecerea timpului.

oscilatia prelungita pe verticala a masinii nu are nici o legatura cu geometria directiei. apoi, geometria nu "se face" ci "se verifica".

amortizoarele nu au perioada de "rodaj" , ele lucreaza de la bun inceput. mecanicul ti-a spus bine- masina s-a ridicat pentru ca cursa acestor amortizoare est mai mare decat la cele sport. pentru ca tu ai pastrat arcurile sport ( mai scurte) risti sa distrugi repede noile amortizoare.

concluzie- amortizoare stoc+arcuri stoc. amortizoare sport+arcuri sport.

bafta.

Link to comment
Share on other sites

Ai facut o greseala, pentru ca noile amortizoare se vor distruge foarte repede pentru ca le-ai modificat zona lor de lucru, cum de altfel ai modificat si zona de lucru a arcului.

Solutia este sa pui pe arcurile sport amortizoarele vechi(sau unele noi aceeasi marca), sau sa cumperi arcuri normale pentru noile amortizoare(dar repede pana nu le distrugi de tot).

Link to comment
Share on other sites

concluzie- amortizoare stoc+arcuri stoc. amortizoare sport+arcuri sport.

 

daca megi pe drum bun schimba amortizoarele cu unele sport, de preferat la fel ca cele avute inainte

daca mergi prin gropi lasa amortizoarele pe care le-ai cumparat si cumpara alte arcuri pt ele!

Link to comment
Share on other sites

daca era ok instalate, amortizoarele nu ridicau masina... ....

 

 

explica logica ta. pana acum nu am mai auzit asa ceva.

esti inginer mecanic sau vorbesti din auzite? daca poti da-mi si niste detalii tehnice.

 

ionut- pune arcuri stock cat mai repede altfel risti sa le pui degeaba. ia spune, la amplitudini mari ale oscilatiilor nu auzi amotizoarele lovind la capat de cursa?

 

ciupanezule- asa o fi ca zici cu foc, dar ionut a pus amortizoare stock pe arcuri sport. cu curse diferite necorelate ( cursa amortizor si sageata arc). mare greseala.

ca o constatare proprie-multi indivizi taie 1,5-2 spire din arc ( ca sa micsoreze garda la sol) lasand amortizoarele stock. apoi plang ca au distrus suspensia.

Link to comment
Share on other sites

Mersi tuturor pentru raspunsuri,geometria n-am facuto inca si i-am schimbat si bucsele,si motivul pentru care nu am facuto pana acuma a fost ca am vrut sa stiu sigur ce are,deci eu am pus amortizoare normale pe arcuri sport,daca as cumpara arcuri normale si le-as pune pe masina acuma,nu stiu daca va merge pentru ca pe spate am vechea suspensie care este sport,pe spate nu e schimbat nimik,

Deci ce ar fi mai bine...sa fac o geometrie doar sa verific masina, si apoi daca continua sa cumpar amortizoare sport sau le las pe cele normale si schimb arcurile.

Inco o mica precizare dupa cum sa vazut pemasina cand a fost desfacuta .cred ca asa a fost comandata in 99 sa fie sport...joasa cu suspensi sport...si jante bmw pe 225/45 R 17

Astept sugestii.....saptamana asta vreau sa o fac.ca nu e bine deloc ca un bmw sa faca asa.

Mersi din nou am atachat si o poza sa vedetzi cum este masina.

post-15767-1232296536_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Obligatoriu dupa ce schimbi capete de bara trebuie sa faci geometria, n-ai de unde sa stii la ochi ce unghiuri au rotile si sigur n-au unghiurile bune.

 

Edit: A vad ca nu ai schimbat capete de bara.. in fine, n-ar strica un control al geometriei.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Nu ar fi trebuit sa se ridice masina, nivelul suspensiei este dat de arcuri, nu de amortizoare. Probabil ti le-a montat aiurea.

 

Daca mai ai amortizoarele vechi verifica pe ele zona unde au fost fixate si compara cu felul in care sunt prinse cele noi. 3-4 cm diferenta pot proveni din felul in care este fixat amortizorul.

 

Ar trebui capatul de jos al piesei 1 sa iasa cam 3-4 cm prin piesa 2 .

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=31&fg=10

 

Evident pot fi si alte cauze, dar eu acolo as verifica prima data.

 

Ai condus un E46 cu suspensie normala ? Poate esti obisnuit cu suspensia sport si de asta ti se pare ca joaca acum masina ta.

 

Cat despre mecanic, da-i concediu. Sunt satul de papagali care se uita lung la masina si zic atotstiutori - "trebe' schimbate arcurile, iote' ce so' lasat masina ... are arcurile rupte, creca' e de la gropi".

Edited by cat
Link to comment
Share on other sites

daca as fi in locul tau as cumpara amortizoare noi aceeasi marca si reper cu ce ai avut tu pe masina(2 sau 4 depinde cate erau defecte la tine, ca poate nu erau dar ce sa-i faci cu mecanicii astia).

si as lasa-o cum a venit ea din fabrica cu suspensii sport. as face si unghiul pt a sta linistit, dar nu de la el face asa(ai grija ca se face si pe fata si pe spate unghiul de fuga si de cadere si ce mai este)

mai poti scoate ceva bani din amortizoarele pe care le ai acum revanzandu-le.

Link to comment
Share on other sites

daca as fi in locul tau as cumpara amortizoare noi aceeasi marca si reper cu ce ai avut tu pe masina(2 sau 4 depinde cate erau defecte la tine, ca poate nu erau dar ce sa-i faci cu mecanicii astia).

si as lasa-o cum a venit ea din fabrica cu suspensii sport. as face si unghiul pt a sta linistit, dar nu de la el face asa(ai grija ca se face si pe fata si pe spate unghiul de fuga si de cadere si ce mai este)

mai poti scoate ceva bani din amortizoarele pe care le ai acum revanzandu-le.

 

 

La asta ma gandeam si eu,desi nu stiu daca mai am vechile amortizoare ,tot ce pot face e sa o ridic din nou pe elevator si sa ma uit la cele din spate de la ce firma sunt,apoi sa cumpar. :)

Link to comment
Share on other sites

am citit mai atent primul post. vad ca ai montat amortizoare pe gaz. inaltarea masinii s-a facut tocmai datorita acestui lucru ( gazul sub presiune din amortizoare tine caroseria mai sus, detensionand arcurile). in foarte scut timp- max 2 saptamani amortizoarele se vor lasa, dar avand cursa tijei mai lunga iti va batea in capat si va sparge supapa sau chiar carcasa amortizorului. deci vei ramane fara ele.

ai doua solutii-arcuri stock sau amortizoare spoart.

sau- dar nu stiu cine te poate ajuta-micsorarea tijei amortizoarelor ( in acest caz limitandu-i cursa ). eu as alege solutia mai ieftina. gandeste-te si la drumurile din romania si alege solutia optima.

nu vad cum poate cineva sa monteze aiurea un amortizor ( nu vad solutia tehnica pentru pozitionare si prindere ).

 

 

piovra- ce treaba au unghiurile geometriei directiei cu tangajul si ruliul masinii?

Link to comment
Share on other sites

deci tu ai schimbat decat pe fata amortizoarele?

 

da doar pe fata? mi sa zis ca pe spate sunt bune si nu necesita schimbare...ca pe fata cel mai des cade suspensia .

 

deci le-ai schimbat dupa o regula general valabila?

nu dupa o testare a lor.

foarte rau.

Link to comment
Share on other sites

deci tu ai schimbat decat pe fata amortizoarele?

 

da doar pe fata? mi sa zis ca pe spate sunt bune si nu necesita schimbare...ca pe fata cel mai des cade suspensia .

 

deci le-ai schimbat dupa o regula general valabila?

nu dupa o testare a lor.

foarte rau.

am ridicato pe elevator si mi sa zis ca amortizoarele de pe fata numai sunt bune,de aici a venit si schimbarea,.am fost al service bosch unde mi sa zis asta...deci cred ca erau meseriasi oameni. :)

Link to comment
Share on other sites

piovra- ce treaba au unghiurile geometriei directiei cu tangajul si ruliul masinii?

 

el a zis ca joaca masina in mers, nu ca are tangaj si ruliu, de la unghiuri proaste poate juca masina in mers destul de jucaus.

de fapt nu scrie cum joaca, daca stanga-dreapta lateral, sus-jos din amortizoare.. deci e cam ambigua descrierea

 

eu am inteles ca masina merge stanga-dreapta pe sosea ...

 

plus ca initial n-am citit atent si mi s-a parut ca schimbase si capete de bara..

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.