Jump to content

poate fi turbo-ul pe duca fara sa dea semne?


Recommended Posts

masina e un e46 320d din martie 2003, km la bord in prezent 226k. eu o am de vreo un an jumate, timp in care nu am avut probleme cu ea , doar consumabile schimbate+ racord flexibil. ulei castrol 5w40, filtre schimbate la timp etc. masina nu da semne de lipsa de putere , nu scoate fum (decat un strop la schimbatul vitezelor la turatii mari cum fac dieselurile de obicei), pe tester iese totul ok. ca stil de condus , eu ii dau in gura dar cu respect, adica doar cand e apa la jumate, doar de la 2500 rpm in sus pana pe la 4000 si un pic, o las sa se raceasca inainte sa o opresc. deci am grijha de ea in limitele bunului simt.

recent mi-am schimbat bucsele , ocazie cu care mecanicu mi-a spalat motorul pt ca a zis ca a vazut ceva scurgeri de ulei, si l-a spalat ca sa vada daca mai apar.

Bun ... am mers azi dupa ce am facut vreo 600 km sa se uite la ea si era o pata (mica) de ulei sub furtunul ala gros care intra in motor. a desfacut furtunul ala si erau ceva urme de ulei (sau ma rog ceva negru , aducea mai mult a funingine). Buun din nou. acu el imi zice ca turbo e pe duca si ca trebuie schimbat . ce am eu de lamurit sunt urmatoarele aspecte:

1. masina nu are nimic. merge exact ca in prima zi in care am cumparat-o , mananca ulei in limite normale (cam 1 litru la 12000 km ), nu scoate fum , nu nimic. chiar poate fi turbo pe duca?

2. am inteles de la cineva , ca toate dieselurile turbo cu intercooler , baga un pic de ulei in timp in intercooler unde se acumuleaza si ca dupa un timp incepe sa-l arunce afara. persoana respectiva (in care am incredere ca e mecanic priceput), mi-a zis de mult ca trebuie curatat cam o data pe an intercoolerul pentru a evita alte probleme.

3. avand in vedere ca nu am schimbat filtru epurator de vreo 20 000 km poate influenta prezenta uleiului in locul respectiv.

4. In cazul cel mai rau ce recomandati turbo nou sau reconditionare si posibile locatii de reconditionat (sa nu uitam ca e criza).

5. mie personal mi se pare o prostie sa ma pun sa schimb turbo -ul atata timp cat masina merge bine . oricum si in mecanicul la care am fost nu am incredere (e un idiot), se poate strica ceva daca merg in continuare si ma lasa la un moment dat? mentionez ca sunt din Oradea si pe aici nu prea avem mecanici priceputi la BMW.

6. ma gandcesc sa curat intercoolerul + oricum se apropie schimbul uleiului, si sa schimb toate filtrele ar putea imbunatati situatia.

apropo am schimbat recent si bujiile ca nu mai mergea niciuna din ele.

multumesc tuturor celor care si-au dat osteneala sa citeasca romanul asta si sa raspunda.

Link to comment
Share on other sites

1 - poate sa fie pe duca si nou. dar despre cum spui :) nu

2 - posibil si eu am putin ulei pe acolo, dar nu imi fac griji

3- da

4 - turbo nou si ala vechi reconditionat de rezerva

5 - doar turbina

6 - ...

parerea mea e ca daca masina merge ok nu are rost sa schimbi turbo doar ca a zis nu stiu ce mecanic, iar daca nu ai ce face poti sa te apuci sa cureti ce vrei tu, dar incepe cu filtrul epurator

Link to comment
Share on other sites

5. mie personal mi se pare o prostie sa ma pun sa schimb turbo -ul atata timp cat masina merge bine . oricum si in mecanicul la care am fost nu am incredere (e un idiot), se poate strica ceva daca merg in continuare si ma lasa la un moment dat? mentionez ca sunt din Oradea si pe aici nu prea avem mecanici priceputi la BMW.

6. ma gandcesc sa curat intercoolerul + oricum se apropie schimbul uleiului, si sa schimb toate filtrele ar putea imbunatati situatia.

apropo am schimbat recent si bujiile ca nu mai mergea niciuna din ele.

 

schimba si mecanicul. te costa mai putin decat turbina.

Link to comment
Share on other sites

parerea mea este ca nu merita sa schimbi turbo acum , cand te lasa o schimbi .

se poate reconditiona, pe timp de criza. La VAG stiu ca piesele de la turbo sunt facute la Turbomecanica ceea ce dupa mine ar merge reconditionate .

Un prieten cu un toledo si-a reconditionat turbina si nu a avut nici o problema si a iesit muuuult mai ieftin decat una noua . Dar la tine nu cred ca e momentul .

Link to comment
Share on other sites

masina e un e46 320d din martie 2003, km la bord in prezent 226k. eu o am de vreo un an jumate, timp in care nu am avut probleme cu ea , doar consumabile schimbate+ racord flexibil. ulei castrol 5w40, filtre schimbate la timp etc. masina nu da semne de lipsa de putere , nu scoate fum (decat un strop la schimbatul vitezelor la turatii mari cum fac dieselurile de obicei), pe tester iese totul ok. ca stil de condus , eu ii dau in gura dar cu respect, adica doar cand e apa la jumate, doar de la 2500 rpm in sus pana pe la 4000 si un pic, o las sa se raceasca inainte sa o opresc. deci am grijha de ea in limitele bunului simt.

recent mi-am schimbat bucsele , ocazie cu care mecanicu mi-a spalat motorul pt ca a zis ca a vazut ceva scurgeri de ulei, si l-a spalat ca sa vada daca mai apar.

Bun ... am mers azi dupa ce am facut vreo 600 km sa se uite la ea si era o pata (mica) de ulei sub furtunul ala gros care intra in motor. a desfacut furtunul ala si erau ceva urme de ulei (sau ma rog ceva negru , aducea mai mult a funingine). Buun din nou. acu el imi zice ca turbo e pe duca si ca trebuie schimbat . ce am eu de lamurit sunt urmatoarele aspecte:

1. masina nu are nimic. merge exact ca in prima zi in care am cumparat-o , mananca ulei in limite normale (cam 1 litru la 12000 km ), nu scoate fum , nu nimic. chiar poate fi turbo pe duca?

2. am inteles de la cineva , ca toate dieselurile turbo cu intercooler , baga un pic de ulei in timp in intercooler unde se acumuleaza si ca dupa un timp incepe sa-l arunce afara. persoana respectiva (in care am incredere ca e mecanic priceput), mi-a zis de mult ca trebuie curatat cam o data pe an intercoolerul pentru a evita alte probleme.

3. avand in vedere ca nu am schimbat filtru epurator de vreo 20 000 km poate influenta prezenta uleiului in locul respectiv.

4. In cazul cel mai rau ce recomandati turbo nou sau reconditionare si posibile locatii de reconditionat (sa nu uitam ca e criza).

5. mie personal mi se pare o prostie sa ma pun sa schimb turbo -ul atata timp cat masina merge bine . oricum si in mecanicul la care am fost nu am incredere (e un idiot), se poate strica ceva daca merg in continuare si ma lasa la un moment dat? mentionez ca sunt din Oradea si pe aici nu prea avem mecanici priceputi la BMW.

6. ma gandcesc sa curat intercoolerul + oricum se apropie schimbul uleiului, si sa schimb toate filtrele ar putea imbunatati situatia.

apropo am schimbat recent si bujiile ca nu mai mergea niciuna din ele.

multumesc tuturor celor care si-au dat osteneala sa citeasca romanul asta si sa raspunda.

 

Salut Uite acum am citit si eu msj tau.

Este corect ce ti-a spus tipul ala,mecanicul tau, dar atata timp cat consumul de ulei nu a devenit fff mare nu ai de ce sa iti faci probleme.

La kilometrii tai axul sigur are o uzura, cum el se unge prin presiune o parte din ulei scapa pe tubulatura intra in intercooler si admisie. O solutie este inlocuirea filtrului epurator mai des, dar va veni un moment in care axul va capata o uzura ff mare si nu o sa te mai intelegi cu consumul de ulei iar dak continuui axul se va rupe.

Nu pot sa iti dau acum nici postul ,nici unde lucrez, iti pot spune ca da, asa cum ai banuit intr-un service auto ,nici marca nu pot, sunt ing.auto dar revenind la recomandarea cu reparatia ei parerea mea sincera, ca a unuia care mananca zilnic "probleme" din astea ca a ta solutia cu reparatia ei este praf in ochii lumii.Dai baniii degeaba, mai bine strange-i pune-i departe, mergi cu ea pana cand iti apar unul din simptomele descrise de mine si "repar-o" prin inlocuire prin alta noua!

Succes,

Link to comment
Share on other sites

sa nu uiti sa schimbi si filtrul epurator. conteaza mult.

]

 

Pentru a sta linistit:

- curata intercoolerul.

- verifica etanseitatea furtunele de la turbo

Ulei pe langa turbo...no problem...curata acolo si observa locul

 

La mine era la fel ...si am curatat bine(nu am curatat turbo) si nu am mai vazut.

eu domnule din cauza unui "tremurat" enervant am desfacut toto motorul(degeaba)!!!!!!

 

 

filtru epurator...se curata...cu spray de degresat(sa nu fie din pasla)

 

 

sa ai bafta!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.