Jump to content

Tacanit la motor


Recommended Posts

Un ulei mai vascos, are capabilitatea de a atenua anumite zgomote cauzate de uzura normala sau premtura, si asta nu are numic comun cu capabilitatea de a asigura UNGEREA datorata vascoztatii cinematice sau compozitiei chimice. Ce trebuie sa intelegem de aici, adica ce invatam din disputa asta: ca 15w asigura ungere ca si 5w sau 10w au 0w?...putem afirma acest lucru numai ca haideti sa vedem diferentele: durata de viata in conditii variate de exploatare, gradul de aderenta intermoleculara in cazul diviziunii micro la diferite temperaturi, constanta peliculei formate la diferite temperaturi..Aceste lucruri se vad in conditii de laborator si nu cu ochiul liber...De exemplu: 15w este "apa" la un motor fierbinte ca si celelalte (0w, 5w, 10w..) numai ca proprietatile acestora din urma sunt net superioare in aceste conditii...de ce? asta nu pot spune eu ci trebuie sa studiem niste rapoarte de testare si sa le intrpretam...unul este mineral si celalale au baza sintetica... Afirmatia ca va curge pe la simeringuri daca-i mai subtire e neintemeiata, deoarece in acest caz, scopul fundamental al acestui tip de etansare - simeringul - este contrazis...Este adevarat ca datorita unei uzuri ce apare in zona de frecare pot exista scapari dar astea sunt cazuri care nu tin de cat e uleiul de subtire. Uzura in axul cu came, tacheti..etc, are diferite cauze ce nu fac obiectul topicului. La data cand s-a produs acest tip[ de motor, 15w era un ulei des folosit, ulterior s-au creat o intreaga gama si constructorii in baza testlor au inceput sa-l recomande pentru tipul lor de produse.

Ceea ce vad eu ca a generat aceasta discutie este faptul ca ramanem conservatori in ceea ce citim numai ca nu vedem cand a fost editata acea brosura / carte pe care noi o consideram ca referinta.

Oricum, pyu foloseste un ulei foarte bun iar daca are uzura, asta poate a aparut in timp si nu datorita faptului ca nu are grija de masina lui...

Este normal oare sa dam motorului ce i s-a recomandat la vremea constructiei si sa nu tinem seama de evolutie? Daca am facut scoala de soferi cu dacia sau oltcit, asta inseamna ca nu vom conduce altceva decat aceste marci....?

Si in final, daca motorul a fost "invatat" cu un anumit ulei, asta este exclusiv la latitudinea user-ului ce va folosi in continuare...

deci concluzia finalĂŁ ar fi sa nu mai conducem <_< dacia sau olcit ci sa ne cumparam toti 10w60 RS pentru ca este cel mai bun ulei recomandat pentru BMW la ora actualĂŁ?.scuze de acest offtopic dar nu cred ca mai are sens sa mai contrazic diverse replici...asa ca imi menĂžin ideea de a recomanda sa se foloseasca uleiul pe care fiecare din noi crede de cuviinta sa il foloseasca pentru masina lui.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

<_< cu asta chiar ai dreptate...important e cat de vascoasa e berea...15, 0, 5, 10.... :unsure:

Da cine o da...wii, pyu....eu votez pentru pyu

Verifica pm-ul, ai o bere de la mine... :bashwall:

Glumeam :blink: as da o bere, dar probabil ca din cauza distantei nu prea se poate in acest moment.

 

 

Pai tu parca ziceai ca folosesti 15w-40, sau 10w-40?
bine in cazul semeringurilor ii cauciuc se uzeaza infinne curge pe langa el dar daca bat tachetii pe langa uzura axului cu came ce mai este vinovat?

Si daca pui 15w-40, se atenueaza uzura axului cu came? Devine ca nou?

iarna 10 si vara 15w si nu devin axele cu came ca noi dar nici rau nu le face un ulei cu vascozitatea asta ,vb de parca numai 0 si 5w sunt uleiuri bune eu la asta mam referit,oricum fiecare baga ce vrea :)

 

Ieri mi-am luat un Castrol Magnatec 10w-40, vreau sa vad cum se comporta motorul cu acest ulei.

 

Stiti cumva cu ce se desface surubul de la baie? Nu prea am avut cum sa ma bag sub masina, si nu as descoperi canalul degeaba, sa vad ca nu am cu ce desface.

 

Un ulei mai vascos, are capabilitatea de a atenua anumite zgomote cauzate de uzura normala sau premtura, si asta nu are numic comun cu capabilitatea de a asigura UNGEREA datorata vascoztatii cinematice sau compozitiei chimice. Ce trebuie sa intelegem de aici, adica ce invatam din disputa asta: ca 15w asigura ungere ca si 5w sau 10w au 0w?...putem afirma acest lucru numai ca haideti sa vedem diferentele: durata de viata in conditii variate de exploatare, gradul de aderenta intermoleculara in cazul diviziunii micro la diferite temperaturi, constanta peliculei formate la diferite temperaturi..Aceste lucruri se vad in conditii de laborator si nu cu ochiul liber...De exemplu: 15w este "apa" la un motor fierbinte ca si celelalte (0w, 5w, 10w..) numai ca proprietatile acestora din urma sunt net superioare in aceste conditii...de ce? asta nu pot spune eu ci trebuie sa studiem niste rapoarte de testare si sa le intrpretam...unul este mineral si celalale au baza sintetica... Afirmatia ca va curge pe la simeringuri daca-i mai subtire e neintemeiata, deoarece in acest caz, scopul fundamental al acestui tip de etansare - simeringul - este contrazis...Este adevarat ca datorita unei uzuri ce apare in zona de frecare pot exista scapari dar astea sunt cazuri care nu tin de cat e uleiul de subtire. Uzura in axul cu came, tacheti..etc, are diferite cauze ce nu fac obiectul topicului. La data cand s-a produs acest tip[ de motor, 15w era un ulei des folosit, ulterior s-au creat o intreaga gama si constructorii in baza testlor au inceput sa-l recomande pentru tipul lor de produse.

Ceea ce vad eu ca a generat aceasta discutie este faptul ca ramanem conservatori in ceea ce citim numai ca nu vedem cand a fost editata acea brosura / carte pe care noi o consideram ca referinta.

Oricum, pyu foloseste un ulei foarte bun iar daca are uzura, asta poate a aparut in timp si nu datorita faptului ca nu are grija de masina lui...

Este normal oare sa dam motorului ce i s-a recomandat la vremea constructiei si sa nu tinem seama de evolutie? Daca am facut scoala de soferi cu dacia sau oltcit, asta inseamna ca nu vom conduce altceva decat aceste marci....?

Si in final, daca motorul a fost "invatat" cu un anumit ulei, asta este exclusiv la latitudinea user-ului ce va folosi in continuare...

Interesant ce ai scris mai sus :blink:

Am 10.500 km cu acest ulei, si am completat 2 litri pana acum. Probabil 300-400 ml au curs pe la semering, iar restul s-a consumat. Nu am mers chiar "lin" cu masina, a vazut rosu de n ori, de obicei cam odata la 2 zile (treptele 1, 2 si 3).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Da Dane,asa este,sa revenim la topic,apropo de tacanit la distributie acolo,un amic ia un 320i coupe recent,nu al mai porneste cateva zile,trec acum 2 zile pe la el, al porneste ,ridicam capota si el al ambaleaza un pic si cand colo....acelasi simtom,cand o tura peste 2 mii ture se auzea un zgomot in carcasa de la lant,dar facea mai rau ca a mea si zgomotul asta dispare dupa ce se mai incalzeste masina,cand este cald afara adica de la 10 grade in sus nu mai face nici cand e pornita masina dupa o zi si o turezi,e un mister si aici Dane.........nu inteleg si nemtii astia nu au grija de masini deloc,ca doar acolo e mama lor Germania,au oameni specializati,piese se gasesc acolo,stiu ce sa le faca,dar treaba asta cu distributia e nasol,ca nu poti sa fi indiferent,ca hai ati bubuie vasul de expansiune,se rupe flansa cardanica,sau eu stiu ce altceva pe acolo se face relativ usor dar....daca sare lantul de acolo.......,zic si eu.....

 

salut..am si eu un e 36 de ceva timp si aveam aceleasi zgomote la distributie..am bagat un 10w60 si zgomotele au disparut..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.