Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

E34 525 tds achizitionat de curand


DOMI

Recommended Posts

Salut. Am luat de curand un BMW e34 525 TDS din 1994, cam 173k km la bord. MAsina e o.k dar am mici probleme clasice la e34, din ce am citit si cateva in plus. In primul rand partea cu bagatul aerului rece in spate (s-a rezolvat incanzind complet gura de ventilatie :) ) .

Prima problema ar fi o vibratie usoara care pare a fi in cardan in treapta a doua sau a treia daca accelerez mai violent (are chip-tuning dusa in 170 de cai) .

A 2-a problema a fost vibratie la relanti, motor cald si o usoara variatie de turatie .. nu tot timpul ci cand vrea ea. Am pus niste solutie de injectoare , apoi un plin facut cu cel mai scump diesel care l-am gasit (un Aral ultimate cu nu stiu ce dreacu aditivi ) si pare ca s-a potolit vibratia si variata la relanti a disparut. Masina nu a fost miscata de pe loc vreo 6 luni .

A 3-a problema e mai mult o intrebare deoarece nu am manual si nu am reusit sa gasesc pe net . In computerul de bord imi pare Inspektion Ol service si mai am niste dungulite dedesupt. Acum este la galben si mai are una rosie. La bmw se schimba uleiul si se face revizia la interval regulat sau cand ajung la dunga rosie ?

Normal o sa ma duc la un service dar masina am luat- o pe nepregatite si in graba .. am mai avut o mazda care am facut-o praf in tara in vacanta asta de sarbatori (sa ma c...c in drumurile noastre pline de polei si gropi ..si care o mai veni cu masina in romania...). Sunt un fan BMW si acum daca tot am nevoie am zis sa imi iau un BMW chiar daca am riscat putin.. daca se tine bine macar cateva luni poate voi investi serios in ea .. imi place foarte mult modelul. Stau in germania si am cumparat-o pe asta cu ce bani am avut in casa si am cam ramas in fundul gol luna asta. Acum astept felictare de la aia cu taxele dracu stie cat o mai fi si aia.

Imi puteti spune cam la ce sa ma astept la service si un cost aproximativ macar la piese ?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Sa stapanesti masina sanatos. Hai ca incerc eu sa-ti dau ceva raspunsuri la intrebarile tale.

Toate E34 baga aer rece in spate pe mijloc. Doar pe sub scaunele din fata baga aer cald. E "optiune standard", nu ai ce face.

Vibratia in cardan, daca se simte pe la cotiera, pe mijloc poate fi de la bucsa cardanica care vine la jumatatea masinii. Sau cardan descentrat, mai putin probabil. Poate din flansele de la cardan, etc. Se verifica.

Variantia la relanti e de obicei din pompa de motorina. De regula probleme la modulul electronic al pompei. Vezi ca e un topic destul de cuprinzator pe forum.

Cu inspectia, cred ca te apropii de perioada cand trebuie schimbat uleiul, insa mai poti merge cu el. Eu la a mea am cam 8000km, a intrat pe portocaliu si ma pregatesc cam in 2000km sa fac schimbul la ulei. Cam pe acolo e si a ta.

Daca esti in Germania, costurile de service sunt irelevante pt tine. In Romania multe se pot face in fata blocului si la alti bani. Oricum e o masina ieftina de intretinut, mai ales ca in Germania gasesti piese bune mult mai ieftin. Pune-i cauciucuri bune sa nu o faci si pe asta praf si totul o sa fie bine, o sa te bucuri de ea. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri. Foarte adevarata treaba cu piesele, cel putin la Mazda care am avut-o piesele erau cam de 2-3 ori mai ieftine ca in Ro, dar tot mi-e frica de manopera.. probabil ca tot pe acolo ajung .. se compenseaza pretul pieselor cu manopera mai scumpa ... dar macar nu ma duc de 3 ori cu aceasi problema si tot de 3 ori sa dau bani. Cauciucuri am niste continental noi de iarna par super O.k .

Si un pic off topic .. masina am inmatriculat-o pe 15 ianuarie si pe 21 am primit o felicitare de la taxe de 431 de euro :) mai putin de cat ma asteptam .. am impresia ca e impozitul cam cat in Ro.

Va doresc la toti Km cat mai multi fara probleme.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Eu platesc impozit aproximativ 410 lei pe an sau aprox 100 euro.Nu ii mai baga tot felu de aditivi ca e din modulul electronic de la pompa.E boala lor.Uta-te si la injectorul cu fir si vezi dasca curge ,ca s-ar putea sa te trezesti ca nu mai porneste si nu stii de ce.Pune-i o valva unisens intre filtru de motrorina si pompa de injectie ca sa eviti problema.Au ele problemele lor specifice dar per ansamblu sun foarte robuste daca le dai ce le trebuie.Sa ai noroc de ea!!!

 

P.S.:Cum fuge la 170 de cp?Sunt chiar curios.

Link to comment
Share on other sites

Eu platesc impozit aproximativ 410 lei pe an sau aprox 100 euro.Nu ii mai baga tot felu de aditivi ca e din modulul electronic de la pompa.E boala lor.Uta-te si la injectorul cu fir si vezi dasca curge ,ca s-ar putea sa te trezesti ca nu mai porneste si nu stii de ce.Pune-i o valva unisens intre filtru de motrorina si pompa de injectie ca sa eviti problema.Au ele problemele lor specifice dar per ansamblu sun foarte robuste daca le dai ce le trebuie.Sa ai noroc de ea!!!

 

P.S.:Cum fuge la 170 de cp?Sunt chiar curios.

Scurgeri nu am de nici un fel .. din cate am vazut, motorul e foarte curat. Chipul care il am e montat pe o mufa facut-a special si poate fi scos daca nu vrei. Pai cu chipul pur simplu ai putere disponibila la orice turatie aproape ... raspunde si intr-a 4 la 60 dar nu merg de obicei asa.. incerc sa o tin la peste 2000 de ture. Are 2 praguri unul pe la 2500 si unul la 3000 unde tinaind acceleratia constanta usor apasata intr-a 4 si a 5 pur si simplu masina fuge de sub tine. Cuplul e mai ridicat acum din start. Intr-a 2- 3 nu se simte chestia asta ..trage la fel de mult pe toata plaja de turatii ca o benzina cu acceleratia liniara.

Consum am mediu cam 7.5 % facut cam 50 % in trafic greu ( fac naveta zi de zi 50 de km dus intors si la intrate pe autobahn si pe el, inclusiv la iesire se merge bara la bara, cu stop and go la intrare iesire ) si plus plimbareala de weeked .. am tot facut drumuri spre koln si metz unde merg de obicei intre 140 -160 .

Nu stiu ce fel de chip e , powerbox, unichip sau altceva (asa am luat-o tipul mi-a dat si chipul) dar merge bine si daca nu o forjez nu cred ca voi avea probleme. Nu scoate nici un fel de fum putin cand e rece ca orice benzina de anii aia, dupa ce motorul e cald, absolut nimic.

Link to comment
Share on other sites

Vezi topicurile despre power box, nimeni nu recomanda folosirea acestuia, iti oboseste imediat turbina.

In rest bafta multa, si felicitari pt achizitie.

 

 

Am studiat problema. Nu cred este powerbox clasic, cred ca e unichip, a fost adaptata o mufa si niste fire speciale pentru a exista posibilitatea sa fie scos. Oricum obtine aceleasi rezultate cu o remare clasica, deci chiar daca e powerbox nu cred ca va fi o problema, ce conteaza daca powerbox sau altceva daca se obtine in final aceasi remapare.... adica aceeasi parametri pentru turbina, pompa si ce mai este afectat.

Nu cred ca e diferenta mare intre o remapare clasica si o alte modalitati, cand iti citeste softul care il ai e doar pentru a determina exact versiunea chipului existent si compatibilitatea remaparii , nu iti citeste toti paramatrii si vezi doamne iti customizeaza in functie de ce e specific pe masina ta (uzura din momentul respectiv, eventualele erori si mai stiu eu ce)

Link to comment
Share on other sites

Ce ai tu e un dispozitiv de altereaza semnalele trimise de senzori catre ECU. Cumva acest dispozitiv, piggyback, power box, spune-i cum vrei merge in tandem cu ECU. Smecheria fata de un soft tuning e ca e mult mai maleabil, poti modifica multi parametrii, poti merge cu mai multe mape pt injectie. La soft tuning ti se pune o mapa optimizata si cu aia mergi. Multi spun ca power box-ul poate bushi motorul. Poate e o legenda preluata, habar n-am, nu pot argumenta nici ca face bine nici ca strica ceva. Ce e clar e ca e ff configurabil, in functie de modul de utilizare poti alege varianta dorita. Probabil daca cei care-l monteaza stiu meserie, e mai bun ca un soft tuning. Masinile de curse si motocicletele de curse cu asa ceva merg, Power Box si 2-3 mape configurate, in functie de circuit.

La soft tuning se modifica direct chip-ul din ECU, iti pui mapa pe care ti-o doresti (putere, consum) si cu aia ramai. E adevarat ca si aici se poate merge cu mape paralele, adica cu 2 ECU, fiecare cu mapa lui.

Acum ce ai pe masina e bun facut. O sa vezi mai incolo daca e legenda sau nu. Eu sper sa fie bine. Daca masina trage bine, consumul e in limite si nu pica, e de bine, nu?

Link to comment
Share on other sites

Ce ai tu e un dispozitiv de altereaza semnalele trimise de senzori catre ECU. Cumva acest dispozitiv, piggyback, power box, spune-i cum vrei merge in tandem cu ECU. Smecheria fata de un soft tuning e ca e mult mai maleabil, poti modifica multi parametrii, poti merge cu mai multe mape pt injectie. La soft tuning ti se pune o mapa optimizata si cu aia mergi. Multi spun ca power box-ul poate bushi motorul. Poate e o legenda preluata, habar n-am, nu pot argumenta nici ca face bine nici ca strica ceva. Ce e clar e ca e ff configurabil, in functie de modul de utilizare poti alege varianta dorita. Probabil daca cei care-l monteaza stiu meserie, e mai bun ca un soft tuning. Masinile de curse si motocicletele de curse cu asa ceva merg, Power Box si 2-3 mape configurate, in functie de circuit.

La soft tuning se modifica direct chip-ul din ECU, iti pui mapa pe care ti-o doresti (putere, consum) si cu aia ramai. E adevarat ca si aici se poate merge cu mape paralele, adica cu 2 ECU, fiecare cu mapa lui.

Acum ce ai pe masina e bun facut. O sa vezi mai incolo daca e legenda sau nu. Eu sper sa fie bine. Daca masina trage bine, consumul e in limite si nu pica, e de bine, nu?

Da cam asa ceva am citit si eu, din ce m-am documentat, plus discutiile avute cu fostul proprietar . Exista mai multe variante de mapare si control si merge in paralel cu ECu original, iar "The dry-running operation (engine conservation program) nu e suprascris la mine cel putin, asa ca zic ca e o.k. Masina trage bine, nu scoate fum si consumul e in limite. Dar bineinteles ca exista riscuri, daca mergi ca animalul si nu iei in considerare precautiile valabile pentru orice motor cu turbina banuiesc ca il faci praf si cu chip tunning si fara. Oricum cred ca suntem oarecum off topic .. <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.