Jump to content

Putere vs greutate


cristimm

Recommended Posts

Cu totii stim ca masa este inamicul sportivitatii asa ca va invit sa spuneti ce putere si ce masa au masinile voastre pentru a putea calcula puterea specifica.

 

Am sa incep eu: E36 318is coupe

puterea e la rubrica 17 in talon in kW, pentru a afla cp se inmulteste cu 1.341

Deci 103kw*1.341=138.13cp

 

 

138.13cp si 1310kg (rubrica 11 in talon).

x cp............1000kg

 

x= 138.13*1000/1310 = 105.4cp/tona

 

Va rog sa puneti date reale din talon nu inchipuite de genul am filtru sport mai adaug x cai, etc.

Link to comment
Share on other sites

la ce ajuta asta?

 

la o simpla cautare pe google ai sa gasesti date tehnice la diferite modele pe care poti sa le supui unui astefel de calcul

 

tine cont si de cuplu' :)

 

Puterea o gasesti usor dar masa mai greu mai ales ca difera dupa tip (berlina, coupe, cabrio), motorizare, cutie manuala/automata, diverse optionale, etc.

 

In calculul puterii specifice cuplul nu are ce cauta.

 

145cp/tona

 

:)

 

Pune te rog si masa, nu ca as vrea sa-ti verific calculul sunt doar curios. :)

Link to comment
Share on other sites

Cu cât este mai bun raportul cu atât este maºina mai rapidã.

ĂnsĂŁ nu este o regulĂŁ, mai conteazĂŁ Âşi cutia, diferenĂžialul, etc.

 

245 cp | 1574 kg

 

x= 245 x 1000/1574

x= 155.6

 

155 cp/tonĂŁ

 

* e o chestie foarte relativã având În vedere cã aceasta nu este puterea de la roatã ci puterea de la volantã.

Link to comment
Share on other sites

Cu cât este mai bun raportul cu atât este maºina mai rapidã.

ĂnsĂŁ nu este o regulĂŁ, mai conteazĂŁ Âşi cutia, diferenĂžialul, etc.

 

245 cp | 1574 kg

 

x= 245 x 1000/1574

x= 155.6

 

155 cp/tonĂŁ

 

* e o chestie foarte relativã având În vedere cã aceasta nu este puterea de la roatã ci puterea de la volantã.

 

sunt mai multe chestii care influenteaza asta ! exact cum e mentionat si de ciupanezu ...

 

ideea care e pana la urma sa vedem printr-un simplu calcul cati cai sunt la tona? la ce ajuta? de ce la tona si nu la 100kg , etc !

Link to comment
Share on other sites

Cu cât este mai bun raportul cu atât este maºina mai rapidã.

ĂnsĂŁ nu este o regulĂŁ, mai conteazĂŁ Âşi cutia, diferenĂžialul, etc.

 

245 cp | 1574 kg

 

x= 245 x 1000/1574

x= 155.6

 

155 cp/tonĂŁ

 

* e o chestie foarte relativã având În vedere cã aceasta nu este puterea de la roatã ci puterea de la volantã.

 

sunt mai multe chestii care influenteaza asta ! exact cum e mentionat si de ciupanezu ...

 

ideea care e pana la urma sa vedem printr-un simplu calcul cati cai sunt la tona? la ce ajuta? de ce la tona si nu la 100kg , etc !

 

 

Exact de asta imi era frica, stiu din experienta ca pe orice forum exista unul sau mai multi "gigi-contra". Tu ma intrebi la ce ma ajuta, da-mi voie sa te intreb CU CE TE INCURCA? Daca nu te intereseaza subiectul si nu-i vezi utilitatea te rog sa vizitezi celelalte post-uri ca slava domnului sunt destule si poate vei gasi ceva pe gustul tau:

 

Our members have made a total of 570.523 posts

We have 15.162 registered members

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

daca iti e greu sa explici la ce foloseste ok ... success in continuare , orice om cat traieste invata ... sau invata si pe altii , eram doar curios la ce foloseste acest calcul , nimic mai mult , ok am inteles , iti urez o seara si un thread placut !

 

soory for offtopic

Link to comment
Share on other sites

Nici o apreciere nu poate fi completa, nu poti lua totul in calcul, nu are sens sa contestam asta.

Insa atat de imperfect cum este, raportul putere/greutate da o indicatie destul de precisa asupra performantelor vehicolului.

 

Tocmai acest raport extrem de favorabil este secretul performantelor motocicletelor. Ca patineaza sau nu roata, ca are sau nu cuplu ( apropo, motoarele de motocicleta au un cuplu incredibil de mic ) are mai putina relevanta :).

Link to comment
Share on other sites

1600 kg 163 cp, 100 cp/tona..

 

 

cristimm: degeaba ai mii de cai putere, daca ai cuplu enorm, si la pornire, ti se invart rotile in gol :)... sunt foarte multe de luat in calcul...

asta incercam sa-i explic si eu dar fara rezultat ,o sa urmaresc sa vedem unde se va ajunge :)

Link to comment
Share on other sites

Aceasta cifra da o informatie destul de relevanta despre performantele dinamice ale unei masini (la viteze mici si medii pentru ca apoi forta aerodinamica devine predominanta). Sigur ca sunt multe de luat in calcul si nici nu am pretins ca acest indicator este suficient pentru a evalua precis performantele unei masini dar oricum este o informatie utila.

 

Unitatea standard ar fi W/kg dar e mai usor de calculat si de retinut in cp/tona. Se poate transforma dar nu are nici o relevanta ideea este sa comparam in aceeasi unitate de masura indiferent care e ea.

Link to comment
Share on other sites

Nici o apreciere nu poate fi completa, nu are sens sa contestam asta.

Insa atat de imperfect cum este, raportul putere/greutate da o indicatie destul de precisa asupra performantelor vehicolului.

 

Tocmai acest raport extrem de favorabil este secretul performantelor motocicletelor. Ca patineaza sau nu roata, ca are sau nu cuplu ( apropo, motoarele de motocicleta au un cuplu incredibil de mic ) are mai putina relevanta :).

 

la motociclete e altceva , depinde de motocicleta , sunt motociclete care rup aderenta din cauza cuplului mare , altele nu , de aceea incercam sa inteleg ce se vrea defapt din acest topic , poate puteam eu sau tu sau altii sa ducem discutia undeva mai aprope de adevar si sa obtinem un rezultat nu doar de a afla cp/tona !

 

de ex , sunt masinile americane care au capacitate mare cilindrica dar cp putini in raport cu cele germana la aceasi capacitate ...

 

 

dar @cristimm tine cont de faptul ca performanta aerodinamica devine predominanta la viteze mai mari nu la mici si medii , unde la viteza mai mare ca sa accelerezi mai brutal iti trebuie cuplu ...

 

ps: nu trebuie sa fi arogant sa-mi arati cate posturi sunt pe bmwclub.ro sau sa afirmi ca sunt gica contra

Edited by xfil3s
Link to comment
Share on other sites

Insa atat de imperfect cum este, raportul putere/greutate da o indicatie destul de precisa asupra performantelor vehicolului.

 

Tocmai acest raport extrem de favorabil este secretul performantelor motocicletelor. Ca patineaza sau nu roata, ca are sau nu cuplu ( apropo, motoarele de motocicleta au un cuplu incredibil de mic ) are mai putina relevanta :) .

 

Am scris in acelasi timp. :)

Link to comment
Share on other sites

cel mai simplu e sa verifici pe cartfolio...

 

ai acolo mai multi parametrii ca de exemplu puterea specifica (putere pe cilindree adica la litru), cuplul specific (cuplu pe litru) precum si ceea ce cauti tu, adica powertoweight (caii putere la tona)...

 

deci foloseste cu incredere: http://www.carfolio.com/

 

poti cauta masinile chiar si dupa puterea specifica acolo :)

 

have fun :)

Link to comment
Share on other sites

cel mai simplu e sa verifici pe cartfolio...

 

ai acolo mai multi parametrii ca de exemplu puterea specifica (putere pe cilindree adica la litru), cuplul specific (cuplu pe litru) precum si ceea ce cauti tu, adica powertoweight (caii putere la tona)...

 

deci foloseste cu incredere: http://www.carfolio.com/

 

poti cauta masinile chiar si dupa puterea specifica acolo :)

 

have fun :)

 

stiam de site-ul asta , e super , i-am facut bookmark acum :) thx , ai dreptate cauti modelul auto apoi la aerodinamics iti arata exact , numai ca sincer nu am inteles cum adic cuplu/litru ...

Link to comment
Share on other sites

success in continuare , orice om cat traieste invata ... sau invata si pe altii , eram doar curios la ce foloseste acest calcul , nimic mai mult , ok am inteles , iti urez o seara si un thread placut !

soory for offtopic

 

Scuze, am avut o reactie exagerata. Esti binevenit in continuare la discutie.

Acum daca nu te poti tine de promisiune esti macar dator sa spui cat cantareste monstrul tau :) .

 

cel mai simplu e sa verifici pe cartfolio...

 

ai acolo mai multi parametrii ca de exemplu puterea specifica (putere pe cilindree adica la litru), cuplul specific (cuplu pe litru) precum si ceea ce cauti tu, adica powertoweight (caii putere la tona)...

 

deci foloseste cu incredere: http://www.carfolio.com/

 

poti cauta masinile chiar si dupa puterea specifica acolo :)

 

have fun :)

 

Este foarte interesant saitul. Merci mult. :)

Link to comment
Share on other sites

stiam de site-ul asta , e super , i-am facut bookmark acum :) thx , ai dreptate cauti modelul auto apoi la aerodinamics iti arata exact , numai ca sincer nu am inteles cum adic cuplu/litru ...

 

Poi cred ca inseamna cati Nm sunt dezvoltati de "un litru de motor". Se calculeaza tot cu regula de 3 simpla.

 

Carfolio conţine şi date eronate.

 

Da. Si sunt destule modele care au date incomplete (nu sunt completate toate campurile).

 

Apropo (si scuze de offtopic), cine mai stie site-uri de genul asta, dar cat mai precise? Chiar nu exista un site atat de bun despre masini, precum este gsmarena.com, de ex, pentru mobile.

 

On topic: 118 cai, 1360 kile => 86.76 cai/tona. Si 95 de Nm/litru :) Si 132.35 Nm/tona. Si tot asa..

 

Poate mai important (asa pentru a vedea evolutia motoarelor) este puterea specifica: 62 cai putere / litru. De ex, motoarele mai vechi au un randament mult mai slab (ceva gen 58 cai/litru la 318i e30 (acelasi model cu al meu, dar mai vechi cu vreo 15 ani)). De asemenea imi vine in minte kia cee'd (motor mai nou decat al meu) cu o putere specifica de 77hp/tona (motor de vreo 1400 si 109 cai).

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nu v-ar ajuta mai mult daca masinile ar fi cantarite inainte ? In 2-3 ani majoritatea au mai pus pe masina cel putin cateva zeci de kilograme . Eu am trecut prina sta de curand cand mi-am dat jos audio de pe masina si se pare ca am scapat de vre-o 67 kg .

Si mai exact ar iesi daca ati face un dyno-test si o cantarire si atunci ati sti EXACT cati CP aveti in prezent , ce greutate are masina si poate chiar mai multe informatii , care in viitor v-ar ajuta sa stiti la ce sa mai umblati . Nu fac reclama , dar sunt mai multe firme printre care si Autotest si multe alte firme de tuning care au aparatura pt testare , iar un dyno-test mai mult de 1,5 -2 mil nu este . La Auto-test va diagnosticheaza masina complet ... va spune si de probleme la motor , putere , ambreiaj , amortizoare , directie ...

O masina care din 1999 avea in fabrica 105 CP , acum poate sa aiba chiar sub 90 CP , mai ales ca benzinarele ... dupa cate stiu imbatranesc mai repede decat tractorasele .

Referitor la o discutie de mai sus , in legatura cu puterea puterii motorului pe sosea ... eu cred ca un om care a fost in stare sa duca un BMW la peste 300 - 400 CP stie ce sa-i faca sa rezolve si problema asta , iar rapoartele de CP/ greutate citite pana acum ... nu sunt prea "ametitoare" <_< .

Link to comment
Share on other sites

Nu v-ar ajuta mai mult daca masinile ar fi cantarite inainte ? In 2-3 ani majoritatea au mai pus pe masina cel putin cateva zeci de kilograme . Eu am trecut prina sta de curand cand mi-am dat jos audio de pe masina si se pare ca am scapat de vre-o 67 kg .

Si mai exact ar iesi daca ati face un dyno-test si o cantarire si atunci ati sti EXACT cati CP aveti in prezent , ce greutate are masina si poate chiar mai multe informatii , care in viitor v-ar ajuta sa stiti la ce sa mai umblati . Nu fac reclama , dar sunt mai multe firme printre care si Autotest si multe alte firme de tuning care au aparatura pt testare , iar un dyno-test mai mult de 1,5 -2 mil nu este . La Auto-test va diagnosticheaza masina complet ... va spune si de probleme la motor , putere , ambreiaj , amortizoare , directie ...

O masina care din 1999 avea in fabrica 105 CP , acum poate sa aiba chiar sub 90 CP , mai ales ca benzinarele ... dupa cate stiu imbatranesc mai repede decat tractorasele .

Referitor la o discutie de mai sus , in legatura cu puterea puterii motorului pe sosea ... eu cred ca un om care a fost in stare sa duca un BMW la peste 300 - 400 CP stie ce sa-i faca sa rezolve si problema asta , iar rapoartele de CP/ greutate citite pana acum ... nu sunt prea "ametitoare" <_< .

 

 

67 kg sistemul audio? maamaaaaaaaaaa, asta este ca placutele alea de frana de pe solenza ta care au fost inlocuite dupa fix 72 000 km. hai ca nu te cred nici acum. incerci sa prostesti lumea si pe aici?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.