Jump to content

Curatare turbina e46 fara demontare


gojy

Recommended Posts

Salut la toti

 

Azi am primit o propunere interesanta din partea unei cunostinte care ere un service auto.Vechea mea problema la 320d-ul meu si anume ca nu prea trage la treptele mici se poate rezolva prin curatirea turbinei fara demontare ,si anume prin introducerea unei substante prin furtunul de dupa EGR si se lasa motorul pornit.Sincer e prima data cand aud asa ceva,dar chiar ma intereseaza.Eu am schimat pe rand ambreaj, electrosupape de vacuum,furtune de vacum ,debitmetru...etc si tot nu sunt multumit de cum pleaca de pe loc.Simt o intarziere de la apasarea acceleartiei pana cand porneste de parca ar agata ceva.A mai facut cineva operatia asta?Merita?

Link to comment
Share on other sites

[din cate mi a aratat tipul aparatul cu solutia se leaga la sfarsitul furtunului nr 3.Asta inseamna ca intra si in cilindrii?

 

Sigur ca ajunge si in cilindrii, altfel pe unde ar ajunge in evacuare ca sa-ti curete rotoru de la turbina.

Nu fa asa ceva, nu baga nici un fel de lichid in admise, risti sa spargi vreun piston sau vreo biela. Nu te lua dupa toti meseriasii.

Link to comment
Share on other sites

Sunt membru si pe bmwfaq.com. Citesc cam tot ce se poate despre BMW. Nu ma las convins dupa 3-4-5 pareri <_< Plus ca...mai am si experienta de 8-9 ani cu BMW'uri.

Despre ''curatare turbo fara demontare'' eu zic ca este aiurea.

Daca ai probleme...se repara / schimba. Daca nu ai probleme cu el...enjoy.

 

Daca se incearca PREVENIREA ... atunci este alta discutie. Daca curatati / schimbati filtrul epurator la 30.000 km o sa fie totul OK cu turbo. Si nu uitati ca prin oras nu se merge cu a 4'a la 50-55 km/h

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu prin furtumul ala sensul de circulatie al gazelor este dinspre evacuare spre admisie.Deci DA intra in cilindri.Daca ma insel sa ma corecteze cineva.

 

 

 

Exact.Dar daca "aparatul" se leaga inaine de egr si pe timpul curatarii nu exista legatura cu egr-ul. m- am exprimat eu gresit.solutia de curatare va merge inspre piesa cu nr 1 si dupa aceea in nr 2 de pe imagine.in realoem in ecesta este circuitul de exhaust.Schimba asta cu ceva datele problemei?

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar la turatii mici valva EGR este inchisa, daca "aparatul" respectiv ar dezvolta o presiune suficienta(mai mare decat cea a gazelor de evacuare) substanta pompata de el ar ajunge la turbo.Insa nu cred ca ar avea un efect asa de mare asupra mecanismelor turbinei la o turatie atat de mica, respectiv o presiune atat de mica.Insa teoretic eu zic ca este posibil.

Nu stiu ce sa zic, poti sa incerci si sa ne spui si noua care sunt rezultatele.Ce pret ti-a cerut pe operatiune?

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar la turatii mici valva EGR este inchisa, daca "aparatul" respectiv ar dezvolta o presiune suficienta(mai mare decat cea a gazelor de evacuare) substanta pompata de el ar ajunge la turbo.Insa nu cred ca ar avea un efect asa de mare asupra mecanismelor turbinei la o turatie atat de mica, respectiv o presiune atat de mica.Insa teoretic eu zic ca este posibil.

Nu stiu ce sa zic, poti sa incerci si sa ne spui si noua care sunt rezultatele.Ce pret ti-a cerut pe operatiune?

 

Eventual la 0 rpm. Cand este motorul oprit !

Supapa EGR se curata pentru prevenirea blocarii valvei. Funingine depusa si ulei oricum o sa existe la fel ca inainte.

Link to comment
Share on other sites

daca "aparatul" respectiv ar dezvolta o presiune suficienta(mai mare decat cea a gazelor de evacuare) substanta pompata de el ar ajunge la turbo.

 

aparatul ala inseamna ca face o presiune foarte mare ca sa invinga gazele de evac. La presiunea aia posibil sa se dezlipeasca si ceva calamina din racitor care ar ajunge intre paleti.

 

Pt. initiator: faci plinu cu motorina ok si forja sau dai jos turbo si-l cureti

Link to comment
Share on other sites

Eventual la 0 rpm. Cand este motorul oprit !

Supapa EGR se curata pentru prevenirea blocarii valvei. Funingine depusa si ulei oricum o sa existe la fel ca inainte.

Adica valva aia sta deschisa si la relanti?N-as crede.Atunci cand se inchide?La turatii mari cand este mai necesar ca gazele sa fie recirculate pentru a reduce emisiile?

Link to comment
Share on other sites

unele dupa 2700 rpm se inchid. altele la 3000 rpm.

depinde deschiderea ei de mai multi factori. oricum ECU da semnalul.

 

la relanti nu cred ca este deschisa. dar dupa 1000 se deschide. asta am mai scris...in functie de calculele de amestec facute de ECU. la 800 rpm motorul poate sa functioneze cu amestec mai sarac de CO2. cand e nevoie de putere...adica turezi motorul...valva aia se inchide ca sa intre aerul din exterior [curat]

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Deci in concluzie la relanti omul ar putea sa introduca niste substante direct pe evacuare pentru curatarea turbo.Teoretic ramane valabil...insa la relanti din pacate turbo nu se invarte... <_< o alta solutie ar fi scoaterea vacumului de comanda al egr si folosirea acelui aparat pe o plaja de turatii mai mare, cat permite presiunea dezvoltata de el.
Link to comment
Share on other sites

ptr Jacobs, omule stii ceva, imi placi, o mai incurci pe aici pe colo, dar esti demn de luat in seama.

 

1 Oricum sa revenim, EGR nu are nimic de a face cu turbo, asta pt toti cei care au un diesel euro 4.

 

2. Asa zisele operatiunii de curatire sunt facute.....sa iti curete tie banii din buzunar si mai zici ca iti este si cunostinta, sterge-l din agenda!!!!

In turbo nu ai ce curata, este un ax cu paleti de o parte si de alta care se roteste datorita presiunii date de gazele de evacuare si este uns de uleiul din motor. A , OK turbo are o supapa pe ea care se numeste westgate are rolul de a bloca trecerea gazelor prin paletii atunci cand nu e nevoie, ex motorul a ajuns la turatia si sarcina dorita, impiedicand supraturarea ei. Deschiderea/ inchiderea ei este comandata de EDC. Asa k logic ce sa cureti?!! Poate imi explici si mie si celorlalti.

 

3. Lipsa de putere e alta poveste poate fi: a) generata de functionarea necorespunzatoare a turbinei, vezi paleti uzati dupa un anumit nr de km paletii ajung sa loveasca in corpul turbinei, lagare ax si ax uzat, ceea ce duce la "polizarea" lor, rezultatul fiind cant de aer comprimat mai mica = lipsa putere

b) tubulatura iesire turbo, intrare in admisie sparta, fisurata, pori pierderi de aer = lipsa putere

c) intercooler cu pori pierderi aer = lipsa putere .

d) supapa 16 THROTTLE cum zic ei blocata, are rolul de a bloca trecerea aerului din intercooler sau de a permite trecerea lui in cantitate limitata astfel incat sa se combine cu gazele de evacuare ce ajung aici ca urmare a deschiderii supapei EGR.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=40 (piesa 16)

 

Recomandare test motor complet si inlocuire turbina daca e cea bolnava, operatiunile de reparatie sunt nule.

 

Uite studiaza plansele astea si mai vorbim ......

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?mode...hg=11&fg=40

Link to comment
Share on other sites

Azi am fost si am facut operatiunea.Rezultate?Pot sa spun ca sunt....Nu mi-a rezolvat problema cu plecarea de pe loc si sprintul la viteze mici,insa se simte la viteza mai mare o accelerare mult mai buna.Plus ca sunetul la accelerare este altul (se aude suieratul la turbina mult mai bine).deci in final am ramas placut impresionat de rezultate si eu zic ka a meritat.PS Faptul ca merge mai bine mi a confirmat si un prieten care a conduso azi si a conduso si acum cateva zile
Link to comment
Share on other sites

Deci in concluzie la relanti omul ar putea sa introduca niste substante direct pe evacuare pentru curatarea turbo.Teoretic ramane valabil...insa la relanti din pacate turbo nu se invarte... <_< o alta solutie ar fi scoaterea vacumului de comanda al egr si folosirea acelui aparat pe o plaja de turatii mai mare, cat permite presiunea dezvoltata de el.

 

Turbina se invarte si la relanti.

Link to comment
Share on other sites

Pur si simplu a separat egr-ul de piesa 1 ,a cuplat o aparatul la piesa 1 si am dat drumul la motor.Aparatul are 2 tuburi care se leaga unul la instalatia de aer din service iar celalat tub l-a bagat in ceva substanta care era indro doza de vreo 250ml sigilat(din pacate nu am pre vazut marca dar parca ceva de genul B&G).Toata operatiunea a durat vreo 15 min timp in care motorul a mers in relanti,doar din cand in cand mecanicul imi cerea sa l turez.Pt cei cu inima slaba nu recomand operatiunea.In timpul celor 15 minute BMW-ul meu scotea un fum pe teava de esapament de parca era o raba veche .Pret total in service cu manopera si solutie 250 Ron
Link to comment
Share on other sites

ma suna interesant

 

dar totusi depunerea de pe palete o dai greu jos

 

acu sa zicem ca substanta e coroziva si curata, da oare nu "curata" si catalizatorul/DPF dupa cauza :)

 

sa zicem ca nu "curata" (ma refer ca nu il distruge) si catalizatorul dar atunic ce se intampla cu mizeria curatata de pe palete -> se aduna in corpul turbinei si la turatie mai mare ajunge in catalizator :unsure: nici cum nu da bine

 

fie ca aparatul e numai cu substanta sau substanta si ultrasunete (putin probabil) ce fece cu depunerea curatata ?

 

-> o dizolva da oare nu dizolva si catalizatorul/DPF-ul :blink:

 

as fi curios sa faci un test de noxe si sa vedem ce valori scoti :bashwall: da fara a le ajusta <_< prin incalzirea sondei cu bricheta s.a.m.d

 

eu zic ca efectul e pt moment da never say never :blink:

Link to comment
Share on other sites

Cea ce am observat acuma este ca la relanti se aud in toba finala niste zgomote ca si de pietricele.Tipul mi a zis ca e normal si ca vor fii eliminate la turatii mari.Sper sa prind asa ceva in mana sa vad ce este .Dupa spusele mecanicului sunt bucati de mizerie dezlipite de pe traseu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.