Jump to content

Curatare turbina e46 fara demontare


gojy

Recommended Posts

sincer si mie mi se pare ca efect placebo <_<) , eu zic totusi motorina buna si alergata cum trebuie masina , dupa ce mergi cu ea toata ziua prin orase si prin circulatia asta de la noi din romania este normal sa se depuna mizerie pe paleti de la turbo/EGR.

La 2 schimburi de ulei eu schimb si filtru epurator si filtru de motorina.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Sunt membru si pe bmwfaq.com. Citesc cam tot ce se poate despre BMW. Nu ma las convins dupa 3-4-5 pareri <_< Plus ca...mai am si experienta de 8-9 ani cu BMW'uri.

Despre ''curatare turbo fara demontare'' eu zic ca este aiurea.

Daca ai probleme...se repara / schimba. Daca nu ai probleme cu el...enjoy.

 

Daca se incearca PREVENIREA ... atunci este alta discutie. Daca curatati / schimbati filtrul epurator la 30.000 km o sa fie totul OK cu turbo. Si nu uitati ca prin oras nu se merge cu a 4'a la 50-55 km/h

salutare poate ma ajuti si pe mine cu un sfat am un e 46 d 2001 136 cp automat si am urmatoarea problema daca nu ma insel cumva ,pornesc dau pe d si dau talpa pina la 3000 de ture trage bine in toate vitezele schimba bine nu smunceste ,dar mie mi se pare ca dupa 3000 de ture parca nu mai are asa putere motoru parca e mai lenes trebuie sa trag de el sa ajung la 170 180 km/h,pe tester mia spus mecanicu ca nu da valorile care trebuie dupa 3000 de ture .si consumu este pe la 11 12 prin oras de 2 ani a vazut doar de la moll alimentare de anul trecut am trecut la rompetrol sa fie o cauza si asta ? am schimbat debitmetru aer de pe un 525 din 2003 sau 2003 acelasi cod scria pe el dar degeaba tot asa lam pus pe al meu inapoi ,am scos mufa de la debitmetru jale cum merge fara ea ......in rest in afara de consum si ca tot acolo ma gandesc ca ce ar putea fii de vina ca nu-mi da aceleasi valori pe tester nu ma deranjeaza nimic ,uni mai zic ca e pe duca turbo da ulei nu complectez deloc de la schimb la schimb castrol 5w 30 circul cam mult un pic prin oras

 

salutare poate ma ajuti si pe mine cu un sfat am un e 46 d 2001 136 cp automat si am urmatoarea problema daca nu ma insel cumva ,pornesc dau pe d si dau talpa pina la 3000 de ture trage bine in toate vitezele schimba bine nu smunceste ,dar mie mi se pare ca dupa 3000 de ture parca nu mai are asa putere motoru parca e mai lenes trebuie sa trag de el sa ajung la 170 180 km/h,pe tester mia spus mecanicu ca nu da valorile care trebuie dupa 3000 de ture .si consumu este pe la 11 12 prin oras de 2 ani a vazut doar de la moll alimentare de anul trecut am trecut la rompetrol sa fie o cauza si asta ? am schimbat debitmetru aer de pe un 525 din 2003 sau 2003 acelasi cod scria pe el dar degeaba tot asa lam pus pe al meu inapoi ,am scos mufa de la debitmetru jale cum merge fara ea ......in rest in afara de consum si ca tot acolo ma gandesc ca ce ar putea fii de vina ca nu-mi da aceleasi valori pe tester nu ma deranjeaza nimic ,uni mai zic ca e pe duca turbo da ulei nu complectez deloc de la schimb la schimb castrol 5w 30 circul cam mult un pic prin oras

 

ptr Jacobs, omule stii ceva, imi placi, o mai incurci pe aici pe colo, dar esti demn de luat in seama.

 

1 Oricum sa revenim, EGR nu are nimic de a face cu turbo, asta pt toti cei care au un diesel euro 4.

 

2. Asa zisele operatiunii de curatire sunt facute.....sa iti curete tie banii din buzunar si mai zici ca iti este si cunostinta, sterge-l din agenda!!!!

In turbo nu ai ce curata, este un ax cu paleti de o parte si de alta care se roteste datorita presiunii date de gazele de evacuare si este uns de uleiul din motor. A , OK turbo are o supapa pe ea care se numeste westgate are rolul de a bloca trecerea gazelor prin paletii atunci cand nu e nevoie, ex motorul a ajuns la turatia si sarcina dorita, impiedicand supraturarea ei. Deschiderea/ inchiderea ei este comandata de EDC. Asa k logic ce sa cureti?!! Poate imi explici si mie si celorlalti.

 

3. Lipsa de putere e alta poveste poate fi: a) generata de functionarea necorespunzatoare a turbinei, vezi paleti uzati dupa un anumit nr de km paletii ajung sa loveasca in corpul turbinei, lagare ax si ax uzat, ceea ce duce la "polizarea" lor, rezultatul fiind cant de aer comprimat mai mica = lipsa putere

B) tubulatura iesire turbo, intrare in admisie sparta, fisurata, pori pierderi de aer = lipsa putere

c) intercooler cu pori pierderi aer = lipsa putere .

d) supapa 16 THROTTLE cum zic ei blocata, are rolul de a bloca trecerea aerului din intercooler sau de a permite trecerea lui in cantitate limitata astfel incat sa se combine cu gazele de evacuare ce ajung aici ca urmare a deschiderii supapei EGR.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=40 (piesa 16)

 

Recomandare test motor complet si inlocuire turbina daca e cea bolnava, operatiunile de reparatie sunt nule.

 

Uite studiaza plansele astea si mai vorbim ......

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?mode...hg=11&fg=40

salutare poate ma ajuti si pe mine cu un sfat am un e 46 d 2001 136 cp automat si am urmatoarea problema daca nu ma insel cumva ,pornesc dau pe d si dau talpa pina la 3000 de ture trage bine in toate vitezele schimba bine nu smunceste ,dar mie mi se pare ca dupa 3000 de ture parca nu mai are asa putere motoru parca e mai lenes trebuie sa trag de el sa ajung la 170 180 km/h,pe tester mia spus mecanicu ca nu da valorile care trebuie dupa 3000 de ture .si consumu este pe la 11 12 prin oras de 2 ani a vazut doar de la moll alimentare de anul trecut am trecut la rompetrol sa fie o cauza si asta ? am schimbat debitmetru aer de pe un 525 din 2003 sau 2003 acelasi cod scria pe el dar degeaba tot asa lam pus pe al meu inapoi ,am scos mufa de la debitmetru jale cum merge fara ea ......in rest in afara de consum si ca tot acolo ma gandesc ca ce ar putea fii de vina ca nu-mi da aceleasi valori pe tester nu ma deranjeaza nimic ,uni mai zic ca e pe duca turbo da ulei nu complectez deloc de la schimb la schimb castrol 5w 30 circul cam mult un pic prin oras
Link to comment
Share on other sites

Ma mir ca n-am vazut topicul asta de cand sunt membru.

 

LA MOTOARELE CU ADEVARAT MARI (INDUSTRIALE) TURBINELE SE SPALA PERIODIC, PRFEVENTIV.

 

Si turbinele tin zeci de ani functionand la 3, 4 bari sau mai mult, cu schimbarea periodica a lgarelor.

 

Eu chiar ma gandeam cum de nu e prevazuta cu o duza ceva dupa iesirea pana in turbina. Raspunsul e simplu - e mai avantajos pentru fabrici sa fie schimbate, dar clientii industriali nu accepta asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Ma mir ca n-am vazut topicul asta de cand sunt membru.

 

LA MOTOARELE CU ADEVARAT MARI (INDUSTRIALE) TURBINELE SE SPALA PERIODIC, PRFEVENTIV.

 

Si turbinele tin zeci de ani functionand la 3, 4 bari sau mai mult, cu schimbarea periodica a lgarelor.

 

Eu chiar ma gandeam cum de nu e prevazuta cu o duza ceva dupa iesirea pana in turbina. Raspunsul e simplu - e mai avantajos pentru fabrici sa fie schimbate, dar clientii industriali nu accepta asa ceva.

 

Foarte corect.

 

In mod normal o turbina ar trebui sa tina cel putin cit tine motorul si chiar mai mult , asta in conditii normale de ungere si exploatare ( socurile termice)

Poblemele apar la geometria variabila (VNT) si gestiunea acesteia sau mai corect elementele care o gestioneaza .O membrana sparta la capsula vacuamatica ,un furtun imbatranit, o valva defecta cit si imbacsirea si uzura sistemului mecanic , toate acestea fac ca motorul sa functioneze prost si apar rateuri care suprasolicita aripiarele turbinei aparind chiar microfisuri.

O bucatica cit de mica daca se rupe din palele turbinei duce la dezechilibrare ,segmenti de etansare sunt supusi la tensiuni si uzuri, astfel in timp scurt turbina se da pe ulei

Edited by ciine
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu e bun nici un aditiv pentru benzina motorina, si nici nu exista asa ceva care se elimina in cazul motoarelor dotate cu DPF.

 

Doar se fac cateva cicluri de regenerare prin marirea temperaturii pe galeria de evacuare.

 

Cand regenerarile se termina,filtrul trebuie schimbat. :thumbsup:

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

depinde si cat aditiv bagi, daca pui 2 ltr si topesti si filtrul normal sa farami tot....

si eu asa am citit ca se face regenerarea la dpf cu aditivi la primele modele, de ex la ford

spre ex cum poti creste temp pe evacuare ca sa curete filtrul decat prin introducerea unui aditiv in motorina?

Link to comment
Share on other sites

1º valvual egr functioneaza la turatii mici-mijlocii pt nu a impiedica randamentul motorului.(sfatul meu e sa o anulati daca este posibil)

2º ai aditivi (scumpi de obicei)care ajuta mult la mentinerea curata a motorului(admisie,injectoare,escape/turbo)si care sun indicati,mai ales avand in vedere motorina proasta de la noi!

3ºdaca modelul tau e de 136cai e posibil ca problema sa fie de la pompa de injectie,credema ca turbo la turatia care o atinge din doua trei acceleratii zboara tot de pe el(e recomandat ca din cand in cand sa ii dam talpa pt a curata sistemul de escape)

p.s.e foarte important uleiul pe care il folñosim si deasemenea o curatare buna inainte de a face schimbul!!!

Link to comment
Share on other sites

Pur si simplu a separat egr-ul de piesa 1 ,a cuplat o aparatul la piesa 1 si am dat drumul la motor.Aparatul are 2 tuburi care se leaga unul la instalatia de aer din service iar celalat tub l-a bagat in ceva substanta care era indro doza de vreo 250ml sigilat(din pacate nu am pre vazut marca dar parca ceva de genul B&G).Toata operatiunea a durat vreo 15 min timp in care motorul a mers in relanti,doar din cand in cand mecanicul imi cerea sa l turez.Pt cei cu inima slaba nu recomand operatiunea.In timpul celor 15 minute BMW-ul meu scotea un fum pe teava de esapament de parca era o raba veche .Pret total in service cu manopera si solutie 250 Ron

fumul era de la lichidul introdus in evacuare ! eu am avut racitorul de gaze stricat si imi baga lichidul de racire din racitor pe evacuare ...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

eu am condus bmw automat in ce treapta am vrut, are modul secvential sau semiautomat,mergi cu a-I-a pana la braila 8)

Mergi pe naiba, cand ajunge "in rosu" (4300-4500rtm) o schimba chiar daca esti pe manual ;) Eu o mai trec pe S si ii mai dau un rosu la 2-3 zile odata, mai mult nu am ce sa-i fac.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.