Jump to content

E36 320i Turbo RBN


rabanne_rbn

Recommended Posts

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pai nu am ce sa detaliez....e un subiect care ma intereseaza si care imi place atata tot... ce e asa greu de inteles....nu e nici reclama nici publicitate nici nimic..doar spui ce ai facut la masina si asa pentru ca e interesant.....e greu???

 

 

Cand o sa ajungem si la Audi care nu cred ca mai este subiect fierbinte pentru reclama, vei fi satisfacut;)

Link to comment
Share on other sites

 

eu insist cu franele pentru ca intotdeauna am spus ca tunarea motorului cu mai multe 20-30% putere si eventual si o crestere in greutate, adica schimbare a centrului de greutate si implicit a presiunii pe punti (desi mica) la o utilizare intensiva a sistemului de franare (de exemplu pe un drum virajat, serpentine, etc) in mod clar necesita si o adaptare a sistemului de franare... imi pare bine sa vad ca te ocupi si de asta pentru ca majoritatea "tunnerilor" de pe la noi iti baga un chip sau turbo sau cine mai stie ce si apoi vezi, ca dupa ce ai mers ca nebunu' pe autostrada la viteze mari si cu frane mult mai dese, ca nu prea mai iti tin franele cum trebuie... pare o gluma buna insa cineva care chiar apreciaza chestiile facute cu cap cu siguranta va intelege necesitatea unui sistem de franare adecvat :) din pacate/fericire masina mea actuala este de firma si in garantie (luata de noua) deci urmatorii 2 ani nu ma ating de nimic la ea, insa dupa <_<

si ca tot vorbeam de noul 318i (care are vechiul motor de adus la 143 CP) am vazut ca in fata are foarte mult loc intr motor si radiator, deci loc destul de pus ceva (turbo sau compresor :bashwall: )... asta imi da de gandit :unsure:

Link to comment
Share on other sites

 

eu insist cu franele pentru ca intotdeauna am spus ca tunarea motorului cu mai multe 20-30% putere si eventual si o crestere in greutate, adica schimbare a centrului de greutate si implicit a presiunii pe punti (desi mica) la o utilizare intensiva a sistemului de franare (de exemplu pe un drum virajat, serpentine, etc) in mod clar necesita si o adaptare a sistemului de franare... imi pare bine sa vad ca te ocupi si de asta pentru ca majoritatea "tunnerilor" de pe la noi iti baga un chip sau turbo sau cine mai stie ce si apoi vezi, ca dupa ce ai mers ca nebunu' pe autostrada la viteze mari si cu frane mult mai dese, ca nu prea mai iti tin franele cum trebuie... pare o gluma buna insa cineva care chiar apreciaza chestiile facute cu cap cu siguranta va intelege necesitatea unui sistem de franare adecvat :) din pacate/fericire masina mea actuala este de firma si in garantie (luata de noua) deci urmatorii 2 ani nu ma ating de nimic la ea, insa dupa <_<

si ca tot vorbeam de noul 318i (care are vechiul motor de adus la 143 CP) am vazut ca in fata are foarte mult loc intr motor si radiator, deci loc destul de pus ceva (turbo sau compresor :bashwall: )... asta imi da de gandit :unsure:

 

Odata cu sistemul de franare voi instala si un kit de suspensie tip coilovers, suspensie reglabila pe inaltime si duritate, fabricata tot sub sigla RBN. Nu e loc pentru turbina sau compresor, e foarte inghesuit pe laterale

Edited by rabanne_rbn
Link to comment
Share on other sites

pai nu am ce sa detaliez....e un subiect care ma intereseaza si care imi place atata tot... ce e asa greu de inteles....nu e nici reclama nici publicitate nici nimic..doar spui ce ai facut la masina si asa pentru ca e interesant.....e greu???

 

 

Cand o sa ajungem si la Audi care nu cred ca mai este subiect fierbinte pentru reclama, vei fi satisfacut;)

 

apreciez.....

Link to comment
Share on other sites

Nu-i cam mare rata de compresie de 11 pe un benzinar, chiar si cu 0.6bari?

Ca o parere personala, cum e mai bine sa micsorezi compresia? Prin garnitura mai groasa sau alezat pistonul in cap? Ca si costuri banuiesc ca-i mai ieftin cu garnitura, dar nu exista riscul sa cedeze?

Link to comment
Share on other sites

Nu-i cam mare rata de compresie de 11 pe un benzinar, chiar si cu 0.6bari?

Ca o parere personala, cum e mai bine sa micsorezi compresia? Prin garnitura mai groasa sau alezat pistonul in cap? Ca si costuri banuiesc ca-i mai ieftin cu garnitura, dar nu exista riscul sa cedeze?

 

 

Atat timp cat nu detoneaza nu este mare deloc. Si ca sa-ti dai seama ca ceea ce spun este demonstrat de altii mai mari inainte de mine, motoarele TFSI in mare parte au raport de comprimare de 10.5:1 si functioneaza cu presiuni de peste 1 bar fara probleme.

 

Banuiesc ca atunci cand spui alezat te referi de fapt la polizat, asta chiar nu vreau s-o comentez. Afirmatia asta pune-o intr-un dulap, inchide-l bine si arunca cheia in Dambovita ca sa n-o mai auda nimeni;)

 

Poti inlocui daca tii neaaparat pistoanele cu unele cu profil mai jos.

 

In general se decomprima cu o garnitura de chiulasa un pic mai groasa eventual multistratificata metalica pentru a suporta presiuni mari, ca doar asta se urmareste cand faci o decomprimare, garnitura care ma indoiesc ca va ceda in conditii normale de functionare. Acelasi tip de garnitura de chiulasa folosesc motoarele turbo de fabrica.

Link to comment
Share on other sites

Asta cu polizatul pistonului ĂŽn cap e cea mai tare fazĂŁ pe anul ĂŁsta...sau alezat....ĂŽÂşi dai seama cĂŁ ĂŽĂži crapĂŁ pistonul imediat....poate sĂŁ adaptezi altul, cu alt profil de atac....

 

ALEZĂ, alezez, vb. I. Tranz. A prelucra interiorul unei piese cilindrice, dându-i diametrul cerut. ♦ A calibra exact dimensiunile unui orificiu dintr-o piesĂŁ mecanicĂŁ. – Din fr. alĂŠser.

Link to comment
Share on other sites

@Dizlpower: daca tot te dai dastept da-te pana la capat. :) Sau browserul tau nu incarca toata pagina de pe DEX online? Iar aia cu crapatul pistonului nu o mai comentez. <_< Banuiesc ca nu prea ai umblat anul asta prin lume de ti se pare asa amuzanta "faza" asta!

" ALEZĂ vb. I. tr. A da unui cilindru (de maÂşinĂŁ) dimensiunile cerute printr-o prelucrare prin aÂşchiere; a Âşlefui o gaurĂŁ conicĂŁ sau cilindricĂŁ dintr-o piesĂŁ metalicĂŁ. [< fr. alĂŠser]. "

Rabbane, sa nu-mi spui ca nu ai auzit sa se ia din capul pistonului, sa se prelucreze (nah) dandu-i o forma concava pt micsorarea compresiei!? Multe motoare turbo din fabrica au capul concav la pistoane. Stiu ca-i mai simplu cu garnitura, si mai ales ieftin. Am intrebat de compresie pt ca din ce stiu eu, un 8,5-9 e bine, poti ridica presiunea in turbo fara sa pocneasca motorul iar cu garnitura banuiesc ca e destul de limitat. Vorbim de un motor care are 10ani vechime, in zilele noastre procedurile de turnare au evoluat.

Ce inseamna piston cu profil mai jos? Ai grija la raspuns ca avem un user cu inima slaba! Un al 2-lea shoc l-ar distruge.

Discutam despre pistoanele aflate deja pe masina, nu aftermarket, forjate.

Daca intrebarile ti se par tampite, eu ma opresc. Doar incerc sa profit de cunostintele unuia care pune mana, sa-mi clarific unele lucruri. Fiecare are dulapul lui. Spor!

Link to comment
Share on other sites

@Dizlpower: daca tot te dai dastept da-te pana la capat. :) Sau browserul tau nu incarca toata pagina de pe DEX online? Iar aia cu crapatul pistonului nu o mai comentez. <_< Banuiesc ca nu prea ai umblat anul asta prin lume de ti se pare asa amuzanta "faza" asta!

" ALEZĂ vb. I. tr. A da unui cilindru (de maÂşinĂŁ) dimensiunile cerute printr-o prelucrare prin aÂşchiere; a Âşlefui o gaurĂŁ conicĂŁ sau cilindricĂŁ dintr-o piesĂŁ metalicĂŁ. [< fr. alĂŠser]. "

Rabbane, sa nu-mi spui ca nu ai auzit sa se ia din capul pistonului, sa se prelucreze (nah) dandu-i o forma concava pt micsorarea compresiei!? Multe motoare turbo din fabrica au capul concav la pistoane. Stiu ca-i mai simplu cu garnitura, si mai ales ieftin. Am intrebat de compresie pt ca din ce stiu eu, un 8,5-9 e bine, poti ridica presiunea in turbo fara sa pocneasca motorul iar cu garnitura banuiesc ca e destul de limitat. Vorbim de un motor care are 10ani vechime, in zilele noastre procedurile de turnare au evoluat.

Ce inseamna piston cu profil mai jos? Ai grija la raspuns ca avem un user cu inima slaba! Un al 2-lea shoc l-ar distruge.

Discutam despre pistoanele aflate deja pe masina, nu aftermarket, forjate.

Daca intrebarile ti se par tampite, eu ma opresc. Doar incerc sa profit de cunostintele unuia care pune mana, sa-mi clarific unele lucruri. Fiecare are dulapul lui. Spor!

 

Inainte de toate cred ca ar trebui sa-ti masori bine cuvintele in ceea ce-l priveste pe Dizlpower. Asta e doar un sfat prietenesc. Acum trecand peste asta, eu chiar nu am auzit vreun tuner profesionist sa se apuce sa scobeasca in piston. Piston cu profil mai jos adica piston cu inaltimea mai mica. Exista intr-adevar pistoane care vin de fabrica turnate concav insa prelucrate chiar nu am auzit. Da-ne tu cateva exemple de genul asta sau eventual poze si articole cu astfel de modificari.

Link to comment
Share on other sites

din cate tin minte pistoanele trebuie sa fie de greutati aproximativ egale(era o toleranta dar foarte mica) sa te apuci sa alezezi 6 pistoane personal mi se pare o tampenie ,nu stiu daca o sa poti sa le faci pe toate sa aiba aceasi greutate .Nu stiu ce rezistenta ar mai avea pistoanele alea dar ma rog discutam teoretic momentan,nici eu nu am auzit sa faca cineva o treaba ca asta.
Link to comment
Share on other sites

...ce-i drept, cu criza asta, nu prea am umblat prin lume anul asta...<_<) nu aveam nimic cu tine, daca spuneai ca vrei sa afli si nu te dadeai profi in probleme de motoare...:) nu are rost sa discutam cate pistoane a tinut fiecare in mana sau le-a schimbat.....una e sa intrebi cum si care si alta e sa recomanzi niste chestii, care fac pe multi sa zambeasca.....

 

Chestia la un piston este ca are un anumit echilibru, dat de la turnarea lui, in functie de cum/cat si unde bate flacara si unde se duce forta detonarii....orice subtiere a lui dupa urecehe, are ca afect foarte probabil, strapungerea lui de catre biela.....

 

...si, din ce definite mi-ai dat tu acolo, rezulta acelasi lucru, "a Âşlefui o gaurĂŁ conicĂŁ sau cilindricĂŁ dintr-o piesĂŁ metalicĂŁ" si pistonul nu-mi pare a fi o gaura.....:bashwall:

Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ati citit ce am scris. Profi va dati voi, eu doar intrebam cum e mai bine pe cineva care, din auzite, stie ce face. Unde ati vazut voi ca am facut recomandari sau m-am dat profesor??

In loc sa stati cu nasul pe sus, cu faze de genul arunca cheia sub pres si citate de pe DEX, puteati sa veniti cu argumentele pe care le-ati postat ultima oara. Se putea incropi o discutie pe marginea lor, chiar si cu un profan ca mine.

Insa banuiesc ca topicul era pentru fanii tai, scuze pentru interventie.

Link to comment
Share on other sites

din cate tin minte pistoanele trebuie sa fie de greutati aproximativ egale(era o toleranta dar foarte mica) sa te apuci sa alezezi 6 pistoane personal mi se pare o tampenie ,nu stiu daca o sa poti sa le faci pe toate sa aiba aceasi greutate .Nu stiu ce rezistenta ar mai avea pistoanele alea dar ma rog discutam teoretic momentan,nici eu nu am auzit sa faca cineva o treaba ca asta.

 

Eu am avut acum 4-5 ani pistoane de 2.5 alezate la 2.8 pe un urs. Tot motorul a fost facut in Germania, nu ma intrebatii detalii ca nu stiu.

Link to comment
Share on other sites

 

dupa cum a zis si dizlpower capetele pistoanelor sunt calculate sa reziste la solicitare mii de kilometrii si in momentul in care tu umbli la ele deja e un mare risc chiar si in conditiile in care ai tehnologia sa le poti modifica pe toate identic si sa pastrezi echilibrul initial... am vazut odata un documentar care facea o comparatie intre un motor de Formula 1 si unul de masina de strada, comparatie facuta chiar pe un motor BMW, si diferenta de greutate si design imensa insa sa incerci de la un piston normal si sa-l modifici mecanic (adica sa il apropii de unul de F1) e o nebunie si o sa-ti faci praf motorul...

gandeste-te ca motorul tunat are o explozie mai puternica (in cilindru) si chiar si acceleratia pistonului in cilindru este mai mare iar tu il subtiezi artificial... iti dai seama ca in aceste conditii o sa ramai rapid in strada...

Link to comment
Share on other sites

din cate tin minte pistoanele trebuie sa fie de greutati aproximativ egale(era o toleranta dar foarte mica) sa te apuci sa alezezi 6 pistoane personal mi se pare o tampenie ,nu stiu daca o sa poti sa le faci pe toate sa aiba aceasi greutate .Nu stiu ce rezistenta ar mai avea pistoanele alea dar ma rog discutam teoretic momentan,nici eu nu am auzit sa faca cineva o treaba ca asta.

 

Eu am avut acum 4-5 ani pistoane de 2.5 alezate la 2.8 pe un urs. Tot motorul a fost facut in Germania, nu ma intrebatii detalii ca nu stiu.

 

tare mi-e teama ca erau pistoane total noi turnate sa iasa de 2.8 ... In mod clar trebuie materialul prelucrat diferit dupa... Oricum, in anii 80 tolerantele erau mai largi la piesele motorului deci este posibil...

Link to comment
Share on other sites

din cate tin minte pistoanele trebuie sa fie de greutati aproximativ egale(era o toleranta dar foarte mica) sa te apuci sa alezezi 6 pistoane personal mi se pare o tampenie ,nu stiu daca o sa poti sa le faci pe toate sa aiba aceasi greutate .Nu stiu ce rezistenta ar mai avea pistoanele alea dar ma rog discutam teoretic momentan,nici eu nu am auzit sa faca cineva o treaba ca asta.

 

Eu am avut acum 4-5 ani pistoane de 2.5 alezate la 2.8 pe un urs. Tot motorul a fost facut in Germania, nu ma intrebatii detalii ca nu stiu.

 

tare mi-e teama ca erau pistoane total noi turnate sa iasa de 2.8 ... In mod clar trebuie materialul prelucrat diferit dupa... Oricum, in anii 80 tolerantele erau mai largi la piesele motorului deci este posibil...

 

Nu erau noi turnate, chiar erau alezate, am avut ocazia sa le vad cand am schimbat _chiulasa_. Mi le-a si masurat baiatul de la service ca eram f curios daca sunt sau nu alezate la 2.8

Link to comment
Share on other sites

din cate tin minte pistoanele trebuie sa fie de greutati aproximativ egale(era o toleranta dar foarte mica) sa te apuci sa alezezi 6 pistoane personal mi se pare o tampenie ,nu stiu daca o sa poti sa le faci pe toate sa aiba aceasi greutate .Nu stiu ce rezistenta ar mai avea pistoanele alea dar ma rog discutam teoretic momentan,nici eu nu am auzit sa faca cineva o treaba ca asta.

 

Eu am avut acum 4-5 ani pistoane de 2.5 alezate la 2.8 pe un urs. Tot motorul a fost facut in Germania, nu ma intrebatii detalii ca nu stiu.

 

tare mi-e teama ca erau pistoane total noi turnate sa iasa de 2.8 ... In mod clar trebuie materialul prelucrat diferit dupa... Oricum, in anii 80 tolerantele erau mai largi la piesele motorului deci este posibil...

 

Nu erau noi turnate, chiar erau alezate, am avut ocazia sa le vad cand am schimbat _chiulasa_. Mi le-a si masurat baiatul de la service ca eram f curios daca sunt sau nu alezate la 2.8

 

din punctul meu de vedere in epoca "romantica" a motoarelor modificarile erau mult mai simplu de efectuat pentru ca in general totul era bazat pe o fiabilitate mai buna si tolerante mai mari... in motoarele actuale e o nebunie sa umbli la astfel de detalii pentru ca totul este calculat in detaliu...

 

si ca tot vorbeam de noile motoare pe mine ma distreaza ce ragusit suna motorul meu cu noua injectie de la BMW... unii ma intreaba daca nu cumva e diesel <_< are un zgomot mai scadat si mai profund mai ales la relanti (unde sta pe la vreo 650 de ture)...

 

oricum mi-ai dat obiect de studiu si acum googalesc la greu sa gasesc ceva de modificarea asta (2.5 la 2.8) :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.