Jump to content

Probleme cardan ?


edy1092

Recommended Posts

ce poate sa fie daca atunci cand pun masina in miscare dimineata la rece (doar daca o accelerez foarte usor) se opune ceva in spate in sensul ca parca se invarte ceva greu ca un rulment ruginit....imediat dupa ce merg aproximativ 100 metri isi revine ca si cum se incalzeste sau se unge acel rulement dar de cand am luat masina am un zgomot la rulare ,(fluiera ,suiera si nu este turbina ) initial am crezut ca este din cauza anvelopelor dar un prieten mi-a spus ca poate fii rulemntul de la cardan sau ceva de genul asta ......voi ce parere aveti ?

 

Mentionez ca anvelopele pe spate sunt dunlop sp sport 2000 E si sunt aproape noi cam 6 mm adancime, ca sa fiu mai explicit zgomotul la rulare este infiorator , se sperie lumea pe strada daca rulez cu peste 60km/h ....

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

ce poate sa fie daca atunci cand pun masina in miscare dimineata la rece (doar daca o accelerez foarte usor) se opune ceva in spate in sensul ca parca se invarte ceva greu ca un rulment ruginit....imediat dupa ce merg aproximativ 100 metri isi revine ca si cum se incalzeste sau se unge acel rulement dar de cand am luat masina am un zgomot la rulare ,(fluiera ,suiera si nu este turbina ) initial am crezut ca este din cauza anvelopelor dar un prieten mi-a spus ca poate fii rulemntul de la cardan sau ceva de genul asta ......voi ce parere aveti ?

 

Mentionez ca anvelopele pe spate sunt dunlop sp sport 2000 E si sunt aproape noi cam 6 mm adancime, ca sa fiu mai explicit zgomotul la rulare este infiorator , se sperie lumea pe strada daca rulez cu peste 60km/h ....

pot fii mai multe cauze , rulment cardan, rulment roata, diferential, cel mai bine ar fii sa mergi la un mecanic.

Link to comment
Share on other sites

service scrie pe tine...

blocatul la precare e posibil sa fie din cauza sabotilor de la frana de mana care raman blocati pe sub disc...si poata sa si fasaie fluiere...incearca sa pui mana pe jante dupa un drum si vezi daca sunt incinse(una mai mult decat cealalta)...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am fost cu masina in service si se pare ca nu au reusit s-ami dea un raspuns care sa ma multumeasca , rulmentii de la roti sunt ok , sabotii de la frana sunt ok , uleiul nu l-am schimbat inca in diferential ..... si nici rulment nu este deoarece mi-au sus ca ar face in continuu

 

Este clar ca mi se intampla numai cand motorul este rece, fiind automata cand merg cu ea in drive si nu accelerez nu se intampla nimic in neregula ...doar cand accelerez pana in 1000 - 1200 ture si apoi iau piciorul de pe acceleratie scoate un zgomot, se zguduie ceva sub masina undeva in spate, ma gandeam la cutia de viteze dar se aude in spate din cate stiu eu cutia este mult mai in fata ....dupa ce se incalzeste motorul masina se comporta normal chiar si rece cand accelerez peste 1500 ture se comporta la fel de normal ....ESTE CEVA CE NU SE UNGE CUM TREBUIE CE POATE SA FIE ???

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

OFFTOPIC:

Apropo de uleiul din cutie...are vre-o legatura cu faptul ca atunci cand schimb viteze intampin un fel de "piedica" dupa care intra.Adica intra mai greu si se simte ca si cum schimbatorul ar trece peste ceva ce-l impiedica.Nu mi-a facut de cand am luat-o...E posibil si de la temperatura scazuta?

Link to comment
Share on other sites

Daca suiera si vine din spate, este sigur grupul, incerca primul pas prin a verifica nivelul de ulei la grup, dar daca este patat de ulei sigur a pierdut, iar in cazul asta nu mai merge cu ea fara sa-i faci schimbul ptr ca strici mai rau grupul. daca este scazut nivelul nu incerca sa-l completezi, nu are rost, nu stii ce a fost acolo si poti sa faci altceva, recomandat este sa il dai pe tot afara, oricum are si ceva pilitura pe acolo, si sa-i pui altul nou. Du-te la bavaria si iti dau ei exact ce ulei iti trebuie acolo conform specificatiei, nu te apuca si pune vre-un ulei care ti-l recomanda mecanicul, ca banuiesc ca este E46.

Iti intra in jur de 1 litru si un pic, cat poate sa fie.

Fa asta si vezi apoi cum se comporta, daca face tot asa atunci stii macar ca ai facut tot posibilul ca sa mai salvezi ceva si vorba colegului de mai sus mai mergi asa cu el, in timp te vei obisnui cu suieratul.

 

Mult success.

Link to comment
Share on other sites

OFFTOPIC:

Apropo de uleiul din cutie...are vre-o legatura cu faptul ca atunci cand schimb viteze intampin un fel de "piedica" dupa care intra.Adica intra mai greu si se simte ca si cum schimbatorul ar trece peste ceva ce-l impiedica.Nu mi-a facut de cand am luat-o...E posibil si de la temperatura scazuta?

 

Ar fi bine sĂŁ schimbi uleiul dacĂŁ maÂşina are ĂŽn jur de 150 000 km.

Link to comment
Share on other sites

se pare ca si in TIS scrie clar ca daca apar sunete precum am eu trebuie sa schimb uleiul la diferential, tocmai am cumparat de la BAVARIA singurul litru de CASTROL Differential SAF-X0 si-mi mai trebuie 200 - 300 ml :))) nu vreau sa fac tiganie sa completez cu cel vechi dar NU MAI GASESC <_<( , daca are cineva tipul asta de ulei si poate sa ma ajute ii sunt recunoscator ..chiar platesc ....MULTUMESC

 

 

Castrol Differential SAF-XO BMW GROUP nr 33117695240 SAE 75W-90; API GL-5;Scania STO 1:0; MAN342 Type S-1;ZF TE-ML 05B,12B, 17B, 19C

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

OFFTOPIC:

Apropo de uleiul din cutie...are vre-o legatura cu faptul ca atunci cand schimb viteze intampin un fel de "piedica" dupa care intra.Adica intra mai greu si se simte ca si cum schimbatorul ar trece peste ceva ce-l impiedica.Nu mi-a facut de cand am luat-o...E posibil si de la temperatura scazuta?

 

Ar fi bine sĂŁ schimbi uleiul dacĂŁ maÂşina are ĂŽn jur de 150 000 km.

 

No, deci pana la urma uleiul din cutie se shimba? Am mai citit pe topicuri tema asta dezbatuta insa unii spun sa nu-l schimbi dindata ce producatrul spune ca e lifetime, altii spun ca merita sa-l schimbi datorita uzurii. Si cat despre tema disputata aici si eu spun ca e diferentialul, daca toti rulmentii spui ca-s ok. Am vazut o singura data un diferential pe duca(la un Mertz ce-i adevarat) si din cate stiu, insa, sunetul e putin diferit fata de cel al unui rulment uzat.

Link to comment
Share on other sites

Uleiul se schimba la orice cutie indiferent daca e manuala sau automata.

Daca scrie lifetime pe el nu inseamna ca trebuie lasat acolo cat va rula masina pe aceasta planeta, ci doar ca este un ulei mai special cu care se poate rula de exemplu o perioada mai mare decat cu un ulei regular.

Deci schimbati uleiurile la cutie cu incredere la cati km va scrie in carte sau conform specificatiilor tehnice ale masinilor, ptr ca nu faceti in nici un caz rau masinii, ba dinpotriva eliminati pilitura rezultata din frecarea pinioanelor si a celorlalte componente aflate in miscare.

Link to comment
Share on other sites

Uleiul se schimba la orice cutie indiferent daca e manuala sau automata.

Daca scrie lifetime pe el nu inseamna ca trebuie lasat acolo cat va rula masina pe aceasta planeta, ci doar ca este un ulei mai special cu care se poate rula de exemplu o perioada mai mare decat cu un ulei regular.

Deci schimbati uleiurile la cutie cu incredere la cati km va scrie in carte sau conform specificatiilor tehnice ale masinilor, ptr ca nu faceti in nici un caz rau masinii, ba dinpotriva eliminati pilitura rezultata din frecarea pinioanelor si a celorlalte componente aflate in miscare.

 

la cutia automata se schimba uleiul da la cea manuala nu se schimba.asta pot sa-ti spun sigur ca am vrut eu sa-l schimb si m-am dus la bmw si mi-au spus ca nu schimba uleiul la cutie.o singura data l-a schimbat la un bmw pe care l-a condus o femeie si a schimbat aiurea producand defectiuni in cutie .l-au schimbat pentru ca au dat cutia jos si au lucrat la ea.

lifetime inseamna ca este pe viata.

long life inseamna ca tine mai mult decat alte uleiuri.

asa ca aveti grija ce scrieti ca induceti oamenii in eroare.eu daca nu sunt sigur nu scriu.

Link to comment
Share on other sites

Superb, masina care zici ca s-a defectat din cauza schimbului de ulei la cutie, s-a defectat pentru ca cei care au schimbat i-au pus T90 , masinile astea mai noi au anumite specificatii de uleiuri, de aceea am zis, mergeti la reprezentanta nu schimbati la colt la nea nelu.

Daca tu zici ca un ulei trebuie sa stea intr-o componenta pe viata atunci fa-o pe riscu tau, dar NUAMI ZII LA ALTII SA FACA CA TINE, te rog!

Uite-te in orice carte de service la orice masina si ai sa vezi ca scrie la un moment dat ca uleiul din cutie (manuala) se schimba chiar daca este el LIFETIME sau LONGLIFE.

 

Eu sunt foarte sigur de ceea ce scriu, am cunostintele mele, dar se pare ca tu mergi numai la mecanici de la coltu strazii care de lene sau din nestiinta sau practic din lipsa de raspundere Zic ca uleiul in cutie nu se schimba.

 

Eu zic sa nu te mai iei dupa unu si altu si uita-te doar in cartea de service la masina , daca ai asa ceva si vezi ce scrie acolo. si daca ai dreptate iti dau personal dreptul sa scrii ca nu stiu ce spun.

 

No offence, ti-am raspuns doar la afirmartiile tale,

salut!

Link to comment
Share on other sites

Trebuie respectata specificatia de ulei care o dau in TIS pt fiecare masina in parte se pare ca conteaza foarte mult uleiul la diferential si cutiile de viteze, spre exmplu pt M3,M5,M6,Z3,Z4 BMW recomanda SAF-XJ , pt celelalte SAF-XO

 

Castrol SAF-XJ is a fully synthetic SAE 75W-140 hypoid gear oil formulated for use in both conventional and limited slip differentials.

Whilst being suitable for all applications where a lubricant of this quality is specified it is specially formulated for use in limited slip differentials fitted to Japanese vehicles requiring an SAE 75W-140 Extreme Pressure Gear Oil. Castrol SAF-XJ has additionally demonstrated outstanding performance in competition vehicles employing limited slip differentials.

 

 

Castrol SAF-XJ is also specifically designed for BMW differentials including the Z3 limited slip differential.

API GL-5

ZF TE-ML- 05D, 12D, 16G

US claims - MIL-L-2105D

BMW Approved (for limited slip)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Castrol SAF-XO is a fully synthetic multigrade final drive lubricant with excellent low temperature performance, load carrying ability and resistance to foaming at high temperatures and sustained high speeds. It also provides exceptional high temperature stability and oxidation resistance.

Castrol SAF-XO is specially designed and fully approved by BMW for use in all BMW final drives fitted with conventional (non limited slip) differentials. Castrol SAF-XJ should be used for BMW final drives fitted with limited slip differentials.

 

 

API Service Level GL5

MAN 342 SL+ Approved back axles

Scania STO:1 Approved

Alpina Approved

BMW Approved

CastrolSAFXO.pdf

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Superb, masina care zici ca s-a defectat din cauza schimbului de ulei la cutie, s-a defectat pentru ca cei care au schimbat i-au pus T90 , masinile astea mai noi au anumite specificatii de uleiuri, de aceea am zis, mergeti la reprezentanta nu schimbati la colt la nea nelu.

Daca tu zici ca un ulei trebuie sa stea intr-o componenta pe viata atunci fa-o pe riscu tau, dar NUAMI ZII LA ALTII SA FACA CA TINE, te rog!

Uite-te in orice carte de service la orice masina si ai sa vezi ca scrie la un moment dat ca uleiul din cutie (manuala) se schimba chiar daca este el LIFETIME sau LONGLIFE.

 

Eu sunt foarte sigur de ceea ce scriu, am cunostintele mele, dar se pare ca tu mergi numai la mecanici de la coltu strazii care de lene sau din nestiinta sau practic din lipsa de raspundere Zic ca uleiul in cutie nu se schimba.

 

Eu zic sa nu te mai iei dupa unu si altu si uita-te doar in cartea de service la masina , daca ai asa ceva si vezi ce scrie acolo. si daca ai dreptate iti dau personal dreptul sa scrii ca nu stiu ce spun.

 

No offence, ti-am raspuns doar la afirmartiile tale,

salut!

 

 

bai baiatule eu am fost la Banat car BMW.si mai uita-te tu in carti sa vezi ca uleiul care este lifetime nu se schimba.daca nu citesti cum trebuie e treaba ta.eu nu am scris ca s-a defectat cutia din cauza schimbului de ulei.au lucrat la cutie ca a schimbat aia aiurea vitezele si avea pilitura la greu in cutie , si a trebuit sa0i schimbe uleiul.pentru cultura ta generala am vorbit cu cel mai bun mecanic de la bmw timisoara(pe care il si cunosc) daca tu sti mai bine . <_<

si nu ma uit in cartea de service ca nu am ce sa vad acolo, ma uit in carte de utilizare si m-am mai uitat si in haynes manual

Link to comment
Share on other sites

Superb, masina care zici ca s-a defectat din cauza schimbului de ulei la cutie, s-a defectat pentru ca cei care au schimbat i-au pus T90 , masinile astea mai noi au anumite specificatii de uleiuri, de aceea am zis, mergeti la reprezentanta nu schimbati la colt la nea nelu.

Daca tu zici ca un ulei trebuie sa stea intr-o componenta pe viata atunci fa-o pe riscu tau, dar NUAMI ZII LA ALTII SA FACA CA TINE, te rog!

Uite-te in orice carte de service la orice masina si ai sa vezi ca scrie la un moment dat ca uleiul din cutie (manuala) se schimba chiar daca este el LIFETIME sau LONGLIFE.

 

Eu sunt foarte sigur de ceea ce scriu, am cunostintele mele, dar se pare ca tu mergi numai la mecanici de la coltu strazii care de lene sau din nestiinta sau practic din lipsa de raspundere Zic ca uleiul in cutie nu se schimba.

 

Eu zic sa nu te mai iei dupa unu si altu si uita-te doar in cartea de service la masina , daca ai asa ceva si vezi ce scrie acolo. si daca ai dreptate iti dau personal dreptul sa scrii ca nu stiu ce spun.

 

No offence, ti-am raspuns doar la afirmartiile tale,

salut!

 

 

si hai sa-ti mai zic si ce scrie in TIS sa vezi cine spune prostii:

 

the yellow label with the words "MTF LT1" is located next to the oil filter plug

this transmission requires no oil change fo the entire service life of the transmission

after a repair of the transmission the specified lifetime oil should be used.

 

asa ca las-o balta

 

 

Superb, masina care zici ca s-a defectat din cauza schimbului de ulei la cutie, s-a defectat pentru ca cei care au schimbat i-au pus T90 , masinile astea mai noi au anumite specificatii de uleiuri, de aceea am zis, mergeti la reprezentanta nu schimbati la colt la nea nelu.

Daca tu zici ca un ulei trebuie sa stea intr-o componenta pe viata atunci fa-o pe riscu tau, dar NUAMI ZII LA ALTII SA FACA CA TINE, te rog!

Uite-te in orice carte de service la orice masina si ai sa vezi ca scrie la un moment dat ca uleiul din cutie (manuala) se schimba chiar daca este el LIFETIME sau LONGLIFE.

 

Eu sunt foarte sigur de ceea ce scriu, am cunostintele mele, dar se pare ca tu mergi numai la mecanici de la coltu strazii care de lene sau din nestiinta sau practic din lipsa de raspundere Zic ca uleiul in cutie nu se schimba.

 

Eu zic sa nu te mai iei dupa unu si altu si uita-te doar in cartea de service la masina , daca ai asa ceva si vezi ce scrie acolo. si daca ai dreptate iti dau personal dreptul sa scrii ca nu stiu ce spun.

 

No offence, ti-am raspuns doar la afirmartiile tale,

salut!

 

 

si hai sa-ti mai zic si ce scrie in TIS sa vezi cine spune prostii:

 

the yellow label with the words "MTF LT1" is located next to the oil filter plug

this transmission requires no oil change fo the entire service life of the transmission

after a repair of the transmission the specified lifetime oil should be used.

 

asa ca las-o balta

offtopic

poate nu e bun TIS-ul?!

nu mai sarii aiurea si tare as vrea sa stiu daca mai esti asa de sigur de ce ai scris.

m-am pus eu sa schimb uleiul la cutie la un mondeo din 2001 ca m-am crezut destept.si era tot lifetime.cand l-am scos era ca si nou , asa ca l-am schimbat degeaba si nici nu am simtit nici o modificare.

si inca ceva am ami mare increderein ce-mi spun cei de la bmw decat in ce-mi spui tu.dac vroiau imi schimbau uleiul imi luau banii si la revedere, dar mi-au spus clar la masina ta ai ulei lifetime si nu se inlocuieste.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca orice ulei in timp isi pierde proprietatile si la un moment dat va trebuii schimbat, deocamdata eu banui diferentialul si ii voi schimba uleiul, astept rezultatul si daca dimineata la rece nu-mi va mai face probleme e clar ca acel ulei nu mai are nici-o proprietate la rece desi mecanicul mi-a aratat astazi ca uleiul este foarte curat .... nu vad ce rau sa faca daca schimb tot ce inseamna ulei pe masina mea ... din contra numai bine pt viitorul proprietar peste 2 ani <_<)

 

pana acum am schimbat antigelul , uleiul la motor , uleiul la frana, la servodirectie, urmeaza diferential si cutia de viteze ...

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca orice ulei in timp isi pierde proprietatile si la un moment dat va trebuii schimbat, deocamdata eu banui diferentialul si ii voi schimba uleiul, astept rezultatul si daca dimineata la rece nu-mi va mai face probleme e clar ca acel ulei nu mai are nici-o proprietate la rece desi mecanicul mi-a aratat astazi ca uleiul este foarte curat .... nu vad ce rau sa faca daca schimb tot ce inseamna ulei pe masina mea ... din contra numai bine pt viitorul proprietar peste 2 ani <_<)

 

pana acum am schimbat antigelul , uleiul la motor , uleiul la frana, la servodirectie, urmeaza diferential si cutia de viteze ...

 

A fost o perioada cand nu se recomanda schimbul la cutiile automate.Au spus unii ca AB ar recomanda acum.As fi curios sa aflu recomandarile celor din Germania...

La cutiile manuale si diferentiale tot asa este, nu se schimba uleiul.

Link to comment
Share on other sites

pana acum am schimbat antigelul , uleiul la motor , uleiul la frana, la servodirectie, urmeaza diferential si cutia de viteze ...

 

se schimba greu? :)

 

Pt. unii DA daca nu au banii necesari ... :bashwall: apropo uleiul e pe viata .... <_<

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.