Jump to content

Masina se adapteaza stilului tau de condus ?


Andrei92

deci ?  

678 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@Bavaria Cum aflam care este timpul de inversare pt tipurile noastre de masini?!

Uite eu spre exemplu am un 318d din 2004....sau conteaza si luna...ceva de genul?!

 

Nu se pot inversa la masina ta deoarece nu sunt destul de lungi cablurile.Oricum, nu este recomandat la modelul ala de masina, deci nu te mai gandi la asa ceva.

 

ps

 

Am glumit.

 

cred si eu ca se adapteaza. mai ales daca o cumperi noua depinde foarte mult cum ii faci rodajul (de asta o sa depinda si consumul masinii). am facut liniuta cu un 523i exact ca al meu, (si culoarea si scaunele sport si restul dotarilor... tot) aveam benzina de la rompetrol amandoi si totusi a mea a castigat cu mai mult de o lungime de masina intre 2 semafoare. poate pentru ca a mea e obisnuita cu 6000 de ture si colegul nu prea o forja. a lui s-a adaptat dupa stilul lui (mergand frumos cu ea nu bate nimic la articulatii) iar a mea dupa stilul meu (fuge de rupe dar bat niste bielete si mai nou vajaie si un rulment pe spate). plus ca daca esti junker vei avea o masina de junker (zgariata, murdara). deci da, se adapteaza

 

 

Cam tot ce ai spus tu am spus si eu. :twoup:

Nu este vorba despre vreo concurenta, insa trebuie sa recunosc ca nu am spus de junker. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

am votat da, de ce? pt ca:

doua masini identice rulate, cu km aprox egali, se simt diferit la condus

la fel de bine ca noi nu vor merge niciuna dintre ele.

nu cred ca se adapteaza in sensul bun ci in sensul rau in functie de cat de corect a fost exploatata.

Edited by freeone
Link to comment
Share on other sites

@friuan:

Ce zici tu nu are legatura cu adaptarea masinii unui stil de condus.

Tu ai zis pur si simplu ca masinile se deterioreaza diferit, in functie de modul in care au fost exploatate/intretinute! Si aici, cred ca toata lumea e de acord.

Oricum, subiectul topicului era altul..

Edit reason: completare

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Nu stiu daca am iteles eu bine,dar se poate reseta o cutie de viteza automata.Am un E60 2004 cu a-si putea reseta cutia,exista un meniu ascuns sau ceva ge genu.....Chiar vreau sa fac reset sa vad daca are vrun efect.Masina o conduce si sotia si eu dar niciodata nu am simtit ca ar fi adaptata la stilul de condus al sotiei(fff incet:))).
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
masina se adapteaza la stilul de condus numai daca e stricata. am un passat 1,9tdi 131 de cai. daca merg cu el incet sa scot un consum cat mai mic pana fac drumu brsov sibiu masina pierde cel putin 20 de cai, adica daca vreau sa ies in depasire e moarta, ca sa isi revina trebuie sa merg putin cu ea mai fortat si isi da drumu. Am mai avut un escort 1,8td cu ala se mergea incet nu se depasea 2500 de ture pana l-am luat eu, dupa ce am inceput sa merg mai tare cu el a inceput sa isi mai dea drumu sa traga mai bine si sa sa ii creasca viteza maxima aproape de cea specificata in talon(masina nu era in stare prea buna). acum la 320d am observat ca masina merge cam la fel nu isi schimba comportamentul indiferent de stilu de condus.
Link to comment
Share on other sites

Masina se adapteaza stilului de condus in urmatorul fel: Dimineata dupa ce in prealabil ti`a prezis Neti Sandu la horoscop ca vei avea o zi proasta,te duci la masina cu inima stransa si te rogi sa porneasca,ca sunt minus "enshpe" grade...porneste,iar apoi iti propui stilul de mers,adica f incet...asta pana se incalzeste masina,surpriza masina merge incet,s`a adaptat prin miracol la stilul de mers...deci Neti sucks!

Un lucru este cert,apesi acceleratia masina merge in stilul tau,n`o apesi merge tot in stilul tau!:twoup:

Link to comment
Share on other sites

masina se adapteaza la stilul de condus numai daca e stricata. am un passat 1,9tdi 131 de cai. daca merg cu el incet sa scot un consum cat mai mic pana fac drumu brsov sibiu masina pierde cel putin 20 de cai, adica daca vreau sa ies in depasire e moarta, ca sa isi revina trebuie sa merg putin cu ea mai fortat si isi da drumu.

Probabil cei 20 de cai se simteau inutili si o luau inainte daca vedeau ca tu n-ai nvoie de ei :twoup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

"Pentru cine are urechi de vazut... sa simta!"...

 

Acceleratie controlata electronic

 

Pedala de acceleratie în cazul autovehiculelor echipate cu acest sistem produce un efect similar unui senzor. În functie de pozitia pedalei, acesta identificã direct puterea doritã de cãtre conducãtorul auto. Pornind de la acest semnal de iesire, sistemul electronic al motorului regleazã clapeta de acceleratie, presiunea de supra-alimentare si aprinderea. Acest sistem electronic înlocuieste tehnologia de transfer utilizatã pânã în prezent care apela la cabluri si oferã avantaje semnificative: îmbunãtãteste controlul electronic al motorului, reactioneazã mai rapid si este o conditie tehnicã necesarã pentru echiparea cu sistemul electronic de control al traiectoriei (ESP)

 

CAN-BUS

 

Componentele electronice ale unui autovehicul sunt tot mai numeroase. Având în vedere cã tehnicile obisnuite de cablare, cu distante lungi, nu mai pot face fatã acestui transfer de date, este utilizat CAN Data Bus. Termenul Controller Area Network (CAN) reprezintã un sistem BUS în serie, conceput pentru utilizarea în productia de autovehicule. CAN-Data Bus asigurã un transfer digital de date între senzori, actuatori, precum si echipamentele de comandã si asigurã prelucrarea informatiilor unui senzor cu ajutorul mai multor echipamente de comandã, cu posibilitatea de controlare corespunzãtoare a actuatorilor. Suplimentar fatã de reducerea distantelor de cablare, un avantaj special oferit de CAN este acela cã, în cazul defectãrii unei componente, sistemul continuã sã functioneze, fiind redus semnificativ în acest mod riscul unei defectiuni totale. Si vechile sistemele electrice sunt controlate tot mai frecvent prin intermediul CAN-Data Bus, ceea ce contribuie la îmbunãtãtirea sigurantei si a confortului. Un exemplu este reprezentat de întrerupãtorul de curent fãrã fir utilizat la modelul VW Golf 5. Prin acest întrerupãtor, conducãtorul auto nu trebuie decât sã selecteze modul de iluminare dorit, iar sistemul de comandã alimenteazã farurile cu energia necesarã. În acest mod pot fi realizate functii precum „Coming home”. Ca urmare a ratei diferite de repetare a semnalelor si de volumul de date generat, sistemele CAN-BUS sunt clasificate în trei categorii: CAN-BUS antrenare transmite, printre altele, semnalele unitãtii de comandã a motorului, a controlului adaptiv al cutiei de viteze si a unitãtii ABS/ESP. CAN-BUS confort are un rol decisivi de exemplu pentru controlarea echipamentului de climatizare, iar CAN-BUS Infotainment asigurã transferarea semnalelor radioului din autovehicul cu adaptarea volumului în functie de viteza de deplasare.

 

Cuplu motor

 

Cuplul motor reprezintã forta actionatã de o pârghie asupra unui punct de rotire (cuplu motor = forta x pârghie). Un motor cu ardere internã transformã miscarea de ridicare si coborâre a pistoanelor, prin intermediul bielei, într-o miscare de rotatie a arborelui cotit cu un cuplu motor util în capãtul arbelui cotit. Cutia de viteze transformã cuplul motor în fortã de propulsie. Unitatea fizicã pentru mãsurarea cuplului motor este newton-metru (Nm). Motoarele moderne dezvoltã un cuplu motor cât mai ridicat atât la limita inferioarã de turatii, cât si pe parcursul unei plaje cât mai extinse de turatii. Acesta este o caracteristicã necesarã pentru o elasticitate corespunzãtoare si permite conducerea unui autovehicul cu un numãr redus de schimbare a treptelor de vitezã, determinând un consum redus de carburant. În functie de putere (kW) si de cuplul motor (Nm) pot fi identificate caracteristicile unui motor. Aproape toate propulsoarele moderne sunt realizate tinând cont de cerintele necesare pentru cuplul motor, ceea ce înseamnã cã permit un regim de rulare care nu implicã schimbarea frecventã a vitezelor.

 

Management electronic al motorului

 

Sarcina principalã a managementului electronic al motorului este reprezentatã de coordonarea tuturor parametrilor - cu reglarea permanentã a proceselor, pentru a asigura o exploatare cât mai economicã si mai ecologicã a motorului. Sunt coordonate, de exemplu, momentul de aprindere, cantitatea de carburant injectatã, momentul la care se produce acest proces si recircularea gazelor de evacuare, precum si pozitia clapetelor de acceleratie, mecanismul de transmisie, geometria variabilã a turbinei si modificarea pozitiei arborelui cu came (la propulsoarele cu benzinã), etc. Pentru realizarea functiilor sale, managementul electronic al motorului identificã în mod suplimentar turatia, temperatura motorului, tipul de carburant (prin intermediul unui senzor) si pozitia pedalei de acceleratie. În cazul în care existã abateri de la regimul normal de functionare sunt pãstrate informatii corespunzãtoare în memoria de stocare a erorilor pentru a permite accesarea acestora cu ocazia urmãtoarelor lucrãri de service.

Edited by dartagnan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

eu cred ca este adevarat, cand am cumparat prima data masina, un bmw318is raspundea foarte bine la accelerati, tragea mult mai bine.

dupa ce am condus cateva mii de km mers foarte batranesc, eu asa merg, nu depasesc 60-70 km/h in oras, parca raspunde mult mai greu la accelerati, si merge mai infudat

chestia este ca daca nu accelerezi serios mai mereu, se imbaxeste clapeta de acceleratie, plus catalizator, i-ar atunci raspunde mai greu atunci cand vrei sa-i dai gas. e logic nu?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.