Jump to content

Masina se adapteaza stilului tau de condus ?


Andrei92

deci ?  

678 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

..cred cĂŁ e46 are linux Âşi e60 are windows, de asta diferenĂža la resetare :))).....ori cĂŁ sunt cablurile mai lungi Âşi are lag.....

 

Asa este, E60-ul foloseste plaftorma de XP, iar E46 Linux embedded.Din cauza asta restarile sunt mai putin sesizabile la un E60 fata de un E46.

daca este asa, cei care sunt pe platforma de XP trebuie sa se suie in masina si sa se dea jos si gata, merge ca noua, ca asa se reseteaza un XP. simplu <_<

Link to comment
Share on other sites

Bineinteles ca timpii de distributie sunt cruciali. Fara o functionare si o reglare corecta motorul nu ar functiona.

Dar....

1.Cu cat turatia e mai ridicata cu atat viteza aerului e mai mare si deci calitatea amestecului creste.

2.Cu cat turatie e mai ridicata, avansul la injectie/aprindere e mai mare ceea ce inseamna ca se ajunge la o presiune mai mare.

 

Intre piston si cilindru se realizeaza ungere. Cand apare fenomenul de stingere a flacarii la perete ,

o cantitate mare de hidrocarburi sunt absorbite de uleiul de pe oglinda cilindrului care este apoi raclat de unul dintre segmenti.

Cand motorul functioneaza la turatii scazute avansul este mic, o mare parte din procesul de ardere avand loc in evacuare, presiunea este scazuta si temperatura maxima scade.Astfel temperatura la oglinda cilindrului va fi mai mica => un strat limita mai mare => o stingerea flacarii mai devreme=>hidrocarburi in ulei

 

Motoarele sunt proiectate sa functioneze la regimul optim de temperatura.La rece jocurile mecanice sunt mari => randamentul scazut si uzura mare

Link to comment
Share on other sites

am votat nu se adapteaza

iar cand am vazut rezultatele, am ramas putin surprins.

din cate am inteles eu, intrebarea acestui topic este daca masina se adapteaza la stilul de condus al soferului, adica daca motorul se adapteaza la stilul de condus al soferului, adica daca ECU-ul motorului citeste diferit din mapele de injectie in functie de sofer !

 

Deci, nu ma intereseaza faptul ca daca masina e condusa subturat intervin depunerile, ca nu merge in nu stiu ce regim normal de functionare ci doar strict ECU-ul motorului ( se injecteaza mai mult combustibil in functie de cum a fost condusa masina anterior ? )

 

atunci raspunsul e nu.

 

s-a vorbit ca sunt mai multe mape (harti) iar ECU-ul citeste in functie de sofer din unele sau altele. Nu. Exista fff multe mape iar ECU-ul citeste din ele in functie de turatie, cererea de cuplu, presiunea ambientala, temperatura combustibilului etc (+ multe alte adaptari, amestecul din camera de ardere, ce ramane pe evacuare etc )

 

Fiecare constructor are o alta strategie dar ele sunt programate initial si, nu exista nici o strategie prin care citirea din mape se face avand ca "input" stilul de condus anterior.

 

Cu alte cuvinte, daca luam 2 masini identice, una e condusa subturat iar cealalta mai mult turat( + accelerari bruste, sportiv etc) iar la 50 000 km sa spunem, luam cele 2 ECU-uri ale motoarelor si le schimbam intre ele ( bine, nu e asa simplu, nu se conecteaza doar mufa si gata <_< )nu o sa avem surpriza sa vedem ca modul in care functioneaza cele 2 masini s-a schimbat.

 

Diferenta dintre ele va fi data de uzura diferitelor componente sau, mai bine spus de modul in care ele s-au uzat.

Link to comment
Share on other sites

1.Cu cat turatia e mai ridicata cu atat viteza aerului e mai mare si deci calitatea amestecului creste.

2.Cu cat turatie e mai ridicata, avansul la injectie/aprindere e mai mare ceea ce inseamna ca se ajunge la o presiune mai mare.

 

Eu m-am referit la motoarele de BMW care sunt un pic mai evoluate decat cele de Dacia, sa zicem.

 

Cu alte cuvinte, daca luam 2 masini identice, una e condusa subturat iar cealalta mai mult turat( + accelerari bruste, sportiv etc) iar la 50 000 km sa spunem, luam cele 2 ECU-uri ale motoarelor si le schimbam intre ele ( bine, nu e asa simplu, nu se conecteaza doar mufa si gata :) )nu o sa avem surpriza sa vedem ca modul in care functioneaza cele 2 masini s-a schimbat.

 

Pana computerele se vor adapta din nou motoarele vor functiona diferit.In principiu mai prost decat cu computerul original.

 

 

..cred cĂŁ e46 are linux Âşi e60 are windows, de asta diferenĂža la resetare :bashwall:)).....ori cĂŁ sunt cablurile mai lungi Âşi are lag.....

 

Asa este, E60-ul foloseste plaftorma de XP, iar E46 Linux embedded.Din cauza asta restarile sunt mai putin sesizabile la un E60 fata de un E46.

daca este asa, cei care sunt pe platforma de XP trebuie sa se suie in masina si sa se dea jos si gata, merge ca noua, ca asa se reseteaza un XP. simplu <_<

 

Nu, se reseteaza din i-drive.

Link to comment
Share on other sites

brabus2099 wrote:

1.Cu cat turatia e mai ridicata cu atat viteza aerului e mai mare si deci calitatea amestecului creste.

2.Cu cat turatie e mai ridicata, avansul la injectie/aprindere e mai mare ceea ce inseamna ca se ajunge la o presiune mai mare.

 

bavaria wrote:

"Eu m-am referit la motoarele de BMW care sunt un pic mai evoluate decat cele de Dacia, sa zicem."

 

 

 

Aceste 2 lucruri sunt mult mai pregnante la motoare de generatie noua. Acestea injectie stratificata si deasemenea pt. scaderea emisiilor de NoX (oxizi de azot) la turatii mici avansul este scazut drastic.

 

 

 

P.S. Nu trebuie sa fi sarcastic si infumurat . Daca ai ceva de comentat vino cu suport tehnic nu cu mistouri.

Link to comment
Share on other sites

P.S. Nu trebuie sa fi sarcastic si infumurat . Daca ai ceva de comentat vino cu suport tehnic nu cu mistouri.

 

 

Pai ti-am scris mult mai sus despre DISA, dar tu spui de aceleasi lucruri ca o moara stricata.

Infumurat nu sunt, poate un pic sarcastic.Vezi ca e o optiune pe aici, se numeste ignore.

Link to comment
Share on other sites

Cu alte cuvinte, daca luam 2 masini identice, una e condusa subturat iar cealalta mai mult turat( + accelerari bruste, sportiv etc) iar la 50 000 km sa spunem, luam cele 2 ECU-uri ale motoarelor si le schimbam intre ele ( bine, nu e asa simplu, nu se conecteaza doar mufa si gata <_< )nu o sa avem surpriza sa vedem ca modul in care functioneaza cele 2 masini s-a schimbat.

 

Pana computerele se vor adapta din nou motoarele vor functiona diferit.In principiu mai prost decat cu computerul original.

 

era un exemplu pur teoretic pentru a demonstra ca ECU-ul masinii care a fost alergata sportiv nu-i va da putina sportivitate celeilalte masini, adica ECU-ul nu a invatat stilul soferului.

masinile nu vor porni, de aceea am pus in paranteza ca nu e asa usor sa schimbi ECU-urile intre ele.

Link to comment
Share on other sites

NU.

 

omu se adapteaza cu masina ,nu masina cu omu...cand iti alegi masina ,ti-o alegi pt ca te simti bine in ea si cu timpu te si obisnuiesti cu ea,insa daca te urci in alta simti ca nu te vrea <_<) ...adica nu esti obisnuit cu ea

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

la fiat stiu sigur ca se schimba dupa 3000km,motorul incepe sa traga mai bine imediat ce sari de 3000,am simtit asta pe un grande punto 1.3 dizel

 

 

si mie mi se pare ca a mea efectiv rupe dupa ce am trecut de 5000 Km... o fi de la benzina pe care o bag? eu oricum merg numai cu OMV 100 doar ca bag de unde nimeresc deci nu cred ca e o mare diferenta dar masina e mult mult mai vioaie... poate ca am eu piciorul mai greu <_< si apropos, parca si consumul e mai mic...

Link to comment
Share on other sites

la fiat stiu sigur ca se schimba dupa 3000km,motorul incepe sa traga mai bine imediat ce sari de 3000,am simtit asta pe un grande punto 1.3 dizel

 

 

si mie mi se pare ca a mea efectiv rupe dupa ce am trecut de 5000 Km... o fi de la benzina pe care o bag? eu oricum merg numai cu OMV 100 doar ca bag de unde nimeresc deci nu cred ca e o mare diferenta dar masina e mult mult mai vioaie... poate ca am eu piciorul mai greu <_< si apropos, parca si consumul e mai mic...

 

:))) Cand o calci mai greu, consumul e mai mic :bashwall:) Sau te refereai la benzina de 100 ?

Link to comment
Share on other sites

la fiat stiu sigur ca se schimba dupa 3000km,motorul incepe sa traga mai bine imediat ce sari de 3000,am simtit asta pe un grande punto 1.3 dizel

 

 

si mie mi se pare ca a mea efectiv rupe dupa ce am trecut de 5000 Km... o fi de la benzina pe care o bag? eu oricum merg numai cu OMV 100 doar ca bag de unde nimeresc deci nu cred ca e o mare diferenta dar masina e mult mult mai vioaie... poate ca am eu piciorul mai greu <_< si apropos, parca si consumul e mai mic...

 

:))) Cand o calci mai greu, consumul e mai mic :bashwall:) Sau te refereai la benzina de 100 ?

 

 

e si tu... oricum nu am mers calm cu ea niciodata ptr ca nu imi e in stil... ca sa nu o calc cand sunt in linie dreapta pur si simplu bag pilotul automat (chiar si la 50 la ora)... totusi acum mergand doar in oras stau sub 11 la suta consum si inainte ajungeam pana aproape de 12 in aceleasi conditii...

Link to comment
Share on other sites

la golf 4 1.4 16v in primele 3000 km nu puteai sa o duci mai mult de 100km ...ca si radeam de mama soacra cand si l-a luat ca o fac cu dacia... <_<) acum 175km i-am dat max pe a2 in 5 min cred ...

 

ia uite aici aahahaha 210 cu 1.4 16v ...nu cred nici mort

http://www.youtube.com/watch?v=GSbK5XCkXPQ...feature=related

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

e si tu... oricum nu am mers calm cu ea niciodata ptr ca nu imi e in stil... ca sa nu o calc cand sunt in linie dreapta pur si simplu bag pilotul automat (chiar si la 50 la ora)... totusi acum mergand doar in oras stau sub 11 la suta consum si inainte ajungeam pana aproape de 12 in aceleasi conditii...

 

PĂŁi de ce bagi pilotul automat la 50 la ora ĂŽn oraÂş? <_<

Link to comment
Share on other sites

la golf 4 1.4 16v in primele 3000 km nu puteai sa o duci mai mult de 100km ...ca si radeam de mama soacra cand si l-a luat ca o fac cu dacia... <_< ) acum 175km i-am dat max pe a2 in 5 min cred ...

 

ia uite aici aahahaha 210 cu 1.4 16v ...nu cred nici mort

http://www.youtube.com/watch?v=GSbK5XCkXPQ...feature=related

 

cam inclinata trebuie sa fii fost panta aia daca masina-i chiar 1.4

Link to comment
Share on other sites

Mai cunosc pe cineva care face asa ceva, pe strazile lungi, sau bulevarde, baga pilotul la 60 la ora, pretextul e ca nu vrea sa depaseasca cu mult viteza legala...e oarecum normal...

 

Mi se pare o greÂşealĂŁ.

Ăn loc sĂŁ fii atent la drum stai sĂŁ butonezi pe volan ca sĂŁ bagi pilotul automat.

 

Existã o alarmã pe care o poÞi seta din OBC sã sune atunci când depãºeºti o vitezã presetatã.

La E39 existĂŁ aceastĂŁ opĂžiune.

Link to comment
Share on other sites

Mai cunosc pe cineva care face asa ceva, pe strazile lungi, sau bulevarde, baga pilotul la 60 la ora, pretextul e ca nu vrea sa depaseasca cu mult viteza legala...e oarecum normal...

 

Mi se pare o greşeală.

Ăn loc să fii atent la drum stai să butonezi pe volan ca să bagi pilotul automat.

 

Există o alarmă pe care o poţi seta din OBC să sune atunci când depăşeşti o viteză presetată.

La E39 există această opţiune.

 

 

e foarte simplu... trag de maneta inspre mine si gata, sunt pe pilot... e foarte rapid si instinctiv deja la mine... in weekend folosesc foarte des (30-40% din timp) chiar si la 50 la ora... asa nu mai am tentatia sa o calc... <_<

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Mai cunosc pe cineva care face asa ceva, pe strazile lungi, sau bulevarde, baga pilotul la 60 la ora, pretextul e ca nu vrea sa depaseasca cu mult viteza legala...e oarecum normal...

 

Mi se pare o greÂşealĂŁ.

Ăn loc sĂŁ fii atent la drum stai sĂŁ butonezi pe volan ca sĂŁ bagi pilotul automat.

 

Existã o alarmã pe care o poÞi seta din OBC sã sune atunci când depãºeºti o vitezã presetatã.

La E39 existĂŁ aceastĂŁ opĂžiune.

 

si la e 46. eu il tin la 98 km/ora ca sa-mi dea peste nas in localitati daca ma sui pe matura <_<

Link to comment
Share on other sites

e si tu... oricum nu am mers calm cu ea niciodata ptr ca nu imi e in stil... ca sa nu o calc cand sunt in linie dreapta pur si simplu bag pilotul automat (chiar si la 50 la ora)... totusi acum mergand doar in oras stau sub 11 la suta consum si inainte ajungeam pana aproape de 12 in aceleasi conditii...

PĂŁi de ce bagi pilotul automat la 50 la ora ĂŽn oraÂş? <_<

 

in general mergpe pilot automat pentru comoditate si securitatea permisului meu :) avand in vedere ca prind uneori linii drepte goale (sau oricum drumuri circulabile) gen blvd. Timisoara, soseaua Crangasi - Lujerului, pe cheiul Dambovitei, Nae Caranfil, etc, prefer sa bag pilotul automat pentru ca in mod clar sar de 60 la ora... dupa cum am spus acum pilotul automat e pe maneta sub semnalizare si e foarte usor de activat, doar trag maneta usor inspre volan si gata... in general plec tare din semafor panala la viteza de croaziera si apoi bag pilotul :bashwall: sunt lenes stiu :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Se mai lasa motorul dupa 3000-4000km, din acest motiv masina incepe sa traga mai bine. E normal. Si in cartile masinilor e trecut acest lucru, ca dupa un anumit nr de km masina incepe sa mearga la intreaga sa capacitate. Nu are treaba cu rodajul, ala e altceva.
Link to comment
Share on other sites

Da! Zic eu.. E un fel de "fuzzy logic" si mai toate masinile moderne "au" asa ceva. :)

 

De fiecare data cand ajung acasa si ma urc in Loganu' lu' taica-miu, am parte de un motoras (1.4) care abia raspunde la comenzi. De ce? Tata nu-i da mai mult de 2500 rpm (si atunci in a V-a). Dupa un weekend in care sta doar pe mana mea, deja e alta masina. Daca e efect placebo, e al dracu' de misto! <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.