Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Problema cutie steptronic E39 530D


andreibbc

Recommended Posts

Cine ma poate ajuta?

Am un BMW 530D, an fab. 2002, cutie steptronic. Cand si cand la accelerare mai brusca intre in modul "Trans Failsafe Mode".

De asemenea am observat ca la schimbarea vitezelor am socuri.

Daca opresc masina si astept putin, eroarea de calculator dispare.

Am schimbat uleiul si filtrul in service BMW.

Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Uuuuuf, naspa ! Adica, nu vreau sa te sperii, nu sunt expert dar eu am cosmaruri cand ma gandesc ca s-ar putea sa imi cada cutia de cand am citit pe intalnirea BMW-urilor cate cutii automate le pica lor <_<

 

La cati km ai schimbat uleiul ? Cat ai acum ?

Link to comment
Share on other sites

Cine ma poate ajuta?

Am un BMW 530D, an fab. 2002, cutie steptronic. Cand si cand la accelerare mai brusca intre in modul "Trans Failsafe Mode".

De asemenea am observat ca la schimbarea vitezelor am socuri.

Daca opresc masina si astept putin, eroarea de calculator dispare.

Am schimbat uleiul si filtrul in service BMW.

Multumesc !

 

facea si inainte de a schimba uleiul si filtrul sau numai dupa ce ai facut asta?

Link to comment
Share on other sites

Majoritatea dintre ai au 540i deci uzura asupra cutiei este mult mai mare decât la un 525i.

 

Offtopic: Sa stii ca nu, multi dintre cei care se plangeau aveau 325i din 2001-2004 (bine, in USA este considerata o masina economica <_< ). Astea au motorul identic cu al meu (M54B20) si la fel si cutia (ZF 5HP19).

 

Oricum, si andreibbc cu un 530d are ceva cuplu pe cutia aia...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Facea si inainte de a schimba uleiul.Smuceste la un moment dat cand schimba dupa 3000 si ceva de ture cand accelerez.Ca si cand agata.Nu face tot timpul,dar destul de des.Aveti cumva idee ce ar fi?Citisem ca pot aparea asemenea probleme si din cauza altor piese cel mai adesea partea electronica care nu au treaba cu cutia.
Link to comment
Share on other sites

Facea si inainte de a schimba uleiul.Smuceste la un moment dat cand schimba dupa 3000 si ceva de ture cand accelerez.Ca si cand agata.Nu face tot timpul,dar destul de des.Aveti cumva idee ce ar fi?Citisem ca pot aparea asemenea probleme si din cauza altor piese cel mai adesea partea electronica care nu au treaba cu cutia.

 

 

Pare a fi cutia defecta.Incearca si cu un update de soft.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea ai ce sa-i mai faci, daca ai schimbat uleiul si tot asa face e pe duca cutia. Incearca sa te duci cu ea la cineva care se ocupa cu reconditionarea poate scapi ieftin si e vreun solenoid, valva sau alte piese mici, altfel trebuie s-o reconditionezi toata cand o sa pice sau sa cumperi una "noua". A fost un update de soft prin 2003-2004 dar n-are legatura cu mersul prost, si probabil il ai deja instalat.

Multa bafta !

Link to comment
Share on other sites

Totusi, ceva e in "neregula" aici: una e sa patineze si alta e sa dea socuri (cred).

Eu am observat la a mea o gramada de chestii...interesante, sa zic asa: - daca am mers preponderent in oras, la viteze mici, fara accelerari bruste, in primele minute in care incep sa calc pedala brusc si iau repede piciorul de pe acceleratie (masina din fata, de exemplu, franeaza) cutia smuceste, si da un soc sesizabil, destul ne neplacut, de parca nu stie in ce treapta sa ramana. Daca am un regim mai alert de condus, nu mai face asa (sau face foarte rar).

 

Cand mi s-a dus pompa de motorina (nici acum nu stiu care din ele era de vina, le-am schimbat pe amandoua) iarasi masina se comporta ... interesant: cutia (???) nu mai permitea accelerarea peste 3000 rpm si masina nu mai lua viteza. (am zis cutia, pentru ca motorul, saracul, il auzeam cum se chinuie :)

Am banuit atunci ca s-a stricat cutia de viteze, simptomele erau foarte ciudate- am facut si un topic pe tema asta, exista pe undeva.

 

Recent mi-a "fiert" iar apa in masina si am vazut ceva iarasi interesant: aici nu pot spune ca era meritul cutiei, insa nu mai puteam tura motorul, indiferent ca eram in drive sau pe modul manual, si masina se deplasa cu viteza melcului, concomitent cu faptul intaririi directiei (parca nu mai aveam servo)

 

Furtunul ala "celebru" care actioneaza nu stiu ce valva pe la turbina la mine era ... mileu/macrameu, asa de rupt, ars si gaurit era, si cutia nu mai facea kick down, se accelera, ce-i drept, dar tinuta intr-un anumit regim, nu mai aveam senzatia 'bagatului in scaun" (care, intre noi fie vorba, e doar un mit <_< ) Cu aceasta ocazie, si smunciturile/ socurile cutiei au crescut in numar.

 

INSA niciodata nu a patinat. Adica la ce va referiti cand spuneti de "patinare"?

 

PS: domnu' Elf, nu mai radeti, din cate stiu sub trapa dumneavoastra sta tot un schimbator automat care se apropie de 200.000 :bashwall:

Link to comment
Share on other sites

Nu,dupa schimbarea uleiului nu am resetat erorile.La inceput imediat dupa schimbarea uleiului nu a mai facut deloc.Dupa a inceput din nou.Pe manual merge normal nu s-a prea blocat.Am problema asta de cand am luat masina de aproape un an.Upgrate la cutie,se face la reprezentanta bmw sau poate sa-mi faca oricine are ceva soft,diagnoza.Va multumesc pentru interes si pentru ca incercati sa ma ajutati.

 

Am mai incercat ceva.Am decuplat asc-ul si mergea normal nu s-a mai blocat,dar dupa un timp a inceput sa apara aceasi problema si asc-ul decuplat.

Link to comment
Share on other sites

Am sa ma bag si eu in discutie. Am vreo 2 luni de cand am pus cutie noua la AB pe un e39 530d.

La mine m-a luat un pic pe nepregatite. Cuteam pe forum simptome si ma linisteam...<_< Nu aveam socuri deloc, u patina, totul parea OK, numai ca ea, in interios se pregatea sa isi dea duhul...:) M-a lasat in camp, din bun senin, fara nici un semn prealabil. Deodata mi-a dat eroarea "trans fail safe mode" si masina mergea din inertie cu motorul in 3000 ture, pana s-a oprit si oprita a ramas.

 

Ma rog ce a fost pana acum nu e prea important. Acum am cutie noua GM, cumparata de la AB. Uneori are momente cand schimba mai prost ca cea veche.(eu banui ca cea veche fiind uzata patina putin reducand astfel socurile). Exact cum spunea un coleg mai sus, la oras cand accelerezi apoi iei piciorul de pe acceleratie se simte un soc destul de binisor( e destul de enervant). Iarasi, tot la oras, accelerez, iau piciorul de pe acceleratie, daca accelerez mai tare iarasi initial se simte un soc apoi pleaca masina(banuiesc ca luand piciorul de pe acceleratie cutia schimba, apoi daca accelerezi iar cam intra in ceatza cutia...). Cand cobor o panta acum, cu cutia noua, simt cum ma tine in frana de motor( in modul Drive).Inainte nu prea tinea...se tura motorul si cutia schimba in superior, apoi incet incet iar se tura si iar schimba... La cutia noua parca refuza sa se tureze daca nu e panta foarte abrupta.

 

Andreibbc, daca ai schimbat uleiul si in continuare face urat, apuca-te de adunat bani. Nu vreau sa te sperii, insa ceva se intampla in cutia de la masina ta. Incearca sa nu ii dai kickdown si sa o menajezi cum poti ma bine.(fara accelerari bruste). Mai demult mai psunea un coleg de o cutie care inainte mergea OK, iar dupa ce a schimbat uleiul si filtrul schimba cu socuri.A schimbat iarasi uleiul si filtrul si abia apoi si-a revenit cutia.Banuiesc ca mai gresesc si astia pe la AB, dar daca la tine smuncea si inainte.... Ai putea incerca acum sa desfaci cutia poate scapi mai ieftin. Exista kitturi de reparare pentru cutiile GM, cu piesele care se uzeaza cel mai frecvent. Nu e foarte scump. Daca esti din Bucuresti ia legatura cu ciupanezu, are el un prieten care reconditioneaza cutii automate si se pricepe. Asa scapi cam la o treime din pretul unei cutii noi. Mai e un aspect foarte important si anume convertizorul de cuplu...daca problema e de la el am inteles ca e aprox 2000 euro nou...Daca e asta iti convine mai mult cutie noua cu garantie de la AB.

Sa nu mai lungesc mult, sfatul meu e sa mergi la un meserias sa o desfaca poate scapi doar cu acel kitt. Plus ca scapi si de transportul cu platforma, care e destul de costisitor, si scapi si de neplacerile legate de asteptatul in camp langa o masina destul de scumpa...:bashwall: ramsa moarta, in timp ce altii cu Dacia trec pe langa tine si-ti zambesc ironic....:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Incearca si cu resoftare.Un prieten cu e60 525d nu mai pornea din cauza cutiei.Dupa resoftare totul a revenit la normal.Mai este o problema ,daca turbina nu functioneaza bine nici cutia de viteze nu functioneaza cum trebuie.
Link to comment
Share on other sites

Eu am un 525d cu cutie GM 5L40E si am aceseasi sintome descrise de colegi mai sus, adica cand acelerez usor iar apoi franez are un soc sesizabil dar eu sunt convins ca acest lucru este un defect , nu este ceva normal . Dupa ce am discutat cu cineva dupa un forum american mi-a explicat ca defectul se datoreaza unei valve TCC/PWM solenoid cand si cand pierde presiune de ulei in plus am mers cu cu range rover sport care are aceias cutie automata si nici gand de scocuri sau altceva. Am schimbat uleiul la cutie acum vreo 30000km si s-a simtit in bine . Nu patineaza si nu bruscheaza cand schimba vitezele. Doamne ajuta pentru toate cutiile automate de bmw !!!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Masina a fost zilele trecute la Banat Car Timisoara.Reprezentanta celor de la BMW in Timisoara.Am fost programat,mi s-au facut o serie de teste.Nu s-a gasit nimic la cutie.Nu stiu ce sa zic.Pe modul manual nu are nici o problema.Pe automat face cand si cand.Cei de la Bmw au zis sa schimb uleiul si filtrele de la cutie,e singura lor recomandare.Le-am schimbat recent.Alte idei nu mai am.Am gasit un topic pe forumurile celor din Anglia cu ceva pentru cutie,sper sa nu se supere nimeni ca postez aici poate ajuta pe cineva.Nu stiu insa exact la ce foloseste.http://forum.bmw5.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=24445&sid=977949fadc538fa251a225d7f2eb923d
Link to comment
Share on other sites

Masina a fost zilele trecute la Banat Car Timisoara.Reprezentanta celor de la BMW in Timisoara.Am fost programat,mi s-au facut o serie de teste.Nu s-a gasit nimic la cutie.Nu stiu ce sa zic.Pe modul manual nu are nici o problema.Pe automat face cand si cand.Cei de la Bmw au zis sa schimb uleiul si filtrele de la cutie,e singura lor recomandare.Le-am schimbat recent.Alte idei nu mai am.Am gasit un topic pe forumurile celor din Anglia cu ceva pentru cutie,sper sa nu se supere nimeni ca postez aici poate ajuta pe cineva.Nu stiu insa exact la ce foloseste.http://forum.bmw5.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=24445&sid=977949fadc538fa251a225d7f2eb923d

 

Acum ce problema are cutia?Se mai aprinde becul de avarie?Ce eroare era cand se aprindea?

Link to comment
Share on other sites

Pai nu se aprindea nici un bec,pe modul automat uneori cand acceleram cand trecea de 3000 si ceva de ture daca nu o lasam putin sa schimbe intra in modul transfail safe sau ceva de genul.Am pixeli morti pe computerul de bord si nu se mai intelege.Daca o las sa schimbe nu mai are treaba.E ca si cum ar agata acolo.Pe modul manual nu e asa.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.