Jump to content

BMW E36 316i M43 to M44


Stage

Recommended Posts

Buna seara,

 

Din excess de timp si lipsa de ocupatie m-am decis sa-mi bag putin nasul in E36le meu... fiind un 316i M43B16 ma gandeam sa-i maresc un pic herghelia. Cum o conversie la un 6 cyl e ceva mai dificil mai ales cu actele si omologarile, ar fi o idee sa-mi transform m43u` intr-un m44 mai exact 1.8is, asta inseamna sa cumpar un m44 complet, sa alezez blocul de 1.6 de la 84 la 85 si sa mut totul de pe m44 pe blocul de m43. Din ce am reusit eu sa ma documentez blocurile sunt asemanatoare, dar nu am vazut un bloc de m43 pus langa un bloc de m44 deci nu sunt 100% convins ca merge aceasta transformare.

 

Asa ca ii rog pe cei ce au mesterit astfel de motoare, sau au idee sa-si dea cu parerea aici. <_< Va multumesc aniticipat.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate... dupa mai multe cercetari am gasit o incompatibilitate, senzorul de pozitie de pe arborele cotit, este la M43 in fata motorului, iar la M44 este montat pe bloc in spate cititind de pe o roata dintata pozitionata pe arbore, stie careva daca se poate muta senzorul din spate in fata?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=10

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=10

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

Link to comment
Share on other sites

Experienta n-am... se castiga pe parcurs, n-a zis nimeni ca e simplu, cat despre scule, tatal meu are un service si ma pot folosii cam de tot ce e acolo. Alezatul blocului se poate face la un atelier de prelucrari motoare/chiulase. Singurele probleme majore sunt codarea EWSului cu DMEul` (Am un carsoft 6.5, si am aceasta optiune in el dar nu am folosit-o niciodata si nu stiu daca e sigura) si mutarea senzorului de pozitie vibrochen.

 

cam la acelasi lucru m-am gandit si eu

 

am vb cu rabanne si a zi ceva ca bielele sunt mai scurte si tre schimbat arbore cotit, ax cu came nu numai de cilindree si ca e complicat si nu se merita

 

E complicat, dar daca, cumperi un motor 1.8is complet ai absolut tot ce-ti trebuie, mai putin niste segmenti, cuzineti simeringuri supape, garnitura chiulasa etc, pe care e bine sa le schimbi daca tot faci motorul bucati.

 

Bineinteles asta e doar o varianta, daca tot iei un 1.8is complet poti sa-l montezi cu totul fara batai de cap, dar trebuie sa ajungi la rar sa-l omologhezi <_<.

Edited by Stage
Link to comment
Share on other sites

Experienta n-am... se castiga pe parcurs, n-a zis nimeni ca e simplu, cat despre scule, tatal meu are un service si ma pot folosii cam de tot ce e acolo. Alzatul blocului se poate face la un atelier de prelucrari motoare/chiulase. Singurele probleme majore sunt codarea EWSului cu DMEul` (Am un carsoft 6.5, si am aceasta optiune in el dar nu am folosit-o niciodata si nu stiu daca e sigura) si mutarea senzorului de pozitie vibrochen.

 

Codarea este cea mai simpla problema.Daca schimbi si instalatia electrica, atunci nu este o problema nici cu senzorul.

Link to comment
Share on other sites

Automat trebuie schimba si instalatia, m43 are debitmetru cu potentiometru, 1 senzor de detonatie si injectie Bosch M1.7.1 iar M44 are debitmetru cu hot wire, 2 senzori de detonatie si injectie Bosch M5.2. Cat despre senzorul ala nenorocit nu instalatia era problema ci pozitia lui ca in blocul de M43 nu este gaura aceea ca in blocul de m44, ci este montat pe capacul de la lantul de distributie jos la fulia centrala.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Problema rezolvata, am cumparat un 1.8is M44, l-am infipt acolo si merge de minune <_<. Intrebarea mea este, pot sa codez DMEul sa mearga cu EWSul si cheile mele?, ca nu-mi place sa stau cu EWSul computerului si chipul atarnat de antena aia prin bord ca in cazul acesta porneste cu orice cheie . :) Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 month later...

Toata treaba a durat relativ 2 zile, la un ritm incet dar sigur. In afara de motor nu am schimbat mare lucru, singurele lucruri care nu se potrivesc de la un motor la altu sunt o conducta de clima, cea de 1.6 se loveste de intinzatorul de la lantul de distributie de la M44, evacuarea, si cutia de la filtrul de aer care e total diferita fata de cea de M43.

 

Cutia de viteze e identica cu cea de 1.6 diferenta fiind doar la ambreiaj si volanta iar cred ca grupul difera dar nu sunt sigur, oricum trage destul de frumos si cu grupul de 1.6 avand in vedere ca m44 se tureaza pana in 6500 spre deosebire de m43 la 6200.

 

De costat nu m-a costat decat timp, lucrarea a fost facuta in garajul propriu.

Link to comment
Share on other sites

Toata treaba a durat relativ 2 zile, la un ritm incet dar sigur. In afara de motor nu am schimbat mare lucru, singurele lucruri care nu se potrivesc de la un motor la altu sunt o conducta de clima, cea de 1.6 se loveste de intinzatorul de la lantul de distributie de la M44, evacuarea, si cutia de la filtrul de aer care e total diferita fata de cea de M43.

 

Cutia de viteze e identica cu cea de 1.6 diferenta fiind doar la ambreiaj si volanta iar cred ca grupul difera dar nu sunt sigur, oricum trage destul de frumos si cu grupul de 1.6 avand in vedere ca m44 se tureaza pana in 6500 spre deosebire de m43 la 6200.

 

De costat nu m-a costat decat timp, lucrarea a fost facuta in garajul propriu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Toata treaba a durat relativ 2 zile, la un ritm incet dar sigur. In afara de motor nu am schimbat mare lucru, singurele lucruri care nu se potrivesc de la un motor la altu sunt o conducta de clima, cea de 1.6 se loveste de intinzatorul de la lantul de distributie de la M44, evacuarea, si cutia de la filtrul de aer care e total diferita fata de cea de M43.

 

Cutia de viteze e identica cu cea de 1.6 diferenta fiind doar la ambreiaj si volanta iar cred ca grupul difera dar nu sunt sigur, oricum trage destul de frumos si cu grupul de 1.6 avand in vedere ca m44 se tureaza pana in 6500 spre deosebire de m43 la 6200.

 

De costat nu m-a costat decat timp, lucrarea a fost facuta in garajul propriu.

Sincronizarea DME-EWS se poate face. Daca nu ai reusit pana acum, te pot ajuta cu niste sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.