Jump to content

Relanti in doua tonalitati


Recommended Posts

Masina in cauza un 320d din 2004.

Stateam cu motorul pornit si asteptam pe cineva afara din masina. Sunetul motorului la relanti era putin mai infundat. La un moment dat am auzit cum si-a schimbat sunetul si a devenit mai pronuntat mai metalic mai rontait. Precizez ca nu sunt fluctuatii ale relantiului. Tot asteptand sa zic asa dupa vreo 3 minute a revenit la sunetul infundat. Din ce aud eu zi de zi la sunetul motorului cand vin de la drumuri lungi sau de oriunde am fost chiar si doar dupa 3 km, sunetul pe care il aud este cel mai metalic mai rontait. Asta mai infundat pe care l-am sesizat azi este ca si cum as tura motorul dar nu se intampla acest lucru nici pe turometru nici in realitate, acul nu se misca de la 900 rot/min. Diferenta intre cele 2 sunete este putin sesizabila dar este.

Cam asta ar fi problema. Daca cineva sa mai intanlit cu asa ceva sau ar putea sti de la ce ar fi, astept comentariile sau raspunsurile.

Si inca ceva, nu am mai ascultat alte 320d de aceea as vrea sa stiu daca si la altele este la fel, daca stai in fata masinii cu capota inchisa sunetul este unul la relanti, daca stai in dreptul rotii este altul mai pronuntat mai tare ( ma gandesc ca e de la antifonare ).

Ms.

Link to comment
Share on other sites

- asculta 5 minute motorul cand pornesti masina dimineata. nu dupa ce ajungi acasa.

- opreste climatronicul.

- dupa ce deschizi capota incearca sa localizezi zona unde apare acel ''schimb de sunet'' <_<

 

cred ca e de la compresorul de clima. el se aude asa cum ai descris tu...

Link to comment
Share on other sites

Compresorul nu a pornit deloc pentru ca nu am pornit AC, clima merge pe cald. Oricum am oprit-o si pe asta.

Ce am observat e ca tonalitatea si-a schimbat-o parca dupa ce a trecut acul de la apa de zona albastra.

Ma gandesc la socul automat care a iesit din functiune si a lasat motorul liber sa zic asa, dar de ce dupa inca ceva timp a revenit tonalitatea mai silentioasa??

Merci de raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Masina in cauza un 320d din 2004.

Stateam cu motorul pornit si asteptam pe cineva afara din masina. Sunetul motorului la relanti era putin mai infundat. La un moment dat am auzit cum si-a schimbat sunetul si a devenit mai pronuntat mai metalic mai rontait. Precizez ca nu sunt fluctuatii ale relantiului. Tot asteptand sa zic asa dupa vreo 3 minute a revenit la sunetul infundat. Din ce aud eu zi de zi la sunetul motorului cand vin de la drumuri lungi sau de oriunde am fost chiar si doar dupa 3 km, sunetul pe care il aud este cel mai metalic mai rontait. Asta mai infundat pe care l-am sesizat azi este ca si cum as tura motorul dar nu se intampla acest lucru nici pe turometru nici in realitate, acul nu se misca de la 900 rot/min. Diferenta intre cele 2 sunete este putin sesizabila dar este.

Cam asta ar fi problema. Daca cineva sa mai intanlit cu asa ceva sau ar putea sti de la ce ar fi, astept comentariile sau raspunsurile.

Si inca ceva, nu am mai ascultat alte 320d de aceea as vrea sa stiu daca si la altele este la fel, daca stai in fata masinii cu capota inchisa sunetul este unul la relanti, daca stai in dreptul rotii este altul mai pronuntat mai tare ( ma gandesc ca e de la antifonare ).

Ms.

 

in general raspund la provocari pertinente si serioase..invitatia ta mi se pare deplasata si ca urmare o calific impertinenta (opusul pertinentei)...

Ce are tamponul de motor cu tonalitatea motorului la ralanti? Practic sti la ce te referi cand spui tampon de motor? Tu stateai afara din masina si la un moment dat ai detectat o schimbare in tonalitatea motorului la ralanti..putin sesizabila , dar era....

Si eu si altii am pus-o pe seama climatronicului care intrand in functiune consuma ceva resurse si atunci motorul incearca sa recupereze...tu cand faci un efort suplimentar nu iti modifici ritmul respiratiei ?

Mai departe ti-am spus ca nu are nimic in comun "tonalitatea" la ralanti cu tampoanele de motor...Acestea cand se deterioreaza duc la vibratii necontrolabile ale motorului si genereaza cu totul alte tonalitati decat cele descrise de tine...

Mai ai nevoie de ceva?

Si in concluzie....

Link to comment
Share on other sites

In concluzie tonalitatea ta imi provoaca niste vibratii pe sezutul scaunului.

Daca stiam de la ce vine zgomotul nu mai cream asa un topic de dragul de al crea.

Daca te uiti mai sus vei vedea chiar si tu ca posturile tale au fost mai impertinente decat impertinenta mea. Nu ai facut decat sa aprobi pe ceilalti, care au binevoit a raspunde, fara nici o explicatie.

Gata cu offtopic.

In alta ordine de idei, eu stiam ca virgula compresorul nu functioneaza atat timp cat nu dau drumu la ac. Clima merge dar pe caldura, chiar daca e pe Auto compresorul nu pleaca pentru ca sa opuna o rezistenta in plus motorului. Tocmai de asta m-am si gandit ca ar putea fi si de la vreun tampon de la motor.

Nu o fi de la tampoane, o fi de la altceva sau nu o fi nimic, nu stiu, mai astept sugestii.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.