Jump to content

se incalzeste motorul f greu


Recommended Posts

Eu azi a facut operatiunea de inlocuire. Intradevar termostatul de la EGR era de vina. Acuma acul sta "lipit" pe mijloc.

 

Eu am luat termostatul de la POIUYT. Stiu ca erau ceva contradictii pe tema acestui termostat...ca e sau nu bun. Eu am E46 318d din 8/2004 si termostatul pe care l-am dat jos de pe masina arat identic cu cel pe care l-am cumparat de la POIUYT.

 

Cu ocazia asta ii multumesc si lui bmw-utu pentru ajutor. Un tip de nota 10 pe care il recomand :) !

 

si acuma cam in cat timp se incalzeste motorul?

 

In primul rand nu mai am fluctuatiile de temperatura in mers. Inainte se plimba de la 60 la 80 in functie de aglomeratie.

 

Azi de pe la sfarsitul zonei albastre pana la "optim" a ajuns in 3 minute maxim. Inca nu am apucat sa vad cat dureaza de la rece complet pana la optim....maine dimineata fac un test si iti voi putea spune exact!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 309
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu azi a facut operatiunea de inlocuire. Intradevar termostatul de la EGR era de vina. Acuma acul sta "lipit" pe mijloc.

 

Eu am luat termostatul de la POIUYT. Stiu ca erau ceva contradictii pe tema acestui termostat...ca e sau nu bun. Eu am E46 318d din 8/2004 si termostatul pe care l-am dat jos de pe masina arat identic cu cel pe care l-am cumparat de la POIUYT.

 

Cu ocazia asta ii multumesc si lui bmw-utu pentru ajutor. Un tip de nota 10 pe care il recomand :) !

 

si acuma cam in cat timp se incalzeste motorul?

 

Azi dimineata am stat cam 2 min pe loc, pana cand am curatat repede geamurile si apoi am plecat la birou. Abia m-am tarat prin trafic avand in vedere conditiile de zi dimineata(nu stiu daca am apucat sa trec de 20-30 la ora...slava Domnului ca stau aproape de birou). A ajuns la optim in cam 12 min de la pornire. Apoi in seara asta(dupa 9 ore in care masina a stat nepornita) spre casa am prins drum mai liber si mai curat. Am mers normal si de data asta optimul l-a atins in cam 7-8 min de la pornire. Se incalzeste mult mai bine in mers decat daca stai cu ea la ralanti mult timp. Inainte in 10 min abia ajungea la capatul zonei albastre. Dura cam 20 min pana ajungea la optim...Pe afara(la temp de -5 sau -6) nu mai spun....era un chin...fara carton in fata riscam sa ajung pe albastru. Ieri am facut o proba(30 de km) pe afara si acul statea lipit de mijloc. Oricum cel vechi dupa ce l-am dat jos am suflat in el...nu opunea rezistenta deloc...deci e clar...asta e o boala la termostatele de EGR. Oricum avand in vedere ca nu e scump eu spun ca nu e mare problema.

Link to comment
Share on other sites

ok, atunci cred ca ar bine venit un DIY.

 

0. se scoate capacul de la motor

1. se scoate teava de la cooler la egr

2. se indeparteaza suruburile de la coolerul egr (3 sau 4)

3. se trage coolerul pt a desface cele doua suruburi de la termostatul egr

4. se desface furtun de la termostat

5. se pune termostatul nou la loc,atentie mare la garnitura, de preferat e bine sa o inlocuiti si pe aceasta,deoarece exista riscul sa pierdeti antigel(ceea ce eu am patit)

6. se reiau punctele in ordine inversa

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

ok, atunci cred ca ar bine venit un DIY.

Este destul de usor. Eu am apelat la un mecanic pentru ca nu aveam la Bucuresti sculele necesare. Imi lipsea un imbus sau o surubelnita cu cap de imbus ceva mai lunga. Din cauza asta nu puteam ajunge la unul din suruburile ce trebuie desfacute ca sa tragi coolerul EGR mai in afara. Odata ce ai facut asta termostatul in sine e foarte usor de manevrat. 2 suruburi si un colier cu atat ai de "jonglat". Cum spunea si POIUYT grija la garnitura...la mine arata ok si din cate vad pana in prezent nu scapa antigel. Daca si tu esti in cazul meu poti apela la orice mecanic(eu am fost la userul bmw-utu iar costul inlocuirii a fost foarte ok plus ca e un baiat super de treaba) si te rezolva pe loc in 30-40 min.

 

@POIUYT....multam domnu' :) . Daca stateam 2 ierni la randul cu cartonul in fata cred ca ajungeam sa-mi bat masina :lol:!

Link to comment
Share on other sites

Eu azi a facut operatiunea de inlocuire. Intradevar termostatul de la EGR era de vina. Acuma acul sta "lipit" pe mijloc.

era cumva si consumul de carburant ceva mai mare?Pe gerul asta cam in cat timp se incalzeste?

Da, am impresia k si consumul de combustibil era ceva mai marisor. Pe temp astea scazute important e sa mergi. Daca stai pe loc in trafic ajunge mai greu la optim.... Insa daca te misti, in 10 min esti 'acolo' chiar si la -16 grade cat au fost de curand. Insa cel mai important e k nu mai am fluctuatiile de temperatura dinainte, mai ales pe afara, cand acul facea ture de cadran de la optim la final de zona albastra si inapoi. Acum odata ajuns la optim, acolo se stabilizeaza. Se simte altfel si la interior, habitaclul incalzindu-se mai rapid, odata cu motorul.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu ieri termostatul de la EGR, alta viata :)

Creste temperatura constant si repede, iar la 81-82 de grade ramane fix.

Inainte crestea foarte greu, iar de la 80 de grade scadea si pana la 70, chiar si cu aerul oprit(si aveam si cartoane in fata radiatorului, acum le-am scos).

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Si eu am schimbat termostatul egr si intradevar se incalzeste motorul mai repede (am suflat in el si nu opunea rezistenta) dar mai am o problema care persista. Este normal ca dupa ce pornesc ventilatia acul de la temperatura sa scada?(asta in 10-15 min dupa prima pornire dimineata . Dupa ce ajunge la jumatate normal este sa numai scada cand dau drumul la ventilatie? Dupa mers mai mult in orasa cand dau drumul la clima iar ramane fix la jumatate, O fi din cauza antigelului ca nu l-am schimbat de 1 an jumatate de cand am masina si nu stiu cand a fost schimbat inainte de a o cumpara
Link to comment
Share on other sites

Am avut si problema cu incalzirea. Nu ajungea la temperatura optima daca erau cu minus gradele afara, asta in oras ca in afara am ajuns sa-mi fie frig in masina.

Am schimbat termostatul normal prima data si intradevar era rupt un piciorus de plastic care-l tine in pozitia normala (ma mir ca sunt din plastic piciorusele care-l tin deoarece e destul de puternic arcul termostatului). Am sesizat o inbunatatire dar tot nu 100%. Si ieri am schimbat termostatul EGR si merge struna. Apa ajunge la optim in 3-4 km de mers prin oras lejer, 10-15 minute aproximativ.

Am observat ca nu mai inchide cum trebuie vechiul termostat cand am venit in casa si m-am jucat putin cu el. Mai exact nu inchide deloc.

Baiatul de la Banat Car de unde am luat piesa zicea ca o tin pe stoc deoarece se cumpara des.

Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare, cum iti dai seama care termostat este defect? pe nimerite cumva?

 

pentru termostatul general poti face in felul urmator:

-pornesti motorul cand lichidul este rece

-in timp ce acul incepe sa creasca,pana sa ajunga vertical, pune mana pe furtunul care face legatura intre motor si radiator (cel de landa busonul radiatorului)

-temperatura acestui furtun o compari cu cea de pe futrunul care e in continuarea termostatului

-daca termostatul e bun atunci temp de pe furtunul de sus e ridicata, iar cea de pe furtunul de jos, dupa termostat, e rece

- pana nu deschide termostatul ,adica la temp de 85-90 grade, furtunul de jos trebuie sa fie rece

 

sper ca ai inteles :)

 

ps: anul trecut am schimbat termostatul iar acum imi face aceeasi problema, se incalzeste greu si scade temp in mers => probl termostat

Link to comment
Share on other sites

Si ieri am schimbat termostatul EGR si merge struna. Apa ajunge la optim in 3-4 km de mers prin oras lejer, 10-15 minute aproximativ.

Am observat ca nu mai inchide cum trebuie vechiul termostat cand am venit in casa si m-am jucat putin cu el. Mai exact nu inchide deloc.

Baiatul de la Banat Car de unde am luat piesa zicea ca o tin pe stoc deoarece se cumpara des.

 

Daca schimbai termostatul egr de la inceput numai era nevoie sa il schimbi si pe cel principal. Si in legatura cu vechiul termostat egr asta este buba lor ca ramane pe deschis. Daca suflii in el o sa vezi ca nu opune rezistenta deloc. Poti sa-l arunci ca numai ai ce face cu el

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu sigur daca era nevoie sau nu sa schim si termostatul principal dar macar sunt linistit ca nu l-am schimbat degeaba.

Termostatul implicit e tinut pe pozitie de 2 picioruse de plastic si la mine unul era rupt, deci nu mai statea bine si nu mai inchidea perfect.

Ce e important e ca acum merge foarte bine.

Link to comment
Share on other sites

la cine pot sa gasesc si eu de cumparat in bucuresti termostat de EGR.difera la un 330d fata de un 320d?facelift ma refer.

cam la ce bani sa ma astept?

Vezi ca sunt cativa membri care vand piese. Eu am luat de la POIUYT dar mai este si userul grozadan si probabil inca o serie. Vezi ca pe acest topic s-a mai discutat de la cine sau de unde se pot cumpara termostatele. Cat despre pret te poti astepta intre 90 ron(producator) sau 130(original)...cel putin eu asa tin minte. Trimite si tu cate un PM la userii in cauza si iti vor raspunde destul de rapid cu o oferta si detalii. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

la cine pot sa gasesc si eu de cumparat in bucuresti termostat de EGR.difera la un 330d fata de un 320d?facelift ma refer.

cam la ce bani sa ma astept?

Vezi ca sunt cativa membri care vand piese. Eu am luat de la POIUYT dar mai este si userul grozadan si probabil inca o serie. Vezi ca pe acest topic s-a mai discutat de la cine sau de unde se pot cumpara termostatele. Cat despre pret te poti astepta intre 90 ron(producator) sau 130(original)...cel putin eu asa tin minte. Trimite si tu cate un PM la userii in cauza si iti vor raspunde destul de rapid cu o oferta si detalii. Bafta!

merci, asa o sa fac.ma gandisem deja la grozadan, dar nasol la el e ca daca nu ai o comanda consistenta transportul costa cat produsul in sine sau chiar mai mult.

Link to comment
Share on other sites

merci, asa o sa fac.ma gandisem deja la grozadan, dar nasol la el e ca daca nu ai o comanda consistenta transportul costa cat produsul in sine sau chiar mai mult.

cum sa coste transportul mai mult decat produsul? pai tu ce cumperi, piulite si suruburi?

Mie pana in Constanta (de la Cluj) imi ia 15 lei, are contract cu firmele de curierat. Asa ca la 130lei pretul termostatului (am cumparat si eu recent OE, acelasi pret) platesti 145lei. Cumparati si o-ring-ul, e 4 lei. Deci te ajunge 150 lei.

Link to comment
Share on other sites

Salut , am un 320d din 2000 si acum iarna daca merg la drum intins nu imi ajunge acul la temperatura optima , ramane asa cam pe la 70 grade si parca nici nu mai baga caldura asa ca iarna trecuta . Deci ar trebui sa imi schimb si eu termostatul egr?

 

 

termostatul EGR si/sau termostatul mare

Link to comment
Share on other sites

Salut , am un 320d din 2000 si acum iarna daca merg la drum intins nu imi ajunge acul la temperatura optima , ramane asa cam pe la 70 grade si parca nici nu mai baga caldura asa ca iarna trecuta . Deci ar trebui sa imi schimb si eu termostatul egr?

 

ca sa fii sigur 100% desfa-l mai intai si sufla in el, daca nu opune rezistenta trebuie sa-l schimbi. Este foarte usor de schimbat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.