Jump to content

se incalzeste motorul f greu


Recommended Posts

m-am gandit si eu la pompa de apa...insa...parca totusi..nu prea are logica, ori merge (adica se invarte) ori nu...

 

prietenul asta al meu mecanic i mi spune ca poate sa bage doar din inertie... se poate asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 309
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

iti dai seama ca acuma pana nu schimbi pompa de apa ,nu o sa ai liniste.. <_<) vorbesc din experienta

o sa incerc sa mai fac odata aerisirea ca la carte sa vedem.

rog ajutor si din partea celor mai experimentati de pe forum,gen wlf,rmg... :)

Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu este intai de toate sa golesti complet circuitul de racire. Vezi ca sunt 2 busoane albastre in fata, unul jos, in capul radiatorului de apa, si tot jos in capul vasului de expansiune. Desfaci busonul de la vasul de expansiune de deasupra, ventilul imediat din dreapta acestuia si apoi cele 2 albastre. Pe urma te muti langa evacuare si desfaci busonul de pe motor. Iti trebuie un 13 daca bine imi amintesc.

 

Pui la loc cele 3 busoane: motor, vas expansiune (albastru), radiator (albastru). Te asiguri ca este desfacut ventilul din dreapta vasului de expansiune. Desfaci mai departe: aerisitorul de pe racirea EGR, returul, aerisitoarele de pe instalatia de incalzire (din stanga si dreapta cutiei pentru filtru de polen). Torni usor lichid de racire. Inchizi aerisitoarele de la retur si din dreapta vasului e expansiune in aceasta ordine, numai dupa ce picura constant! Inchizi racirea EGR si instalatia de incalzire (nu trebuie sa picure absolut nimic). Climatronic la 32 de grade, turatie minima. Turezi motorul de cateva ori in jurul turatiei de 3000. Verfici apoi nivelul. Daca este cazul completezi. Lasi motorul pornit circa 5 minute cu vasul neetansat.

Edited by alex mihalciuc
Link to comment
Share on other sites

m-am gandit si eu la pompa de apa...insa...parca totusi..nu prea are logica, ori merge (adica se invarte) ori nu...

La unele modele paleti de pompa sunt de plastic, si sa strica cumva. Dar in caz ca nu ai debit de la pompa temperatura ar trebui sa creste repede, pentru apa din sistem nu prea circula cum trebuie..

Link to comment
Share on other sites

Eu am vazut un X5 d-ala nou cu husa d-aia de piele pe botul masini pt iarna...ma gandesc ca nici lui nu ii sta apa si inloc sa puna carton ,i-a pus husa ... :)

 

vad ca problema mea nu are solutie aici pe forum... <_<

 

husa aia este dupa cum bine sti este si ptr protectia pe autobanda impotriva pietricelelor,etc...si daca nu ma insel este decupata la "nari"

 

ieri am facut aerisirea ca la carte,si anume:

 

am desfacut capacul de umplere impreuna cu surubul de aerisit,motorul era caldut...am pus pe caldura maxima si ventilatie minima si am pus contactul(doar contact fara start),dupa care am inceput sa umplu vasul de expansiune....bolborosea cand si cand ...semn ca lucra...,cand am considerat ca nu mai scoate bule,am pornit motorul si l am lasat sa se incinga pana la normal ,completand din cand in cand lichid.

am oprit motorul si l-am lasat sa se raceasca putin...dupa care am oprit ventilatia si am pornit motorul completand din nou lichid pana la "cold".

 

ps:daca porneam motorul cu surubul de aerisit scos i-mi dadea lichidul afara pe la surub,de aia am pus doar contactul si am pornit ventilatia in int.

Link to comment
Share on other sites

husa aia este dupa cum bine sti este si ptr protectia pe autobanda impotriva pietricelelor,etc...si daca nu ma insel este decupata la "nari"

 

 

Sunt si modele care intradevar, se pot inchide sau deschide in dreptul narilor ,insa asta era dintr-o bucata si la nari nu avea decupaj...

Link to comment
Share on other sites

Cred ca mi s-a stricat pompa de apa. Mi-a crescut brusc temperatura pana la rosu in mai putin de 1 km. Nu e termostatul de vina, ca l-am schimbat si tot asa face.

 

deci combate teoria prietenului meu mecanic la Banat Car BMW,care sustinea ca paletele se invart independent de fulie.la mine cand pornesc ventilatia scade temp motorului.

daca era dusa pompa mai mult ca sigur aveam probleme cu "stapanitul" temperaturii mari.

il astept pe NSL_FLORICA sa mi dea si el un verdict.

Link to comment
Share on other sites

Vreau sa inteleg si eu, si sincer nu vreau sa ma bag ca musca-n c___..deci motorul se incalzeste greu ca asa e denumit topic-ul...In acest caz la o pompa defecta nu s-ar incalzi mai repede si chiar mai mult?

Cauza nu ar putea-o constitui-o un termostat ramas cumva deschis? Sau poate acestea functioneaza normal totusi si un senzor de exemplu sa nu dea un output corect?

Link to comment
Share on other sites

Nu e a mea, e luata de pe net poza. Nu toate mi se intampla mie, sa stiti <_<

Primele versiuni de pompe de pe M54 (de exemplu) aveau palete de plastic, care in timp cedeaza. Unele mai devreme, altele mai tarziu.

 

Asta-i a mea: inca intacta. Totusi am schimbat-o cu una cu palete metalice.

post-1921-1234453548_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu, nu cred ca exista un termen. Odata cu curele, role etc... hai ca suntem off.

daca tot ii dam cu off"...mi se pare aiurea sa schimb ceva ce merge...ca si proverbul ala:''if its not broke,dont fix it"

eu nu consider pompa de apa ca si un consumabil asta daca a primit lichid klumea la viata ei...ce naiba atunci consideram si pompa de motorina un consumabil ,etc...

mda am inteles ca pompele cu paletele de metal gen:HEPU si/poate Ruville sunt mai bune ca si cele plasticate...chiar e de toata jena...plastic in motor...

atat cu pompa,ca nu e cazul meu <_<

 

intrebare:

1)clapetele de pe ventilatorul central cand se deschid?ca am obs ca sunt comandate de o pompita cu vacum.

2)este posibil ca din cauza calitatii antigelului (aral verde)sa creasca temp motorului mai greu?...cam prosteasca intrebare,totusi...

3)parerea unui specialist in legatura cu procedura de aerisire care tocmai am facut o ieri.(pag3)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
[

 

eu vorbeam de termostatul de la EGR care este 85 ron Behr Germania...Apropo de EGR , la nemti se numeste AGR si la englezi EGR

problema a fost rezolvata

vezi ca termostatul de la EGR nu e 85 ron cat ai zis tu sa nu inducem lumea in eroare...este 160 ron,iar la banatcar este 150 ron.

ambele termostate au nevoit a fi schimbate ca motorul sa mearga in parametrii.

am bagat termostatul de la antigel in oala si l am fiert un pic...deschidea iar cand s a racit nu inchidea perfect...deci defect.

 

dupa ce am cautat pe forumuri am aflat si eu ulterior ca poti testa simplu termostatul de la EGR si anume: sufli in el,daca sufli in gol e defect...aceeasi problema a fost gasita si la un prieten pe un e39.

topicul poate fii inchis.

Link to comment
Share on other sites

Povesti vanatoresti. Ca si alea cu piese originale BMW dar cu sigla stearsa.

 

Am sesizat ca pe forumul asta lumea are o problema cu samsarii. Pai totusi, samsarii vand o numar mic de masini, poate mint o data la 2-3 saptamani cand vand o masina. Dar vanzatorii astia ambulanti de piese, care vand sute de piese si mint zilnic, parca si mai dati dracu mi se par.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.