Jump to content

Cutie automata e39 530d


denti_marius

Recommended Posts

orice ar fi sa postezi si aici te rog. Din punctul meu de vedere nu ar avea ce sa fie decat acel bloc hidraulic sau pompa; discurile nu se puteau "duce". La fel...ar putea fi din calculator; in orice caz...sa postezi si aici.
Link to comment
Share on other sites

Diagnoza inca nu am reusit sa o fac, insa mecanicul a scos putin ulei din cutie sa vada cum arata. Este negru, foarte ars, si miroase ingrozitor. El a zis ca discul de ambreiaj ar fi terminat. Acum cred ca am sa merg la un service sa o dea jos sa o desfaca...Dar cred ca nu va fi ieftin de reparat.<_<
Link to comment
Share on other sites

Facut diagnoza. A iesit eroare la treptele 3,4,5. Cei de la service si-au dat cu presupusul ca ar fi mancate discurile din cutie. Insa a mai aparut o problemutza. La pornire la rece, se aude un zgomot, ca un sasait, in dreptul cutiei de viteze, Ca si cum ar vrea sa faca presiune undeva si are scapari. Se zice ca ar putea fi si convertizorul picat. Deocamdata masina am bagat-o in garaj pana ma gandesc cum e mai bine sa procedez.
Link to comment
Share on other sites

Diagnoza inca nu am reusit sa o fac, insa mecanicul a scos putin ulei din cutie sa vada cum arata. Este negru, foarte ars, si miroase ingrozitor. El a zis ca discul de ambreiaj ar fi terminat. Acum cred ca am sa merg la un service sa o dea jos sa o desfaca...Dar cred ca nu va fi ieftin de reparat.<_<

 

Sunt mai multe discuri grupate ĂŽn mai multe carcase nu doar un disc de ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

Da, am vorbit cu acea persoana recomandata si am inteles ca ar trebui schimbate toate aceste discuri. Deja m-am obisnuit cu ideea asta. Acum insa ma ingrijoreaza acel zgomot, care nu stiu de unde din cutie se aude. Sper sa nu fie si convertizorul acela, ca am inteles ca e in jur de 2000 euro nou. Ca daca e asa, socotite toate ar merita mai mult o cutie noua.

 

Mai nou am gasit cutie la un importator, care o aduce direct din Germania, intr-un pret mai mic decat la AB. Nu stiu daca pot sa dau numele firmei aici. Oricum nu asta conteaza. Cutia la ei ajunge la 187 milioane plus cutia veche la schimb. Dar cutia veche la schimb am impresia ca o cer si cei de la AB.Ei mi-au garantat ca e cutie originala de la BMW, si ca nu e de la producator(de altfel nici nu stiu daca producatorii fac cutii de viteze).

 

Inca nu stiu ce sa fac.<_<

Link to comment
Share on other sites

BMW nu fabrică cutii.

 

Cutia este făcută de GM.

 

Ăţi cer cutia la schimb pentru că după o repar şi o vând altuia.

Cutia nu este nouă, este tot recondiţionată.

 

Eu ĂŽţi recomand să o recondiţionezi.

 

Eu am recondiţionat-o şi merge exact ca una nouă.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am hotarat sa iau cutier noua. Am gasit la AB la Iasi cel mai ieftin la 172 milioane, la care se mai adauga niste suruburi si manopera. In total factura ajunge in jur de 181-182 milioane. Cu tot cu TVA.

 

Insa mi se pareciudat tare cum cei de la Iasi pot sa aduca cutia mai ieftin cu 15 milioane fata de Bucuresti si cu vreo 30 milioane fata de Brasov. Le-am cerut o reconfirmare, sa fiu sigur ca e cutia pentru masina mea, si mi-au reconfirmat. Cutia urmeaza sa fie adusa din Germania, cu garantie de 18 luni.

 

Oare reprezentantele de mai sus merg cu adaos asa mare? Sa fie diferente asa de mari de pret intre ele?

 

Voi ce credeti?

Link to comment
Share on other sites

Reconditionarea pleaca de la 1600 euro, dar asta include doar discurile acelea noi, ulei, garnitura si filtru de ulei. Restul din cutie ramane cel vechi. Si nu am nici un fel de garantie ca peste o luna-doua nu se va bloca o supapa, sau pompa de ulei, sau mai stiu eu ce...

La cei 1600 euro se adauga convertizorul , care din cate am inteles nu se poate verifica cat de uzat este. Un convertizor nou costa cam 2000 euro.

 

Lacele de mai sus se mai adauga platforma pe o distanta de 375 km.

Am estimat costul reparatiei undeva in jur de 2000-2400 euro, in functie de ce mai trebuie inlocuit. SI raman cu multe neinlocuite, care la randul lor pot pica oricand. La doua reparatii ies cat ma ajunge cutia noua. Si cum intentionez sa tin masina mai mult timp am preferat cutia noua. Sincer, nu a fost o placere sa raman in camp cu un BMW. Cand aveam Dacia si ramaneam nu ma deranja, dar cu un BMW sa mergi tras la sfoara....<_<

 

Apoi masina are 200.000 km, timp in care sigur nu s-a umblat deloc la cutie, si motorul e cel de 193 cai, si cuplu mai mare.Deci uzura din cutie ar ttrebui sa fie semnificativa. De asta am preferat cutie noua.

 

Stiu ca am dat o caruta de bani, poate degeaba, stiu si ca am depasati cu mult valoarea masinii de pe piatza, dar asta este....Cu o masina nu castigi niciodata.

Link to comment
Share on other sites

E enorm sa o iei de noua ! Daca ar fi un E60 as zice ca e ok sa investesti intr-o cutie noua, masina mai merge cativa ani buni.

 

Dar a ta, daca are 200,000 km cat crezi ca mai merge fara probleme ? Adica tu iei o cutie noua care merge alti 200,000-300,000 km, dar tu vei mai reusi sa faci cu masina asta max100,000 km pana cand nu va mai fi "economically feasible" sa mai tii masina, incep sa cada toate pe rand oricat e ea de E39 fiabila, si te va costa enorm intretinerea.

 

Pur si simplu nu merita ! Nici eu nu cred in lucruri second-hand, dar aproape 5,000 EUR la o masina de 10,000-11,000 EUR e absurd.

Link to comment
Share on other sites

Pur si simplu nu merita ! Nici eu nu cred in lucruri second-hand, dar aproape 5,000 EUR la o masina de 10,000-11,000 EUR e absurd.

 

din ce zice el nu prea are de ales ...poate mai merita cautat o cutie sh cu totul ..sau o masina adusa pt dezmembrari ..

Link to comment
Share on other sites

Pur si simplu nu merita ! Nici eu nu cred in lucruri second-hand, dar aproape 5,000 EUR la o masina de 10,000-11,000 EUR e absurd.

 

din ce zice el nu prea are de ales ...poate mai merita cautat o cutie sh cu totul ..sau o masina adusa pt dezmembrari ..

 

Pai are de ales, in primul rand din post-urile lui inca nu ii e clar ce are cutia, sa mearga la un mecanic care sa fie in capabil sa ii spuna clar ce are, daca e si convertizorul dus sau alte elemente. Oricum ai vedea-o, reconditionarea e mai ok ca si optiune, cu conditia sa fie facuta de un profesionist, nu de mantuiala.

 

Dar e optiunea fiecaruia pana la urma, munca si banii lui...

Link to comment
Share on other sites

Eu unul as incerca sa aflu clar ce are cutia, poate e buna inafara de discurile duse. Mergi la cel putin 2 mecanici, desi stiu ca sunt rari cei care se pricep la cutii automate.

 

Nu imi dau seama cam cat ar costa o verificare la AB, totusi nu cred ca sunt obiectivi si iti vor baga pe gat o cutie noua. Din cele 2-3 experiente cu ei, de fiecare data au dat-o in bara cu diagnosticul:

 

1) Mi-au spus ca pe E39 din 98 nu e problema cu nikasil-ul, ca doar pe seria 7 => bulshit !

2) Mi-au schimbat uleiul de la diferential si un rulment pt ca auzeam un huruit la rulare => bulshit, sunetul nu s-a atenuat decat dupa ce am schimbat anvelopele.

 

a 3-a am uitat-o acum.

Link to comment
Share on other sites

Cutia manuala iese din schema. Este mult prea costisitor de facut schimbarile, si niciodata vnu va fi ca o cutie manuala din fabrica.

 

 

Mecanicul mi-a scos putin ulei din cutie, dpa ce masina a stat o noapte, si uleiul era ingrozitor de negru, mirosea ff tare a ars si plutea ceva prin el. Dupa cum se manifesta problema, adik in orice pozitie ar fi schimbatorul masina nu da sa se miste catusi de putin, as afirma ca si convertizorul e uzat tare.

Evident si felul cum m-a lasat cutia. Dupa vreo 5-6 reporniri de motor a murit complet. Discurile daca se duc este destul de greu sa pice toate odata. Macar in marsarierre ar fi trebuit sa dea semne ca ar trage, nu?

Si doar discurile si convertizorul inseamna undeva in jur de 2.200-2400 euro, cu un convertizor second. La acesti bani se adauga si platforma pe 375 km. Numai din atat sar de 2700 euro. Iar in conditiile astea sincer imi convine mai mult cutie noua fara nici o grija.

Pentru a fi justificata o reparatie, ar trebui sa coste maxim 25% din pretul ansamblului nou.Parerea mea.

Garantia dupa reparatie este "in functie de sofer".

 

Ori , din moment ce BMW a pus cutia pe motorul si masina asta, au considerat ca poate face fata si unui stil de condus sportiv. Daca neamtul si eu am fi schimbat periodic uleiul din cutie, cu siguranta nu ar fi picat acum.

 

Personal am considerat ca uzura in ansamblu a cutiei este prea mare pentru a fi reparata bine si ieftin.Doar uleiul acela spune ff multe despre uzura.Daca dupa repaus de o noapte uleiul era tulbure, nici nu vreau sa ma gandesc ce este depus prin cutie, prin supape, prin pompa, etc, etc. Si toate aceste impuritati inseamna uzura accentuata pe tot traseul uleiului, adik in toata cutia, nu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.