Jump to content

Cutie automata e39 530d


denti_marius

Recommended Posts

  • 1 year later...

Mi-a aparut si mie mesajul si nu mai schimba cutie. :twoup: Mesajul a fost precedat de cateva "fite" ale cutiei aparute ieri si anume: smucituri mici cand schimba treptele, la plecarea de pe loc trebuia sa turez motorul mai mult decat de obicei si de cateva ori am patit ca dupa ce am oprit pe loc nu mai vroia sa plece nici in D nici in R, a luat-o numa dupa ce am luat si am pus contactul. Am fost la un service de cutii automate in Arad, au facut o diagnoza (tester) si i-a dat ca e dus discul de a 2-a. Reconditionarea au estimat-o la 1500 - 2000 euro si au zis ca in banii astia se schimba si convertizorul cu unul nou. Acum nu imi mai apare nimic pe bord, cutia schimba, singurul lucru neobisnuit este ca la plecarea de pe loc trebuie sa turez motorul putin mai tare decat in mod normal.

Uleiul in cutie are aprox. 5000 km, l-am schimbat la BMW la Timisoara. Acolo au zis ca s-au uitat la cutie si este ok. Nu trebuia sa observe ei niste uzuri sau altfel de "semne" cand au schimbat uleiul?

Daca e stricat discul de a 2-a, ce treaba are cu marsarierul sau cu plecatul de pe loc?

Link to comment
Share on other sites

probabil ca ai schimbat uleiul dupa ce raul era facut. ai "chip-tuning" ? cati km aveai cand l-ai schimbat ... ?

Depinde de soft, multe cutii de e39 sunt setate sa plece de pe loc in a doua, depinde de soft si versiune, doar daca nu dai kickdown cand pleaca in 1-a

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

probabil ca ai schimbat uleiul dupa ce raul era facut. ai "chip-tuning" ? cati km aveai cand l-ai schimbat ... ?

Depinde de soft, multe cutii de e39 sunt setate sa plece de pe loc in a doua, depinde de soft si versiune, doar daca nu dai kickdown cand pleaca in 1-a

Nu am "chip-tunning". Daca raul era deja facut trebuia sa se observe in uleiul scurs. Si cu marsarierul ce treaba are a 2-a? Nu stiu ce versiune de soft am, cum pot sa aflu?

Mersi!

Edited by Feri
Link to comment
Share on other sites

Nu se observa cine stie ce neaparat. Ai stat si ai numarat cate particule erau in ulei si de unde veneau ? Sau l-a pipait mecanicul intre degete ?

De a doua iti spuneam ca are legatura, ca daca e setat sa plece cu a doua si baietii de la service au zis ca discul de a doua e bulit de asta iti patineaza cand pleci si trebuie sa o turezi mai tare . Majoritatea cutiilor de e39 sunt setate asa din cate stiu, in special cele de pe masini cu un cuplu mai mare cum e a ta, ca sa plece mai lin, nu sa iti smuceasca creierii din cap..

Nu cred ca scapi fara reconditionare daca cei de acolo au zis ca e discul dus..

Inainte de schimbul de ulei nu iti dadea nici un semn de nimic , ca nu ai raspuns nici la intrebarea asta ...

De multe ori asa se intampla, cutia da semne de oboseala si apoi lumea face schimbul(tardiv), apoi pica...

Link to comment
Share on other sites

Nu am observat sa faca figuri inainte de schimbul de ulei. Daca e discul de a 2-a de ce nu mergea nici in marsarier? Daietii de la sercise au facut cu diagnoza cu testerul si le-a aparut ceva eroare cu Ge...(nu mai stiu cum).... 2 si a zis ca e bulit discul de a 2-a. Am citit in post-urile de mai sus ca un convertizor e 2000 euro. Nu ti se pare mic pretul de 1500 - 2000 euro reconditionare+convertizor nou? Oricum ma duc sa aflu si o alta opinie la un alt service. Pana atunci tin masina parcata.
Link to comment
Share on other sites

in arad se reconditionau complet undeva la 1200-1500 euro maxim.

la 2000 cat ti-au cerut la service mai bine iti cumperi una din germania(1200-1300) sh reconditionata, cu garantie 1 an sau 50-60000 km.

Stii tu sigur ca se gaseste in Germania la pretul asta? Poti sa-mi dai detalii?

Link to comment
Share on other sites

Adevarat e ca ar fi "sigura" o cutie reconditionata la nemti. Au alte standarde si cu totul alta mentalitate vis-a-vis de respectarea acestor standarde. Asta insa daca sunt efectiv nemti. Alte natii nu intra in socoteala, pentru ca e posibil sa isi faca treaba ca si romanii...Nu vreau sa jignesc pe nimeni, insa stim cu totii cam cum se lucreaza in romanica noastra...

 

Si inca un aspect, destul de important as zice eu: trebuie verificat daca acorda garantie si la export. Din ce stiu eu, de la nemti multe pleaca cu mentiunea "fara garantie la export", mai ales in tari de mana a treia...

 

Eu am luat cutia noua de la AB si nu imi pare rau. Am vreo 35.000 km fara nici un fel de problema, si kick-down-ul efectiv lucreaza la masina mea...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Feri, unde ai reparat cutia? Daca esti multumit, e posibil sa aiba si altii nevoie si cred ca e bine de stiut... Ce ti-au schimbat in cutie?

Adik au schimbat tot kitt-ul de reconditionat cutia automata(ansamblu ala cu discuri, si nu mai stiu ce ce mai contine acest kitt) ....ma refer in special la convertizorul de cuplu....a fost verificat, reconditionat si el?

 

 

Domi, mi s-a parut foarte interesanta afirmatia ta cum ca cutia ar fi setata sa plece cu a doua de pe loc, drept care am facut ceva teste.

 

Pe drum drept, in modul manual, in treapta1 a plecat ok. In mod manual in treapta 2 a plecat mult mai greoi. Pe automat plecarea seamana mai mult cu treapta 1.

 

Plecare din panta, in urcare: in manual 1 a plecat ok, in manual 2 si mai greoi. In auromat seamana mai mult cu treapta 1.

 

Plecare din panta , coborare. Abia aici ar fi ceva diferente, insa cutia schimba destul de rapid, dar nu sunt sigur ca schimba din 1 in 2 sau din 2 in 3. In manual nu prea am mai reusit sa imi dau seama de diferentele intre 1,2 si automat pentru ca plecarea era ajutata de inclinarea pantei.

 

In concluzie, sincer nu cred ca pleaca cu a doua decat in cazuri rare. Dar repet, e o concluzie bazata strict pe aceste teste. Masina e tot un 530dA din 2003, 192-193 CP.

Link to comment
Share on other sites

530d pleaca sigur cu a-2-a daca nu-i dai kick down in D. Parca scrie si in manual. Se verifica usor daca ii dai kick-down dupa ce masina se misca cativa metri, simti cu schimba a-1-a si se duce.

 

Sa vezi ciudatenie la 545i : am vaga impresie ca pleaca cu a-3-a de pe loc, dar inca mai cercetez . (Pe modul manual cand pui frana retrogradeaza pana la a-3-a , chiar daca masina se opreste de tot si daca o calci foarte usor pleaca cu a-3-a ).

Link to comment
Share on other sites

Eu am reconditionat cutia in Debrecen, Ungaria. Mi-au schimbat tot ce tine de kitul de reparatia cu piese originale (nu mai retin ce contine exact) si ulei + filtru original. Tin minte ca a zis ca a schimbat toate discurile, toate semeringurile si garniturile si inca ceva pistonase :twoup: si parca mai era ceva. Poate ma poate lamuri cineva ce sunt acele pistonase. Convertizorul a fost reconditinat. Nu ei reconditioneaza convertizorul, lucreaza cu un alt mester tot din Ungaria. Din pacate eu am prins mesterul in concediu si convertizorul meu l-au trimis in Germania si de aia a durat atat lucrarea(doua saptamani). Daca vrea cineva informatii (nr. tel sau adresa sait) sa-mi dea PM, nu vreau sa se interpreteze ca le fac reclama. Din pacate nu cred ca vorbesc alta limba decat maghiara. Imi pare rau ca nu pot da mai multe detalii tehnice, aveam de gand sa le pun multe intrebari dar abia am asteptat sa urc la volanul masinii dupa trei saptamani (o sapt in parcare si doua la service) si am uitat. Ce pot sa spun e ca ei recomandat schimbul de ulei in cutie la 80000 km.

In Arad mi-au cerut 1500 - 2000 euro pentru reparatie. La service de obicei 1500 - 2000 euro inseamna cel putin 1800, nu? Mi-au zis ca in banii astia intra si un convertizor nou. Pe forum se vorbea ca un convertizor nou e vreo 1500 euro. La 1500 - 2000 euro, kit reparatie+convertizor nou+ulei+filtru+manopera mi s-a parut suspect. Oricum, eu cred ca am iesit mai ieftin in Ungaria si am incredere ca au facut o treaba buna.

Link to comment
Share on other sites

Pai ai iesit mai ieftin pentru ca romanul chiar si pe criza nu e dispus sa lase din pret, desi munca prestata e ca in vreme de criza de cele mai multe ori. Ungurul stie s protejeze afacerea si viitorul ei...pe cand romanul e dispus sa tina la pref pana ajunge in faliment....

 

Ma rog, din acest subiect se pot isca polemici si chiar nu are sens....

 

Cat despre reclama, eu cred ca e ok sa le faci reclama, cat timp esti multumit de ceea ce ti-au facut.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nici nu stiu ce sa mai zic...........

I-ar mi s-a dus cutia. S-a intamplat ieri. E in garantie, am vorbit la service in Ungaria si duc masina luni. Sper sa nu intampin probleme. Cred ca i-am laudat prea mult pe astia. Nu am facut decat vreo 11000-12000 km de la reparatie. Revin cu detalii luni dupa ce ma intorc. Sper ca am avut doar ghinion si nu au facut astia o lucrare de cacao si dupa ce o repar si de data asta sa am probleme iar. Am avut cateva simptome de sapt trecuta dar eram in Germania. Bine ca nu m-a lasat acolo. Aveam de gand sa merg la service indata ce m-as fi intors in tara si aveam timp, dar nu a mai avut "rabdare" cutia. Am facut vreo 4500 km in 5 zile, in strainatate si poate asta i-a pus capat. Oricum s-a manifestat diferit fata de data trecuta.

Link to comment
Share on other sites

Nu am "chip tuning". Nu mi-am pus pentru ca stiu ca nu este recomandat pentru cutii automate. Chiar daca aveam "chip tuning" eu cred ca e foarte putin 12000 km pentru o cutie reconditionata. Mai ales ca dupa reconditionare am mers cu masina cu grija, fara sa o bruschez s.a.m.d.
Link to comment
Share on other sites

Nu am "chip tuning". Nu mi-am pus pentru ca stiu ca nu este recomandat pentru cutii automate. Chiar daca aveam "chip tuning" eu cred ca e foarte putin 12000 km pentru o cutie reconditionata. Mai ales ca dupa reconditionare am mers cu masina cu grija, fara sa o bruschez s.a.m.d.

 

Data asta cum s-a manifestat? In ungaria ti-au reconditionat convertizorul de cuplu? Eu stiam ca convertizoarele nu se pot reconditiona, ci doar schimba cu altul nou. Adik pretul reconditionarii nu justifica...

Eu am cu noua cutie vreo 34.000 si merge fara probleme. Insa, sunt ceva diferente.

Adik, in primii 10-15 .000 km schimba parca mai lin, nu prea se simtea cand schimba. Bine, nici acum, la mers normal, mai mosnegesc nu se simte deloc cand schimba, doar cand e frig afara si nu e incalzit nici motorul nici uleiul din cutie. In schimb, pe condus mai agresiv se simte cand schimba...cred ca e normal sa se simta, ca doar la 4500 ture cand decupleaza si apoi cupleaza iar.....ma rog... Mai stau vreo 30.000 apoi ma duc sa ii schimb uleiul in cutie.

Link to comment
Share on other sites

Convertizorul a fost reconditionat in Germania. Cel putin asa au zis. Eu asa stiu ca se poate reconditiona. Azi am dus masina si am lasat-o la service. Nu au facut figuri, o repara pe garantie. Sper sa nu tina masina. Cand o sa faca constatarea o sa scriu pe forum ce mi-au zis.
Link to comment
Share on other sites

intr-adevar, topic-uri de genul asta iti aduc aminte ca uleiul in cutie trebuie schimbat :twoup: , eu sincer uitasem, desi in ultimele saptamani m-am ocupat intens de masina tocmai pentru a nu avea nici o surpriza, si uite ca am citit absolut tot topicul, mi-a placut tot ce s-a comentat aici, si zilele astea ma duc sa schimb uleiul.

 

am un e 39 cu vreo 150 000 de km si nu cred ca s-a schimbat uleiul, singura chestie pe care o observ este ca in momentul in care o turez mai tare si cutia retrogradeaza o viteza, se tureaza pana in 3500-3800 de ture, si decid sa nu mai accelerez deloc, cand schimba dinnou o viteza mai sus apare un soc ciudat, doar in aceasta situatie, daca de exemplu dau kick-down si o tin tot asa pana cand nu mai am drum unde sa-i dau, se comporta normal, nici nu se simt vitezele.

 

si in situatii de mers normal nu se simte nimic, oare sa fie o simtoma? am masina de 3 ani sau 50 000km si asa face de cand o am.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.