Jump to content

Q: Suspensie adaptiva?


mchis

Recommended Posts

Bun, poate nu stau eu prea bine cu vocabularul in zona asta, da' sper sa intelegeti ce vreau sa zic. Asadar, banuiesc ca exista chestia din subj, dar in ce consta? Cum se "seteaza"? Si-a pus cineva asa ceva, si daca da e misto sau nu? La ce ban?

 

Pentru cine intelege mai putin ca mine: de ex in Bucurestiul nostru multiubit, cu strazile lui ca pistele de Formula 1, vreau sa pot sa pot seta suspensia mai moale, sa nu-mi sparg toti dintii din gura cand merg pe piatra cubica; revers, cand ies din localitate si am chef sa nu merg cu barca, sa pot sa o setez mai dura ca sa corectez tinuta de drum.

Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

De fabrica sau aftermarket?

 

Stiu ca poti monta telescoape adjustabile. In general vin cu tot cu arcuri si poti regla cat de mult sa iasa tija telescopului. Dar ajuta doar la garda la sol, nu cred ca te ajuta la rigiditate, cred ca tot iti vei sparge dintii.

Link to comment
Share on other sites

De fabrica sau aftermarket?

72276[/snapback]

Orice...

 

Stiu ca poti monta telescoape adjustabile. In general vin cu tot cu arcuri si poti regla cat de mult sa iasa tija telescopului. Dar ajuta doar la garda la sol, nu cred ca te ajuta la rigiditate, cred ca tot iti vei sparge dintii.

72276[/snapback]

Aha... Pai nu ma intereseaza garda la sol, ci rigiditatea. Oare nu or exista?

Link to comment
Share on other sites

Orice...

Aha... Pai nu ma intereseaza garda la sol, ci rigiditatea. Oare nu or exista?

72279[/snapback]

Nu cumva arcul da cel mai mult din rigiditate, amortizorul lucrand doar ca si consumator de energie cinetica, ca sa reduca/elimine balansul? Adica ar trebui ca smecheria sa umble si la arcuri? Suna cam imposibil?

Link to comment
Share on other sites

Cica, de curand, BOSE (da, aia cu boxe, audio hi-fi, electronice!) au dezvoltat o tehnologie prin care vor sa revolutioneze suspensiile auto. Sau BENQ, nu mai stiu, o sa caut.

 

Este vorba de un fluid, a carei vascozitate este variabila, functie de un camp electromagnetic.

 

Pe scurt, amortizorul cu astfel de ulei are o bobina in jurul lui, iar intensitatea curentului din acea bobina il face sa fie mai rigid sau mai moale.

 

Si cica il vor scoate pentru toate mashinile, inclusiv pt. cele mai vechi. O sa fie belea, sa avem "qvasi-EDC" si pe Dacia 1300 :blink:

Edited by MuadDib
Link to comment
Share on other sites

La BOSE am gasit ceva. aici, mai pe la mijlocul paginii

 

Nu e chiar ce am zis eu, mai caut. Stiu ca exista si simple, fara motor liniar.

72284[/snapback]

Citisem ceva despre chestia asta intr-o revista auto autohtona acum ceva vreme. Nu stiu de ce aveam impresia ca exista deja o alternativa (consacrata) si pt ce intrebam eu... Ma rog, poate mai sunt idei pe-aici...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am avut si eu Koni Yellow pe Calibra acum 4 ani. Robinetul ala se infige in capul amortizorului (numai pe fata) si ai 3 setari. Dur, normal si soft parca. Eu am mers cu ea pe dur si in 2 luni de zile ramasese blocat pe "dur" si mi-a rupt toata articulatia :blink: Niste porcarii... parerea mea.

 

Vezi ca e suspensia aia smechera de la AC Schnitzer. Nu mai stiu cum ii zice exact. Se regleaza duritatea si parca si inaltimea dintr-o consola electronica care ti-o montezi tu in masina. Parca ACS DFC ii zicea. Mi se pare ca o are TDM pe masina. Costa in jur de 2500-3000 de euro acum vreo 2 ani.

Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu Koni Yellow pe Calibra acum 4 ani. Robinetul ala se infige in capul amortizorului (numai pe fata) si ai 3 setari. Dur, normal si soft parca. Eu am mers cu ea pe dur si in 2 luni de zile ramasese blocat pe "dur" si mi-a rupt toata articulatia :) Niste porcarii... parerea mea.

 

 

 

 

Imi pare rau dar nu stiu cum ai reusit sa stai in masina cu Koni Yellow la maxim! maxim setting este doar pentru circuit racing si rotita aia nu are 3 settings e pe gradaj si e si pentru fatza si pentru spate.

 

Din cate am vazut la full soft este mai dur putzin ca un BMW normal, Koni fac amortizoare foarte bune si sincer sunt mai bune si fiabile decat Biltein sa nu mai vb de Boge.

 

La full hard o sa se buleasca amortizoarele in cateva luni pentru ca arcurile nu sunt facute pentru asa setare (arcurile standard), si sincer nu pot sa imi dau seama cum ai putut sa conduci o masina asa :blink: aia e strict pentru race track une calitatea pistei nu se compara cu un drum de romania

Link to comment
Share on other sites

:) cu arcuri e mai ok in sens de control dar still .... daca ai plombe ... le mai ai ?

 

eu am avut pe XR si cum zici tu, la 140 160 tai niste curbe de zici ca e pe sine si cand o dadeam la oama sa coduca puneam la full soft

 

Oricum pentru $ Koni Yellow e ok, coilovers pentru durumurile din tara nu rezista mai mult de vro 10.000km decat daca iei dalea cu rezervor extern pentru racirea uleiului si alea costa cat o masina :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Bun, poate nu stau eu prea bine cu vocabularul in zona asta, da' sper sa intelegeti ce vreau sa zic. Asadar, banuiesc ca exista chestia din subj, dar in ce consta? Cum se "seteaza"? Si-a pus cineva asa ceva, si daca da e misto sau nu? La ce ban?

 

Pentru cine intelege mai putin ca mine: de ex in Bucurestiul nostru multiubit, cu strazile lui ca pistele de Formula 1, vreau sa pot sa pot seta suspensia mai moale, sa nu-mi sparg toti dintii din gura cand merg pe piatra cubica; revers, cand ies din localitate si am chef sa nu merg cu barca, sa pot sa o setez mai dura ca sa corectez tinuta de drum.

72275[/snapback]

Ia uite si un review de suspensie adaptiva pe 330i E46. Super misto!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.