Jump to content

DriveTrain loss


leoberti

Recommended Posts

stie cineva cat din puterea motorului se pierde la roata la bmw-ul meu? 318i 143hp 2002.

 

m-am jucat ieri cu o aplicatie Dynolicious (pt iphone) care iti masoara acceleratia pana la 100km/h , forta G, viteza maxima, cai putere.. si multe alte prostii.

dupa mai multe incercari cel mai bun timp care l-am scos a fost de 9.26 sec pana la 100km/h. la acest test programul mi-a returnat o putere a motorului de 114 hp cu 0% drivetrain loss. daca ar fi sa fac un calcul (cunoscand puterea motorului) as obtine in jur de 25% drivetrain loss pt ca daca as adauga 25% .. ar da in jur de 140 si ceva de cai cam cat are masina mea. este doar o presupunere.. mie mi se pare cam mare pierderea de putere ... ma gandeam ca stie cineva cu exactitate. oricum am dat search pe google dar nu am gasit mare lucru.

 

poate stie cineva niste date tehnice ...mai amanuntite

Edited by leoberti
Link to comment
Share on other sites

OFF : Ai idee daca acest programel funtioneaza si pe Nokia N95 ? Ca are accelerometru...

 

ON : Din al doilea post de aici : http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=50997&hl= poti observa ca pierderile de putere sunt in jur de 15 %, daca paul are dreptate. Deci, e apropiata pierderea de putere de la 15% la 20% cat a calculat @dextercos320d...

In plus cred ca conteaza si dimensiunea rotilor...

Link to comment
Share on other sites

Te-ai cam incurcat in procente...procentul se aplica puterii initiale nu celei masurate: 143-(x*143)/100=114 de unde rezulta x=20.27%.Asta in cazul in care masuratorile facute de "jucaria" ta au vre-o precizie...in fine interesant lucru....

 

nu prea cred.

 

aplicatia nu stie cati cai putere are masina din fabrica .. asta este si ideea. este un DYNO. tu trebuie sa ii dai doar handicapul .. drivetrain loss-ul.

acum cu drivetrain loss-ul setat la 0% (presupunand ca nu se pierde puterea motorului la roata) aplicatia mi-a returnat o putere de 114 cai. asta in parametrii pe care stiu ca masina mea ar trebui sa ii obtina adica 9.26 sec 100km/h (producatorul spune 9.3sec ). din cauza asta am decis sa fac calculele pe testul asta .. pentru ca mi s-a parut foarte aproape de adevar. in mod normal (cu drivetrain loss-ul setat) probabil aplicatia mi-ar fi returnat valoarea de 143hp.

 

totul se reduce la a face urmatorul calcul:

 

valoarea masurata de iphone este X = 114. in mod normal la valoarea asta ar trebui adaugat drivetrain loss-ul si s-ar obtine puterea motorului. ca sa se obtina 143 cai putere .. la valoarea X ar trebui adaugat 25%.

Link to comment
Share on other sites

Daca inteleg bine, setand piedere de 0% aparatul tau ti-a aratat 114 cai(adica pur cat a scos masina).Daca am dreptate pana aici atunci asa se calculeaza piederea(cum am aratat mai sus).Puterea dezvoltata de masina ta este 114, se cere procentul pierdut din puterea initiala Edited by dextercos320d
Link to comment
Share on other sites

Daca inteleg bine, setand piedere de 0% aparatul tau ti-a aratat 114 cai(adica pur cat a scos masina).Daca am dreptate pana aici atunci asa se calculeaza piederea(cum am aratat mai sus).Puterea dezvoltata de masina ta este 114, se cere procentul pierdut din puterea initiala

 

 

da. 114 cai putere masurati LA ROATA! la puterea asta se adauga procentajul care se pierde de la motor la roata.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce te chinui cu calculele alea. Daca producatorul zice ca la 143 cai scoti 9.3 sec /0-100, si tu ai scos 9.26 atunci e clar ca esti pe acolo si nu ai pierderi mari de putere. Chiar si pe dyno-uri profesionale rezultatele difera binisor asa ca e putin probabil ca aplicatia aia sa fie precisa in calcularea cailor putere. 0-100 e destul de precis , eu folosesc Tempes GTx V3.0 pentru Nokia N95 si timpii sunt buni.
Link to comment
Share on other sites

eu nu m-as increde in Dynolicious .... ..de cand o aplicatie Iphone masoara hp si etc si mai e si reprezentativa ?????..

 

 

ai ramane uimit daca ai vedea cat de precis si de sensibil este. viteza indicata de iphone se pupa perfect cu cea afisata de bordul masinii.

 

nu m-ati inteles.. eu nu m-am ingrijorat ca masina mea ar avea ceva... am ramas putin uimit sa aflu ca se pierde atat de multa putere de la motor la roata atata tot. am vrut doar sa-mi imbogatesc cultura mea automobilistica <_< .

Link to comment
Share on other sites

stie cineva cat din puterea motorului se pierde la roata la bmw-ul meu? 318i 143hp 2002.

 

Din câte ºtiu, În jur de 15%.

 

TotuÂşi nu cred cĂŁ poĂži avea un rezultat foarte apropiat de realitate cu acea aplicaĂžie.

 

ExistĂŁ dinamometre speciale pentru mĂŁsurarea puterii la roatĂŁ Âşi nu sunt ĂŽntotdeauna exacte.

Link to comment
Share on other sites

Evident ca puterea din cartea tehnica este puterea motorului. Este o putere care poate fi masurata obiectiv si nu depinde de alte chestii externe motorului. Puterea care ajunge la roata nu este constanta deoarece pierderile nu sunt constante, depind de treapta de viteza de exemplu. Oricum partea cu pierderile este mai complexa si are 2 componente, o componenta constanta la care se adauga o componenta variabila.

Pierderile de care discutam noi sunt definite ca acea parte a puterii care se pierde de la motor pana la roata, de aceea calculul se face asa :

Te-ai cam incurcat in procente...procentul se aplica puterii initiale nu celei masurate: 143-(x*143)/100=114 de unde rezulta x=20.27%.Asta in cazul in care masuratorile facute de "jucaria" ta au vre-o precizie...in fine interesant lucru....

Bineinteles si calculul facut de @leoberti poate fi corect - obtinerea puterii motorului plecand de la puterea masurata la roata, totul e sa aplicam corectia corespunzatoare.

Link to comment
Share on other sites

Evident ca puterea din cartea tehnica este puterea motorului. Este o putere care poate fi masurata obiectiv si nu depinde de alte chestii externe motorului. Puterea care ajunge la roata nu este constanta deoarece pierderile nu sunt constante, depind de treapta de viteza de exemplu. Oricum partea cu pierderile este mai complexa si are 2 componente, o componenta constanta la care se adauga o componenta variabila.

Pierderile de care discutam noi sunt definite ca acea parte a puterii care se pierde de la motor pana la roata, de aceea calculul se face asa :

Te-ai cam incurcat in procente...procentul se aplica puterii initiale nu celei masurate: 143-(x*143)/100=114 de unde rezulta x=20.27%.Asta in cazul in care masuratorile facute de "jucaria" ta au vre-o precizie...in fine interesant lucru....

Bineinteles si calculul facut de @leoberti poate fi corect - obtinerea puterii motorului plecand de la puterea masurata la roata, totul e sa aplicam corectia corespunzatoare.

 

 

este foarte probabil sa aveti voi dreptate.

aplicatia masoara puterea la roata si iti cere sa introduci pierderea de putere de la motor la roata pentru a calcula puterea motorului.

in formula data de dexter am inlocuit pe X cu valoarea 20.27 (adica am presupus cunoscuta pierderea de putere.. cum prespune aplicatia), apoi am introdus ca necunoscuta puterea motorului asadar in ecuatia de mai sus am inlocuit 143 cu Y. a rezultat Y = 142,98....

Edited by leoberti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.