Jump to content

jante 18"


E.O

Recommended Posts

Daca tot vorbiti despre jante si anvelope,am si eu o intrebare.

Eu am un 318i din `93,am primit cand am luat masina 4 jante cu anvelope de vara.Initial nu m-am uitat la marimea lor,dar acum ca iarna aproape trece,am zis sa le verific si am observat ca sunt mari de tot 225/60 r15 si jantele 7jx15(astea sunt jante de 17'?)

Intrebarea e am cum sa le pun astea pe masina sa nu fie nici o problema? Ca mie mi se par prea mari si imposibil de pus.

 

Nu poti sa le montezi pe E36, am avut si eu acest model.

Sunt de E39 si nu se potrivesc pe E36 datorita ET-ului.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Salut,

 

Am un e90, 320i 150CP, si m-am hotarat la niste jante originale pe 18", 225/40/r18 fata si 255/40/r18.

Credeti ca voi avea probleme cu demarajul sau ca masina va fi mult mai lenesa, sunt prea grele pentru 320i?

 

Multumesc,

 

 

vezi ca alea de pe spate or sa fie mai inalte si o sa-ti stea masina in bot... nu stiu daca ti-a mai zis cineva dar iti spun eu acum... 40% din 225 nu este egal cu 40% din 255 si diferentele nu trebuie sa fie mai mari de 3% intre fata si spate ca sa nu busesti sistemele de securitate activa (ESP, ABS, control tractiune si altele)....

 

Ciupanezu, la tine nu se simte la demaraj, e si normal V8.

Ia un 316, 318, si dai jante de 18 255 pe spate .

L-ai OMORâT.

 

La consum zic ce imi zice OBC, 12.5-13 cu roti 18, 10-10.5 jante 16

 

deci nu sunt singurul ciudat de pe forum care sustine ca ia crescut consumul cu 2-3l la 100km.......

 

 

nu esti ciudat si e logic sa creasca consumul pentru ca masina va trage din greu de noile roti... gandeste-te ca raza rotii influenteaza cuplul si puterea reala pusa la sol si daca raza este mare automat pierzi mult la cuplu fapt ce te face sa calci masina mai tare pentru acelasi demaraj... automat vei simti ca masina trage ceva mai greu si consuma mai mult...

 

pe puntea fata rotile foarte late pot afecta cutia de directie...

 

concluzia este sa respectati cerintele specificate de producator pentru masina si motorizarea voastra si sa va jucati doar cu acele variante agreate...

Link to comment
Share on other sites

Diametrul roÞii nu trebuie sã se schimbe decât foarte puÞin atunci când montezi jante mai mari.

 

Alegerea pneurilor nu trebuie sĂŁ se facĂŁ dupĂŁ ureche.

 

 

se pot pune cauciucuri cu talon mai mic asa incat sa pastrezi un diametru al rotii egal cu cel de dinainte insa efectul va fi foarte dur asupra comfortului si buzunarului... o sa faci galme de la orice linie de tramvai mai rasarita si o simti in sale orice piatra... in Romania nu merita roti peste 17 inch la un seria 3 si in general 18 inch e deja imens la o masina medie... la un 7-ar mai e cum mai e ca sunt suspensiile mai lungi aripa mai inalta si poti pune cauciucuri mai mari dar la un 3-ar sau un 6-ar e deja o problema de sanatate prin tara asta...

Link to comment
Share on other sites

PĂŁi dacĂŁ pui pneuri cu talon mai mare, eroarea de vitezometru va creÂşte Âşi existĂŁ Âşi posibilitatea ca roĂžile sĂŁ atingĂŁ ĂŽn apĂŁrĂŁtorile de noroi la gropi.

 

Jantele mari ĂŽnseamnĂŁ sportivitate, confortul dispare.

 

aici te contrazic putin... pentru sportivitate pui un sistem de suspensie-amortizare adecvat si niste cauciucuri potrivite... nu trebuie sa ai neparat jante mari cat o rigidizare in general a masinii... poti pune si cauciucuri cu talon mai mare, mai ales Run Flat care sunt foarte rigide dar sunt mai grele si nu e nici o problema sa ai sportivitate... jantele mari dau aspectul acela frumos care place dar nu as baga mana in foc ca masina e mai sportiva ca performante <_<

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca depinde si de motorul pe care il ai sub capota....o masina puternica cu jante mai mari va sta mai bine pe curbe, va avea aderenta mai buna si tractiune mai buna, va rupe aderenta mai greu decat cu niste jante mai mici si mai inguste...iar la demaraj nu se va simti deoarece are motor puternic...ceea ce este ok, deoarece optimizezi tractiunea la o masina prea puternica pentru acele jante mai mici si care rupe des aderenta....iar a rupe aderenta nu inseamna a merge mai repede, ci a pierde timp....strict vorbind de sportivitate...daca as avea motor de 3 litrii sub capota in loc de actualul 2 as pune de 19 si putin mai late.....deoarece prefer o masina mai stabila pe curbe decat cu 2-3 metrii mai in fata in linie dreapta
Link to comment
Share on other sites

@crisjohn: Eu am suspensie M de fabrică şi am constatat o rigidizare suplimentară a maşinii datorată jantelor.

 

Maşina este mai stabilă ĂŽn curbe şi mult mai rigidă.

 

Când m-am referit la sportivitate nu m-am gândit că jantele mai mari ĂŽmi dau câţiva cai sau pun mai multă putere pe asfalt. <_<

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

1. SA TRAIASCA CIUPANEZU !! Ieri am :bigyellowgrin:simtit si eu efectele site-ului si ma bucur ca fac si eu parte din comunitatea BMWclub unde toata lumea ajuta pe toata lumea. <_< S-a rezolvat Ciupanezule, merci frumos. Cum ziceam - I'll pay it forward.

 

2. Revin la discutia de aici pe care in mare parte am lansat-o si va spun ca am ales varianta jante originale bmw...am avut si putin noroc pt ca un prieten avea 2 bucati noi noute de 193M si a mai fost nevoie sa comand 2 la Filaret. Sambata trebuie sa ajunga in Bucuresti si abia astept s-a incalt pe asta mica ca nu mai poooot !!

 

Astea sunt:

post-23326-1235720715_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

diferenta dintre jantele originale si cele replica este data in principal de tehnologia de fabricare si materialul din care sunt facute. ca orice componeta auto si janta trebuie sa respecte un minim de norma, toate jantele o respecta doar ca in cazul replicilor aceasta este cea minim admisa.

deci: o janta "replica" se indoaie la o solicitare de 60 jouli iar una "originala" la 300 jouli

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am un e90, 320i 150CP, si m-am hotarat la niste jante originale pe 18", 225/40/r18 fata si 255/40/r18.

Credeti ca voi avea probleme cu demarajul sau ca masina va fi mult mai lenesa, sunt prea grele pentru 320i?

 

Multumesc,

Si eu am la E90 jante pe 18, pierzi la demaraj dar castigi la stabilitate. Ai grija, dimensinile standard pt jante pe 18 sunt 225/40/18 fata si 255/35/18 spate...8,5 J fata si 9,5 J spate. Ai mare grija si la anvelope-conteaza foarte mult, eu unul am ales Dunlop SP Sport, cel putin sunt cauciucuri nemtesti recomandate de producator

Edited by fantozzi007
Link to comment
Share on other sites

1. SA TRAIASCA CIUPANEZU !! Ieri am :bigyellowgrin:simtit si eu efectele site-ului si ma bucur ca fac si eu parte din comunitatea BMWclub unde toata lumea ajuta pe toata lumea. <_< S-a rezolvat Ciupanezule, merci frumos. Cum ziceam - I'll pay it forward.

 

Sã le stãpâneºti sãnãtos! :) :bashwall:

 

diferenta dintre jantele originale si cele replica este data in principal de tehnologia de fabricare si materialul din care sunt facute. ca orice componeta auto si janta trebuie sa respecte un minim de norma, toate jantele o respecta doar ca in cazul replicilor aceasta este cea minim admisa.

deci: o janta "replica" se indoaie la o solicitare de 60 jouli iar una "originala" la 300 jouli

 

De unde ai aceste date atât de exacte?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Va sta mult mai bine pe viraje si vei avea aderenta mai buna, implicit franare mai buna, tractiune mai buna la iesirea din viraje, etc. Din pacate vei pierde putin din dinamica accelerarii. Si asta se simte si la un motor de 3 litrii, daca te gandesti putin e si normal. Alte mase, alta suprafata de rulare, alt diametru al rotilor. Ca sa nu mai spunem ca si consumul va spori putin, in functie de motorizare. Eu am pe 18" si iti spun din proprie experienta ca asa e. Eu am 2-3l in plus la 100km fata de consumul pe care l-as avea cu jantele ei originale pe 16", deci cu un motor de 2 litrii consum cat unul cu motor de 2.5 litrii :) doar pentru moftul jantelor :) ...insa intr-adevar, arata mult mai bine masina cu ele, iar abordarea virajelor e o placere :twoup:...si ar mai fii 2 griji...una ar fii hotii, baietii de prin cartier de la mine au incercat zilele trecute sa mi le dea jos de pe masina intr-o noapte.....si a doua e cea legata de intretinerea lor, te doare inima cand iei o groapa sau zgarii cu janta direct bordura la parcarile laterale.

 

.....de scartait in treapta 2....va scartai in continuare, normal, dar dinamica nu va mai fii acceasi....

 

eu am trecut de la jante pe 16 la 18....si diferente se simt la plecare doar....dar consumul? nu...a ramas acelasi ..

 

15" originale

17" aftermarket

18" replici

 

mi se pare exagerat consum de 2-3l in plus pus pe seama rotilor mai mari...deci la mine minim 13.5 cu 15'' / 14,2 cu 17"/ 14,8-15 cu 18"

 

nu stiu cati km ai facut pana acum cu ele....eu zic sa mai studiezi problema un timp....s-ar putea sa observi altceva in ceea ce priveste consumul.....eu am facut multi km pt a putea spune azi ca am 2-3l la 100km in plus....cel mai simplu e....daca ai drum la constanta odata, incearca sa mergi 100km in cap pe autostrada constant cu o viteza pe care ti-o impui....eu am mers 100km cu piciorul pe pedala de acceleratie nemiscat deloc...si cu acul consumului constant stand la 10litrii, iar dupa 100 km am oprit, si avand in vedere ca am mers constant cu acul consumului la 10 litrii ar fi trebuit sa imi fi consumat 10 litrii normal.....insa acul litrajului de la rezervor indica putin altceva, din aproximari....sa dus mai mult decat 10 litrii, se dusese cam 12-13 litrii din rezervor (ma uitasem si unde este pozitionat acul de la rezervor cand am pornit testul). iar acest test l-am repetat de vreo 5-6 ori, pt a nu putea spune ca a fost o eroare atunci in ceea ce imi indica acul de la rezervor....si de fiecare data a fost asa....adica acea eroare de 2-3 litrii in plus sa mentinut in fiecare test....rezulta un consum cu 2-3 litrii mai mult la 100km fata de ceea ce imi indica mie acul consumului instant. asta si bineinteles au fost si alte teste, inclusiv cel mai banal, faci plinul si vezi cati km faci cu el, in orash, in afara, imparti si iti iese un consum mediu care iar e cu 2-3 litrii mai mare decat cel initial pe 16". diferentele de care vorbesc eu, in cazul meu, este intre 18" replica pe care le am acum si 16" originale care erau initial pe masina. la tine, intre 18" replica si 17" tot replica...e normal sa nu fie diferenta de consum decat prea mica pentru a o vedea.....insa ai spus si tu ca intre astea si cele pe 15" originale....e o diferenta de 1.5 litrii la 100km...deci....

 

vezi ca masina ta ar putea avea unele probleme....n`are cum la 100 sa`ti ia 10 l !!!!!!!!!!!!!! eu la 90 am consum 6 320i cu jante pe 18

Link to comment
Share on other sites

Va sta mult mai bine pe viraje si vei avea aderenta mai buna, implicit franare mai buna, tractiune mai buna la iesirea din viraje, etc. Din pacate vei pierde putin din dinamica accelerarii. Si asta se simte si la un motor de 3 litrii, daca te gandesti putin e si normal. Alte mase, alta suprafata de rulare, alt diametru al rotilor. Ca sa nu mai spunem ca si consumul va spori putin, in functie de motorizare. Eu am pe 18" si iti spun din proprie experienta ca asa e. Eu am 2-3l in plus la 100km fata de consumul pe care l-as avea cu jantele ei originale pe 16", deci cu un motor de 2 litrii consum cat unul cu motor de 2.5 litrii :) doar pentru moftul jantelor :) ...insa intr-adevar, arata mult mai bine masina cu ele, iar abordarea virajelor e o placere :twoup:...si ar mai fii 2 griji...una ar fii hotii, baietii de prin cartier de la mine au incercat zilele trecute sa mi le dea jos de pe masina intr-o noapte.....si a doua e cea legata de intretinerea lor, te doare inima cand iei o groapa sau zgarii cu janta direct bordura la parcarile laterale.

 

.....de scartait in treapta 2....va scartai in continuare, normal, dar dinamica nu va mai fii acceasi....

 

eu am trecut de la jante pe 16 la 18....si diferente se simt la plecare doar....dar consumul? nu...a ramas acelasi ..

 

15" originale

17" aftermarket

18" replici

 

mi se pare exagerat consum de 2-3l in plus pus pe seama rotilor mai mari...deci la mine minim 13.5 cu 15'' / 14,2 cu 17"/ 14,8-15 cu 18"

 

nu stiu cati km ai facut pana acum cu ele....eu zic sa mai studiezi problema un timp....s-ar putea sa observi altceva in ceea ce priveste consumul.....eu am facut multi km pt a putea spune azi ca am 2-3l la 100km in plus....cel mai simplu e....daca ai drum la constanta odata, incearca sa mergi 100km in cap pe autostrada constant cu o viteza pe care ti-o impui....eu am mers 100km cu piciorul pe pedala de acceleratie nemiscat deloc...si cu acul consumului constant stand la 10litrii, iar dupa 100 km am oprit, si avand in vedere ca am mers constant cu acul consumului la 10 litrii ar fi trebuit sa imi fi consumat 10 litrii normal.....insa acul litrajului de la rezervor indica putin altceva, din aproximari....sa dus mai mult decat 10 litrii, se dusese cam 12-13 litrii din rezervor (ma uitasem si unde este pozitionat acul de la rezervor cand am pornit testul). iar acest test l-am repetat de vreo 5-6 ori, pt a nu putea spune ca a fost o eroare atunci in ceea ce imi indica acul de la rezervor....si de fiecare data a fost asa....adica acea eroare de 2-3 litrii in plus sa mentinut in fiecare test....rezulta un consum cu 2-3 litrii mai mult la 100km fata de ceea ce imi indica mie acul consumului instant. asta si bineinteles au fost si alte teste, inclusiv cel mai banal, faci plinul si vezi cati km faci cu el, in orash, in afara, imparti si iti iese un consum mediu care iar e cu 2-3 litrii mai mare decat cel initial pe 16". diferentele de care vorbesc eu, in cazul meu, este intre 18" replica pe care le am acum si 16" originale care erau initial pe masina. la tine, intre 18" replica si 17" tot replica...e normal sa nu fie diferenta de consum decat prea mica pentru a o vedea.....insa ai spus si tu ca intre astea si cele pe 15" originale....e o diferenta de 1.5 litrii la 100km...deci....

 

vezi ca masina ta ar putea avea unele probleme....n`are cum la 100 sa`ti ia 10 l !!!!!!!!!!!!!! eu la 90 am consum 6 320i cu jante pe 18

Cred ca ii ia 10 din cauza ca are probleme cu clapeta de acceleratie si debitmetrul, ca altfel si mie mi se pare enorm 10l la o viteza de 100 km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.