Jump to content

Cand se uzeaza motorul mai tare?


BMW-HAMANN

Recommended Posts

Guest poleposition

pai eu sunt la al 3-lea diferential la M6:

 

1.(ul) s-a gasit la revizie ca are joc. l-am schimbat

2.(lea) asta nou avea joc din fabrica, l-am schimbat (traiasca garantia pe piese de la AB) cu:

3.(lea) asta care e acum pe masina.

 

am mai schimbat ambreiaj si volanta odata cu diferentialul (dar asta e consumabil) iar volanta in cazul meu se schimba odata cu ambreiajul.

 

SMG-ul a "picat" la 15.000, s-a schimbat la vremea respectiva pe garantie.

 

altceva, ceva bucsi, interlink-uri pe spate, far stanga aburit schimbat si cam atat.

 

nu vad cu ce m-ar afecta la vanzare, ba dimpotriva, pise noi etc., facturi de la AB etc.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Daca imi permiteti ca sa precizez, ramanand pe ideea topicului, parerea mea este ca cea mai mare uzura a motorului are loc la pornire si mai ales la pornirea la rece. De aceea este recomandat ca sa punem in motoare uleiuri cat mai bune. Aditivele au rolul lor la pornire dar nu le recomand ptr ca nu crede toata lumea in ele. Edited by ct-xx-cda
Link to comment
Share on other sites

mai ales pentru ca vad multi useri care iti sorb sfaturile din priviri. <_<

 

Dupa parerea mea asta este un lucru care face ca acest forum sa fie intersant.Cel putin pentru mine este un mod de a ma destinde.

Revenind la uzura, eu cred ca uzura este mare la pornire.De fapt se poate considera ca un motor are in plus 25.000km/an de la numai doua porniri pe zi.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

mai ales pentru ca vad multi useri care iti sorb sfaturile din priviri. <_<

 

Dupa parerea mea asta este un lucru care face ca acest forum sa fie intersant.Cel putin pentru mine este un mod de a ma destinde.

Revenind la uzura, eu cred ca uzura este mare la pornire.De fapt se poate considera ca un motor are in plus 25.000km/an de la numai doua porniri pe zi.

 

Corect! dar asta include cel mai mult uzura pornirii la rece, adica prima cheie... dimineata sa zicem, iar cu cat e mai frig afara cu atat uzura creste.

Sau iar nu este bine ca o masina sa fie lasata mult timp pe bara nepornita. se scurge tot uleiul din motor in baie in timp, iar in momentul in care sa de cheie practic freaca aproape metal pe metal, la unele chiar le bat tachetii, asta e primul semn. Pe vremea cand erau daciile la moda, muream cand il auzeam pe "nea gicu" care numai pornise masina de 2 saptamani, cum tura motorul ala clasic de dacie la rece , ca deh altfel nu mentinea relantiul.

In timp povestea s-a mai schimbat, deoarece tehnologia asta mai noua vine si cu noi avantaje: masinile de azi au soclu automat, stiu singure sa mentina o turatie optima (reglandu-si singure amestecul de gaze) ca sa nu tureze nici prea mult, dar nici sa nu se opreasca motorul.

Edited by ct-xx-cda
Link to comment
Share on other sites

Cred ca motorul se uzeaza cel mai mult in 3 situatii :

1: pornirea la rece

2: atunci cand motorul nu are temperatura optima de functionare

3 : dupa un drum la care sa exagerat ( turatii ridicate si viteze foarte mari ) si lasandu-l dupa aia la relanti mult timp / peste 6-10 min .

 

Sunt doar pareri personale .

Link to comment
Share on other sites

se uzeaza cand uleiul e slab calitativ si cand nu e schimbat la timp, daca nu schimbi filtrul de aer, daca forjezi masina la rece, daca dupa cox o opresti imediat, etc. dar nu neaparat daca meri constant cu 200 km/h. dupa ce termini de alergat mergi cateva minute din ce in ce mai lejer si apoi nu o sa mai tremuri de frica gandindu te daca l ai uzat sau nu. astea sunt doar parerile mele
Link to comment
Share on other sites

3 : dupa un drum la care sa exagerat ( turatii ridicate si viteze foarte mari ) si lasandu-l dupa aia la relanti mult timp / peste 6-10 min .

 

Sunt doar pareri personale .

Ce mai mare ineptie care am auzit-o in viata mea!!!!!

 

 

Buey fratilor, la M e puternic recomandat ca dupa turatii ridicate sa nu opresti motorul imediat ci sa il mai lasi vreo 5 min la relanti sa se cool down!

 

 

Doamne, ce mai poti citi si pe acest forum.... <_< :) :bashwall:

Link to comment
Share on other sites

Am aprecia cu totii (si eu in mod personal), daca n-ati mai face afirmatii categorice cu inclinatie spre ironii la adresa parerii altor useri. Le puteti cere sa isi justifice parerea sau puteti voi aduce motive intemeiate contra acelei afirmatii. Dar fara categoricisme , va rog.
Link to comment
Share on other sites

Cred ca motorul se uzeaza cel mai mult in 3 situatii :

...

3 : dupa un drum la care sa exagerat ( turatii ridicate si viteze foarte mari ) si lasandu-l dupa aia la relanti mult timp / peste 6-10 min .

 

 

Am crezut ca nu vad eu bine

 

Eu am obiceiul sa nu opresc masina cand stau parcat sau cand stau de vorba. De ce ar fi relantiul prelungit daunator?

 

Chiar as vrea o explicatie, daca exista una <_<

Link to comment
Share on other sites

Cred ca omul s-a exprimat un pic gresit acolo mai sus, cred ca a vrut sa zica a lasi motorul sa mai mearga un timp dupa ce-i rupi gura, eu cred ca a fost o neintelegere, e cam greu de crezut ca toata lumea stie intr-un fel iar omul acesta sa zica ca-i pe dos, parerea mea este ca trebuie sa fim un pic mai intelegatori, ptr ca si altii sa fie la fel cu noi la momentul potrivit.
Link to comment
Share on other sites

Cea mai mare greseala pe care o poti face cand conduci o masina cu turbo este sa ii dai blana la rece si dupa ce ai mers in blana sa opresti imediat motorul ....

- pana ajunge apa la 90 grade nu trebuie schimbat mai sus de 2500 ture si nici atunci blana pt ca pana se incinge uleiul mai dureaza

- dupa drumuri lungi cum ar fii autostrada sau cox in oras trebuie lasat motorul la relanti minim 1 sau 2 minute sa se raceasca turbina altfel risti sa te coste o turbina noua ( ati vazut vreodata cum arata o turbina dupa ce-i dai blana ? SE INROSESTE PRECUM RACUL <_<) )

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Ce-a mai mare greseala pe care o poti face cand conduci o masina cu turbo este sa ii dai blana la rece si dupa ce ai mers in blana sa opresti imediat motorul ....

- pana ajunge apa la 90 grade nu trebuie schimbat mai sus de 2500 ture si nici atunci blana pt ca pana se incinge uleiul mai dureaza

- dupa drumuri lungi cum ar fii autostrada sau cox in oras trebuie lasat motorul la relanti minim 1 sau 2 minute sa se raceasca turbina altfel risti sa te coste o turbina noua

 

Adevar graiesti, se pare ca esti foarte grijuliu cu masinuta ta si este de aprreciat acest lucru. Eu unul sunt de parere ca o exploatare corecta a unui motor BMW , chiar daca uneori ii mai dai in gusha, ca nu ai cum altfel, trebuie sa treaca de 500 de mii km fara nici un fel de problema. Sper chiar si la mai mult, dar daca le faceau astia nemuritoare, atunci falimentau alte ramuri din industria auto.

Link to comment
Share on other sites

pe langa toate chestiile care s-au zis mai sus ar trebui se incercati sa mergeti cat mai putin cu viteze mai mari decat 3/4 din maximul cat poate ea duce.

 

 

de ex: in blana masina prinde 240km/h ->la 180km/h motorul nu ar avea o uzura mai mare decat in mod normal.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
3 : dupa un drum la care sa exagerat ( turatii ridicate si viteze foarte mari ) si lasandu-l dupa aia la relanti mult timp / peste 6-10 min .

 

Sunt doar pareri personale .

Ce mai mare ineptie care am auzit-o in viata mea!!!!!

 

 

Buey fratilor, la M e puternic recomandat ca dupa turatii ridicate sa nu opresti motorul imediat ci sa il mai lasi vreo 5 min la relanti sa se cool down!

 

 

Doamne, ce mai poti citi si pe acest forum.... <_< :) :bashwall:

 

asa e, de altfel scrie si in cartea masinii si cred ca este valabil pt orice masina nu numai pt M-uri.

 

ce e misto la M6 este ca nu te lasa sa turezi cand e motorul rece decat pana in anumite ture (4,5,6, etc), iar pe masuara ce se incalzeste motorul turatia maxima creste pana la valoarea normala. Pt asta este si o gradatie la turometru colorata, care scade pe masura ce se incalzeste motorul, sau exemplificat grafic pe HUD Display. Din ce imi amintesc ceva de genul asta era si la E60, doar ca nu iti taia gazu' ci doar te avertiza vizual tot printr-un fel de gradatie.

 

Foarte util in opinia mea.

Link to comment
Share on other sites

ce e misto la M6 este ca nu te lasa sa turezi cand e motorul rece decat pana in anumite ture (4,5,6, etc), iar pe masuara ce se incalzeste motorul turatia maxima creste pana la valoarea normala.

 

misto dar tot odata necesar avand in vedere ca motoarele m in general sunt configurate spre maxim (sa vad cand o sa scoata americanii vreodata un motor cu 1cp/10cmc ca am avut o discutie in contradictoriu cu unii pe youtube)

Edited by B.M.W.
Link to comment
Share on other sites

Am senzatia ca nu se mai termina discutia asta... De nu s-au discutat si ras-discutat aspectele astea de enspe ori! Daca va uitati pe primele 2-3 pagini gasiti aceleasi informatii. Si nu numai pe topicul asta. Voi nu aveti aceeasi senzatie? Intru asteptand sa gasesc alte argumente, alte informatii noi si cand colo vad aceeasi informatie ca si cand nu s-a mai discutat niciodata despre acel aspect. <_<
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.