Jump to content

a refulat lichidul de racire


Recommended Posts

Salut. din nou... Aceeasi problema a mea: sistemul de racire. Ieri dimineata, am facut un drum de Bucuresti. Pe Predeal, i-am dat putina talpa. Aprox. 3500-4000 ture. TOTUL OK. Am oprit la petrom pentru 5 minute, timp in care a inceput sa iasa aburi de sub capota. Am ridicat capota, si am observat ca a refulat cam 0,5 l de antigel. Motorul nu s-a incalzit niciodata. Caldura a functionat perfect. Am continuat drumul. Am parcat in Buc. Dupa vreo 5 ore, m-am intors la masina. Paznicii parcarii mi-au spus ca a iesit tot timpul abur de sub capota. Am desfacut busonul de la vas, si am completat 0,5 l antigel, pana cand a ajuns plutitorul la nivelul maxim. am plecat catre casa. am facut vreo 5 opriri pe traseu. Dupa vreo 5 minute de pauza observam ca iarasi incepe sa iasa putin abur de sub capota. Antigel nu a mai refulat. Ce am observat: nu aveam caldura, decat cu robinetul deschis la 32 gr. Daca puneam mana pe furtune, acestea erau moi, iar la rece supte. Dupa ce am citit topicul anterior, cel cu vasul de expansiune, ma gandesc sa dau vina pe buson. Dar in toamna, cand i-am facut revizia totala, am schimbat termostatul, pompa de apa, vasul, BOSONUL. Plus ca mecanicul mi-a pus antigel recomandat BMW, nediluat, undeva la 33 lei litru.(rosu). Voi ce spuneti, ce sa mai incerc: sa schimb iara bosonul, antigelul? Daca ma duc la mecanici, o sa spuna iarasi ca masina nu are nimic. Dar ea totusi avea furtunele umflate la cald, iar acum scote aburi si refuleaza antigel. Nucred ca este normal. Puteti sa imi recomandati un mecanic bun pe langa BV? VA MULTUMESC!

PS. care e nivelul max la rece? plutitorul cu partea dintre cele 2 umflaturi afara? sau umflatura de sus la nivelul vasului?

Link to comment
Share on other sites

Problema ta eu cred ca este in continuare termostatul(poate fi blocat cumva sau sa nu functioneze practic normal). Furtunele supte se datoreaza cantitatii mai mari de lichid de racire din instalatie. Asta la cald se dilata in volum iar la rece creeaza vid datorita absentei compensatorului (volumul dintre nivelul lichidului min si max..si asta e influentata putin cred de supapa din busonul radiatorului). Completeaza lichid la rece numai pana se ridica indicatorul jojei si pune busonul. Asigura-te ca nu ai mai mult (scoate cu un furtunas ceva pana se lasa joja si apoi completeaza asa incat sa fi sigur).

Deasemeni aerisirea a trebuit facuta cu incalzirea interioara a habitaclului deschisa asa incat sa asiguri circulatie completa in instalatie. Ai facut asa?

Inca ceva, vezi ca busonul functioneaza ca o supapa..banuiesc ca stiai asta numai ca scriu si eu ce-mi vine in minte acum.

Bafta

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Problema ta eu cred ca este in continuare termostatul(poate fi blocat cumva sau sa nu functioneze practic normal). Furtunele supte se datoreaza cantitatii mai mari de lichid de racire din instalatie. Asta la cald se dilata in volum iar la rece creeaza vid datorita absentei compensatorului (volumul dintre nivelul lichidului min si max..si asta e influentata putin cred de supapa din busonul radiatorului). Completeaza lichid la rece numai pana se ridica indicatorul jojei si pune busonul. Asigura-te ca nu ai mai mult (scoate cu un furtunas ceva pana se lasa joja si apoi completeaza asa incat sa fi sigur).

Deasemeni aerisirea a trebuit facuta cu incalzirea interioara a habitaclului deschisa asa incat sa asiguri circulatie completa in instalatie. Ai facut asa?

Inca ceva, vezi ca busonul functioneaza ca o supapa..banuiesc ca stiai asta numai ca scriu si eu ce-mi vine in minte acum.

Bafta

 

 

 

acu incerc sa incalzesc motorul. sa completez pana ajunge umflatura de sus a plutitorului la niv vasului, sau pana cand se ridica plutitorul la max. la rece?

Link to comment
Share on other sites

Problema ta eu cred ca este in continuare termostatul(poate fi blocat cumva sau sa nu functioneze practic normal). Furtunele supte se datoreaza cantitatii mai mari de lichid de racire din instalatie. Asta la cald se dilata in volum iar la rece creeaza vid datorita absentei compensatorului (volumul dintre nivelul lichidului min si max..si asta e influentata putin cred de supapa din busonul radiatorului). Completeaza lichid la rece numai pana se ridica indicatorul jojei si pune busonul. Asigura-te ca nu ai mai mult (scoate cu un furtunas ceva pana se lasa joja si apoi completeaza asa incat sa fi sigur).

Deasemeni aerisirea a trebuit facuta cu incalzirea interioara a habitaclului deschisa asa incat sa asiguri circulatie completa in instalatie. Ai facut asa?

Inca ceva, vezi ca busonul functioneaza ca o supapa..banuiesc ca stiai asta numai ca scriu si eu ce-mi vine in minte acum.

Bafta

 

 

 

acu incerc sa incalzesc motorul. sa completez pana ajunge umflatura de sus a plutitorului la niv vasului, sau pana cand se ridica plutitorul la max. la rece?

 

la rece, nivel maxim.

Link to comment
Share on other sites

Problema ta eu cred ca este in continuare termostatul(poate fi blocat cumva sau sa nu functioneze practic normal). Furtunele supte se datoreaza cantitatii mai mari de lichid de racire din instalatie. Asta la cald se dilata in volum iar la rece creeaza vid datorita absentei compensatorului (volumul dintre nivelul lichidului min si max..si asta e influentata putin cred de supapa din busonul radiatorului). Completeaza lichid la rece numai pana se ridica indicatorul jojei si pune busonul. Asigura-te ca nu ai mai mult (scoate cu un furtunas ceva pana se lasa joja si apoi completeaza asa incat sa fi sigur).

Deasemeni aerisirea a trebuit facuta cu incalzirea interioara a habitaclului deschisa asa incat sa asiguri circulatie completa in instalatie. Ai facut asa?

Inca ceva, vezi ca busonul functioneaza ca o supapa..banuiesc ca stiai asta numai ca scriu si eu ce-mi vine in minte acum.

Bafta

 

 

 

acu incerc sa incalzesc motorul. sa completez pana ajunge umflatura de sus a plutitorului la niv vasului, sau pana cand se ridica plutitorul la max. la rece?

 

 

da....... concluzie: radiatorul spart la rama de sus. REMEDIERI: RODIATOR NOU, GARNITURA DE _chiulasa_ NOUA PT CA NU CRED CA S-A SPART DEGEBA TOCMAI LA RAMA DE SUS.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.