Jump to content

nu porneste ventilatorul


Recommended Posts

Stie cineva care poate fi cauza pentru care ventilatorul porneste dar la viteza relativ redusa (nu se aude mergand) si doar pentru o scurta perioada de timp. Porneste la aceeasi viteza ca atunci cand se porneste aerul conditionat. Se ajunge la un moment dat la supraincalzirea lichidului si refularea lui. Acum ca e iarna, face numai la ralanti, in mers continuu se mai raceste. Termostatul l-am scos, initial am crezut ca e vechi si nu mai lucreaza, dar fara nici un rezultat. Am observat ca daca scot mufa de la sonda care banuiam eu ca ar trebui sa declanseze ventilatorul, acesta porneste la viteza maxima si nu se opreste pana nu cuplez mufa la loc.
Link to comment
Share on other sites

NU mai mergeti fara termostat. La bmw sistemul de racire mai are un circuit auxiliar care circula apa doar prin motor, termostatul are de fapt 2 valve una sus care la cald deschide circuitul spre radiator si una jos care la cald INCHIDE circuitul inapoi spre motor. Nu e ca la dacie. Daca se merge fara termostat atunci jumatate din apa va circula prin motor fara sa-l raceasca evident.

 

Poza pentru exemplificare:

http://www.vernet.fr/page.aspx?pa=218

Link to comment
Share on other sites

NU mai mergeti fara termostat. La bmw sistemul de racire mai are un circuit auxiliar care circula apa doar prin motor, termostatul are de fapt 2 valve una sus care la cald deschide circuitul spre radiator si una jos care la cald INCHIDE circuitul inapoi spre motor. Nu e ca la dacie. Daca se merge fara termostat atunci jumatate din apa va circula prin motor fara sa-l raceasca evident.

 

Poza pentru exemplificare:

http://www.vernet.fr/page.aspx?pa=218

 

Ok, am observat ca e un termostat mai special, dat totusi e normal sa fiarba lichidul daca termostatul e scos?

Link to comment
Share on other sites

. Termostatul l-am scos, initial am crezut ca e vechi si nu mai lucreaza, dar fara nici un rezultat.

 

 

Pai de ce nu il schimbi?

 

Pai daca l-am scos si nu s-a schimbat nimic? Apa inca se supraincalzeste si refuleaza. Daca cumva intr-adevar functionarea ventilatorulului e conditionata de existenta termostatului, atunci as deduce ca e defect.

Link to comment
Share on other sites

. Termostatul l-am scos, initial am crezut ca e vechi si nu mai lucreaza, dar fara nici un rezultat.

 

 

Pai de ce nu il schimbi?

 

Pai daca l-am scos si nu s-a schimbat nimic? Apa inca se supraincalzeste si refuleaza. Daca cumva intr-adevar functionarea ventilatorulului e conditionata de existenta termostatului, atunci as deduce ca e defect.

 

 

Schimba termostatul si mai vezi dupa.Nu poti sa repari masina asa, elimini piese "neimportante".

Link to comment
Share on other sites

. Termostatul l-am scos, initial am crezut ca e vechi si nu mai lucreaza, dar fara nici un rezultat.

 

 

Pai de ce nu il schimbi?

 

Pai daca l-am scos si nu s-a schimbat nimic? Apa inca se supraincalzeste si refuleaza. Daca cumva intr-adevar functionarea ventilatorulului e conditionata de existenta termostatului, atunci as deduce ca e defect.

 

 

Schimba termostatul si mai vezi dupa.Nu poti sa repari masina asa, elimini piese "neimportante".

 

De ce sa schimb termostatul? Nu pot repara masina nici inlocuind toate piesele pana aflu care era defecta. Cum ai ajuns la concluzia ca e defect? In mers, apa nu refuleaza, chiar cu termostatul montat. Daca era blocat, puteam sa fiu eu si-n mama mersului, pe cel mai aprig frig ca tot fierbea. Ventilatorul porneste la viteza mica. Asta e problema.

Link to comment
Share on other sites

De ce sa schimb termostatul? Nu pot repara masina nici inlocuind toate piesele pana aflu care era defecta. Cum ai ajuns la concluzia ca e defect? In mers, apa nu refuleaza, chiar cu termostatul montat. Daca era blocat, puteam sa fiu eu si-n mama mersului, pe cel mai aprig frig ca tot fierbea. Ventilatorul porneste la viteza mica. Asta e problema.

 

 

Pai am banuit ca l-ai demontat deoarece nu mai este bun.Fara el nu se poate verifica deoarece se va incinge motorul.Ti s-a mai spus asta si mai sus.

Link to comment
Share on other sites

De ce sa schimb termostatul? Nu pot repara masina nici inlocuind toate piesele pana aflu care era defecta. Cum ai ajuns la concluzia ca e defect? In mers, apa nu refuleaza, chiar cu termostatul montat. Daca era blocat, puteam sa fiu eu si-n mama mersului, pe cel mai aprig frig ca tot fierbea. Ventilatorul porneste la viteza mica. Asta e problema.

 

 

Pai am banuit ca l-ai demontat deoarece nu mai este bun.Fara el nu se poate verifica deoarece se va incinge motorul. Ti s-a mai spus asta si mai sus.

 

Nu prea ai citit cu atentie topicu'. L-am demontat pentru ca am banuit ca e defect, si am subliniat chiar ca nu s-a vazut nici o diferenta dupa ce l-am dat jos. Am citit tot ce mi s-a raspuns pana acum, cum ca fara el se incalzeste prea tare motorul, si cu ocazia va multumesc, dar mai asteptam pareri. De-aia am si intrebat a doua oara daca cumva functionarea ventilatorului depinde de prezenta termostatului.

Daca vroiam sa inlocuiesc cat mai multe piese pana dadeam de cea defecta, ma duceam direct la service, acolo asa se procedeaza.

Link to comment
Share on other sites

exista si posibilitatea ca sonda de temperatura de pe furtunul care pleaca din termostat si merge la radiator sa fie stricata sa nu mai dea informatia electroventilatorului sa porneasca ,ar trebui intai verificata si aceea ,daca termostatul l-ai scos si nu e blocat ,verifica sonda
Link to comment
Share on other sites

Cu o diagnoza te scuteai de munca inutila depusa pt demontarea termostatului

 

si ce e mai important aflai si care e problema <_<

 

Insa cu ce te-ai ales:

trebuie sa remontezi termostatul si sa scoti aerul din instalatie, trebuie sa faci diagnoza sau schimbi la noroc si ce e si mai rau ai si fiert apa la motor deci garnitura de chiulasa e compromisa...

 

Te rog sa nu primesti cuvintele mele ca pe o aroganta... insa acu fara diagnoza paote fi

 

senzorul de temperatura care masoara apa inainte de a intra in radiator nr 13

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=35

 

sau termocupla care comanda ventilatorul...

 

eu as incerca ultima varianta

 

succes :)

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Cu o diagnoza te scuteai de munca inutila depusa pt demontarea termostatului

 

si ce e mai important aflai si care e problema <_<

 

Insa cu ce te-ai ales:

trebuie sa remontezi termostatul si sa scoti aerul din instalatie, trebuie sa faci diagnoza sau schimbi la noroc si ce e si mai rau ai si fiert apa la motor deci garnitura de chiulasa e compromisa...

 

Te rog sa nu primesti cuvintele mele ca pe o aroganta... insa acu fara diagnoza paote fi

 

senzorul de temperatura care masoara apa inainte de a intra in radiator nr 13

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=35

 

sau termocupla care comanda ventilatorul...

 

eu as incerca ultima varianta

 

succes :)

 

Puteai sa intrebi inainte daca am fost cumva la test, pt ca ti-as fi raspuns ca DA am fost si n-a iesit nimic legat de problema asta. Nu mi-e greu sa pun termostatul la loc, cu atat mai putin sa scot aerul din instalatie. Ca sa se arda garnitura de la chiulasa e nevoie de o temperatura ceva mai mare de 100 C, temperatura la care fierbe apa, dar sunt linistit in privinta asta, n-am permis sa se ajunga acolo.

Tot ce ma interesa de la voi era sa va dati cu parerea in legatura cu nefunctionarea ventilatorului.

 

 

Cu o diagnoza te scuteai de munca inutila depusa pt demontarea termostatului

 

si ce e mai important aflai si care e problema :bashwall:

 

Insa cu ce te-ai ales:

trebuie sa remontezi termostatul si sa scoti aerul din instalatie, trebuie sa faci diagnoza sau schimbi la noroc si ce e si mai rau ai si fiert apa la motor deci garnitura de chiulasa e compromisa...

 

Te rog sa nu primesti cuvintele mele ca pe o aroganta... insa acu fara diagnoza paote fi

 

senzorul de temperatura care masoara apa inainte de a intra in radiator nr 13

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=35

 

sau termocupla care comanda ventilatorul...

 

eu as incerca ultima varianta

 

succes :unsure:

 

Puteai sa intrebi inainte daca am fost cumva la test, pt ca ti-as fi raspuns ca DA am fost si n-a iesit nimic legat de problema asta. Nu mi-e greu sa pun termostatul la loc, cu atat mai putin sa scot aerul din instalatie. Ca sa se arda garnitura de la chiulasa e nevoie de o temperatura ceva mai mare de 100 C, temperatura la care fierbe apa, dar sunt linistit in privinta asta, n-am permis sa se ajunga acolo.

Tot ce ma interesa de la voi era sa va dati cu parerea in legatura cu nefunctionarea ventilatorului.

 

Si daca nu ma insel, sonda aia de temperatura (13 sau 11 din desen) nu are nici un sens sa fie pusa la intrarea in radiator. La intrarea in radiator e clar ca apa e fierbinte, mai important e la ce temperatura iese din radiator.

Link to comment
Share on other sites

aceeasi problema am avut-o si eu la un e36 am schibmat termostatul si la fel facea. am fost pana la urma la service pt ca banuiam ca e vascocuplajul si ala mi-a confirmat. daca poti sa opresti ventilatorul cu mana de la asta este sigur. l-am schimbat si nu mai am probleme.eu am fost la dormag undeva pe stefan cel mare imediat dupa spitalul colentina o diagnosticare completa m-a costat 85 de lei dar nu te sfatuiesc sa schimbi piesele acolo ca au niste preturi de te darama. incearca pe autokarma.ro sa gasesti piesa eu am dat 3 mil pe el acum ...bafta Edited by trink
Link to comment
Share on other sites

mersi pentru raspuns. Poti sa-mi arati si mie, printr-un cod de piesa pe realoem, care e vascocuplajul asta, in caz ca exista si la e46?

 

e46 are electroventilator,nu e cu vascocuplaj,in schimb are un modul de comanda care e pe electroventilator,asta in afara de bulbul de temperatura.

Link to comment
Share on other sites

PRIMUL LUCRU PUNE TERMOSTATUL LA LOC.APOI FA O DIAGNOZA CORECTA,VERICA DACA SE INCALZESC AMBELE FURTUNE DE LA RADIATOR.DACA UNUL E RECE TRE TERMOSTAT DACA NU VERIFICA PARTILE ELECTRICE.DUPA CATE STIU LA E 46 DACA AI BULB DEFECT SAU ALTI SENZORI O POTZI AFLA CU UN TESTER, BAFTA.DAR NEAPARAT PUNE TERMOSTATUL
Link to comment
Share on other sites

Stie cineva care poate fi cauza pentru care ventilatorul porneste dar la viteza relativ redusa (nu se aude mergand) si doar pentru o scurta perioada de timp. Porneste la aceeasi viteza ca atunci cand se porneste aerul conditionat. Se ajunge la un moment dat la supraincalzirea lichidului si refularea lui. Acum ca e iarna, face numai la ralanti, in mers continuu se mai raceste. Termostatul l-am scos, initial am crezut ca e vechi si nu mai lucreaza, dar fara nici un rezultat. Am observat ca daca scot mufa de la sonda care banuiam eu ca ar trebui sa declanseze ventilatorul, acesta porneste la viteza maxima si nu se opreste pana nu cuplez mufa la loc.

 

 

Nu mai merge fara Termostat ca asa am facut si eu si crestea temperatura foarte mult...urmeaza sfaturile userul cristimm si vei vedea ca daca cumperi termostat totul va reveni la normal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.