Jump to content

invatatura de minte


baubau

Recommended Posts

pai nu stiu... hai sa-ti vand ceva, sa vedem...

Pana mea .. eu stiu cateva lucruri din sursa sigura:

1. Toate masinile (hai sa nu fiu rau si sa zic in proportie de 90%) aduse din Germania si care au fost si sunt pe autovit la mom de fata au kilometrajul dat inapoi.

2. O foarte mare parte din masinile existente pe piata romaneasca aduse in ultima perioada din Germania sunt lovite (masini accidentate, cumparate la preturi foarte mici de afara, facute aici de mantuiala ... stiu si unde se fac... si vandute ca impecabile. Ma refer la masinile vechiute .. pana in 2003 ..

 

 

si cine-i de vina? hai sa-ti zic eu: CLIENTUL uite-te pe forum, nu mai departe de atat. cum apare o masina poate buna, la un pret normal pt starea ei, decent, apar tot felul de destepti, care spun ca e peste pretul pietei.

 

romanii se uita doar la pret. isi merita soarta.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

de-a lungul timpului am cumparat si am vandut si eu masini

mi-am luat si eu o teapa super misto cu prima masina, un alfa romeo, care m-a terminat, era praf, eu eram pustam fraier, am luat-o cu 2000S am bagat in ea 1500S si am vandut-o cu 1800S, dupa ce i-am schimbat motorul, tot ce inseamna suspensie si alte chitibusuri.

mi s-a intamplat si invers, am facut un motor paraf - l-am calat, la o vectra, s-a stricat pompa de ulei si bacu in bord nu indica. Am facut tot motorul cap coada si am vandut-o la un am dupa, cu motorul aproape nou.

Link to comment
Share on other sites

Andrei: ai dreptate. am avut niste clienti din motru, pt o masina la comanda. un golf 4 tdi, acu vreo 3 ani. le-am gasit una din 2001, foarte faina, cu extrase, si vreo 90.000 km. le-am aratat masina pe mobile, si la randul lor. mi-au aratat una de 2003, cu 170.000km, si m-au rugat sa le-o aduc aia, ca vor da ei km inapoi, sa le-o arate vecinilor.

pareau familie serioasa, cu 2 copii.

Edited by blue6
Link to comment
Share on other sites

si eu era sa o musc cu o pisicuta din timisoara, daca nu mergeam la rar sa o verifice la sange inainte sa ii dau banii ma alegeam cu 2 in 1, adica o masina facuta din 2 masini...cel putin, masina era taiata pe la stalpii din fata, in acte initial a fost benzinar din 92, acum era 318tds cu dotari din 98. eu fiind in aceea perioada un necunoscator cum ma oprea rar-ul pe drum ramaneam fara masina <_<

deci nu uitati: INAINTE DE CASH - o vizita la RAR cu masina

Link to comment
Share on other sites

si cine-i de vina? hai sa-ti zic eu: CLIENTUL uite-te pe forum, nu mai departe de atat. cum apare o masina poate buna, la un pret normal pt starea ei, decent, apar tot felul de destepti, care spun ca e peste pretul pietei.

 

romanii se uita doar la pret. isi merita soarta.

 

La preţ, an de fabricaţie, opţiuni vizibile.

 

Totul este să iasă ĂŽn evidenţă cu maşina, nu-i interesează absolut deloc starea tehnică.

 

Ăn loc să fie bucuroşi că dau o mie ĂŽn plus pe o maşină ĂŽntreţinuţă, fără semne de uzură şi ĂŽntr-o stare tehnică bună, preferă să cumpere o maşină mai ieftină cu 1000 € doar pentru că e ieftină.

 

Dacă e şi 2002-2003, e dream car.

 

Mulţi ĂŽşi merită soarta, au impresia că maşinile ieftine sunt ĂŽntotdeauna bune iar cele mai scumpe au ĂŽntotdeauna preţ exagerat.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Nu asta e faza. Multi au un anumit buget, sa zicem 10 mii euro. Si se gandeste sa ia spre exemplu un E46 fara facelift, poate un 320d. Se uita cauta, vede poate o masina buna, cu km putini reali si foarte ingrijita, la un pret pe masura ei, mi se pare si normal sa fie mai scumpa. Si apoi vede ca la 10 mii, sunt si facelift-uri, dar mai obosite, mai cu km dati inapoi. Ce face, zice si asa nu o tin eu mai mult de 1-2 ani, nu ma intereseaza ca are km mai multi, ca nu umblu cine stie ce, o vand mai incolo, si-o ia pe aia naspa dar cu o clasa peste ce isi permite el de fapt.

 

Romanul ia masina de toti banii care ii are in casa in acel moment, plus poate si ce mai ia imprumut.

Link to comment
Share on other sites

Intotdeauna o masina sh are nevoie de anumite reparatii / consumabile!

 

Corect. Nu exista sa nu bagi ceva, dupa achizitionare, macar schimburile uzuale. (ulei, distributie, etc , ce e cazul)

 

 

Dar ce te faci cand trage unul de tine si zice ,,Domnule, dar mai merge distributia asta cateva mii de km? Ca daca mai merge , nu o schimb deocamdata,, .,, Pai mai omule, daca iti spun ca eu as schimba-o, pt linistea mea sufleteasca, ce vrei, sa-ti spun ce vrei sa auzi? Treaba ta, eu ti-am zis. Eu iti spun ce am schimbat eu la ea. Dracu stie ce o mai fi mai tarziu, ca nu sant ghicitor in stele.... ,,

 

Discutii d-astea cumparator versus vanzator ,..... cred ca multi ar putea umple pagini. Ideea e ca nu exista padure fara uscaturi, valabil in ambele tabere.

Link to comment
Share on other sites

Romanul ia masina de toti banii care ii are in casa in acel moment, plus poate si ce mai ia imprumut.

 

In lumea vestica cred ca se iau mult mai multe masini pe imprumut decat in RO. Nu cred ca e vorba de romani neaparat aici, cred ca e vorba de prostie. Si prostia e universala.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

gresit. neamtu, daca are 50.000 cash, isi ia masina pe leasing. plateste la prima avans, si la restu, o da doar pe cea veche, si continua leasingul la una noua. in felul asta, tot timpul are macar 40.000 in banca. pe cand romanul, daca are 50000, isi ia noua cu 40.000, si ramane chel.

 

las' ca's ei prosti, si noua ne pica paru' de destepti ce suntem.

 

faza e ca in germania gasesti 320d e46, facelift, de la 6k la 16-17k. si se vand toate. oare de ce.

Edited by blue6
Link to comment
Share on other sites

dar americanul ce face? are ceva in afara de ipoteci si carti de credit ?

 

 

americanu'si face oricand concediu, oriunde vrea el. poa' sa-si intretina 2-3 hobby-uri, indiferent unde lucreaza. in fond si la urma urmei, la asta se rezuma viata. noi ce stim? sa dam 6000 pe o coaja de e46 din 99 cu 300k la bord, in loc sa dam 6000 pe un 320i pisicuta full, din '98, cu 100.000km. si asta pt ce? nu pt ca vrem o masina buna, ci pt ca vrem figuri.

 

mai am un prieten care a stat si s-a gandit el, cu ce masina in valoare de 10.000 euro, poa sa-si ridice imaginea la maxim. si si-a luat el un s500 din 98, si nici bani de inmatriculat n-are, il tine pe franta. adevaru' ca i-a reusit treaba, l-am trimis la un notar, alt prieten, care a zis "baaa!!, ii tare asta, nu?? ce masina are..."

 

nu e o regula !

 

 

lasa tu exceptiile in vremuri de criza.

Link to comment
Share on other sites

nu e o regula !

 

 

lasa tu exceptiile in vremuri de criza.

 

 

Asta cu criza e deja supraevaluata ....NUmai asta aud pret de criza , situatie de criza etc etc ...Acum au iesit la atac baietii cu 3k E care vor masini care valorau dublu ..si inainte sperau la opel astra 96 .

 

Criza pe dracu ..CA nu se mai vand sute de mii de masini .,.dar tot se vand ...Si ce e bun si frumos tot scump e ..doar ca e din ce in ce mai rar ..

Link to comment
Share on other sites

Asta cu criza e deja supraevaluata ....

 

am un prieten, s-a chinuit ceva timp sa dea un 320d frumusel, din 2002 (da, cu facelift :) ), cu 6500.... cum ziceam, s-a chinuit. a fost nevoit sa-l dea cu 6000..... inmatriculat. lol

 

stiam forduri focus 2006 tdci cu 5300 la o firma, negre cu ac, 4 usi, hatchback. cred ca-s si acuma. inmatriculate.

 

criza, sau paranoia, ce o fi, rezultatul e acelasi. <_<

Edited by blue6
Link to comment
Share on other sites

criza, sau paranoia, ce o fi, rezultatul e acelasi. <_<

 

pai deja se duce in paranoia ..toata lumea asteapta ...se simte bine ca are banul la ciorap....Poate maine e mai ieftin si mai ieftin ..Multi sunt debusolati ..daca inainte visau E46 acum au senzatia ca daca mai stau putin pot lua un X5

Link to comment
Share on other sites

Romanul ia masina de toti banii care ii are in casa in acel moment, plus poate si ce mai ia imprumut.

 

In lumea vestica cred ca se iau mult mai multe masini pe imprumut decat in RO. Nu cred ca e vorba de romani neaparat aici, cred ca e vorba de prostie. Si prostia e universala.

 

Nu cred ca e cazul . Acolo nu prea conteaza , masina e facuta sa iti faci treaba cu ea . La un neamt sau la un austriac un 300-400e / rata la masina dintr-un salariu de minim 2000-2500e nu prea se simte deloc . Acum sa vb serios , la un 400e / luna sunt 5000e / an .... sunt 25 000e pe 5 ani de leasing + avansu + eventual o rata reziduala la sfarsit . Asta inseamna o masina de 35-40k euro . Adica o masina serioasa . La ei nu se simte o suma de genu asta , adica undeva la 15-20% din salariu pentru o masina zdravana noua .

 

La noi nu prea e cazul , nu se poate pune problema de aseamenea sume pentru leasing . Sau cel putin nu un om de rand , un om care lucreaza pe un salariu normal/mediu in romania......de aceea la noi se cumpara mai mult cu cash decat cu leasing .

 

Intradevar , romanul are tendinta sa isi ia o masina cu o clasa peste ceea ce isi poate permite si cand incep probleme baga capu in pamant ca strutu ...... in loc sa accepte realitatea si sa isi ia masina care si-o permite si pe urma sa ii ramana o eventuala mica suma pentru orice reparatie/imbunatatire neprevazuta !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.