Jump to content

schimbare garnitura de _chiulasa_


Recommended Posts

salut. M-am hotarat sa schimb eu garnitura de _chiulasa_. Vreau sa va intreb pe cei care au mai facut acest lucru, sau cei care va pricepeti daca se poate face acest lucru intrun garaj personal, bineinteles dotat cu toate sculele. Exista vreun risc ascuns? trebuie ceva scule speciale, specifice marcii? Cunoaste cineva vreo procedura? in afara de garnit de _chiulasa_, colateral mai tre schimbat ceva?(vreo alta garnitura, intinzator lant?). trebui demontat si al 2-lea capac al distributiei(cel de jos)?? vreau sa fac eu aceasta operatiune pentru experienta, dar nu prea stiu de unde sa ma apuc. VA MULTUMESC!!!!!!!!!!!!!!
Link to comment
Share on other sites

salut. M-am hotarat sa schimb eu garnitura de _chiulasa_. Vreau sa va intreb pe cei care au mai facut acest lucru, sau cei care va pricepeti daca se poate face acest lucru intrun garaj personal, bineinteles dotat cu toate sculele. Exista vreun risc ascuns? trebuie ceva scule speciale, specifice marcii? Cunoaste cineva vreo procedura? in afara de garnit de _chiulasa_, colateral mai tre schimbat ceva?(vreo alta garnitura, intinzator lant?). trebui demontat si al 2-lea capac al distributiei(cel de jos)?? vreau sa fac eu aceasta operatiune pentru experienta, dar nu prea stiu de unde sa ma apuc. VA MULTUMESC!!!!!!!!!!!!!!

 

Ionut, un sfat si ia-l cum vrei...

Daca nu ai facut asa ceva, chiar daca poate ai vazut ceva, mai bine nu o face tu. Nu e mare cheltuiala sa chemi un mecanic acasa la garajul tau sa o schimbe. Poti sa vezi cum si sa ajuti...asa poti invata cate ceva...Riscurile unei inlocuiri/strangeri defectuoase nu ai vrea sa le sti. Esti sigur ca ai garnitura arsa si daca da, cum ti-ai dat seama?

O simpla intrebare

Link to comment
Share on other sites

salut. M-am hotarat sa schimb eu garnitura de _chiulasa_. Vreau sa va intreb pe cei care au mai facut acest lucru, sau cei care va pricepeti daca se poate face acest lucru intrun garaj personal, bineinteles dotat cu toate sculele. Exista vreun risc ascuns? trebuie ceva scule speciale, specifice marcii? Cunoaste cineva vreo procedura? in afara de garnit de _chiulasa_, colateral mai tre schimbat ceva?(vreo alta garnitura, intinzator lant?). trebui demontat si al 2-lea capac al distributiei(cel de jos)?? vreau sa fac eu aceasta operatiune pentru experienta, dar nu prea stiu de unde sa ma apuc. VA MULTUMESC!!!!!!!!!!!!!!

 

Ionut, un sfat si ia-l cum vrei...

Daca nu ai facut asa ceva, chiar daca poate ai vazut ceva, mai bine nu o face tu. Nu e mare cheltuiala sa chemi un mecanic acasa la garajul tau sa o schimbe. Poti sa vezi cum si sa ajuti...asa poti invata cate ceva...Riscurile unei inlocuiri/strangeri defectuoase nu ai vrea sa le sti. Esti sigur ca ai garnitura arsa si daca da, cum ti-ai dat seama?

O simpla intrebare

 

pana acum, aveam furtunele ffffffffff tari la cald; in toamna a crapat vasul de expansiune; sambata asta a crapat radiatorul la rama de sus. E clar ca undeva exista un surplus de presiune, cred. Totusi ma intreb oare pana acum cum a functionat. Am facut din toamna pana acum 8000 km. Supapa de la buson nu a declansat niciodata.Am inlocuit 3 busoane din aceasta cauza, si nici unul nu a declansat supapa de pres la 2 bar.

 

MOTORUL NU S-A INCALZIT NICIODATA.

Link to comment
Share on other sites

asta nu e concludent in a afirma ca ai garnitura dusa. Ulei in antigell sau apa in baia de ulei ai gasit (o crema albicioasa in loc de ulei)? Furtunele tari sunt o chestie normala. Daca aveai surplus de presiune, fi sigur ca-ti crapau furtunele ca alea sunt mai putin rezistente decat vasul sau radiatorul (nu e normal ca unde e mai slab sa cedeze?)

In fine, sa schimbi garnitura e decizia ta si nu ma amestec...

Link to comment
Share on other sites

eu merg pe radiator partial infundat ...despre vas e un post pe-aproape unde ai toate explicatiile de ce si cum crapa. Vaporii aia care ziceai tu ca ieseau e posibil de la fisura aia din radiator sa fi fost. Busoanele eu unul zic ca le-ai schimbat degeaba fiindca nu se strica ele asa cu una cu doua
Link to comment
Share on other sites

Nu ai precizat despre ce motorizare este vorba.

 

Oricum schimbarea garniturii de chiulasa este o operatie complicata si necesita destule scule si indemanare. Trebuie sa dai jos chiulasa. Pentru asta evident trebuie sa demontezi toata distributia si trebuie sa fii extrem de atent la remontare ca sa o pui la punct. Evident inainte de asta trebuie sa demontezi galeriile de evacuare si admisie, sa scoti antigelul si uleiul si sa demontezi toate maruntisurile din jurul chiulasei - rampa de benzina, injectoare etc.

Garniturile de la evacuare si de admisie nu se refolosesc, asa ca trebuie sa ai unele noi.

Trebuie sa cureti si sa speli totul cu atentie.

 

La remontare trebuie sa ai cheie dinamometrica si probabil un sistem care sa-ti permita strangerea la unghi. Daca ai si vanos lucrurile se complica si mai mult.

 

Faptul ca nu ai apa in ulei sau ulei in apa nu inseamna neaparat ca garnitura este buna. Garnitura poate sa scape prin multe locuri, nu doar intre circuitul de racire si cel de ungere.

 

Garnitura poate fi ciupita intre 2 cilindrii alaturati. Motorul merge mai rau, insa evident ca nu-ti intra nici apa in ulei si nici invers.

Sau poate fi ciupita intre un cilindru si circuitul de racire. In acest caz, in functie de cat de tare scapa gaze, este posibil ca doar sa-ti creasca presiunea in circuitul de racire, fara ca motorul sa se supraincalzeasca vizibil.

Eu am patit asa la un E34. Un an m-am tot chinuit , ba cu radiator crapat, ba cu furtune iesite sau crapate. In final s-a dovedit ca scapa garnitura. Se mai umblase inainte la motor si meseriasul nu a pus corect un inel de ghidare de la chiulasa si garnitura nu s-a asezat corect.

 

Avand in vedere ca nu ai mai facut operatia asta si probabil nici nu ai sculele necesare este mai bine sa mergi la un service. Si ceri sa-ti faca si ei o diagnoza sa fii sigur ca este vorba de garnitura.

Link to comment
Share on other sites

cred ca aveti dreptate. nu o sa schimb garnitura, si o sa mai astept sa vad cum se comporta. totusi trebuie sa dau radiatorul jos ca sa-l lipesc, mai mult ca sigur este si infundat pentru ca: va aduceti aminte despre faptul ca v-am povestit ca am avut vasul de expansiune spart asta toamna. atunci am facut greseala de a baga stop leack in instalatie (nestiind ca este vasul spart). Azi am observat ca radiatorul nu se incalzeste in partea stanga jos. INTREBARE: POT SA CURAT RADIATORUL CU SODA CAUSTICA? avand in vedere ca acesta are si plastic in componenta. Daca nu, va rog sa-mi recomandati o solutie. VA MULTUMESC!!!!!!!!!!!!!!!
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca ai sa reusesti sa lipesti si in acelasi timp sa asiguri si etansare. Fa un efort (financiar desigur) si inlocuieste-l. Vei rezolva o problema majora si poti vedea in continuare ce se intampla..S-ar putea sa rezolvi din prima si deci sa continui sa te bucuri de masina ta.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.