Jump to content

Istoria sigurantei la volan


PityWPN

Recommended Posts

Nu i-mi asum nici un merit pentru articoloul acesta, L-am postat doar din simplul motiv ca unii nu au timp sa caute, sau nu le-a trecut prin cap sa-si puna intrebarea de unde vin toate acestea.

 

 

Istoria sigurantei

 

Este un adevar de netagaduit ca siguranta auto a aparut ca o necesitate a industriei. Constructorii au fost printre primii care au intuit atat avantajele dezvoltarii unor sisteme – departajandu-se astfel de competitori –, cat si corelatia existenta pe plan social si economic a aplicarii acestora. Consideram important sa rememoram principalele etape ale dezvoltarii tehnice a conceptului de siguranta.

 

1897

Herbert Frood realizeaza un material compozit ce va fi utilizat pentru garnitura de frana.

 

1902

Lancaster Smith – frana pe disc.

 

1903

Gustave Lebeau proiecteaza bretelele auto protectoare pentru automobil, un model precursor al centurii de siguranta.

In acelasi an, Goodyear inventeaza pneul fara camera, Tubless.

 

1906

Este anul in care, pe 17 aprilie, Auer von Welsbach compune un acronim din denumirile Osmiu si Wolfram inregistrand OSRAM ca marca la Biroul Imperial German de Brevetare.

 

1907

Este lansata lampa cu filament metalic.

 

1908

Apare janta demontabila pentru automobil – Continental.

 

1908

Farurile electrice – Cadillac.

 

1919

Oglinda retrovizoare.

 

1920

Frana cu comanda hidraulica.

 

1923

Servofrana – Renault.

 

1929

Farurile orientabile - Cadillac.

 

1935

Frane cu reglaj automat – Mercedes Benz.

 

1951

Crash testul frontal – Ford.

Sasiu cu zona de absorbtie a energiei de impact pentru fata/spate si zona rigida habitaclu – Mercedes Benz

 

1954

Este fabricata lampa XBO, cu descarcare in Xenon la inalta presiune, utila proiectiilor cinematografice si efectelor luminoase. In 1983, OSRAM primeste Premiul Oscar pentru contributia adusa la dezvoltarea cinematografiei.

 

1956-1957

Centura de siguranta cu 2 si 3 puncte – Volvo

 

1959

Testul Roll over – Mercedes Benz.

 

1966

Circuit de franare mecanic – Volvo.

Anti bloking sistems – ABS mecanic – Jensen

Discuri de frana ventilate – Porsche

Coloana de directie telescopica – Mercedes Benz

 

1968

Iau nastere lampile de mare intensitate luminoasa, Powerstar HQI, cu descarcare in halogenuri metalice la inalta presiune si care in 1972 au fost utilizate la iluminarea Stadionului Olimpic din Munchen.

 

1970

Spalator de faruri – Saab.

 

1970-71

Bara parasoc de absorbtie a energiei, bara de protectie din usile laterale – Saab.

 

1972

Airbag, General Motors si ABS electronic - Bosch.

 

1980

Electronica ajuta la economisirea energiei si la imbunatatirea calitatii luminii. Este lansat produsul Quicktronic, precursorul sistemului inteligent de iluminat digital de mai tarziu.

 

1984

Centura de siguranta cu retractor – Mercedes Benz.

 

1985

OSRAM devine primul fabricant care a integrat un sistem electronic de control in soclul unui bec economic. Categoria de produse OSRAM Dulux consuma cu 80 % mai putina energie in comparatie cu o lampa cu incandescenta, fiind disponibile chiar si sub forma unor lampi clasice.

 

1995

Programul electronic pentru stabilitate, ESP – Bosch.

 

1996

Tetiera activa – Saab,

Airbagul lateral – Bosch.

 

1997

Sistem de identificare a scaunului pentru copii cu posibilitatea dezactivarii si Airbag pentru Roadster - Mercedes Benz.

 

1998-99

AFR, Sistem de asistare la franarea de urgenta, Airbag cu intensitate diferita de raspuns, Airbag tip perdea si suspensia activa, ABC – toate Mercedes Benz.

 

1999

Are loc o fuziune importanta pe piata de profil, intre OSRAM si Infineon, prin care se patrunde in lumea iluminatului cu semiconductori. Astazi, OSRAM realizeaza nu numai diode luminiscente, LED, si laser, dar si leduri organice, OLED, produse din materiale plastice stralucitoare.

 

2000

Night Vision – Cadillac, discuri ceramice de frana – Porsche si frana electrohidraulica – Mercedes Benz.

 

2001

Airbag pentru genunchi, Frana de parcarea automata – BMW Seria 7.

Centura pretensionata cu limitare de efort – Renault.

 

2002

Airbag anti-alunecare – Renault.

Control anti Roll over – Volvo.

Centura de siguranta in 4 puncte – Volvo.

Notificarea automata a unui crash – General Motors.

 

2003

Centura cu 3 plus 2 puncte – Autoliv.

Airbag-ul cu trei etape de declansare - Denso.

 

2004

Volanul cu comanda centrala fixa – Citroen C4-Autoliv.

Sisteme de asistenta - Siemens, Bosch, Denso, Delphi

Alcokey-Saab, AFL ll-General Motors, Opel.

 

2001-2004

Este lansata prima generatie de LED-uri Thin film InGaip unde OSRAM este pionier, produsele avand o sursa de lumina extrem de performanta, proiectoarele nedepasind marimea unui pachet de tigari obisnuit.

 

Apar Powerball, tehnolgia ceramica de iluminat si MINISTAR, cea mai mica lampa cu halogen cu reflector din lume alimentata la joasa tensiune.

 

2005

Airbag-ul camera duala, introdus de General Motors si Toyota.

Centura cu senzorul de alcool si Airbag-ul pentru C70-Volvo.

Airbag-ul pentru Roll over-Autoliv.

Head-up-Display-Siemens.

 

2006

TSS pus la punct de catre BERU.

ESP Premium, faza a treia dezvoltata de BOSCH.

 

sursa : www.autostrada.ro

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.